Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 885 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 885 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 883 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 252
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig dekning, ellers ok

Omtale av  H

Veldig bra barneabonnement med 0kr i mnd og fri SMS, men jeg blir stadig frustrert over dårlig dekning.

Svar fra ice
06.10.2020 14:37

Hei, H Så bra du synes iceJunior er et bra abonnement! :) Det er hyggelig å lese! Det er dog leit å lese at du er frustrert over dekningen. Om det er dekningen på telefonen til brukeren av iceJunior du opplever dette på, kan det være en forklaring på dette. Mobildataen på iceJunior kan kun brukes i vårt eget nettverk, ice+. Vi dekker per dags dato omtrent 90% av Norges befolkning, men det er klart det enda er områder vi skulle dekket bedre. Vi bygger hardt ut om dagen, så dekningen blir heldigvis bare bedre og bedre. :) Om det er noe annet rundt dekningen du opplever problemer med, ønsker jeg å ta en nærmere titt på dette for deg. Send oss en e-post til [email protected] med en kort beskrivelse av problemet, sammen med adressen du befinner deg på, og telefonnummeret det gjelder. Ha en fin dag! :) Mvh. Michelle

Lurer folk ved gradvis øke pris.

Omtale av  Alv H. B

ICE lover deg billig abonnement, og fører deg bak lyset ved gradvis øke pris til høyere enn konkurerende selskap. I mitt tilfelle økning fra 99,- til 149,- kr. Jeg bruker lite data og var fornøyd med 500Mb, og data rollower. Betaler idag for data til andre, da jeg ikke bruker 1mb. Dette er urettferdig, og ikke slik ICE blomstrende beskrev mitt fremtidige kundeforhold. Regner med ICE nå er så store at de kan gi f÷=%$#¥€ i hva de lokket kunden med i utgangspunktet. Takk til dere for at dere gjør det enkelt å bytte abonnement!

Svar fra ice
21.09.2020 07:35

Hei, Alv :-) Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-( Vårt 1GB abonnement, som en gang i tiden kostet 99 kroner per måned, koster nå 149 kroner per måned, det er sant. Denne prisøkningen skjedde gradvis over en treårsperiode, og tatt i betraktning at våre abonnement nå inneholder mer enn de gjorde før, så var det noe vi så på som nødvendig. For kunder som har minimalt med databehov, så har vi lansert et nytt abonnement, som vi kaller iceLite, som har 100MB data inkludert, til MMS for eksempel, til 109 kroner per måned. :-) Kanskje dette passer bedre for deg? Mvh Ruben ice.no

Mangel på kunnskaper og interesse for kundens problemer med abonnementet ( gjesp)

Omtale av  Misfornøyd K

Har hatt en del tlf samtaler med Kundeservice så derfor denne overskriften. Mitt vanlige abonnement fungerer tålelig bra. I tillegg til min vanlige tlf er jeg avhengig av et tvillingkort som er tilført en annen mobil tlf. som fungerer som epilepsi alarm når jeg beveger meg ute. Denne alarmen fungerer på samme måte som en trygghetsalarm og skal utløses ved krampeanfall. Ice sendte et kort som jeg trodde fungerte bra. Da ergoterapeuten i kommmunen min kontaktet Ice Net for å finne ut hvorfor kortet ikke fungerte fikk vi vite det. Hadde en periode hvor jeg ikke brukte alarmen så mye og dermed deaktiverte Ice Net kortet uten å gi meg beskjed. Så jeg har lenge gått rundt med en «falsk» alarm på meg. Siden det ikke gikk an å aktivere det kortet jeg hadde bestilte jeg et nytt tvillingkort. Dette kortet har jeg aldri mottatt. Jeg ringte Kundeservice for å purre og de kunne dessverre ikke gi meg noen god forklaring på hvorfor jeg ikke hadde fått det. De lovte å sende meg et nytt kort, men det har jeg heller ikke mottatt. Da jeg igjen purret på kortet etter en uke, fikk jeg beskjed om at det måtte være posten som ikke hadde fått levert det.De lovte at de skulle ta det opp med posten. Sitter her og lurer på om Kundeservice skjønner hvor alvorlig det er når man er avhengig av å ha en alarm. Selvfølgelig ønsker jeg å bytte til en annen leverandør, men Ice Net vil ikke la meg avslutte abonnementet før bindingstiden går ut uten å betale for det. Mitt råd til andre må være at Ice Net er ikke noe å satse på med mindre du klarer å fikse alt selv. Kundeservice er ikke ment som SERVICE - kun et sted å ringe til hvis ikke alt er som det skal. De tilbyr absolutt INGEN HJEP eller innrømmer at det kan være deres feil.

Svar fra ice
17.09.2020 09:17

Heisann! Jeg forstår at dette er et stort problem, og til betydelig ulempe for deg, og for det, så må jeg bare legge meg helt flat og beklage. Sånn skal det ikke være, og det viser at selv om vi har vunnet kundeserviceprisen 2 år på rad, at vi fremdeles har en vei å gå, før vi er helt i mål. Jeg kjenner ikke spesifikt til saken din, men på helt generelt grunnlag, så hender det dessverre at SIM-kort blir borte i posten. Det er forsendelser uten sporingsnummer, så at de kan bli borte, uten at vi kan spore opp hvor, er alltid veldig uheldig, men jeg håper på forståelse for at dette kan skje, uten at det nødvendigvis er vår skyld. Jeg sier ikke at det med hundre prosent sikkerhet ikke er vår skyld, for jeg kjenner som sagt ikke til denne spesifikke saken, men det blir også feil å innrømme å ha gjort en feil, om vi ikke har gjort noe feil. At SIM-kortet ble deaktivert, uten at du fikk beskjed, kan jeg virkelig forstå at kan oppleves som frustrerende, og det må vi absolutt ta kritikk for. Vi har avtale med enkelte forhandlere, om salg av våre SIM-kort, og jeg tenker umiddelbart at kanskje det er den beste løsningen her nå, siden SIM-kortet tilsynelatende ikke kommer frem. Send oss en epost, til [email protected], så hjelper vi deg mer enn gjerne, med å få tak i nytt SIM-kort, og aktivert dette som et tvillingSIM-kort. :-) Vi trenger da at du i mailen gjør rede for hva saken gjelder, ditt telefonnummer, og ditt navn her på bytt.no. :-) Jeg håper du velger å kontakte oss igjen, så vi får muligheten til å rette opp i dette, og ønsker deg og alle dine en fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no

SMS skrevet fra PC blir ikke lagret, hverken på PC eller mobil.

Omtale av  Nilas

SMS skrevet fra PC blir ikke lagret, hverken på PC eller mobil. Dette ble en overraskelse for meg etter å ha vært kunde hos Telenor. Resten hos ice fungerer godt, men når ikke data blir lagret blir det hele en vits.

Svar fra ice
17.09.2020 09:12

Hei, Nilas :-) Så leit å høre at dette var et sånt skår i gleden med våre tjenester for deg. :-( Vi tar alle tilbakemeldinger alvorlig, og bruker innspill fra våre kunder aktivt i planleggingen av hvordan vi skal utvikle oss videre. Jeg håper at dette er en funksjon vi vil kunne få implementert etterhvert, og er glad for å høre at du ellers er fornøyd med dekningen vår, og kundeservicen vi leverer. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Skjult "avtale gebyr" - sum 6000 kroner ved bytte pr mobil abonnoment

Omtale av  Thomas N

En ivrig telefon selger hos ICE tilbydet priser på rimelig telefonsamtaler. De skulle kjøpe oss ut av Telenor intil kr 3000 ved 24 måneders binding pr abnonomment . Det de ikke opplyst om i den ordre bekreftelse eller av Deres selger var en link til Deres generelle vilkår hvor det står at de skal ha kr 3000 for den avtalen hvis en velger å skifte leverandør innenfor avtaleperioden. Dette burde jo selvsagt vært gjort mer tydelig for kjøper. Vi hadde jo aldrig betalt kr 3000 for å få hypotetisk rimeligere telefonsamtaler !. Så med andre ord - markedet/priser forandrer seg og etter 6 måneder så er ikke lenger ICE noe billig. Etter avtale perioden på 24 måneder kommer vi ALDRI til å velge ICE igjen. Mhv Nor-Komp AS. Nå hadde vi valgt "Dipper" skulle vi gjort dette igjen

Svar fra ice
17.09.2020 09:09

Hei, Thomas :-) Så leit å høre, at du føler at du har blitt lurt, av en av våre selgere. :-( Nå kjenner jeg ikke til saken din spesifikt, men vi ønsker alltid å hjelpe der vi kan, og rette feil, hvis det viser seg at vi har gjort noe feil, i salgsprosessen. Send oss gjerne en epost, til [email protected], og fortell oss om saken din, og hva du mener vi har gjort galt, så skal vi ta en kikk på dette, med deg. :-) Vi trenger også, at du har med navnet ditt, her fra bytt.no. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billig var det, men elendig dekning

Omtale av  Salam

Bor i Trondheim og skal ha Ice pluss dekning, 4g stopper opp iblant og noen ganger så er det sinnsykt tregt på 4g+. Bor nesten i sentrum, så det burde være bedre dekning. Har kompiser med samme problem

Svar fra ice
16.09.2020 14:50

Så utrolig hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss, Roland. :-) Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover! Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Har ingenting klage på!

Omtale av  Roland

Har brukt ice i over 2 år, og jeg har egentlig ikke noe å klage på - det er vel en bra ting. Mye billigere enn de største konkurrentene.

Svar fra ice
11.09.2020 14:27

Så utrolig hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss, Roland. :-) Jeg håper vi klarer å beholde deg som fornøyd kunde, i mange år fremover! Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

7000kr i bruddgebyr

Omtale av  Elias

Vart lurt inn i Ice Bedrift, og låst der for «evig tid» eg opplevde dårlig dekning og fleire uforklarlige problem. endte opp med å betale meir enn 7000 kr for å komme ut av avtalen, noke som ikkje var opplyst om når eg tegna avtale.

Svar fra ice
11.09.2020 14:26

Så leit å høre at du har en så uheldig opplevelse med oss. :-( Nå kjenner jeg ikke til saken din spesifikt, men hvis du vil snakke nærmere med oss, og få en forklaring på hvorfor du måtte betale den summen, så kan du sende oss en epost, til [email protected]. Husk å legge ved hva saken gjelder, og ditt navn på bytt.no. :-) Mvh Ruben ice.no

Ice omtale

Omtale av  Rita

Vi har Ice både som wifi og som mobilabonnement. Sistnevnte har grei hastighet, men vi opplever at wifi-en er ustabil til tider, og ikke spesielt rask.

Svar fra ice
11.09.2020 14:26

Så leit å høre at bredbåndet ditt, oppleves som så ustabilt og tregt, Rita. :-( Har du kontaktet vår kundeservice, for å sjekke, om det kanskje er en måte vi kan fikse dette på? Du kan kontakte vår kundeservice, på chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/. :-) Da kan vi sjekke signalene dine, og kanskje finne ut hvorfor det er så ustabilt og kanskje gjøre noe med det! Jeg håper du tar kontakt med oss, så vi får sett nærmere på dette, og ønsker deg og dine i mellomtiden en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Litt dårlig dekning

Omtale av  Øyvind

Litt dårlig dekning - dårlig lydkvalitet på samtaler

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lav hastighet

Omtale av  Roars

Vi har et mobilt bredbånd på hytten. Vi har nå hatt ICE mobilt bredbånd i godt over 2 år. Da vi tegnet abonnement hadde vi grei hastighet, men etterhvert som hytte området er blitt bygget ut er hastigheten ubrukelig. Vi opplever ofte at hastigheten er fra 0,5 - 2,5 Mbps. Dette er ikke akseptabelt. Vi har vært i kontakt med ICE ofte, og de har bekreftet at det er for mange pålogget på basestasjonen. Det eneste " support " sier er at de ikke kan eller vil gjøre noe med dette. Og løsningen de kommer med er at vi bare kan bytte leverandør. Dette er ikke en god kundeservice. Vi har nå heldigvis fått tilgang til en dårlig 4G dekning fra Phonero/Telia, og vi bytter til den. Her får vi iallefall 14 - 16 Mbps konstant. ICE bør la være å selge flere abonnement når de vet det er for mange bruke i et område. Ja jeg vet det er et mobilt bredbånd men de fleste her på feltet har det permanent. Og dette bør ICE ha mulighet å kunne finne ut av.

Svar fra ice
11.09.2020 14:26

Så leit å høre, at du er så misfornøyd med oss. :-( Det er dessverre sånn, med mobilt bredbånd kontra for eksempel fiber, at det er en delingstjeneste. Det betyr at kapasiteten på senderen, fordeles mellom alle som er koblet til senderen. Hvis det er få brukere koblet til senderen, så vil hastigheten være høyere, enn hvis det er svært mange brukere koblet til samtidig. Hvis det er et hyttefelt, som du sier, så vil det derfor være normalt at hastighet kan gå ned, i ferier, for eksempel. Den eneste reelle fiksen for dette, er å bygge ut nettverket, så kapasiteten økes. Vi sjekker senderene våre med jevne mellomrom, for å sikre at behovet ikke overskrider kapasiteten, og vil i tilfeller hvor det skjer, vurdere å øke kapasiteten. Ulempen med dette, er at det er svært dyrt, dessverre. Jeg håper du blir fornøyd med løsningen du har funnet, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no

Best på pris og dekning Vestlandet

Omtale av  Vandreren

Er mye ute i fjellet og har nesten aldri problemer med dekningen, venner som er med klager på sine mobil leverandører. Skriver "nesten aldri" da det er mulig å miste nett om man går i skygge daler.

Svar fra ice
11.09.2020 14:25

Hei, Vandreren! :-) Så hyggelig å høre, at du er så fornøyd med oss. =) Jeg håper du og dine får en fantastisk dag videre! Mvh Ruben ice.no

Feilaktige opplysninger

Omtale av  Silje

Selger som solgte abb lovet meg både datarollover til mitt barn og telenordekning dersom ikke det var icedekning, noe som var kriterier for å bytte. Ingen av delene var tilfelle, og kun en beklagelse med beskjed om at dette står på deres sider på Internett. Grei dekning, fin pris og mye data.

Svar fra ice
08.09.2020 19:34

Hei, Silje. :) Jeg synes det er veldig leit å lese at du fikk feilaktige opplysninger av oss. Sånt skal ikke skje. Jeg takker for tilbakemeldingen din. Vi ønsker alltid å bli bedre, og sånne tilbakemeldinger som du gir, gir oss muligheten til å bli bedre. :) For ordens skyld, stemmer det at icejunior ikke inkluderer Data Rollover. Vi har også hele tiden leid nett av Telia, og ikke Telenor. Om du ønsker at vi skal ta en nærmere titt på saken din, må du gjerne sende oss en e-post til [email protected]. Legg ved navnet ditt, telefonnummeret det gjelder, og gjerne en kort beskrivelse av hva henvendelsen gjelder. Jeg ønsker deg en riktig fin dag. :) Mvh. Michelle ice.no

Utrolig uprofesjonelt

Omtale av  Jon

Bare rot, lover å rette opp feilfakturaer og ting de har gjort feil etc men Samme feil skjer gang på gang. Utrolig uprofesjonell kundeservice med nye kundebehandlere som ikke er innsatt i saken eller har god nok opplæring til å gi rett beskjed/info. Har holdt på med dette nå og gitt de sjanse på sjanse de siste 4 måneden men nå er det nok. Im out

Svar fra ice
07.09.2020 11:36

Hei, Jon Det er veldig leit å lese at du har opplevd feil på fakturaene du har fått fra oss, og at du har måtte kontakte oss for å rette opp i det. Videre, er det mer leit å lese at det ikke har blitt løst på din første henvendelse til oss. Vi ønsker å ta en nærmere titt på denne saken. Send meg gjerne en e-post too [email protected] med fullt navn, telefonnummeret/kundenummeret det gjelder og en kort beskrivelse av hva du har opplevd. Mvh. Michelle ice.no

Dårlig

Omtale av  Im

Dårlig dekning, dårlig internett, veldig dårlig roaming, har tilgang bare til en operatør i utlandet.

Svar fra ice
01.09.2020 08:20

Hei, Im Det er selvfølgelig kjedelig å høre at du har problemer med mobildata. Send gjerne henvendelsen på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig hastighet og ansvarsfraskrivelse.

Omtale av  Tone K

Har kontaktet Ice ved flere anledninger for å klage på hastighet og stabilitet. Kundebehandlere i førstelinje har kun de samme standardsvarene å komme med, og er til ingen hjelp. Enden på visa er at Ice ikke garanterer for dekningsgraden, og "kan "ikke" gjøre noe med problemet som er hastighet og stabilitet. Ice KAN gjøre noe med dette, som å bygge nye basestasjon. Dette ønsker de selvfølgelig ikke i området her jeg bor fordi det ikke er lønnsomt. Jeg fikk i dag anbefalt å forsøke en forsterker/antenne som ICE kunne fortelle hjalp i 50% av tilfellene, og det var jeg som måtte betale for denne selv, rundt 1400,- kroner. ICeE er sikkert ikke eneste aktør som har disse utfordringene, men fy f så dritt lei man blir når man aldri kommer noen vei med problemene man har fordi ICE får siste ord ved at de ikke garanterer for dekningsgrad og hastighet.

Svar fra ice
01.09.2020 08:19

Hei, Tone K Jeg forstår at dette er frustrerende. Dersom du tenker på dekningskartet vårt, stemmer det at dette er et teoretisk dekningskart. Vi jobber kontinuerlig med utbygging av nettet vårt. Hastighet avhenger av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke, avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet opp til samme basestasjon. Send gjerne en ny henvendelse på e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummer/kundenummer og en kort beskrivelse av problemet. Så skal vi se nærmere på dette for deg. :-) Mvh. Tina ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR