Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 885 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 395
516
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig nett

Omtale av  Kristin K

Har klaget på det icenettet før, Icenettet er så tregt at en kommer ikke inn på nettet en gang, ha vurdert og si opp icenet og ordne et annet mobiltnett., kommer til og se meg om etter et annet nett.

Svar fra ice
01.09.2020 08:19

Hei, Kristin K Så leit å høre at du opplever problemer med lav hastighet. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

5 år og fremdeles best

Omtale av  Tintor

Har hatt Ice på 4 mobiler i over 5 år på Røros og kjører en del rundomkring i Fjellregion og Trondheim og aldri opplevd problemer med signal. Veldig enkelt å få tak i kundebehandler og får greie svar de få gangene jeg lurte på noe. Har også mobilbredbånd gjennom Ice, og den funker 95% av tida perfect, kan vare litt tregt noen ganger spesielt om kvelden. Alt for dyrt 800 kr.mnd for den største pakke og ift. opplevd kvalitet. Finner desverre ingen bedre mens jeg venter på fiber.

Svar fra ice
01.09.2020 08:18

Hei, Tintor Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. :) Vi ble i 2019 og 2020 kåret til Norges beste kundeservice, og jobber hver dag med å yte den beste servicen for våre kunder. Vi setter våre kunder i sentrum. :) Jeg ønsker deg og dine en riktig god dag. Mvh. Tina ice.no

Dårlig dekning.

Omtale av  Åge

Holder ikkje det dei lover. Reklamerer med god dekning over alle plasser, eg opplever det motsatte.

Svar fra ice
25.08.2020 16:25

Hei, Åge Så leit å høre at du opplever problemer med dekning. Ni av ti i Norge har nå tilgang til ice sitt eget mobilnett som dekker 91% av Norges befolking, når det kommer til mobiltelefoni. Der hvor vi enda ikke har bygget ut ice+ dekning, leier vi nett hos Telia. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Elendig nett mobil

Omtale av  Sonja

Midt i Trondheim by, vil sjekke konto, kjøpe Atb mobillett og det går ikke. Ny mobil, prøver å laste ned, gang på gang, men ingenting skjer. Da må jeg gå hjem ,men ikke med buss. Nå blir det nok. Uansett hvor jeg befinner i byen, så det tar evighet å laste ned Vipps, DnB eller Hm. Blir så lei av det hele.

Svar fra ice
25.08.2020 16:23

Hei, Sonja Slik jeg forstår det, så har du problemer med mobildata. Har du sjekket at alle innstillingene på telefonen din ligger korrekt inne? Du kan se hvordan innstillingene på telefonen din skal være her: https://www.ice.no/kundeservice/mobiltelefoni/mobildata/data--og-mms-innstillinger/ Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet, dersom alt ser normalt ut på telefonen din. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Sjokkerende

Omtale av  Elisabeth

Lang historie, holdt på siden 4 juni, nå spør de om jeg har glemt dem og minner på ubetalt regning med forfall 3 august? Hvordan skal man få betalt en regning man aldri har fått? Blitt lovt på tro og ære iukesvis at denne skal komme på Mail

Svar fra ice
25.08.2020 15:39

Hei, Elisabet Det er selvfølgelig forståelig at man blir forrvirret når den opprinnelige fakturan ikke har kommet. Du kan forresten alltid finne fakturaene dine på Min Side. :-) Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på hvor vi sender deg fakturaene dine. :-) Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna om du bor i Nord-Norge

Omtale av  Anna

Kjøpte ny telefon som jeg fikk billigere ved å bytte leverandør til ICE. Det var store lovnader fra selger om at 4G-nettet skulle være det med best dekning i Nord-Norge. Dette stemmer ikke. På reiser til Sør-Norge fungerer nettet bra, men i Nord-Norge, også midt i Tromsø by, er det helt krise. Nettet er ustabilt, faller ut og enkelte dager fungerer det ikke i det hele tatt. Senest i dag var vi to stk ved min arbeidsplass som ikke fikk kjøpt bussbillett via mobil fordi 4G-nettet var nede. Andre med andre abonnement hadde ingen problemer. Er fryktelig lei av å aldri kunne stole på nettet og kommer til å bytte til annen leverandør samme dag som bindingstiden går ut.

Svar fra ice
25.08.2020 15:29

Hei, Anna Det er selvfølgelig kjedelig å lese at du har problemer med 4G-nettet vårt i Nord-Norge. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette med dekningen for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

De opererer med avtalbrudd på 3000 i tillegg til utkjøp

Omtale av  Kbo

Byttet til annen operatør som skulle dekke utkjøp på 3000 per abb.Så får jeg faktura på både utkjøp og avtalebrudd.Såvidt meg bekjent så er de eneste operatør som opererer med avtalebrudd på 3000 i tillegg til utkjøp.Styr unna Ice!Dekningen var i tilleg meget dårlig. Anbefales IKKE!

Svar fra ice
19.08.2020 08:56

Hei, Kbo! :) Det er fullt mulig å ha to ulike typer avtaler hos oss. Den ene er du kjent med, som er utkjøpsavtale. Den er ofte 36 måneder lang. Den andre typen avtaletid er gjerne en du får om du har et rabattert abonnement hos oss. Denne avtaletiden er på 24 måneder. Det finnes en tredje avtaletid også. Den kommer om du kjøper en rabattert telefon via oss. Jeg synes det er leit å lese at du var misfornøyd med dekningen. Dessverre kjenner jeg ikke til saken din. Jeg ønsker dog å nøste opp i denne saken. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med følgende informasjon: - Fullt navn - Telefonnummer - Hva du kaller deg her på bytt.no - Et kort sammendrag av saken Jeg håper jeg hører fra deg! :) Mvh. Michelle ice.no

Data frihet bare tull

Omtale av  David

Data frihet er lureri. Styr unna. Hastighet er så lav at man ikke engang kan lese VG. No.

Svar fra ice
25.08.2020 14:54

Hei, David Så leit å høre at du ikke er fornøyd med tilleggstjenesten vår Data Frihet. Med Data Frihet kan man bruke opptil 1000 GB i vårt mobilnett (ice+) og få opptil 10Mbit/s hastighet for kun 99,- ekstra per måned. Denne hastigheten skal være nok til å kunne streame Full HD. Det er heller ingen avtaletid på Data Frihet, som vil si at du kan skru tjenesten enkelt av i appen eller via Min Side selv. :) Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Fryktelig dårlig dekning, selv i Oslo og sentrale østland

Omtale av  E. G

Telefonen oppgir at det er full 4G dekning, men det er umulig å åpne nettsider, Vipps etc Helt ubrukelig nett!

Svar fra ice
17.08.2020 13:14

Hei, E.G Dette kan vi selvfølgelig undersøke nærmere for deg. :-) Send meg gjerne en e-post på [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. :-) Mvh. Tina ice.no

ICE-nettet ute

Omtale av  Annar

Både jeg og kona har vært uten mobilnett fra tirsdag ettermiddag til fredag morgen. Har forsøkt å kontakte ICE på mail 2 ganger, men ikke noe svar. Har ikke hørt et pip!! Har i mange 10-år hatt fasttelefon fra Telenor, men på grunn av nedfasing kobberlinjer byttet vi til fiber og sa opp fasttelefonen. Det har aldri vært noe tull eller brudd på linjene hos Telenor, men ICE klarer ikke jobben, men skryte av seg selv er de gode til. Så oppfordrer alle til å styre unna ICE!!!

Svar fra ice
17.08.2020 13:13

Hei, Annar Det er selvfølgelig kjedelig at dere har vært uten mobil såpass lenge, samt at det har tatt tid å få svar fra oss på e-post. :-( Send meg gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice ettersender over ett år gammel faktura ifbm. skifte av leverandør.

Omtale av  Jan

Ice presterer å sende meg en faktura på en hundrelapp datert juni 2019. Jeg skulle bytte til en annen leverandør og gjorde alt som skulle gjøres i god tro. Dette var i overgangen fra Komplett mobil til ice, mistet dermed telenordekningen jeg var avhengig av. Ærlig talt så kunne dere spart dere for dette! Papirfaktura pluss administrering er nødt til å spise opp dette beløpet. Dere skal få den smålige hundrelappen, og dere får med denne vurderingen på kjøpet. Hilsen en som aldri blir kunde hos dere igjen.

Svar fra ice
14.08.2020 14:22

Hei, Jan :-) Jeg synes det er leit å høre, at du er så misfornøyd med dette. :-( Vi sender normalt ikke ut fakturaer på så små beløp, i håp om at kunden kanskje skal komme tilbake igjen i fremtiden, og det kan etterfaktureres på et mer naturlig tidspunkt. Det er jo riktig å fakturere for forbruk man har hatt. Når det har gått en tid, uten at kunden kommer tilbake til oss, så blir det skyldige beløpet utfakturert. Jeg synes det er leit å høre, at du aldri vil bli kunde hos oss igjen, men håper likevel at du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

Mye ustabilitet...

Omtale av  Rolf I

Jeg har gjennom 2 år nå opplevd mye ustabilitet med ICE. April neste år, da skal jeg bytte til hva som helst annet.. aldri mer ICE... Hjelper ikke med god kundeservice når tjenesten er ustabil. Flere ganger opplevd at jeg ikke kommer frem for å ringe på mobilnettet. Mye problemer med Bankid på mobil. Tekstmeldinger som ikke kommer frem... Rett og slett en ikke stabilt leverandør...

Svar fra ice
14.08.2020 14:22

Hei, Rolf :-) Så utrolig leit å høre, at du har hatt så mye problemer med oss. :-( Hvis du ønsker å prøve, å se om vi kan rette feilen, så tar vi gjerne en kikk, hvis du sender oss en melding, til [email protected]. :-) Vi håper å kunne hjelpe, så du får tjeneste som normalt igjen med våre tjenester. :-) Mvh Ruben ice.no

Svindel

Omtale av  Odd I

Ble oppringt av selger fra ice som kom med bra tilbud. Eg sa eg var avhengig av Telenordekning og det skulle eg få av dei og. Eg sa og eg hadde bindingstid fra phonect( nå unifon). Kostnaden med avtalebrudd skulle ice ta. Alt dette ble spilt inn frå ice sin side. Da det viste seg at de ikkje kunne levere Telenor så kunne eg byte til noen andre uten å få bruddgebyr fra ice. Eg bytta til dipper og nå har eg fått rekning på over 3000 fra phonect som ice ikkje vil betale siden eg ikkje er kunde hjå dei.... Wtf. Ice vil heller ikkje sende meg lydfila fra samtalen med selgeren.. anbefaler ingen å velge ice.

Svar fra ice
13.08.2020 08:33

Hei, Odd :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd, og har hatt en så negativ opplevelse av våre tjenester. :-( Det stemmer, at vi ikke leverer Telenor dekning, men leier nett av Telia, i tillegg til å bygge ut vårt eget nettverk. Dekningen vår alene dekker 90% av befolkningen, og burde holde til de aller fleste steder, når det virker sammen med Telia sitt nett. :-) Nå kjenner ikke jeg til saken din spesifikt, men hvis det ble lovet noe, og det ikke følges opp av oss som avtalt, så er det alvorlig, og nye vi ikke tar lett på. Vi må se nærmere på denne saken, så kan du sende oss en epost, til [email protected], så vi får sjekket nærmere opp i saken din? Det er fint om eposten inneholder en rask redegjørelse for problemet, fullt navn, telefonnummer, og navn her på bytt.no. :-) Jeg håper du får en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

Ganske fersk kunde, men godt fornøyd så langt

Omtale av  Marit

Etter 35-40 år som Telenor-kunde (jada, fasttelefon) 25 år mobilabonnement og 20 år ADSL bredbånd, fikk jeg omsider nok av Telenors hyppige og store prispåslag. De sier jo selv at det ikke er så farlig om de mister abonnenter, for de tjener mer på hver kunde. Ja, gjett om! For en drøy måned siden skiftet jeg derfor til ICE mobilt bredbånd hjemme, og var veldig spent på hvordan det ville fungere. Oppkobling gikk helt problemfritt og alt har fungert bra så langt. Selv om jeg bor langt uti huttiheita har jeg god dekning. Men har hørt andre som bor 1-5 km herfra som strever, så det har nok mye å si akkurat hvor du bor i forhold til senderen(?). Fikk også veldig bra introduksjonstilbud på modem og abonnement. Siden bredbåndet fungerte så bra, bestemte jeg meg for å flytte mobilabonnementet til ICE også. Har bare hatt det noen få dager, og har ikke ikke vært høyt og lavt i inn- og utland enda, men der jeg har befunnet meg har dekningen vært bra. Også her var det introtilbud (uten binding) og en ekstra bonus for meg som ofte ringer Sverige (og fikk noen saftige ekstraregninger fra Telenor) er at de har utenlandspakker til en grei pris. Jeg må ta forbehold her, men såvidt jeg forstår kan man bare kan sende MMS til Norge, ikke til utlandet. Det er i såfall et minus som ICE burde gjøre noe med.

Svar fra ice
13.08.2020 08:33

Hei, Marit :-) Så godt å høre, at du er ganske fornøyd med oss så langt! Det var veldig hyggelig å lese, og jeg håper at vi klarer å beholde deg som en fornøyd kunde, i lang tid fremover. :-) Ha en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Ice+ nett

Omtale av  Anders

Ice+ nett som er det eneste som nettet du kan bruke datafrihet i virker ikke i Trondheim og nordover, dekningskartet viser at det skal være topp dekning på ice+ men det hjelper lite

Svar fra ice
11.08.2020 08:47

Hei, Anders :-) Så leit å høre, at du ikke får ice+ dekning, fra oss. :-( Vi tilbyr ice+ dekning, i de aller fleste byer, i Norge, også Trondheim og i Nord-Norge. :-) Send oss en epost, til [email protected], så hjelper vi deg mer enn gjerne. Henvendelsen må inneholde: - Hva du trenger hjelp med - Fullt navn - Telefonnummer - Navn på bytt.no Vi venter på epost fra deg, og ønsker deg en fortsatt fin dag, så lenge. :-) Mvh Ruben ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig hastighet på mobilt bredbånd.

Omtale av  Halvor

Har et 50 GB mobilabon. der hastigheten skulle vært rundt 10 MBPS mens det i realiteten er langt under 1 MBPS, dvs ubrukelig når vi er flere som benytter nettet samtidig. Når vi klager til ICE svarer de at det er fordi for mange bruker nettet samtidig. I praksis betyr vel det at den hastigheten de oppgir i reklamen kun gjelder når det er et lite antall brukere samtidig. Vi har et Telenor mobilt bredbånd i tillegg og det fungerer med god hastighet hele tiden.

Svar fra ice
11.08.2020 08:47

Hei, Halvor :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med bredbåndet, fra oss. :-( Oppgitt hastighet er rent teoretisk, og det er umulig å anslå hva hastigheten blir, uten å faktisk prøve det først. :-( Derfor tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp, på våre bredbåndstjenester, så man kan prøve utstyret og dekningen, før man eventuelt binder seg til avtalen. Vi tilbyr teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet opptil 100 Mbit/s. Hastigheten vil imidlertid kunne variere etter kapasitet og andre forhold, som avstand til sender, trafikk og kapasitet på sender, routerens plassering, frekvensbånd, topografi, og været. Alt dette vil ha en påvirkning på hastighet, man får ned og opp. Vi jobber med å bygge ut dekningsnettet vårt, og håper at kapasiteten som dekker der du bor, blir bedre, på sikt, så hastigheten blir bedre. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR