Forsikring

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
64
71
59
21
57
Sorter omtaler etter
Viser av 272 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe oppfølging og uprofesjonell behandling"

Ingen oppfølging ved skade, må selv skaffe priser på arbeid da DNB ikke vil sende takstmann. Må legge ut for arbeidet og, forhåpentligvis, få igjen fra DNB etterpå!
Tilbakemeldinger er preget av mistenkeliggjøring og uprofesjonell behandling - fikk blandt annet en leksjon i moms refusjon...
Omtrent umulig å komme gjennom på telefon.
Dette er helt krise - har mange og dyre forsikringer og tidligere Gjensidige kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solgte meg en forsikring som jeg ikke har nytte av"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter tre år fandt jeg ut av at DNB solgte meg forsikring som grunnet alder på bilen var uaktuell. Bytter nå!

Sigurd E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skadeoppføling - kundeservice fra helvete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i DNB Forsikring mange år, men har ikke hatt skade før. Ja har over 10 skadeforsikringer i DNB, og er såkalt SAGA-kunde i DNB som visstnok skal bety ekstra god oppføling, men når det kommer til skadeoppgjør så betyr det ingen verdens ting. DNB følger ikke opp. Ingen verdens ting skjer, kunden selv må ringe å mase hele tiden.
Kundeservice fra helvete. Jeg bytter forsikringsselskap ved neste hovedforfall.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Har ikke hatt behov for å benytte meg av min forsikring til nå."

Det er ikke mye jeg kan si annet enn at det virker som om DNB er et seriøst forsikringsselskap. Til nå har jeg ikke hatt behov for å benytte meg av forsikringen og så lenge polisen blir betalt til riktig tid fungerer alt normalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker det meste, men ikke økonomien"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med forsikring hos dnb, men de er dyre og matcher aldri tilbudene mine fra andre selskap.

Jahn-Tore
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lang saksbehandlingstid, 1 år og 3 mnd på en vannskade."

Jeg rapporterte inn en vannskade i huset mitt rundt kl 1400 og skadeservice skulle sende RECO skadesanering så raskt som mulig. Etter flere purringer ble jeg ringt opp kl 2100 av RECO som opplyste at de ville komme dagen etter.

Jeg fikk svært lite og motstridende informasjon og informasjonen på portalen kunne endres. Jeg sendte inn informasjon som ikke ble besvart ba om tilbakemeldinger som jeg ikke fikk. Måtte til slutt be om takstmann.

Takstmannen kopierte i stor grad RECO sin rapport og brukte nesten ett år på å fullføre den.

DNB hadde nok som taktikk å slite meg ut og det klarte de. Hvis jeg noen gang har DNB forsikring og må rapportere en skade på nytt så vil jeg gå rett til advokat.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Syns det er bra forsikring"

Jeg merker ikke dårlig ting. Ved tidligere skade sak. Ringte fra kundeservice selv og vært hjelpeful 😀

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke noe hjelp"

Ble kjørt på av en traktor og fikk ikke noe hjelp av DnB. De sa bare ring den andres selskap. En annen gang trengte jeg veihjelp og ringte DNB. Etter å ventet 24 timer så ringte jeg å avboket det siden ikke noen hadde kommet. Konklusjon: de få ganger jeg har trengt å bruke forsikringen så har jeg ikke fått hjelp

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kun feil ved betaling, dette ble raskt rettet opp"

Det har vært praktisk å ha samme forsikringsselskap som bank, men å sjekke pris fra andre er årsaken til min forespørsel her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde DNB, hold det dere lover så hadde det vert bra. Men det gjør ikke DNB så nu blir det en kunde mindre å det kommer til å være mange jeg kjenner som også forlater DNB. Hvis dere ønsker kunder så må dere slutt å komme med usannheter. Så nu er det farvel til dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke hjelp da jeg trengte den!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble ikke kontaktet av DNB forsikring etter at jeg meldte skade, selv om at jeg ringte flere ganger og sendte papirer, men ble ikke kontaktet....Ali

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeopplevelse og manglende oppfølgning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi måte bli igjen i utlandet når datteren min på 18 måneder ble syk, men for hjemreisen som forsikringen skulle dekke så ville ikke de booke en egen billet for datteren min selv om vi hadde det på vei ut fordi hun teknisk sett ikke trengte eget flysete. Vi har også 'Familie Best' pakken som skal liksom være det beste man skal få.

På toppen av dette, har det nå gått mange uker siden jeg leverte inn erstatningskravet og jeg har enda ikke hørt fra DNB rundt noe utbetaling av de kostnadene vi pådro oss.

Føler at de gjør hva som er absolutt nødvendig, men sitte igjen med en dårlig kundeopplevelse som ikke passer med hva man forventer med DNB,

Kim A. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sender ikke regninger i tide"

Eneste grunn jeg er med dem er at de har billig forsikring til bilen min. Ellers ville jeg ikke hatt noe med dem å gjøre, de sender ikke regninger i tide og fakturaene er oppsatt på en uoversiktlig måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Svindel"

Svindel fra a tll å.
Korrupt, vanskelig, useriøse, vanskelige,
Kunden har aldri rett.
Velg et selskap med en lang historie.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege med dårlig oppfølging"

Tar alt for lang tid, og manglende oppfølging. Er nå inne i 2. måned uten bil og venter på DnB, enda forsikringsselskapet til de som påførte meg skaden har sagt at det dekkes av deres forsikring. Her er den DnB som er sinkene med å få fortgang i saken.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men savner oppfølgning"

Det som er bra er at vi ikke hører et ord fra vårt selskap. Vi bare betaler
Og det er de sikkert fornøyd med. Det hadde kanskje vært greit å fått en oppdatering /tilbud iblant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelpsom i krisesitusjoner"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt DNB som forsikringsselskap etter at jeg refinansierte huset da min mann døde i 2015. Jeg har hatt bruk for å utvide forsikringen da jeg kjøpte hytte og da jeg måtte forlenge kjørelengde på bilen. I tillegg fikk jeg dekket vel 200 kr da induksjonsplatene på komfyren ble knust ved et uhell. Her måtte jeg skrive flere mail før de gikk med på at jeg hadde krav på litt erstatning utover egenandelen.
Men nylig opplevde jeg en skremmende situasjon en søndag på en motorvei i leiebil i Italia. Vi punkterte midt på en svært trafikkert motorvei og fant ikke engelsktalende i leiebilfirmaer som forstod vår situasjon. Jeg ringte da min reiseforsikring i DNB, men der svarte de bryskt at de bare kunne hjelpe ved kollisjon. Jeg har klaget skriftlig på hendelsen, men blir i dag oppringt av en dame som er like påståelig i at vi ikke hadde krav på hjelp annet enn en sum
Med fratrekk i egenandel om vi hadde utgifter til tauing. Dette opplever jeg som lite tilfredsstillende og undersøker derfor om andre forsikringsselskap kan gi meg bedre betingelser inkludert i reiseforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange diskusjoner med saksbehandlere på skadeoppgjør, hvor de ikke ville hjelpe meg på grunn av at jeg ikke hadde helkasko men halvkasko. Fikk inntrykk av at de kun kunne hjelpe helkaskokunder. Forsikringsselskapet til hun som kjørte på meg hadde sagt at ulykken var min feil så de trodde det var min feil. Fikk diverse teorier servert om at jeg sikkert hadde kjørt 80km/t igjennom rundkjøringen osv. Etter 4 uker med å ringe dem hver dag i åpningstiden fra kl. 8-15 med lang ventetid hver gang. Fikk jeg omsider snakke med en som ordnet en takstmann som kunne se på skaden, han brukte under 3 minutter på å finne ut at ulykken kunne umulig være min feil. Skadene på bilen min viste at jeg hadde stått stille (etter nødbrems) Da jeg ble påkjørt. DNB vil veldig gjerne selge deg forsikringen men er umulig å ha med å gjøre når uhellet er ute, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veihjelp funket dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått ulik informasjon om ventetider, økte fra en til to timer. Må man fortsatt betale egenandel når DNB ikke holder til avtalen og det tar mer tid å få hjelp enn avtalt ventetiden (over to timer).

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Justeringer av forsikringen endret min vurdering fra misfornøyd til svært fornøyd"

Bra dekning til fornuftige priser. Endring av dekning som tilfredsstiller mine behov, gjør meg til en svært fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"2 eller flere kjøretøy"

Om man har mere enn 1 bil - eller 1 motorsykkel får man langt DÅRLIGERE tilbud/forsikring på kjøretøy nummer 2.

Har derfor måttet forsikre Harley nummer 2 i et annet selskap hvor betingelsene/ prisene var overkommelige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
5 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid på tlf. Lang ventetid på oppgjør. Kverulering og vriing på dokumentert fakta. Når du melder skade her blir du mistenkelig gjort og møtt med en holdning at at du er en kjeltring. Takstmenn bagatelliserer ting for og få ned skadeoppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Uoversiktlig når man prøver og finne info om forsikringen gjennom nettbankens sider.
Ellers stort servicesenter som gjør at man kommer fort gjennom på telefon.

Henning S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og service - i alle fall for totalkunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingenting å utsette på DNB. De har alltid fikset svært konkurransedyktige priser på mine forsikringer, og jeg kjører benchmarking på forsikringene mine en gang i året. De 5 siste årene har DNB kommet best ut. De svarer kjapt, og finner fleksible løsninger.

Ingen erfaring med skadesaker, men jeg har sett dem håndtere skadesaker for min mor (som er 81 år gammel), og har blitt rett ut imponert over hvordan de har hjulpet henne i forbindelse med skadeoppgjør på reiseforsikring.

Men antagelig hjelper det å være totalkunde (Saga).

Marthe H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og prisstigning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Husforsikringen til DNB har plutselig steget veldig i pris. Samtidig hadde jeg et innbrudd i fjor der jeg fikk meget dårlig kundeservice fra DNB og det tok lang til før jeg overhodet fikk noe hjelp. Følte meg mest til bry med mitt problem.

Søk Bytt.no