Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 882 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 882 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 882 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 251
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utrolig tregt nett

Omtale av  Rr

Byttet fra Telia til Ice mobile bredbånd pga lavere pris. Det skulla jeg aldri ha gjort. Jeg har prøvd nettet på forskjellige plasser, men det har endt med å slå det av og bruke vanlig mobildata. Hjemme gikk det aldri å se en film uten 1000 avbrudd og det uten HD. Hastigheta lå på ca 1 til max 5 Mbit/s hele tiden. Ice sa jeg ville få samme hatighet som Telia siden de bruker samme linjer, men det stemmer ikke. Jeg prøvde å bytte kanaler, men uten hell. Dessverre nølte jeg for lenge med å si opp Ice abb, noe som kostet meg 1589,- i bruddavgift. Jeg gikk tilbake til Telia igjen. Nå er gjennomsnitthastigheta på 10-15 Mbit/s mot Ice som lå på 1-5 Mbit/s. Telia er dyrere, men det er verdt prisen. Jeg har fått en lærepenge! Ice passer nok best for de som kun skal surfe på net uten å se film.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Rr, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at ditt Bredbånd ikke fungerte. :-( Med Bredbånd kan man forvente hastighet mellom 2 og 40 Mbit/s, med 4G. Hvis dekningskartet tyder på at det var meget god dekningen rundt ditt området, er dette meget merkelig. :-( Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Styr unna ubehagelige overraskelser!

Omtale av  David

Rett og slett det verste jeg har vært borti! Du får ikke det du betaler for, feilfakturering og helt uverdig dekning. Rart å kalle seg for ICE + når du ikke engang kan ha en telefonsamtale og strømme på 4g nett samtidig, rett og slett ubegripelig. Føler meg svindlet. Nå snur jeg i døren etter 2 uker som kunde hos de. Vil ikke anbefale andre å stå uten dekning og feilfakturering. Rett og slett en ubehagelig opplevelse å være kunde hos dette selskapet. Betaler nå mer hos Telia, men der får jeg det jeg faktisk betaler for.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei David, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik oppfatning av oss. :-( Det skal absolutt være mulig å surfe på nett, mens du har en telefonsamtale (4G-tale). Nå kjenner ikke jeg til saken din og har heller ikke sett fakturaen din. Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Du er hjertelig velkommen tilbake. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Data frihet er bare tull

Omtale av  Asbjørn

Har fulgt med på dette lenge nå for å bekrefte mistanken min og har så og si ice pluss nett 95% av tiden helt til jeg starter bruke mobildata fra frihet altså ice pluss. Laster jeg ned eller streamer noe går pluss nettet av og på normalt nett som gjør at mine 6 GB blir spist opp ekstremt fort pga hastighet på 6 GB er 5 ganger høyere en på 1000gb frihets nett. Det vil si det er ren svindel og bør byttes navn til falsk trygghet. Dere rett og slett lurer kunder og jeg er på vei til annen operatør snarest! Ellers har dere god kundeservice bare synd dere må lure på den måten terningkast 1.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Asbjørn, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du fikk en slik opplevelse med Data Frihet. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp mot det nettet som er best i området. Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Det anbefales at du legger inn de korrekte data-innstillingene på nytt, for at Data Frihet skal fungere best mulig. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Strupt til null mars 2020

Omtale av  Anders

Trengte mer enn 6gb, og trodde Data Frihet var svaret... akk så feil. Hastigheten var så lav at jeg kunne ikke laste VG.no på telefonen. Det var muligens 3 KB/s. Jeg befant meg på Mongstad, som er full dekning innen ICE. DESSUTEN hadde jeg God fart på ICE 6GB abonnementet, og senere 15GB. Prøvde å restarte telefonen og kontakte Ice, nettsiden virket ikke på mobilen, og restart hjalp ikke. Etter et par dager oppgraderte jeg til 15GB, og hastigheten steg umiddelbart til normal speed, og jeg var på samme lokasjon. Data Frihet fremstår som JUKS. Nå får jeg tilogmed FAKTURA på 99 kroner for et UBRUKELIG produkt jeg PRØVDE i 3 DAGER, noe jeg ser på som rett og slett FREKT. Ellers syns jeg Ice har vært bra, og jeg har først og fremst Ice fordi de bygger sitt eget nett, og jeg ønsker konkurransen velkommen. Men Data Frihet kan de altså bare FJERNE.

Svar fra ice
16.04.2020 12:46

Hei Anders, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerte hos deg. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake! Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Ice er ikke lenger billig

Omtale av  Elin

Ice har steget veldig i det siste på 1gb, uten at jeg har fått noe mer igjen.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lurer folk. Hold unna fra dem.

Omtale av  Askhab Y

Ble lovd 1000 gb data men det er bare tull, nå fant jeg ut at det er ikke dekning i mange byer for ice+ og derfor jeg nødt å betale for internet samtidig når jeg har 1000 gb ubrukt data. Min advokat tar kontakt med dere!!!

Svar fra ice
14.04.2020 15:03

Hei Askhab Y, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at Data Frihet ikke fungerer hos deg. :-( Ni av ti i Norge har nå tilgang på ice sitt eget mobilnett som dekker hele 89% av Norges befolkning, i det nyeste og mest moderne mobilnettet i landet. Med Data Frihet har vi noe som heter "Fornøydhetsgaranti 30 dager". Hvis ikke tjenesten fungerer hos deg, får du pengene tilbake! Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Enkelt og greit, Ice!

Omtale av  Bjørnmagnus

Jeg har tvillingsim med 6gb og datafrihet, bruker et kort i telefonen og et i routeren hjemme. Streamer musikk, tv og film på flere enheter. Er kjempefornøyd, slippe ekstra utgifter på fiber/coax- internett. Betaler i dag 437,- for mitt abonnement og går aldri tom. Dekning kan variere på ice+ antennene, men der har de telia dekning. Det er et minus at datafrihet ikke gjelder utenom ice antennene, men for byer og tettere bebygd strøk, uvurderlig bra! Jeg har hatt ice abo flere ganger tidligere og byttet til når det har vert billig og vekk når andre har billigere abonementer, men de har alltid hjulpet og tatt seg godt av meg som kunde! I dag er første gang jeg har oppdagt en feil som er på routeren min. Er i ice+ området som den står fast i, men den har trukket datakvoten jeg har hos telia nett. Regner med det ordner seg fort, har gjort det før! Ice appen gjør kontakten enkel! Anbefaler og prøve, ingen bindingstid!

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei Bjørnmagnus, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så utrolig gøy å høre at du er så fornøyd med tjenestene vi leverer. :-D Det setter vi kjempepris på! Tusen takk for at akkurat DU er kunde hos oss. Hvis du opplever noen problemer, eller hvis noe er uklart - ikke nøl med å ta kontakt! :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no

Skuffet

Omtale av  Rune

Har hatt Ice i fem år nå og vært veldig fornøyd. Fem stjerner hele veien. Men nå øker dem 1G data fra 129 kr til 149 kr uten beskjed. Dem mister meg som kunde nå. Tror kona også vil bytte til et annet selskap... Hun har 6G.

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei Rune, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit at vi mister deg/dere som kunder. :-( For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Bestilte telefon. Tok 3 uker før levering, 50 samtaler, og masse unødvendig tid.

Omtale av  S

Ufattelig ubrukelig firma. Null kommunikasjon mellom Ice og One2cel. De ansatte er rotete, lyver, og er helt ubrukelige når det kommer til oppfølgning. Møkka firma.

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei S, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik oppfatning av oss. :-( Forsinkelser kan oppstå, men man skal selvsagt motta ordren sin før tre uker. Nå er heller ikke jeg kjent med saken. :-( Slike tilbakemeldinger gjør at vi kan vokse og bli enda bedre. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Holdt ut med middels dekning pga. prisen på 1gb. Dem setter opp prisen nå, på tide å bytte.

Omtale av  Thomas K

For ice er det ikke lenger viktig å gi kundene dems mest mulig verdi for pengene. Med dette mener dem god kundeopplevelse, god dekning og nok data til lite konkurransedyktige priser. Da dem kom på markedet i 2015 satte dem ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned frem til 1. april 2020. Nå er det slutt på det. Justeringen dem gjør nå på 1 GB abonnement er den første på tre år. Dessverre justeres prisen til det dyrere, ikke til det billigere. Dem vil derfor ikke lenger være konkurransedyktige på sitt 1 gb abonnement.

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei Thomas K, Tusen takk for din henvendelse! For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Justeringen vi gjør nå på vårt 1 GB abonnement er den først vi gjør på tre år. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fungerer helt ok

Omtale av  Tore

Ryddig selskap, men legger nå på 20 kroner hver måned fra april uten videre ?

Greit

Omtale av  Arild

Jeg har ikke så store krav til mitt 1GB abonnement, så jeg opplever det som OK "til å snakke med". Dekningen er ok, men ikke best (går endel i fjellet), så jeg opplever noen ganger å ikke ha kontakt. Bruksområde: Samtaler, aviser, SMS, MMS, litt Facebook, Insta og Snap - dette går stor sett fint. Har kontaktet serviceapparatet noen ganger. Jeg bruker epost, får derfor kke øyeblikkelig svar, men oftest i løpet av timer. Problemene har blitt løst.

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei Arild, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Dårlig

Omtale av  Bjørn

Dårlig dekning, vanskelig å komme gjennom til kundeservice.

Hold dere langt unna!

Omtale av  Guttorm G

Å bestille abonnement og få SIM-kort gikk fort og greit, 2 måneder prøve for 99kr. Men-det virker ikke... Puttet SIM-kort i telefonen og slår på. Det virker akkurat lenge nok til at jeg får melding om at SIMkort er aktivert. Helt dødt, kobler seg ikke på. Siden telefonen nå ikke virker og mitt gamle abonnement er avsluttet blir det chat med kundeservice. Som tydeligvis sitter å limer inn "hjelp" fra nettsiden.. Tilslutt mener dette vesenet at jo, simkortet er defekt, kan jeg kjøpe et i butikk? Så gjør jeg det da, 200kr. Og akkurat det samme om igjen, eneste forskjellen er at jeg nå har dårlig dekning og 3G som går inn og ut i 3-4 minutter. Jeg har fri sikt til ICE basestasjon ca 600 meter unna, dekningsbidraget deres hevder svært god dekning for ice+, telefonen er ikke låst og har virket verden rundt uansett hvilket kort som blir satt inn. Chat med kundeservice igjen, utrolig nok samme navn som igår, 3 muligheter, de jobber ulovlig lange vakter, flere ansatte med samme noe spesielle navn eller det er robot. Ingen hjelp å få, samme innlimingen som igår. Ikke kan ICE fikse sitt eget abonement, ikke kan de flytte meg tilbake til min gamle leverandør (at de kunne flytte andre veien fra et abonnement registrert på et annet navn enn mitt er rart..) uten spørsmål, ikke vil de avslutte abonnementet. Så resultatet av å tro på ICE sine fagre løfter er 5-6 dager uten telefon, 200kr i utlegg og jeg regner med de er frekke nok til å sende faktura også...

Svar fra ice
14.04.2020 11:56

Hei Guttorm G, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du fikk en slik start med oss. :-( Jeg kan bekrefte at det ikke er en robot du snakker med på chat og du har en angrefrist på 14 dager. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Proffiterer på koronakrisen

Omtale av  Marius

Ice presterer å sende ut en e-post der de tilbyr meg et valg mellom 2 unike tilbud. "Ikke gjør noe, og prisen på abonnementet går opp med 15%. Eller, bind deg til oss i 12 mnd og behold prisen du har i dag". Attpåtil kaller de dette for en koronatiltak for å bedre situasjonen for kundene sine. Elendig. Mister meg som kunde om de ikke beklager og trekker dette tilbake.

Svar fra ice
31.03.2020 14:47

Hei Marius, Tusen takk for din henvendelse! 1 GB har fått en ny pris på 149 kroner. Så om du ønsker å beholde den tidligere prisen på 1 GB, har du en mulighet til det. Jeg beklager dersom dette ikke var et tilbud som traff deg. :-( Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ice. Enkelt og greit.

Omtale av  Dagny

Ice har aldri feil i faktura. Presise, korrekte og god app og service. Mindre dekning enn andre noen steder trekker ned. Generelt godt fornøyd.

Svar fra ice
31.03.2020 14:46

Hei Dagny, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så gøy å lese at du er fornøyd med oss. :-D Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR