Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert mai 2024
ice
3.5
3 882 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 882 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 882 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 394
515
323
399
1 251
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 882 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forutsigbart?? NOT!!

Omtale av  Brl

Bestilte Ice.net abonnement hvor jeg er eier av abonnementet med mitt barn på 8 år som bruker. Jeg bestilte Ice.net fordi de har abonnement der de reduserer hastigheten når inkludert datamengde er nådd. Trygt og forutsigbart trodde jeg! MEN - det hjelper jo lite når de sender SMS til bruker og ikke eier av abonnementet at han kan kjøpe ytterligere datamengde 1 GB kr. 79,- eller 3 GB til kr. 179,- ved KUN å svare på SMS'n! Jeg ringte og ba de sende slike sms til EIER av abonnementet og ikke til bruker som kun er 8 år. Det kunne de ikke, det var slik det var lagt opp at de sender til bruker. Fikk til info at de fikk mange henvendelser vedr. dette, men at de pr. dd ikke kunne gjøre noe med dette! Når jeg bestilte Ice.net over tlf. så fikk jeg INGEN INFO om dette selvom jeg presiserte på telefon at dette med sperre var viktig ettersom bruker var et lite barn. Løgn og fanteri! Dårlig kundeservice når jeg klaget!

Svar fra ice
11.04.2017 15:25

Hei, Brl! Du burde absolutt ha blitt informert om denne praksisen for å unngå overraskelser. For øyeblikket har vi ikke et system som gjør at vi kan hindre at denne SMSen går ut til kunder som har brukt 80% eller 100% av datakvoten, men vi jobber med en mulighet for å tette dette "hullet". Send meg gjerne en e-post med informasjon om saken din til [email protected], så tar vi gjerne en ekstra titt på saken din. Mvh Gisle ice.net

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig funksjonalitet i Norge - Fungerer ikke i det hele tatt i utlandet

Omtale av  Lasse

MMS instillinger blir jevnlig borte i Norge, og disse oppdateres ikke automatisk, slik at mms stort sett ikke fungerer. Stadige tilbakemeldinger fra de jeg snakker med i telefonen at linjen er dårlig. Jeg har ikke fått ICE til å fungere i det hele tatt i USA. Har opplevd problemer i de fleste land i Europa, selv om dette har blitt bedre. Tenk deg nøye om før du velger en leverandør som ICE om du er avhengig av å ha en telefon som fungerer.

Svar fra ice
24.04.2017 14:44

Hei, Lasse! Full forståelse for at du syns dette er et stort irritasjonsmoment. Vi jobber hele tiden med å få på plass forbedrede bilaterale avtaler, som gjør at det vil bli mye enklere som ice.net-kunde på reise. Nedenfor kan du se noen triks for å komme i gang med MMS-innstillingene. Disse gjelder både for opphold i Norge og utenlands. For oppsett av MMS- og datainnstillinger, kan du send SMS med kommando ALL til 8530. Du vil da få tilsendt konfigurasjonsmeldinger som du kan installere på mobilen din. For manuelt oppsett, følg "oppskriftene" våre: https://www.ice.no/mms/ Dersom du fortsetter å ha problemer, send meg en e-post til [email protected], så skal vi selvsagt hjelpe deg slik at du blir fornøyd. Ta med følgende informasjon: - Fullt navn - Telefonnummer - Oppgi hva du kaller deg på bytt.no - Forklar problemet så detaljert som mulig Håper du tar kontakt, slik at vi kan gjøre deg fornøyd. Mvh Gisle ice.net

Helt på trynet på service og teknologi

Omtale av  Rooty H

Pris var nokså nøytral. Hadde 5GB mobildata, fri ringe/SMS/MMS for 299, - pr måned. Eneste jeg kan si var bra er at dekningen så og si aldri falt ut og 4G+ var på plass. Det å kunne i det hele tatt bruke mobilnettet, var noe annet: En pest og plage. Ice inkluderer hverken automatisk oppsett eller noe særlig hjelp til dette for din telefon. Du må sette opp alt selv manuelt av MMS- og mobilnett innstillinger. Når du skal til utlandet, tar det en halv dag å koble til for å kunne ringe i det hele tatt, og du må sette opp alle innstillinger pånytt, og pånytt igjen når du skal tilbake til Norge. Av andre merknader, så er hverken Tvilling-SIM eller Data-SIM mulig som privatkunde. Eneste grunn jeg valgte Ice, var fordi jeg ble lettlurt av at jeg fikk en smart telefon til mindre pris, og var bunden til abonnement for 12 måneder. Hadde avsluttet etter 2 hvis jeg hadde hatt sjangs.

Svar fra ice
12.04.2017 12:46

Hei, Rooty H! Veldig dumt å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi hjelper deg gjerne hvis du sender oss en e-post til "[email protected]". Fortell hvem du er, oppgi telefonnummer og forklar problemene du har hatt. Ved oppsett av MMS- og datainnstillinger kan du sende en SMS med kommando ALL til 8530. Du vil da få tilsendt konfigurasjonsmeldinger som du kan installere på mobilen din. Dette kan du også gjøre i utlandet. For manuelt oppsett, følg "oppskriftene" våre: https://www.ice.no/mms/ Tvilling-SIM er en tjeneste vi holder på å utvikle. Dato for lansering er ikke fastsatt, men du vil høre fra oss når det er klart. Mvh Gisle ice.net

Nesten ikke dekning

Omtale av  Heidi

Byttet fra telenor til ICE for et par med siden. De sa på tlf at det er god dekning her. Bor på sentrale Østlandet. Vi får nesten ikke ringt. Får ikke kontakt. Samtaler blir brutt. Samtaler kommer ikke inn. Ringte til ICE net i dag, hvor de bekreftet at vi har dårlig dekning inne, men vi kunne gå ut når vi skulle ringe?? Jeg sa at dette burde de fortalt når vi startet opp abonnementet. Vi har må bundet opp 2 tlf til ICE net, og rådet de gir er at vi må stå ute når vi skal ringe. Det er store konsekvenser for oss når vi ikke kan bruke tlf våre, men ingen konskvenser for ICE net når de ikke leverer, og unnlater og fortelle oss at vi ikke har dekning når vi tegner abonnement.

Helt grei

Omtale av  Per H

Leverer som forventet. Leser at det kan være litt sen på kundeservice, men det har ikke jeg erfart.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fryktelig ustabilt og tregt. Ikke å anbefale

Omtale av  Jane

Jeg byttet fra Telenor for ca 6 mnd siden etter og ha vært kunde der i 30 år pga tilbudet Ice kom med på ny tlf m mer... Tre nr er totalt flyttet over og jeg angrer og har prøvd og komme ut av binding på 1 år... Det er ofte 1. 2 streker på dekkning eller ingen... Får heller ikke ringt eller motat samtaler.. Alt er prøvd etter råd fra ice også byttet sim kort... Fortsatt like elendig men de påstår det skal være så bra her vi bor... Porsgrunn skien Eidanger er helt håpløst og det er her vi er mest... De tilbyr ikke noe for tort og svie og ei heller kan du bryte kontrakt uten og måtte betale da full pris i sin helhet.... Jeg skal bort fra dette så fort binding er over... Telenor ga deg autumatisk fri en periode når de var klar over feil.. Men det skjedde svært sjeldent... Ice er klar over feilene men vil ha sine penger og mer til så styr unna om du vil slippe masse problemer.

Mangler grunnleggende funksjonalitet, som ringing, internett og MMS

Omtale av  Ragnhild L

Jeg har nå avsluttet mitt abonnement med ICE, og vil gjerne fortelle hvorfor. Da jeg reiste til Ungarn i januar, mistet jeg både telefondekning og internett. Jeg måtte da prøve å laste inn innstillingene manuelt. Det gikk ikke, med et utall forsøk. Selv om det kan ha vært jeg som gjorde en feil, forventer jeg som kunde at mobilen takler overgangen til et nytt nett i utlandet. Jeg fikk beskjed om at ICE-kunder i utlandet kunne få problemer med telefonen, fordi dere ikke hadde de rette avtalene på plass. Som kunde forventer jeg at de har de rette avtalene på plass, og at jeg slipper å taste inn innstillinger selv. Det resulterte i mobilløshet i fire dager. Da jeg kom hjem fikk jeg to måneders problemer med å sende og motta MMS. Jeg fikk tilsendt automatiske innstillinger flere ganger, og også oppskrift på hvordan jeg kunne konfigurere innstillingene manuelt. Etter to måneders problemer, lastet jeg ned de automatiske innstillingene på nytt, og tok screen shot som jeg sendte til ICE. Jeg fikk da beskjed om at innstillingene var feil. Jeg har hørt om flere som har hatt dette problemet. Som kunde forventer jeg at mobiloperatøren min klarer å håndtere noe så grunnleggende som innstillinger for bildemeldinger, selv om jeg har vært i utlandet. Da jeg var i Sverige i forrige uke, fikk jeg flere pop up-meldinger som forklarte at jeg kunne få hjelp dersom jeg hadde problemer med oppkobling i landet. Det er som utgangspunkt veldig bra, men som kunde forventer jeg at mobilen takler en overgang til Sverige, uten knussel. Jeg har hatt svært god erfaring med møtet med ICE sine kundebehandlere. De gir ofte gode oppskrifter, forklaringer, og beklagelser. Problemet er bare at jeg som kunde forventer at jeg ikke skal måtte gjøre så mye for å få til å ringe, gå på internett og sende MMS. Når jeg opplever utfordringer med dette i tre måneder, blir også tålmodigheten tynnslitt. Det virker som om selskapet har tatt seg noe vann over hodet. Jeg håper mine tilbakemeldinger kan gjøre det lettere for nye kunder å bestemme seg for om de skal bli kunder eller ikke, og lettere for ICE å ta grep for å sikre at nye kunder får en positiv og strømlinjeformet opplevelse. PS: For de teknisk interesserte, kan følgende forklare MMS-problemet: MMS-proxyen fra ICE var 185. 83. 167. 822 og MMS-porten var 8080. De skulle ha vært MMS-proxy 10. 10. 10. 10 og MMS-port 80. Dette er altså ikke tall jeg har lagt inn selv. Kundeservice hadde ingen forklaring på hvorfor det har blitt feil, men jeg er som sagt ikke den eneste som har opplevd dette problemet.

ice har 3 882 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR