Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Codan Forsikring
3.4
506 verifiserte omtaler
Codan blir en del av Tryg Forsikring
Codan har blitt kjøpt opp av Tryg Forsikring. Eksisterende kunder vil ved hovedforfall få overført sitt kundeforhold til Tryg Forsikring. Klikk her for å gå til Tryg Forsikring.

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

Ingen trend

Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
506 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
-
IKKE NOK OMTALER
Codan Forsikring trenger minimum 10 omtaler.
55%
Bra
55% anbefaler Codan Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 506 omtaler om Codan Forsikring

FILTRER OMTALER
174
95
59
42
136
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 506 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøse, frekke, svindlere

Omtale av  Pål

Ville holdt meg så langt vekke fra codan forsikring som mulig. Dei svindler folk. Lover det ene og det andre med oppgjør, men betaler ikkje ut noe. Sier du meningen din til di så blir du utestengt fra å kontakte di. Ville ikkje anbefalt codan forsikring til min verate fiende.

Svar fra Codan Forsikring
08.01.2018 10:07

Hei Pål. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Du skal selvfølgelig få ta kontakt med oss dersom du har noen spørsmål, det er ikke noe problem:) Alle er hjertelig velkommen til å kontakte oss, men ved sjikane eller stygt språkbruk på våre kanaler på sosiale medier kan vi utestenge brukere. Ring oss gjerne på 408 06300 så kan vi ta en prat. Hvis du ønsker å klage på skadebehandlingen kan du ta kontakt med Finansklagenemda www.finkn.no. Ønsker deg en god dag. Hilsen Codan

Nyttig (6)

Et bra forsikringsselskap

Omtale av  Per S

Bra kundebehandling, og bra håndtering av skader. Har hatt forsikring hos dem i fem år og er godt fornøyd.

Svar fra Codan Forsikring
08.01.2018 08:33

Hei Per. Strålende å høre at du er fornøyd med oss. Slik skal det være :) Ønsker deg et godt nyttår! Hilsen Codan

Nyttig (4)

Drar ut tiden og spør om flere opplysninger i håp om at du skal gi opp

Omtale av  Daniel M

Jeg har hatt tre forsikringssaker i hele mitt liv, og dette er den tredje. Ingen av de har bydd på store mengder administrering, og dette er første gangen jeg har opprettet et forsikringskrav på minst ti år, men selv om jeg hele tiden har gitt riktig opplysninger, meldt fra tyveri til Politi, kontaktet åstedet selv for å se om de har funnet noe, og gitt de alt av opplysninger som de har spurt etter, så utsetter de å ettergi kravet og utsetter erstatningen ved å spørre etter mer tid til å administrere eller flere opplysninger. Jeg har brukt veldig mye tid på å administrere, hente inn vitner som kan bekrefte mine bevegelser og prøvd alt for finne ut om noen har sett noe. Jeg ble også opplyst feil opplysninger i henhold til forsikringens vilkår for å få meg til å avsi fra meg mitt rettmessige krav. Tonen til de ansatte over telefon er nedsettende og truende. Jeg syns beskjedene de gir er tvetydige og informasjonen er lite synkronisert mellom de ansatte, i det minste utad mot meg som kunde. Kjenner meg godt igjen i mange av de negative omtalene som er registrert på denne siden, og vil i fremtiden bruke mer tid på å velge alternativer som fungerer smidigere og er mer kundevennlig enn Codan.

Svar fra Codan Forsikring
02.01.2018 13:56

Hei Daniel. Takk for tilbakemeldingen din. Vi kan ikke gå konkret inn på saken din her, men forstår at du ikke har den beste opplevelsen av oss. Dessverre kan enkelte skadesaker ta noe tid, mens andre kan gå raskere. Noen ganger trenger vi mer informasjon for å kartlegge hendelsesforløpet. Men du skal selvfølgelig ikke oppleve nedsettende tone fra skadebehandler. Det er selvfølgelig beklagelig, og vi tar det videre. Hvis du fortsatt trenger hjelp i forbindelse med saken din, kontakt oss gjerne på tlf 408 06300. Ønsker deg et godt nyttår. Hilsen Codan

Nyttig (7)

Bytte til kasko

Omtale av  Inger-Lise S

Som god kunde i mange år er jeg skuffet over merkelig behandling av ei som heter ####. Skulle bytte fra del kasko til full kasko. Men da må jeg ha bilen på verksted og få tilstandsrapport. Samt sende bilder av bilen. Jeg har ikke mulig til å ta fri fra jobb og dra på et verksted. Samt man må betale for dette også. Føler meg mistenkelig gjort. Da bytter jeg til et annet selskap, da det er mye lettere.

Svar fra Codan Forsikring
14.12.2017 09:29

Hei Inger-Lise. Takk for tilbakemeldingen din. Det er leit at du følte det slik. Vi ønsker selvfølgelig ikke å gjøre det vanskelig for deg, men kundebehandleren fulgte våre retningslinjer. Ta gjerne kontakt med oss hvis du har noen spørsmål i forbindelse med dette. Hilsen Codan

Nyttig (3)

Verdiløs tåkeforsikring

Omtale av  Per A

Fikk en skade på en gangbane over myra til hytta. Blankt avslag, fordi jeg selv ikke eide grunnen over myra. Jeg har tillatelse fra grunneier, men dette var tydligvis ikke nok for Codan. Hva skal man med forsikring når man allikevel må betale selv for skaden. Kan jeg få kontigenten igjen for en verdiløs tåkeforsikring som jeg er lurt til å betale på? Selskapet ønsker tilbake melding for å gjøre Codan bedre... Skrev et brev og fortalte Codan om kundebehandling, kanskje de ville beholde oss som kunder.... De gadd aldri å svare engang. Er i full sving for å finne et seriøst selskap for enebolig, to hytter, to garasjer og en bil.

Svar fra Codan Forsikring
07.12.2017 15:53

Hei Per. Leit at du har fått en skade på gangbanen din og det er forståelig at du er frustrert over avslaget. Vilkåret er dessverre allikevel likt for alle forsikringsselskap. Hvis det er en naturskade anbefaler vi deg å sjekke om naturskadefondet dekker skaden. Vi kan foreløpig ikke se at vi har mottatt klagebrevet om denne saken, men vi svarer selvfølgelig når vi mottar denne. For raskere svartid kan du gjerne sende oss en mail til [email protected]. Hilsen Codan

Nyttig (6)
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ikke å anbefale

Omtale av  Edvard S

Har ikke forståelse for at jeg trengte litt tid på å få betalt.

Svar fra Codan Forsikring
06.12.2017 11:35

Hei Edvard. Synd å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi gir våre kunder relativ lang betalingstid, som de fleste andre selskap. Faktura sendes alltid ut én måned før betalingsfrist, og hvis man ikke får betalt til fristen sendes det en betalingspåminnelse/purring som har betalingsfrist 3 uker etter opprinnelig frist. Hvis du har opplevd noe annet, ta gjerne kontakt med oss så ser vi selvfølgelig på det. Ha en fin dag! :) Hilsen Codan

Nyttig (2)

Over normal prisstigning på forsikringene

Omtale av  Thor

Prisstigning på forsikringene ut over normal prisstigning ellers i samfunnet når det ikke har vært prisstigning som en ikke kan forklare - jeg har fått høyere forsikring enn det KPI tilsier. Jeg har ikke hatt skader.

Svar fra Codan Forsikring
30.11.2017 16:20

Hei Thor. Takk for tilbakemeldingen din. Det er ikke alltid kun prisindeksen som påvirker prisen ved forsikringsfornyelse. Av og til kan forsikringer øke i pris hvis det f.eks. har vært stor skadefrekvens generelt i selskapet året før. Men det skal selvsagt ikke være stor prisøkning på skadefrie kunder. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oss og fått en forklaring, anbefaler vi deg det. Da kan vi se nærmere på hvorfor prisen har økt - evt. se om det er noe vi kan gjøre. :) Vennlig hilsen Codan

Nyttig (2)
Codan Forsikring har 506 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Codan Forsikring mener

Codan Forsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR