Forsikring

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
57
66
52
15
34
Sorter omtaler etter
Viser av 224 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig oppfølging av saker"

Jeg synes prisen er uforholdsmessig høy.
Da jeg fikk en uforskyldt skade på bilen i et parkeringshus, sendte jeg inn saken til dnb. Denne er ennå ikke besvart 3 mnd. etter. Svært dårlig service til den prisen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med nåværende forsikringselskap, men ønsker billigere"

Er fornøyd med nåværende forsikringselskap, veldig god dekning og god kundeservice, men kunne vært litt billigere.
God service, og god dekning ved bergning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har egentlig ingen klager, uten om prisen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra service og hyggelige kundebehandlere, har ikke hatt noen skader i det siste og mener at dette burde vært tatt hensyn til med hensyn til prisingen av forsikringen.

Roar Z. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri brukt DNB til noe. Er blitt en utro kunde."

Har ikke hatt kontakt med Dem. Har ikke hatt noe skade eller noe annet. Sender dette etter program på TV, forbrukerinspektørene. Byttet til DNB etter jeg byttet bank. Er bare hvert en trofast kunde som ikke har tenkt på dette før.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Gode forsikringer som garanterer best dekning"

Ganske høy prisjustering (indeksregulering) fra 1. desember har gjort at jeg ønsker å sammenligne med andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hva tror du at du betaler for?"

Kort oppsummert, jeg skulle sette på ei rem på en klokke jeg hadde kjøpt. Jeg satt og spiste på burgerking og satt ifra meg posen på bordet i posen hadde jeg også greid og legge lommeboka mi med 4800kr i. Jeg gikk bort til kassen og så ble den stjelt på bokstavelig talt 10-15sek og jeg gikk for og ta med meg klokken og kjøpe meg drikke et annet sted men posen med klokka og lommebok var borte. Godtroende betalende kunde hos DNB, men de sa det var uforsvarlig gjort av meg derfor kunne jeg ikke få reiseforsikring utbetalt. Jeg hadde også ung ufør forsikring der men jeg sa den opp 1 mnd etter jeg ble uføretrygdet... Og har nevnt det men ikke noe svar. Må man bli ranet på stedet for og få det godkjent? Skal skrive klage, gir feedback skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig håndtering av skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

NSF medlem, hadde bilen i DnB skadeforsikring. Lite hjelp å få, du må være advokat for å kunne føre skade sak til de. De er som et såpestykke, vanskelig å få tak i...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ønsker billigere totalforsikring"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har 6 skadeforsikringer, villa, 2 biler, fritidshus, reise, høreapparat. Forsikringene økes kraftig hvert år. Dyrt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Unngå på alle kostnader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Avtalegirobeløp var satt for lav, dnb kansellerte alle mine forsikringer og jeg måtte leve en måned uten forsikring på bilen og alt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forsikringsutbetaling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Som medlem i NSF medfølger det forsikring hos DNB. Da uhellet først var ute og huset vårt ble totalskadet i brann var det DNB som hadde innboforsikringen. Etter mye arbeid ble det konkludert med tap av innbo til i underkant av 2 millioner. Etter særdeles lite kontakt med forsikringsselskapet, men gjennom kontakt med innleid saneringsfirma ble det levert inn en liste med sum for tapt innbo til DNB. 33% av skadesum ble bestemt utbetalt og avgjort med et pennestrøk uten noe samtale med undertegnede, ei heller noen velvillighet til å diskutere utbetaling. NSF sier de selv har mottatt klager fra andre uheldige medlemmer med forsikring i NSF. Takk og pris for at husforsikring var hos annet selskap. Aldri mer DNB!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rask og god service, litt uklar i oppgjøret om hva som ville bli inngå. Ordnet seg til det beste for begge parter. Tommelen opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig fornøyd, med ett unntak, ansvarsforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

God erfaring og oppfølging i flere år.
Nytt som trekker ned: Egentlig ikke påbegynt sak, derfor kanskje urettferdig. Men har på generelt grunnlag fått opplyst fra saksbehandler at tross husforsikring "best" og ansvar, dekker de ikke skade på nabohus. Det må isåfall være "grovt uaktsomt". Merkelig logikk, da vanlig slurv tydeligvis ikke dekkes, men altså grov uaktsomhet. Eksempelet var en del fra vår hage som blåser på nabohus og gir skade. Tross forsikring kan man altså måtte betale en nabo mange millioner kroner av egen lomme...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging, venter fremdeles på å få saken ferdigbehandlet 3 uker saken startet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt forsikring hos DNB i over 8 år nå. Har bil, innbo og reise. Aldri hatt noen forsikringssaker før, men opplevde å få telefon ødelagt på ferien i sommer. Blir først behandlet som om jeg prøver å svindle de og nå bruker de evigheter på å svare. (over 3 uker!)

Har "best" forsikring på alt og skal bytte forsikringselskap så snart denne saken er ferdig behandlet!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Mange utritivelige kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ufin / frekke kundebehandlere, ulike beskjeder når man ringer inn for å melde skade, måtte kontakte DNB kundesenter 4 ganger før jeg fikk rett beskjed.

Anders R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Justererte bilforsikring fra 3000kr i året til 11.000kr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Justerer opp priser helt i vildens sky, og er dårlige PÅ totalpris med samlerabatter. Rekker aldri å øke i prosent før de justerer opp satsene.

Positivt: mange hyggelige og behjelpelige ansatte. -men det betaler man bra for.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på vilkår når skaden er skjedd"
1 syns denne omtalen er nyttig

DnB Forsikring er ikke spesielt servicevennlige, etter min oppfatning. I tillegg oppfatter jeg forsikringsavtalene deres som "hullete" mtp hva de dekker og ikke dekker. Det skal ikke mye til for å havne utenfor kriteriene deres.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget ryddig ved skade"

Hadde en brann i bolig april 2014 og er veldig fornøyd med både saksbehandling og oppgjøret fra DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært bra service ved skade"

Svært bra service ved skade, men har måttet krangle på prisen som til tider har vært 25 % (5000 kr/år) Høyere enn konkurrenten Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringen var helt ok"

Var forsikret i en fagforening som hadde avtale med DNB. Har byttet fagforening og ønsker derfor å se på andre forsikringsselskaper og evt. tilbud.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring, men alt for dyrt"

Best forsikringen jeg har hos dem er en bra forsikring, men er alt for dyr i forhold til bilens alder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyre og arrogante"
1 syns denne omtalen er nyttig

De bruker prinsippet om, at om du ikke protesterer, - på noe som du ofte ikke har fått informasjon om, da har du automatisk gitt dit samtykke. Helt syk umyndiggjørelse av kundene.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Unødvendig dyrt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning, har hatt god bruk reiseforsikringen og har da fått god help. En får likevel tilsvarende forsikringer til betraktelig mindre andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Følger ikke opp og prøver å vri seg unna på alt de kan.
De har dekningsgaranti, denne funker også dårlig.
Velg heller IF, de koster litt mer men når du har bruk for forsikringen fungerer det.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Misforståelser rundt betaling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Uenighet om betaling- avtalegiro. Fikk ikke automatisk trekk, og fikk ikke tilstrekkelig informasjon om at forsikring ikke var betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Supert"

Hyggelig og rask behandling av sine kunder! Tok litt tid før jg fikk mitt oppgjør mn dt er vel normalt? Uansett så ble jg hele tiden informert både skriftlig og via tlf! Sender du DnB en Mail først så tar det ikke mer en 10 minutter før du blir oppringt igjen. Har bare positivt å si! Til og stole på. Vennlig og flinke som gir dg det skal ha service.

Søk Bytt.no