Tryg Forsikring opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vært god kunde i 10 år. Nesten ikke skader. Premien økte med 40 %. Tilbud om 50 lapp i rabatt. Byttet selskap på dagen.
Jeg har nettopp hatt en dårlig opplevelse i Tryg forsikring relatert til behandlingsforsikringen. Jeg hadde spesielle behov/ønsker i forhold til valg av psykolog, men systemet er såpass rigid at de kun har sine faste psykologer de bruker. Dette er ikke i overensstemmelse med at de "gjør alt for å ta vare på deg" - som er forsikringens slagord. Hva gjør at Tryg forsikring kun bruker sine faste og ikke tillater kunden frihet i valget? Må si at dette er lite menneskelig! Hva med å ta kunden med på laget i sin egen behandlingsvei? Skal vi tillatte at forsikringer ikke kan utøve skjønn og medmenneskelighet i sårbare situasjoner?
Trege på telefon. Dårlig saksbehandling på tidligere skademelding
Når jeg byttet over til trygg forsikring skulle de si opp alle avtaler hos mitt daværende selskap noe som ikke ble gjort. Så da har jeg betalt dobbelt opp med forsikring på hus og innbo i lang tid før jeg fant ut av av trygg ikke hadde sagt opp avtalen som de sa de skulle gjøre. Samler opp all nødvendig informasjon om hva som jeg har måtte betale dobbelt og fikk med et skriv fra tidligere forsikringsselskap og tok da kontakt med trygg. Fikk oppnevnt en saksbehandler som skulle sjekke opp i saken snarest og ville ta kontakt med meg iløpet av noen dager. Hørte ingenting og han sluttet og svare på mail. Ringer da tilbake etter 2 uker ca og får oppnevnt en ny saksbehandler som skulle ordne opp i dette fort og sendte han også all info som var nødvendig. Hørte heller ingenting fra han og han også sluttet og svare meg på mail. Nå har det gått nærmere 2 mndr og i går ringte jeg inn og sa at dette er utrolig dårlig kundebehandling og damen på tlf svarer at nå skal det komme et svar til meg iløpet av dagen. Hørte ingenting. Dette er fullstendig uakseptabelt. Har vært kunde hos trygg lenge, men slik kundebehandling har jeg ikke sett makan til! Aldri mer. Styr unna dette selskapet.
Etter jeg skulle bytte forsikringsselskap så sendte tryg forsikring masse fakturaer, når jeg ringte til de så sa de at det var rot i systemet og at jeg skulle bare ignorere de fakturaene. Så fikk jeg en inkassovarsel på en regning for de den ikke var betalt, de mente at jeg måtte betale en sluttfaktura for en måned jeg ikke har hatt forsikring hos de. De har ikke gitt beskjed om dette i det hele tatt, veldig uprofesjonelt. STYR UNNA TRYG FORSIKRING
Tryg oppjusterte avtalen automatisk med +23% etter første året, og deretter +27%. De nektet å gjøre noe som helst med det. Selv om -30% rabatt for NITO medlemmer, ligger de dyrest an ift konkurrenter.
Godt fornøyd med trygg forsikring... Enest at jeg syns forsikringssummen er høy.
Det er godt at de har konkurranse fra andre forsikringsselskaper, ellers hadde jeg måttet stå uten forsikring og la næringsbygget i verste fall brenne ned, bare fordi ingen av de tidligere eierne har tatt seg bryet med å skaffe sprinkelanlegg. Det er en dyr investering for meg som nettopp har kjøpt bygget. Skikkelig dårlig behandling. Jeg får håpe at jeg får bedre behandling og forståelse hos andre forsikringsselskaper.
Stiller opp når det trengs. Jeg er meget fornøyd ,har vert kunde der i mange år.
Er fornøyd med behandling og delvis pris. Det er foreløpig litt dyrt å ha alle mine forsikringer der, men de er alltid tilgjengelig og jeg får alltid hjelp fort når det er behov.
Ringte ang faktura. Endte med at en av de, slang på røret. Hvor er kundeservice??? Har selv jobbet i bransjen. Rett og slett flaut.
Har sidekick bilforsikring. Er en grei ide som er utført på en svært dårlig måte. jeg vil si de gikk igang med produktet lenge før produktet var i nærheten av å være ferdig. Fikk først ett tilbud på rundt 370 kroner i med. kom tilbake noen uker senere og fikk da tilbud på 780 i mnd men de skulle se på tilbudet etter jeg godtok, hørte aldri noe, tok kontakt og fikk beskjed om at jeg ikke kunne få noe billigere. Appen fungere sånn 60 prosent av gangene jeg prøver å bruke den. Veldig fint konsept, men jeg betaler mye penger for dette og opplever ikke verdien. Kanskje jeg kommer tilbake om noen år.
Rapporterte en liten reiseskade , men det var ikke så enkelt med oppgjør. Dårlig kommunikasjon, rotete prosess og veldig byråkratisk. Her snakker vi om en utbetaling på under 5000 kr . Selskapet har bekreftet at jeg har krav på utbetaling , men endrer stadig krav til dokumentasjon. Jeg har gitt opp og bytter nå selskap.
Fikk bakoversveis ved sammenligning av foreløpige tilbud i markedet. Ønsker gjerne tilbakemelding hvis det er noe som jeg har misforstått.
Tryg bare signet meg som kunde OG avsluttet mine forsikringer hos JBF uten mitt samtykke! Dette pga. at samboer hadde bedt om et prisforslag, som vi i september 2021 la fra oss da det var dyre. Desember var plutselig våre forsikringer flyttet hos dem. Litt vel ivrige selgere med provisjon her kanskje?! Ingen unnskyldning eller en lyd fra Tryg i etterkant. Kundeservice på chat kunne ikke si noe om hva som har skjedd. Hun mente at på til at de hadde ringt ang. kilometerstand på bil i januar 2022 og fått svar på dette. Noe som heller ikke stemmer… da jeg spurte henne om hva jeg hadde svart den gangen ang. kilometerstand, visste hun ikke (mest sannsynlig fordi ingen har ringt oss!).
Meget vanskelig å få kontakt med! Stort en robot med lite logisk tilbakemelding!