Forsikring
Skjul meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

210 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
10
av 22 innen
forsikringsselskap
60%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
56
62
49
13
30
Sorter omtaler etter
Viser av 210 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flink med unge"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har vært flinke med å gi meg et tilbud og kunne gi omtrent samme tilbud som alle andre jeg evt har pratet med selv om jeg er ung.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økende pris"

Har tidligere sammenlignet priser/vilkår på forsikringer og DNB har absolutt ligget gunstig an men føler nå at prisen har steget i det siste og vil derfor sjekke igjen.

Ole A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Jeg syns de er altfor dyre på forsikringene sine. Man må ringe hvert år for å informere at du har hatt forsikring et år for å få mer bonus, man blir ikke automatisk oppdatert på dette. Tungvint.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og aldri problem ved skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg gode priser, men de må følges opp sånn annet hvert år for å ikke øke for mye slik som alle de andre. Har aldri vært problem ved skade, både rask og god service. Byttet bort fra de en gang på grunn av for dårlig pris, men da hentet de meg tilbake ved å tilby enda bedre pris. Nå får vi se hvordan det blir i år...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot med månedsbetalingene"

Mye rot fra selskapet, når man bla. bytter bil, for høy forsikring og krav på ikke bet. Når d er betalt via nettbank?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tatt DNB / tidligere Vital ved fler tilfeller første gang i 2000 over noen år og andre gang nå fra 2014-2016. Har hatt noen erfaringer med skadeoppgjør ved begge anledninger som er bekymringsfullt. I 2000 truet de med at de økte polisen med x 5 hvis jeg tok ut kaskoskade på motorsykkel og senere i 2003 nektet de å betale ut for stjålet bag på reiseforsikring, da jeg hadde bopel i Danmark. Ønsket da å si opp mine andre forsikringer (for man må jo ha forsikring) og fikk da beskjed at de kunne jeg beholde, selv om jeg bodde i Danmark..
Nå i nyere tid hadde jeg en liten vannskade på parkett i huset. Takstmann vurderte skaden og konkluderte med at DNB skulle dekke skadene. Fikk så mail fra DNB om at takstmann hadde konkludert med at skaden ikke ble dekket og at jeg selv måtte stå for utvendig arbeid for å finne årsak. Heldigvis var jeg hjemme når takstmann var der, så kontaktet han på telefon. Neste dag fikk jeg mail fra DNB at de dekket allikevel.
Hadde også en episode med bil der de nektet ansvar, men ved at jeg leste og studerte på deres egne regler, så kunne jeg etter å ha snakket med 3 påståelige saksbehandlere, få bekreftelse av sjefen at DNB dekket skaden. Opplevet også det samme med reiseforsikring, hvor saksbehandleren kunne tilby meg veihjelp, men hadde ingen kunnskap om dekningen i forsikringen med reise Best.. Etter dette betalte jeg 9.000 mer i året for å bytte til IF. Er nå i vurdering av nytt selskap, men pris og utbetaling må samstemme.

Så hvis du ønsker et billig forsikringsselskap, der du må gjøre alt arbeid selv, hvis ikke dekkes du ikke, så er DNB å anbefale. Hvis ikke du liker paragrafer, regler og bruke tid på diskusjon, så legg til en 1000-lapp og bytt selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt"

Alle henvendelser må om Oslo før man får kontakt med en saksbehandler. Blir på en måte lite fortrolighet alt ettersom man ikke treffer på samme behandler hver gang. En fordel for en kunde er å ha en og samme behandler å kunne forholde seg til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør reiseforsikring!"

Bra og saklig behandling, nå er det bare reiseforsikringen jeg har hatt bruk for, heldigvis, men det gikk greit med oppgjør. 👍

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Øker prisen øyeblikkelig"

Jeg hadde først bilforsikring hos Gjensidige, men et par dager etter jeg tegnet forsikringen gikk de opp med prisen. Byttet så over til DNB. Jeg forklarte de hvorfor jeg ønsket å bytte fra Gjensidige og delte frustrasjonen min, men så gjorde de det samme en måned etterpå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyklere"

Driver med utdragningstaktikk. Svarer aldri på spørsmål før du får et brev i postkassen med avslag på skadeoppgjør ettet lang tid. Hold dere langt unna livsforsikring og uføreforsikringen dems. Eneste måten man får utbetalt noe der er ved uforskyldte traumer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

God forsikring, men litt dyr. Måtte forøvrig presse for å få forsikret utvendig utstyr for det de er verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dere blir for dyre for meg"

Den har blitt for dyr, da jeg har blitt eldre
og dere legger på. Bare mc min ligger på 6700 som er alt for høy.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feilaktig markedsføring"

I følge reklamen skal de dekke alt som andre forsikringsselskaper dekker. Desverre er ikke dette korrekt. De dekker ikke f. eks det samme som Tryg gjør med sin parkeringsskade pakke. Dette begrunner de med at siden det ikke medfører bonustap så dekker de det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Et godt forsikringsselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

I 2013 ble min bil påkjørt på en parkeringsplass. Det var vitner som hadde sett påkjørselen. De viste meg hvor bilen som hadde kjørt på min bil sto parkert, like ved min bil. Tok bilder av skaden på min bil, og av skadene på bilen som hadde forårsaket skaden. Leverte bildene til DNB og motparten fikk all skyld. Oppgjøret gikk helt greit
Hadde en skade på bilen senere i 2013. Like før rundkjøringa i Langnes tunnelen fikk jeg en stein på venstre side av frontruta. Jeg kikket på skaden, og når jeg så framover igjen hadde bilene foran meg stoppet. Jeg rakk så vidt å begynne å bremse før det smalt. Min bil en Mazda 3 ble kondemnert, og to biler foran meg fikk skader. Oppgjøret gikk helt greit. Fikk leiebil til jeg fikk ny bil. Prisen på mine forsikringer har steget de siste årene, selv om jeg ikke har tapt bonus.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp kundeservice og vært billigst på pris på forsikring"

Har ikke hatt noen skadeoppgjør så det kan jeg ikke uttale meg om, men er billigst på de forsikringene jeg har behov for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Der ser ut som det er DNB er den som gjøre en tjenester og ikke motsatt
lite trivelig å snakke med kundeservice
de leverer ikke alt info med enn gang du må ringe mange ganger
ikke fornøyd det helle tatt.

Håvard N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

På Bestum: Vi er 6 hus som hadde brudd på vår felles vannledning. Jeg og nabo var supereffektive og fikk graver og rørlegger og lekkasjefinner og vann-og avløpsetaten og kabelpåvisning på plass samme kveld og skaden var fikset kl 03 samme natt. Vi forhindret følgeskader på nærliggende rekkehus (vann i kjellere) fordi vi var raske og effektive.
Reparasjon kostet 140.000 kr, og det ble 23.000 kr for hver av oss 6 hus. Oppgjør fra Winterbergh kom veldig raskt for første nabo, han fikk 23. 000 kr uten diskusjon. Neste 2 naboer var forsikret i IF som ga samme oppgjør 23.000 kr til hver av de. IF ville ikke være mer smålig enn Winterbergh, så derfor. SÅ FIKK JEG 6900 kr fra det SMÅLIGE DnB Forsikring!! Og en arrogant saksbehandler! Nabo nr.4 var også forsikret i DnB, og fikk det samme SMÅLIGE 6900 kr. HER SER DERE FORSKJELL på forsikringsselskaper!! Huttetu!! LØP og BYTT forsikring FRA DnB til noe som behandler folk skikkelig!! Fort som mulig! Det samme vil skje med deg - NÅR skaden har skjedd!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stor økning i forsikringspremien ved overgang til nytt år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettsiden er enkel å bruke, men jeg savner lett tilgjengelig oversikt over hva forsikringsavtalene innebærer, feks erstatningsbeløp for ulykkesforsikringen. 30% påslag i premie for flere av forsikringene fra ett år til det neste er for mye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig oppfølging av saker"

Jeg synes prisen er uforholdsmessig høy.
Da jeg fikk en uforskyldt skade på bilen i et parkeringshus, sendte jeg inn saken til dnb. Denne er ennå ikke besvart 3 mnd. etter. Svært dårlig service til den prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med nåværende forsikringselskap, men ønsker billigere"

Er fornøyd med nåværende forsikringselskap, veldig god dekning og god kundeservice, men kunne vært litt billigere.
God service, og god dekning ved bergning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har egentlig ingen klager, uten om prisen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service og hyggelige kundebehandlere, har ikke hatt noen skader i det siste og mener at dette burde vært tatt hensyn til med hensyn til prisingen av forsikringen.

Roar Z. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri brukt DNB til noe. Er blitt en utro kunde."

Har ikke hatt kontakt med Dem. Har ikke hatt noe skade eller noe annet. Sender dette etter program på TV, forbrukerinspektørene. Byttet til DNB etter jeg byttet bank. Er bare hvert en trofast kunde som ikke har tenkt på dette før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer som garanterer best dekning"

Ganske høy prisjustering (indeksregulering) fra 1. desember har gjort at jeg ønsker å sammenligne med andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva tror du at du betaler for?"

Kort oppsummert, jeg skulle sette på ei rem på en klokke jeg hadde kjøpt. Jeg satt og spiste på burgerking og satt ifra meg posen på bordet i posen hadde jeg også greid og legge lommeboka mi med 4800kr i. Jeg gikk bort til kassen og så ble den stjelt på bokstavelig talt 10-15sek og jeg gikk for og ta med meg klokken og kjøpe meg drikke et annet sted men posen med klokka og lommebok var borte. Godtroende betalende kunde hos DNB, men de sa det var uforsvarlig gjort av meg derfor kunne jeg ikke få reiseforsikring utbetalt. Jeg hadde også ung ufør forsikring der men jeg sa den opp 1 mnd etter jeg ble uføretrygdet... Og har nevnt det men ikke noe svar. Må man bli ranet på stedet for og få det godkjent? Skal skrive klage, gir feedback skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig håndtering av skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

NSF medlem, hadde bilen i DnB skadeforsikring. Lite hjelp å få, du må være advokat for å kunne føre skade sak til de. De er som et såpestykke, vanskelig å få tak i...

Søk Bytt.no