Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Chess
3.7
47 verifiserte omtaler
Chess har opphørt
Chess opphørte sin mobilsatsing den 4. april 2018 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til Telia. Les omtaler om Telia.

Chess omtaler og erfaringer

Ingen trend

Chess har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
47 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
-
IKKE NOK OMTALER
Chess trenger minimum 10 omtaler.
74%
Utmerket
74% anbefaler Chess
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 47 omtaler om Chess

FILTRER OMTALER
31
4
3
2
7
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Norges beste kundeservice!

Omtale av  Cheyenne

Absolutt alt er bra, jeg har faktisk ingenting å utsette på Chess. Jeg er en strålende fornøyd kunde:)

Nyttig (0)

Fornøyd

Omtale av  Mats

Har ikke hatt noen problemer med Chess siden jeg byttet fra One Call for noen år siden. Har ikke vært noe behov for å kontakte kundeservice da faktura og minside-appen er mer enn god nok. Eneste minus er at prisen kan nedjusteres litt for å bli mer konkurransedyktig. Jeg vurderer alltid å bytte uansett hvor fornøyd jeg er hvis prisen er god. Dekningen har for det meste vært god. Alt i alt, jeg er en fornøyd kunde.

Nyttig (1)

Fornøyd, men?

Omtale av  Levi A

Chess kundeservice er upåklagelig, får hjelp nesten uansett hva det måtte være, helt grei og lett forståelig Nettside/min side, ett stort pluss for at du kan velge å vrake i alt av tilleggstjenester og mye av det er kostnadsfritt. Du kan også bytte abonnemang selv til det du måtte ønske av tilgjengelige abonnement og det du velger blir aktivt i løpet av 5 min. Fakturaforklaringen er lett forståelig og forbruket er oversiktlig og lett å følge med på, forbruk av data ser du i sanntid noe jeg setter stor pris på. Om jeg skal dra frem ett minus så må det bli prisen på abonnementene, her følger de ikke trenden til de andre selskapene og ligger litt for høyt i forhold til de rimeligste lavprisselskapene! I tillegg til det så er chess relativt dyr å bruke om du for eksempel befinner deg i Sverige, jeg har alltid fått høye regninger fra chess etter mine 14 dager med ferie i nabolandet, og det skyldes ikke bruk av data for den hadde jeg slått av! Men alt i alt så er jeg i alle fall fornøyd enn så lenge. Men håper de tar til vett å senker prisene i likhet med de andre aktørene og lar oss bruke av fastprisen til å ringe i Norden i alle fall, da grenser dette selskapet til å bli helt perfekt etter min mening!

Nyttig (0)

For lite og dyr datatrafikk

Omtale av  Hilde

Ordner det meste på nettet. Er ikke av de første leverandørene som kommer med endringer til det postive, men kommer alltid etter. Dekningen er ingenting å si på lenger. Blir dessverre for lite datatrafikk (5 GB) og for dyrt å oppgradere abonnement jmfr med f.eks TalkMore. Sistnevnte gir også rabatt om du er OBOS medlem. Vært veldig fornøyd, men nå blir det bytte.

Nyttig (4)

Anbefales :)

Omtale av  Bd

Veldig gode på kundeservice, aldri noe tull. God dekning og gode på pris. Alt i alt veldig fornøyd.

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Mobil abbonement for folk flest

Omtale av  Tom

Har hatt chess siste 2 årene og er storfornøyd med abbonement og kundeservice.

Nyttig (2)

Flott og enkelt

Omtale av  Andreas W

Generelt veldig fornøyd. Man kommer raskt i kontakt med kundeservice, og de er veldig hyggelige. Gode priser og ingen skjulte utgifter.

Nyttig (0)

Ordentlig god kundeservice

Omtale av  Belal

Har aldri hatt noen problemer med Chess. Jeg velger å skrive denne annonsen etter at kundeservicen var ordentlig effektive og forekommende med å løse et problem jeg trodde skulle ta en stund.

Nyttig (0)

Enkelt og greit

Omtale av  Krister

Har vært kunde av Chess i mange år, og aldri opplevd noen problemer i det hele tatt. Kontakten med kundeservice har gått raskt og effektivt.

Nyttig (0)

Føler meg lurt

Omtale av  Mona

Her føler jeg meg direkte lurt av Chess, når man gang på gang får tekstmelding om at de har redusert prisene med 80% i Sverige, og man surfer i god tro. Men så får man en regning som er skyhøy. Syntes dette er villedende for kundene. Så her blir det en annen mobiloperatør fra i dag.

Nyttig (6)
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Generelt missfornøyd

Omtale av  Øyvind

Kommer ikke tilbake til Chess... Byttet i første omgang til Chess på grunn av pris under Idar sine tider der. Var godt fornøyd i gamledager med Chess. Men etter omleggingen for flere år siden gikk det ille. Vet ikke om det er tilfeldig men når de fikk Netcom dekning mistet jeg ofte dekningen i hjemmet vårt i Stavanger by. Og det rareste var at benyttet jeg et reint Netcom abb hadde jeg dekning. Byttet vekk fra de da de trakk meg for innholdstjenester, var kun 140,- men da jeg tok det opp med de ba de meg betale regningen så skulle de fikse det i ettertid. Det skjedde ikke! Etter jeg hadde betalt sa de at det ble en sak mellom meg og selskapet som hadde trukket meg. Det selskapet var registrert i utlandet og prøvde å få tak på de men fikk bare generelle automatisk genererte e-poster i retur. Anmeldte saken men den ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Makan til oppførsel fra Chess kundeservice. Elendig, samt når jeg ringte kundeservice ble jeg fakturert mer for over 180,- for å ha kundeservice på tråden. Men synes det var viktig ettersom det var en sak av prinsipp. Men kom dessverre ingen vei med Chess. Prøvde å få de til å fremlegge en logg for å bevise at jeg hadde bestilt denne innholdstjenesten. Det klarte de ikke å finne ettersom det ikke eksisterte. Men likevel var det mitt ansvar. Aldri bruk Chess.

Nyttig (4)

Den absolutt beste kundesservicen!

Omtale av  Tom L

Helt sykt for et bra selskap! * Den beste kundesservice helt enkelt og greit! * Enkel innlogging og oversikt på data, appen kunne ha vært bedre * Enkelt å bestille fra dem og bare hyggelig mennesker å få snakke med. * Løsningsoritert og servicevennelig * Prisene er veldig konkurransedyktige, og fakturaen er oversiktelig. * Du får gratis kinobilletter uten ekstra kostnand. - Her får du enkelhet og service i en superpakke som heter Chess. Eneste er at det er synd at de vil vente i 2017 når EU sine regler for priser i utlandet trår til.

Nyttig (0)

Rundlurt av Chess!

Omtale av  R. I

Mobilen ble sendt inn til Chess (verkstedet) pga. En garanti/reklamasjons sak. Chess sendte meg en returpakke som mobilen ble sendt i, mobilen ble knust under frakt. De beskyldte meg for at jeg brukte dårlig pakning til å frakte mobilen i og at de ikke tar ansvar for det, selv om dem sendte meg den returpakken. Med andre ord så mener Chess at dems egen returpakke for mobil er for dårlig, men den er god nok for å sende til kunder? Saken havnet hos forbrukerrådet og Chess var villige til å dekke 50% av kostnadene, mot at dette ble gjort hos dems verksted. Godtok dette da det hørtes bra ut, saken ble da avsluttet... Noen dager senere blir jeg kontaktet av Chess og får vite at etter 50% avslag havner prisen på 1.445 kr + frakt jeg selv måtte dekke 320 kr = 1.765 kr. Aldri mer Chess!

Nyttig (4)

De er OK, ikke mer

Omtale av  Lars

Deres mobil-app er helt forferdelig. Skal man sjekke noe bør det skje på data. Kundeservice svarer fort, men er ganske udugelig - har lite myndighet til å hjelpe deg med en gang.

Nyttig (1)

Billig og bra med smarte og løsningsorienterte kundebehandlere

Omtale av  Mathias

Jeg ble oppringt av Chess her i høst. Da ble jeg tilbudt gratis sms/mms/taletid og 5 GB i måneden for 249, - i måneden. Det takket jeg selvfølgelig ja til, da det ble litt problemer og forsinkelse på det nye tilsendte sim-kortet, så fikk jeg i tillegg en måned uten kostnader som et "plaster på såret. Utrolig fornøyd!!

Nyttig (0)
Side 3 av 3
Neste

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR