Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 883 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelig oppsigelse

Omtale av  Tom

Det skulle vise seg å bli veldig vanskelig å si opp avtalen om mobilt bredbånd hos ICE - Etter mange henvendelser og lang ventetid på telefon, fikk jeg rede på at det er en helt egen oppsigelseavdeling - Etter lang ventetid ga jeg opp og sendte en henvendelse gjennom chat. Jeg vet enda ikke om min oppsigelse er registrert. Jeg vil ikke anbefale ICE til andre - Styr unna er mitt råd.

Svar fra ice
15.10.2021 15:14

Hei, Tom Så dumt at du har hatt så mye problemer med å registrere oppsigelsen din. Send oss en henvendelse med fullt navn og mobilnummeret dette gjelder, så skal vi selvsagt hjelpe deg med dette. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Velkomstbonus

Omtale av  Shima

Glad for at jeg hadde muligheten til å teste de billig før jeg velger abonnement. Det er super dårlig dekning på ice sine abonnementer og skikkelig dårlig internett hastighet. Anbefales ikke. Gleder meg til å bytte abonnement snart.

Svar fra ice
11.10.2021 16:26

Hei Shima, Dette var trist å høre Jeg vil gjerne vil se nærmere på dette for deg, og det er fint om du kan sende meg en e-post til [email protected]. Legg ved navn og mobilnummer eller kundenummer, så tar jeg kontakt med deg innen kort tid. I mellomtiden ønsker jeg deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no

Ekstremt dårlig

Omtale av  Ann

Verste jeg har hatt. Må gå ut hele tiden for å ringe, andre hører mine samtaler hakkete og at jeg blir borte. Vanskelig å komme på nett med mobil.

Svar fra ice
07.10.2021 11:06

Hei, Ann Så dumt å høre at du opplever problemer! Send oss gjerne en henvendelse med mobilnummeret ditt, samt adressen du opplever problemene på til [email protected], slik at vi kan hjelpe deg med å finne ut av dette. Ønsker deg en flott kveld! Mvh. Kristine ice.no

Hjelpsomme

Omtale av  Ellen

Hadde litt problemer fordi 1-års-avtale i forbindelse med kjøp av ny tlf.fortsatte ytterligere et halvt år fordi jeg ikke var oppmerksom nok. Jeg er en gammel dame, og jeg foreslo for Ice at de burde hatt et meldingssystem som gjorde kunden oppmerksom på at 12 mndr.var gått. Jeg ble trukket kr.900;- for mye på et halvt år (150,- pr.måned) - det burde vært unødvendig.

Svar fra ice
05.10.2021 12:47

Hei, Ellen Takk for tilbakemeldingen din! Vi har tatt med ønsket ditt videre for vurdering. Så får vi krysse fingrene for at ice kan få en automatisk ordning på slike sms'er i fremtiden! 😊 Når det er sagt, vil jeg informere deg om at når du er ferdig med en 12. måneders avtale, blir ikke denne automatisk fornyet dersom du ikke sier ifra. Beløpet du har fortsatt å betale for, er for selve mobil-abonnementet ditt. Ønsker du å avslutte ditt mobilabonnement hos ice, kan du sende oss en henvendelse med fult navn, fødselsdato og mobilnummeret du ønsker å avslutte til [email protected], så skal vi selvsagt hjelpe deg med dette. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Data frihet er lureri og svindel

Omtale av  Atle

Problemet med data frihet er at telefonen stadig vekk kopler automatisk over på det vanlige nettet der datamengden er brukt opp. Dette til tross for at nettverk med Data frihet blir valgt manuelt så bytter den etter et par minutter alltid over til nettverket med den vanlige datakvoten fordi dette nettet har bedre dekning. Det hjelper lite å tilby 1000gb per måned for 99 kroner når det ikke går an å bruke de. Når man forsøker å deaktivere data frihet i appen får man beskjed om at tjenesten blir stoppet umiddelbart men at man allikevel må betale ut en hel måned. Dette til tross for at det aktivt legges vekt på når du bestiller at du kan avslutte tjenesten når som helst. Jeg synes det er svindel at Ice tar betalt for en tjeneste som rett å slett ikke fungerer. At dere på toppen av det hele aktivt i appen oppfordrer brukerne til å skrive opp i kalenderen hvilken dag vi skal stoppe tjenesten for å unngå å betale for en ny periode er ingenting annet enn tragisk. Hilsen fra en kunde som faktisk var fornøyd helt frem til Data frihet ble bestilt.

Svar fra ice
27.09.2021 14:30

Hei, Atle Så synd å lese at du ikke får Data Frihet til å fungere ordentlig! Data frihet fungerer kun i vårt eget nett, ice+ nettet. Dersom du befinner deg i ett område hvor vi benytter Telia isteden for ice, er det dessverre ikke mulig å bruke Data Frihet der. Du kan sjekke dekningskartet på hjemmesiden vår, www.ice.no, for å se om vi skulle hatt egen dekning i området du befinner deg. Er det slik at du skulle hatt fungere Data Frihet i dette området, er det fint om du sender oss en henvendelse med fult navn og mobilnummer, til [email protected], slik at vi kan sjekke opp i problemet for deg. Da kan vi også hjelpe deg med evt. deaktivering av tjenesten. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice mangler Wifi dekning på iPhone anrop

Omtale av  Reidar R

Jeg får ikke opp anrop med WiFi på min nye iPhone 12. Er helt avhengig av WiFi for å ringe da ingen operatører har deknimg på min hytte. Har derfor Wifi med Radiolink. Gikk veldig bra før med Telia. Nå helt bånn!! Nettopp skiftet til Ice ifb med kjøp av ny iPhone 12. Dummeste jeg har gjort.

Svar fra ice
27.09.2021 13:08

Hei, Reidar Dette var en veldig kjedelig situasjon. Vi har dessverre ikke støtte for Wifi-tale for iPhone brukere. Per i dag, har vi kun støtte for 4G-tale. Vi jobber på spreng med å få en avtale med Apple på denne fronten, noe som viser seg å ha tatt veldig lang tid. Vi har dessverre ikke fått noen estimert tid for når dette vil være klart hos ice enda, men vi krysser fingrene for at dette vil dukke opp innen rimelig tid. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Dette er for DÅRLIG ICE!

Omtale av  Håkon S

Kjøpte mobil fra ICE. Vi benyttet vår rett til å angre kjøpet, returnerte mobilen 8. september (uten å ha åpnet emballasje) og de bekreftet å ha mottatt den 10. september. Pr. i dag 23. september er tilbakebetaling ikke gjennomført. Vi ringer å purrer men de skylder på underleverandør??? Vi blir oppfordret til å ringe tilbake i morgen så vil de se på saken igjen???

Svar fra ice
23.09.2021 14:47

Hei, Håkon Så dumt å se at du ikke har mottatt tilbakebetalingen din enda! Send oss gjerne en henvendelse til [email protected] med fullt navn og mobilnummeret dette gjelder, slik at vi kan sjekke opp i status på saken din for deg. Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

alt for lav fart

Omtale av  Jan

farten er alt for lav holder seg på mellom fra 3 til 8 mbit holder ikkje mål for meg.

Svar fra ice
21.09.2021 14:47

Hei, Jan Så dumt at du opplever problemer! Send oss en henvendelse med fult navn og telefonummeret ditt til [email protected], slik at vi kan feilsøke problemet med deg. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Ruteren faller ut jevnlig en gang i uken.

Omtale av  Torarne N

Det løser seg når jeg restarter, men da den står på en hytte og overvåker/regulerer alarm, dørlås og varme er det veldig frustrerende. Nettverket er når det virker genrelte tregt også. Klarer for eksempel ikke å kjøre de digitale kanalene til RiksTV uten å hakke og henge seg opp. Må si jeg er generelt veldig missfornøyd.

Svar fra ice
20.09.2021 15:44

Hei, Tor Arne Så dumt at du har problemer med ruteren din! Som oftest løses disse problemene ved at du tar en fabrikkreset av din ruter. En fabrikkreset betyr at du stiller ruteren tilbake til oppsettet den hadde, da den ble levert. Men merk deg, ved å gjøre dette vil ruteren miste alle lagrede endringer og innstillinger. Det betyr at nettverksnavn og -passord vil tilbakestilles til det som står på den hvite lappen på ruteren. Det er viktig at ruteren er påskrudd når du utfører en reset. En fabrikkreset gjøres på følgende måte: På baksiden av ruteren, ved en av antenneinngangene, vil du se et lite hull det står reset på. Du trenger noe langt og tynt, på samme størrelse som en nål eller binders. I dette hullet er det en liten bryter. Denne bryteren må du holde inne helt til det kun er lampen Power som lyser. (Ca. 5-10 sekunder). Ruteren vil bruke litt ekstra tid på å koble seg ordentlig opp etter dette. Når Connect-lampen lyser, er den ferdig. Jeg håper dette vil løse problemene med ditt mobile bredbånd! 😊 Dersom du fortsatt skulle oppleve problemer etter utført fabrikkreset, er det fint om du sender oss en henvendelse med kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan finne ut av dette for deg. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Super dekning og best pris

Omtale av  Thomas

Å være kunde hos ice har vært helt problemfritt. Har så og si alltid ice+ og har aldri hatt dekningsproblemer. Følger med på alt av konkurranse, men det er ingen andre som kan levere meg tilsvarende verdi for prisen som det ice gjør. Fin app. Full pott

Svar fra ice
13.09.2021 15:15

Hei, Thomas Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Jeg ønsker deg en fin dag! Mvh. Florian

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

jeg er veldig fornøyd med ICE net.

Omtale av  Jan

Veldig fornøyd med ICE Net God dekning etter mitt behov, og greie tilbakemeldinger/meldinger om noe skal endres ol.

Svar fra ice
13.09.2021 09:42

Hei, Jan Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Ha en fin helg! Mvh Heidi ice.no

Ice prøver å bortforklare manglende støtte for wi-fi tale

Omtale av  Tore

Har i det siste hatt en diskusjon her i forumet med ICE. Det dreier seg om 4G- tale vs wi-fi tale som jo er to forskjellige teknologier. Har en nyere Iphone og har aktivert 4G-tale (for mobilnettet) som også ICE har støtte for. Det som er problemet her jeg bor er at det er ustabile mobilsignaler. Har prøvd med både Telia og Telenor sine nett, men de er ikke bedre. Da hjelper det lite å slå på 4G-tale.Det funker faktisk bedre med å ha kun GSM aktivert. Da gjenstår bare en mulighet, og det er å ringe via wi-fi (det trådløse hjemmenettverket) med mobiltelefonen. Dette virker fint i både Telia og Telenor sine nett med både Iphone og de fleste andre tlf. av nyere dato. Hos ICE derimot er det kun et begrenset utvalg tlf. som kan brukes til wi-fi anrop og Iphone er ikke blant dem. Dette skyldes nok at ICE sitt nett ikke er oppgradert for dette enda. Jeg fastholder derfor min påstand om at ICE henger etter i teknologiutviklingen!

Svar fra ice
03.09.2021 10:40

Hei, Tore Jeg legger meg helt flat, og ønsker å beklage så mye for min misoppfatning her! Det stemmer som du sier, ice har dessverre ikke støtte for Wifi-Tale for iPhone brukere. Per i dag, har vi kun støtte for 4G-Tale. Vi jobber på spreng med å få en avtale med Apple på denne fronten, noe som viser seg å ta veldig lang tid. Vi har dessverre ikke fått noen estimert tid for når dette vil være klart hos ice enda, men vi krysser fingrene for at dette vil dukke opp innen rimelig tid. Igjen, beklager så mye for missforståelsene fra min side i denne saken. Ønsker deg en flott helg! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Bra app og god kundeservice!

Omtale av  Morten

Byttet fra talkmore og har ikke sett meg tilbake. Veldig god app hvor det er enkelt å bytte abb og se oversikt. I tillegg har de gratis abb for mine barn hvor jeg enkelt kan ha oversikt. I Norge trenger vi også en utfordrer til Telenor og Telia. Kjøpte også en huawei telefon sist år hos ice og det er enkelt å holde oversikt i appen.

Svar fra ice
03.09.2021 10:38

Hei, Morten Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du full oversikt over abonnementene dine. Og du som juridisk eier har også full oversikt over barnas abonnement. Flott at du får utnyttet muligheten med gratis abonnement til de minste med IceJunior også! Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Løgn og misvisende informasjon

Omtale av  Alexander

Vurderte å kjøpe iPhone 12 ProMax og snakket på telefon med Ice og spurte om wifitale ikke var støttet hos de da dekningen i huset mitt gjør det umulig å motta samtaler eller bankid uten wifitale Personen sa at tjenesten var rett rundt hjørnet og jeg aksepterte det 2mnd senere purret eg om hvor mye lengre unna wifitale var. Igjen rett rundt hjørnet Nå 8-9 mnd senere og fortsatt ingen wifitale men lovord at de skal få det, mens en har sagt Apple har brudt forhandlingene med Ice Tilbød ulike måter å fikse problemet mitt og fortsatt være kunde, men de nektet Nå stikker jeg til ChiliMobil så sier de jeg må betale bruddgebyr. Uholdbart og vurderer faktisk ta de for retten for misvisende reklame/informasjon og bedrageri Har likt Ice siden de først kom på markedet, men ser ut som selskapet er helt anderledes enn da de startet opp Styr unna, spesielt IPhone brukere

Svar fra ice
02.09.2021 15:12

Hei, Alexander Dette hørtes ikke noe bra ut! Her virker det som det har vært noen missforsteåelser, og tenker vi må se litt dypere i historikken for å se hva som har skjedd her. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med mobinummeret eller kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd, og finne konkret informasjon til deg! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Stay away!

Omtale av  Sgr

Oversolgt dårlig abonnement. Kjøpte 6GB pluss 1000 GB abonnement. Selger "glemte" å si at de 1000 GB bare gjelder på Ice+ sitt nett. Har nettopp kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand etter å ha brukt opp grunnpakken med 6 GB og gått over på de 1000 GB som jeg bare får på Ice+ og nettet virket i praksis ikke hele veien. Virket heller ikke i Kroatia når jeg var der i sommer, i tillegg virker det ikke når du beveger deg rundt i Kristiansand eller Stavanger by. Fantastisk irriterende når du ikke lenger kan bruke Google Maps på telefonen grunnet at de setter ned farten når telefonen ikke finner Ice+ nettet. Opplevde også det samme i hele Lofoten i sommer når jeg leide bil der. De sa også at det ikke var noe problem og få betalt ut privat abonnementet og flytte det til bedrift. de skulle betale ut bindingstiden sa de. Så prøver de seg etterpå om jeg bare kan sende en faktura fra bedriften. dvs jeg må ta kostnaden for store deler bruddgebyret privat pga skatt og arb.giver avgift. De sammenlignet også prisene for privat abonnment og bedriftsabonnement i salgsavtalen med og uten moms. DVS de mente bedrift var billigere enn privat, når de solgte inn bedrift. Men hvis du regner med moms er det jo omvendt.

Svar fra ice
01.09.2021 15:21

Hei, Sgr Dette skal jeg se på for deg! Veldig synd å lese at du ikke fikk god nok informasjon om produktet når du bestilte det. Du skulle selvsagt fått informasjon om at Data Frihet kun fungerer i vårt eget nett, ice+. Og ønsker å beklage så mye for den manglende informasjonen du har fått. Hvis du går inn på dekningskartet på hjemmesiden vår, kan du se hvor vi har ice+ dekning. Sjekk adressene på kartet hvor dette ikke fungerte for deg, for å se om du faktisk skulle hatt fungerende ice+ nett der. Vi har ikke eget nett i Kroatia, kun i Norge. Så der vil ikke ice+ nettet være tilgjengelig. Når du drar til utlandet, må du aktivere Dataroaming på telefonen, for at du skal bli koblet opp til nettverket der nede. Men merk deg at dersom du reiser til områder utenfor EU, vil det påløpe ekstra kostnader for bruk av telefonen til å ringe, sende SMS/MMS og bruke mobildata disse stedene. Dersom du har blitt lovet å få bruddgebyr fra gammel operatør dekket, så send oss gjerne en henvendelse til [email protected], med mobilnummeret og navnet ditt, slik at vi kan sjekke opp i dette for deg. Når det kommer til dette med mva/moms, så er det slik at alle Bedrift abonnementene kommer med mva/moms i tillegg. Men for private kunder er dette allerede inkl. i prisen. Dette er helt vanlig praksis hos alle operatører. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Informasjonstjenester

Omtale av  Lise

Trekkes månedlig for såkalt «bruk i Norge» herunder «informasjonstjenester». Dette trekker er dyrere enn abonnementet i seg selv. Det er også registrert samtlige mnd til nattlig aktivitet. Rimelig sikker på at jeg sover på natten og at jeg ikke bruker dyre informajsonstjenester. Har aldri betalt så mye månedlig uten å vite for hva, og har dermed aldri før vært så misfornøyd. Bytting bestilt ! Returnerer aldri

Svar fra ice
01.09.2021 09:09

Hei, Lise Dette skal jeg forklare for deg. Innholdstjenester er tjenester som er kjøpt med mobiltelefonen din, som blir fakturert av strex. Og du kan enkelt sperre for å ta i bruk slike tjenester på Min Side eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00. Innholdstjenester kan være alt fra nummersøk, betaling for annonser, kjøp av musikk, kjøp i brus/godteri-automater, parkering, betaling for bomringpasseringer, betaling for lege og tannlege mm.. Det finnes f.eks mange spill og apper på telefonen som koster penger, som man blir belastet for. Det er også mange apper som har betalte tjenester eller abonnement som du kan velge å betale med mobilen. Det kan f.eks være Spotify, Netflix og andre strømmetjenester, EasyPark, 1881 appen mm.. Bestilling av innholdstjenester kan gjøres via apper på mobiltelefonen eller ved at man f.eks sender en SMS til ett kortnummer (fire-sifret nummer) og kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel i forbindelse med svar på konkurranser. Du mottar da SMS som du blir belastet for. I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten kan stoppes. Normalt stoppes tjenesten ved å sende STOPP til det nummeret innholdstjenesten kommer fra. Du kan også opprette en Min Side bruker på www.strex.no, hvor du kan se de ulike tjenestene du blir belastet for. Grunnet personvern har ikke ice anledning til å se hvilke tjenester du blir belastet for. På forsiden på www.strex.no har de også en video som forklarer dette med innholdstjenester. Håper dette var oppklarende for deg! 😊 Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR