Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 882 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 882 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 883 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bad coverage Bad service

Omtale av  Desperate U

Poor signal of mobile Bredbånd changes to no signal and no connection. Smart router was placed at the best position. Restart afer turnoff for 20 min. Must restart many times per day. Ice explains many user in the area! Hopeless especially connection is gone during a video meeting! The chat service is also poor. They don’t answer question.

Svar fra ice
27.08.2021 11:18

Hi Desperate U, I am so sorry to hear that you have problems with your mobile broadband. If you send me an e-mail to [email protected], and add your name and customernumber, I will look into this right away. I am looking forward to hearing from you, and hope you will have a nice day! Best regards Heidi ice.no

Helt problemfritt og mest data for pengene

Omtale av  Isu

Byttet første abonnement til ICE for ca. et år siden. Nå har vi flere ICE abonnementer i familien som alle fungerer perfekt - dekning, oppetid etc. Og med data frihet løsningen på hytta har vi nær ubegrenset med data for kun 99 pr. mnd. Ingen av de andre leverandørene er i nærheten av dette. Kunne ønske at de kom opp med enda mer konkurransedyktig tilbud på trådløst bredbånd i ICE+ nettet slik at vi kunne klippet dyrt fiberabonnement.

Svar fra ice
27.08.2021 11:18

Hei Isu, Så fint at du er fornøyd med oss. Det er sant at du får veldig mye data for pengene, når du har tilleggspakken Datafrihet på 1000GB for kun 99,- pr måned. Har du ice+ dekning , er det jo heller ikke noe i veien for å bruke dette hjemme, ved å dele internett fra telefonen. Når det gjelder mobilt bredbånd, har jeg foreløpig ikke noen andre abonnement enn de som allerede ligger på vår nettside, www.ice.no, men dersom det skulle komme nyheter på den fronten, vil vi legge ut informasjon på nettsiden vår. Takk for god tilbakemelding, og ha en flott dag! Mvh Heidi ice.no

Lang tid på å avgjøre om jeg må betale for MMS i egentlig gratis område

Omtale av  Linnie

Jeg fikk melding om at mms i EU/EØS sone i utlandet var gratis så jeg sendte i vei til en i familien min i Norge. Så på min side at det var trukket penger for det. Tror det er snakk om over 250 kr nå. Jeg klaget over at det ble trukket penger for det. Men ice skulle se på dette. De har brukt en uke og noen dager nå på saken. Så jeg vet fortsatt ikke om telefonregningen min blir dyrere enn forventet. Jeg har ikke den beste økonomi så jeg hadde aldri sendt disse mmsene om jeg måtte betale for de. Hadde vært greit om ICE kunne være raskere å konkludere om jeg må betale disse pengene eller ikke. Det er etter min mening ikke min feil når jeg får beskjed at mms i området er gratis. Forstår ikke hvorfor det tar så lang tid å finne ut av om jeg må betale eller ikke for dette. Jeg var ellers meget fornøyd med ICE. Men dersom jeg må ut med å betale for mmsene som skulle vært gratis så vil jeg vurdere å bytte til et annet selskap pga jeg synes det blir urettmessig å måtte betale alt dette for mmsene jeg sendte når det skulle være gratis.

Svar fra ice
29.08.2021 09:30

Hei Linnie, Dette må vi finne ut av. Det er helt korrekt at bruk innenfor EU/EØS er inkludert i abonnementet, og det er derfor fint om du sender meg en e-post til [email protected], og legger ved ditt navn og telefonnummer. Da kan jeg se nærmere på hva du er belastet for. Er det en feilbelastning, vil jeg rette den med det samme. Jeg avventer tilbakemelding fra deg, og ønsker deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Treg og dårlig utført kundebehandling.

Omtale av  Icekunde

Jeg ble frastjålet tlf. med sim-kort. Prøvde deres døgnåpne sperretjeneste. Her fikk jeg tilbakemeldingen "Noe gikk galt, våre åpningstider er" osv. Denne telefonsvareren var veldig ubrukelig. Dagen etter bruker jeg telefonsvareren deres igjen, og denne gangen får jeg ikke nok tid til å taste inn nummeret jeg vil bli ringt tilbake på, før telefonsvareren avbryter meg imens jeg taster det inn. Jeg blir satt automatisk i køen. Uansett om du vet hva som trenger å gjøres, har de ikke en fungerende telefonsvarer. Veldig irriterende. Jeg kontakter kundeservice-chatten deres, og får hjelp med problemet. Imens chatten foregår, blir jeg ringt opp av kundeservice-nret. Jeg svarer, og så legger de på. Å henvende meg til kundeservicen til Ice har vært ekstremt plagsomt og jeg har hatt en dårlig opplevelse med å måtte orke dette. Etterpå ble jeg ringt igjen av ice-nret. Fikk svar på mine spm.

Svar fra ice
27.08.2021 11:09

Hei icekunde, Dette høres veldig rart og, og er noe vi må se nærmere på. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected]. Legg ved ditt navn og telefonnummer, så jeg kan få feilsøkt dette for deg via teknisk avdeling. Ettersom jeg ikke kan finne noen feilmeldinger på vår automatiske svarer, må jeg se nærmere på denne saken. I tillegg kan jeg se på hva som skjedde med samtalene dine når du ble ringt tilbake. Jeg avventer svar fra deg, og ønsker deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Dårlig kundebehandling! Styr unna!

Omtale av  Charlotte

Har mobilabonnement med bindingstid hos ICE. Har store utfordringer med nettverk og samtaler blir hakkete og brutt daglig. Jobber hjemmefra så det er et stort problem! Ringte kundebehandler som fant ut at det er ustabilt nett i området, og sa at det ikke var noe å gjøre med det. Spurte da om mulighet for å bryte bindingstid slik at jeg kan få et fungerende nettverk. Fikk beskjed at det ikke gikk og at jeg da må betale gebyr. Skal JEG måtte betale for at ICE ikke fungerer? Dårlig kundebehandling. Styr unna!

Svar fra ice
23.08.2021 14:35

Hei, Charlotte Utrolig synd at du har problemer med nettverket ditt! Ut ifra hva du skriver, kan det tyde på at det er en feil på en sender i området ditt. Og i disse tilfellene blir feilen stort sett rettet i løpet av noen dager. Men det kan jeg selvsagt ikke vite sikkert, uten å sjekke adressen dette gjelder. Skulle det vise seg at ice ikke kan levere signaler der du bor, vil det være en sak vår reklamasjonsavdeling vil se på for deg. Det er fint om du sender oss en henvendelse med mobilnummeret ditt og adressen du befinner deg på, til [email protected], slik at vi kan finne ut av dette for deg! Ønsker deg en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Faktura

Omtale av  Jan

Fikk plutselig en faktura (Varsel om Innkasso) selv om det var ca. 1 1/2 år siden jeg var kunde hos Ice!!! Skjønte ikke hva dette gjald og måtte da ringe dem for å finne ut hva det gjald. Fikk da vite at de tidligere hadde et minstebeløp på 75 kr. for å sende ut en faktura, men den var nå satt ned til 50,-. Jeg fikk derfor en faktura fra dem på 51,33,- som var for noe som var 1 1/2 år gammelt. Var vel en grunn til at jeg byttet til Phonero:) og er kjempefornøyd.

Svar fra ice
20.08.2021 10:14

Hei Jan! Dette må jeg se på for deg. Det har vært en feil i fakturasystemet, du kan sende oss en e-post til [email protected]. Legg ved ditt navn og ditt kundenummer, så kan vi se om den er kreditert. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Florian ice.no

Elendig dekning utenfor byene

Omtale av  Atle L. P

Har erfart: ingen dekning der andre har dekning! Dette spesielt utenfor byene og tettsteder der jeg tidligere hadde dekning

Svar fra ice
23.08.2021 14:34

Hei, Atle Så kjedelig å høre at du opplever så mye problemer med dekningen! Du kan sjekke dekningskartet på vår hjemmeside over de områdene hvor du opplever dårlig dekning, og se om du faktisk skulle hatt bedre dekning der. Dersom det står at du skulle hatt god dekning der, kan du sende oss en henvendelse med ditt mobilnummer og stedene du opplever problemene, til [email protected], slik at vi kan finne en løsning for deg! 😊 Ønsker deg en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Ustabil dekning og ustabil kundeservice

Omtale av  Grethe

Dekning er veldig dårlig. Forsøker å få hjelp, men de bruker uthalingsmetoden.. prøv det, prøv det. Kjøp antenne. Etter flere runder får jeg beskjed om at en sender har vært nede og nå bra. Men det er ingen forandring . Siste var helt umulig å bruke wifi signal til telefon. Og kundeservice ber meg finne et sted med bedre signal for de hører meg ikke. Litt dårlig linje🤣🤣🤣ja det var jo akkurat det jeg skulle ha hjelp til . Kjøp ny antenne så kanskje.

Svar fra ice
11.08.2021 21:26

Hei Grethe, Dette må vi se på for deg. Det høres ut som du har kjøpt et mobilt bredbåndsabonnement hos oss, ettersom det anbefales antenne. Det er fint om du kan sende meg litt mer informasjon på en e-post, så jeg kan se på dette for deg. E-posten kan sendes til [email protected]. Legg ved ditt navn og ditt kundenummer, så hører du fra meg i løpet av kort tid. Jeg ønsker deg en fin kveld! Mvh Heidi ice.no

Løgner og lureri!

Omtale av  Reitan

Bestilte Ice fordi jeg må bruke 4+ som "nettleverandør", og ifølge dekningskart til Ice på den tiden, var det dekning i god omkrets rundt huset mitt. Fikk abb og sim, men hadde da selvfølgelig ikke 4g+ Etter å ha fått 4 tilbakemeldinger på at det var et "midlertidig dekningsutfall", ble hele dekningskartet i mitt nabolag omgjort, og gjett hva.. det viser seg at det ikke er 4g+ dekning aaaaaaakkurat rundt huset mitt. Løgn og lureri fra ende til annen!

Svar fra ice
10.08.2021 09:30

Hei, Reitan Dette ønsker jeg å se nærmere på. Send gjerne en e-post med nummer, navn, og adresse til [email protected], så skal vi sjekke hvordan forholdene i området ditt og om det er noe vi kan gjøre for deg. Jeg ønsker deg en fin dag. Mvh. Jonas ice.no

Utrolig dårlig dekning

Omtale av  Anders E

Andre gang jeg var gitt Ice muligheten, men aldri mer. Jeg vet ikke hvorfor, men de har en utrolig dårlig dekning og jeg bor ett sted med god dekning i utgangspunktet ( Bergen). Samme erfaringen har og andre jeg har snakket med. Alle andre operatører av de jeg har prøvd kan gi en tilfredsstillende opplevelse. Dårlig nett og fullstendig håpløst og skulle ringe noen. Absolutt alle bemerker hvor dårlig de hører meg osv. Så aldri mer Ice på meg, håper andre lykkes bedre, men jeg personlig kan ikke anbefale disse.

Svar fra ice
09.08.2021 07:50

Hei, Anders Så synd å høre at dekningen ikke har stått til forventningene dine. Vi skal ha generelt god dekning i Bergen, og i og med at alle andre operatører fungerer også, så høres dette rart ut. Vi leier nett av Telia i de områdene ICE selv ikke har dekning, og så lenge du normalt har god dekning med Telia eller de andre operatørene som leier nett av de, skal du kunne oppnå den samme dekningen med ICE. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med adressen du befinner deg på, samt telefonnummeret ditt til [email protected], slik at vi får sjekket dette ordentlig og finne en løsning for deg! 😊 Ha en flott helg! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Positivt overrasket

Omtale av  Iver N. T

Ser det er mange strenge anmeldelser her inne som slakter ICE. Jeg var derfor svært skeptisk til å prøve dette da en telefonselger ringte meg i Februar 2021. Jeg fikk prøve en måned gratis, så tenkte det ikke kunne skade. Har hørt mye negativt om dekningen og var skeptisk. Jeg bor i Kirkenes og reiser en del rundt i Norge, i sommer har jeg feriert 4 uker på Sørlandet. Dekningen til ICE+ nettet er ikke så dårlig som alle skal ha det til. Har vært på mange hytteturer både litt lenger inn i landet og på noen hytter langs sjøen på Sørlandet. Full ICE+ dekning på alle stedene. Dette har gjort at jeg kan streame serier og se så mye Youtube jeg ønsker for kun 99kr i mnd. Jeg er positivt overrasket siden ICE leder veien for at andre selskaper følger etter og tilbyr data til en rimeligere penge. Ønsker meg gjerne raskere hastighet i fremtiden. Selv om det man har nå fungerer bra (det er stabilt.) En annen ting er at jeg prøvde å utfordre kundeservicen på om jeg kunne få noen rabatter for å verve andre. Men det var det dessverre ikke. Når det funker så bra snakker jeg varmt om det til venner og familie, og det hadde vært ekstra motiverende for meg å verve andre hvis ICE forsto seg på meg og mine intensjoner! Anbefaler alle å sjekke ut dekningskartet før de bestiller, så man har ICE+ dekning der man bor/har hytte. Fordi hvis du har det er Data Frihet helt gull!

Svar fra ice
09.08.2021 07:50

Hei, Iver Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du får benyttet deg fult ut med vår ICE+ dekning, selv når du er på farten 😊 Ang. dette med rabatter for verving av venner og familie er dessverre ikke noe ice tilbyr pr. i dag, men vi skal ta det med videre for vurdering. Så får vi krysse fingrene for at dette vil bli en mulighet hos ice i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt god sommer! 🌞 Mvh. Kristine ice.no

Sperre av Telenor mobiler.

Omtale av  Inger B

Prøver å ringe telenormobil men blir avbrutt etter første ringesignal. Har hatt dette i hverfall 2 år nå. Må be icemobilkunder bruke messanger . Håpløst . Ice butikk kan ikke hjelpe. Noen som vet noe .??????

Svar fra ice
06.08.2021 22:00

Hei, Inger B Dette hørtes veldig rart ut. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected] og legge ved ditt navn og mobilnummer. Da vil jeg ta kontakt med deg så vi får feilsøkt dette ordrentlig. I mellomtiden kan du jo også forsøke simkortet ditt i en annen telefon, for å se om det er samme problem der. Jeg ønsker deg en fin helg! Mvh Heidi ice.no

Dårlig nettverk kundeservice

Omtale av  Mathias

Jeg har nå hatt ice i noen måneder og jeg må skru av og på router hver eneste dag for at jeg skal kunne bruke internett. Det fungerer veldig dårlig. Jeg kontaktet kundeservice og fikk beskjed om at det gikk helt sikkert fint og si opp avtalen uansett om jeg hadde bindingstid. Jeg fikk også beskjed om at jeg ville få svar ila 1-2 virkedager. Det tok 7 dager og svaret jeg fikk var: Hei, "Ola Nordmann" Viser til din henvendelse til Kundeservice vedrørende Mobilt Bredbånd. Bekrefter med dette at jeg har tatt en gjennomgang av saken. Alle våre bredbånd selges med 30 dagers åpent kjøp, slik at man kan returnere bredbåndet dersom man ikke er fornøyd. Velger man å beholde bredbåndet etter prøveperioden vil bindingstiden for avtalen være gjeldende. Jeg finner følgelig ikke grunnlag for å løse deg fra bindingstiden for abonnementet. Ønsker deg en god dag. Vennlig hilsen Ice Saksbehandler Jeg syntes dette er rimelig spessielt da jeg fikk beskjed om at det kom til og ordne seg pga løsningen fungerer dårlig der jeg bor nå.

Svar fra ice
06.08.2021 22:00

Hei, Mathias Dette må jeg få sett på for deg. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected] og legge ved ditt navn og kundenummer, så kontakter jeg deg direkte, så snart jeg har sjekket opp i dette. Jeg ønsker deg en fin helg! Mvh Heidi ice.no

Kun 2 av 10GB kan brukes utenfor ice+ dekning👎

Omtale av  Joachim

Kun 2 av 10GB kan brukes utenfor ice+ dekning👎, selv om jeg har 18 GB igjen kan det ikke lastes ned filmer fra f.eks. Netflix fordi jeg er på ice-Telia nettverk fordi ice+ ikke har dekning. Det er for dårlig og grunn til at jeg og min familie forlater ice til ett annet mobilleverandør.

Svar fra ice
06.08.2021 13:56

Hei, Joachim Dette kan jeg hjelpe deg med. Det høres ut som du har en gammel type ungdomsabonnement hos oss. Dette kan jeg hjelpe deg og endre til et abonnement som ikke har noe sperre for bruk utenfor ice+ nettet. Det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected]. Legg ved telefonnummeret ditt og navnet ditt, så tar jeg kontakt med deg så vi får endret på dette. I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Dårlig service

Omtale av  Jan K. H

Skulle byttet til ice for en uke siden. Har fremdeles ikke mottatt nye simkort. Når jeg ringer kundeservice for jeg beskjed om at ordreavdelingen må bruke 48 timer på saken. Tror ikke ice vil ha flere kunder.

Svar fra ice
06.08.2021 13:54

Hei, Jan! Dette høres da veldig merkelig ut. Send oss en henvendelse til [email protected] med mobilnummeret dette gjjelder, så skal vi få sjekket opp i dette for deg, og sørge for at du får tilsendt nye SIM-kort. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

bruk i skandinavia

Omtale av  Per M. A

det er ikke riktig at ice kan brukes i skandinavia

Svar fra ice
03.08.2021 14:21

Hei, Per Dette er helt riktig. Vårt eget ice nettverk vil ikke fungere i skandinavia, men når du befinner deg i skandinavia vil du koble deg til et annet mobil nettverk som er tilgjengelig i gjeldende land. Alle våre mobilabonnement lar deg bruke telefonen din i EU og EØS uten ekstra kostnad! God sommer 🌞 Mvh. Ken ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR