Gjensidige Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har tre biler med deg og hvorfor jeg ikke har rabatt på en tredje bil, jeg tenker på å endre forsikringen min.
I vilkårene for reiseforsikringen står det at man er dekket "dersom akutt sykdom rammer nøkkelperson eller dennes familie". Jeg skulle reise med fly til min venn i jula, og hadde ikke annet sted å bo (eller økonomi) til å ta inn på hotell. Så ble denne vennens mor akutt syk, han måtte reise vekk selv og jeg måtte avbestille hele flyreisen. Forventet, etter å ha lest vilkårene i forsikringen, at dette ville dekkes, men nei. Dermed tapte jeg over 5000 kr. Kan tydeligvis ikke stole på at det som står i vilkårene faktisk gjelder hos Gjensidige.
Har ikke, så langt, funnet et selskap som har gitt meg bedre pris på forsikring. Har vært aktiv gjennom flere år når det gjelder å innhente tilbud fra flere selskap.
Det går veldig sakte og hører lite fra takstmann og lang tid på om skaden er dekket. Det som kan bli bedre etikk, moral og en stor dose med folkeskikk.
De er supre på service, litt trege på å følge trender som f. eks. bonustap.
Det var greit, det er bra, det var god, det var hyggelig folk.
Gjensidige var rask til å rekvirere takstmann etter vannskade. Deretter bekrefta dei også raskt at det var ein forsikringsskade. Sidan har det berre vore tullball og ingen informasjon. Kom meg ikkje inn på min side, og ba om at skadeoppgjeret blei sendt på epost. Skjedde ikkje. Har tatt to telefonar etterpå for å finne ut kva er dekninga. Har også sendt skriftleg til Gjensidige sin Kundeservice. Ingen reaksjon. Etter ei ny veke veit eg framleis ikkje kva slags dekning eg får. Det er, sant og seie, ei behandling som ikkje fortener ståkarakter!!!
God på å sende fagpersoner til å besiktige skade, men dårlig til å gi tilbakemelding. Når skaden viser seg å være dekket av forsikring så er det dårlig med informasjon om hva som skjer videre. Treg på å besvare spørsmål. Dyr forsikring som ikke betaler seg når man først får bruk for det.
Fikk skade, og Gjensidige var behjelpeligheten selv, jeg trengte ikke løfte en finger, de ringte meg opp etter skadeinnmelding, fant verksted, bestilte time og leiebil, tok oppgjøret på verkstedet og håndterte motpartens skade mot if uten at jeg hørte et ord. Ingen bonustap og null egenandel pga 75% 5. år som de opplyste meg om umiddelbart, jeg visste ikke om det.... I tillegg var innmelding av skade heldigitalt og enkelt. Skadeskjema ble aldri brukt, uhellet var helt åpenbart min feil. Godt jobba, Gjensidige!
Var bra i førsten, men nå er det blitt så mye mer å betale.
Ingenting negativt og si. Alltid vært hyggelig og behjelpelig i alle situasjoner. Ser etter bedre tilbud.
Grei og oversiktig forsikring! Grei pris til teksten jeg har på forsikringene mine! Har ikke hatt noen skader ennå!
Kundeservice skjønner ikke at hvis man flytter så skal man ikke ha innbo på den boligen man flyttet fra. Flere telefoner for å endre dette. Når jeg solgte den gamle bilen så slettet kundeservice forsikringen min ovenfor Statens Vegvesen. Avskiltningsbegjæring - 2 ganger har det skjedd!
Jeg er veldig fornøyd med Gjensidige etter siste skade på min bil (uforskyldt). Det gikk veldig fort og smertefritt. Vi fikk en leiebil uten problem. Etterpå sendte de meg oversikt over hva skaden kostet å reparere. Det var greit å vite:) Ellers synes jeg det er fint å få litt bonus tilbake i form av kontanter, en gang i året. Det beste selskapet jeg har vært kunde hos inntil nå:)
Oppdaget plutselig sprekker i grunnmuren, varslet gjensidige straks, takstmann kom. Og dagen etter fikk jeg avslag på bakgrunn av at jeg burde borre I grunnmuren ved jevne mellomrom for å sjekke kvaliteten på betongen og at dette tydeligvis var normalt vedlikehold iflg gjensidige sin saksbehandler. Må være den sprøeste unnskyldning jeg noensinne har hørt, og takstmann bekreftet også at dette var en utrolig dårlig unnskyldning men samtidig vanlig fra Gjensidige forsikring... Har måttet bekoste ny drenering, oppgraving rundt kjeller og fiks av mur selv.
Man får utbetalt utbytte hvert år. Det er en liten belønning men er kanskje ikke så viktig i den store sammenhengen.