Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
ice
3.5
3 872 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
3 872 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Bra
ice er rangert
#9 av 22 mobilselskaper
51%
Bra
51% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 3 872 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 390
514
323
396
1 249
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om ice
ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no

God service, dårlig dekning.

Omtale av  Jørgen L

Har byttet til ICE pga. et godt rabatert telefon med 12mnd binding. Jeg hadde ikke byttet til ICE hvis det ikke hadde vært for at jeg sparte 2.000 kroner på en ny telefon. Dekningen er som kjent ikke i nærheten av det Telenor eller Telia tilbyr. Men ICE sitt mobilnett er vel ganske nytt så det kan være forståelig, man har Telia-dekning der hvor ICE selv ikke kan tilby dekning, men telefonen har en tendens til å ville benytte ICE dekning selv om det er utrolig svak dekning. Dette er et nedtrekk, og sannsynligvis bruker det litt ekstra strøm. Vil nok anbefale folk å holde seg til Telenor eller Telia-baserte abonnementer inntil ICE får et bedre nett. Prisene er derimot gode.

Svar fra ice
14.05.2021 14:56

Hei, Jørgen Dette vil vi se nærmere på. Vårt nett skal være godt utbygd og dekke over 90% av alle husstander i Norge. Send oss gjerne en e-post med fullt navn og telefonnummer samt adressen din til [email protected], så skal vi sjekke hvordan forholdene er i ditt område. Mvh. Anne ice.no

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fungerer greit

Omtale av  Kåre

Grei dekning der jeg ferdes og kundeservice har fungert godt for meg. Fri data har hatt litt problemer med å holde seg til ICE+. Bruker plutselig av den vanlige kvoten.

Svar fra ice
14.05.2021 14:56

Hei, Kåre Det er fint å høre at det fungerer godt for deg i det store og hele. I utgangspunktet skal våre SIM-kort prioritere signal fra våre sendere, det vil si ice+, men i områder der vårt nett av ulike årsaker ikke er tilgjengelig i korte perioder, vil telefonen koble seg over til Telia for å sikre at signal er tilgjengelig til en hver tid. Vi håper det ikke vil skape store utfordringer for deg. Mvh Anne ice.no

Ikke til å stole på

Omtale av  Bergum

Feilsendte nytt sim uten å informere meg om at et nytt sim var bestilt. Nektet i ettertid for at det var skjedd. Forsøkte å sende regninger i lange tider etter at vi hadde forlatt Ice.

Svar fra ice
10.05.2021 13:30

Hei, Bergum Det er leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato så kan vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no

Svindel med salg av mobilt bredbånd

Omtale av  Hallgeir W

Blei oppringt av ein seljar frå Ice på jobben 8. mars 2021. Han spurte om eg ville prøve ice sitt mobile breiband gratis i 3 månader. Så kunne eg velje om eg ville behalde det og starte å abonnere eller eg kunne returnere det kostnadsfritt. Han sendte ei melding som han sa at det stod det same som han hadde sagt i telefonen som eg måtte svare ja på for å få tilsendt modemet. Godtruande og på grunn av at eg var opptatt på jobben svara eg ja på meldinga utan å lese den. Eg fekk modemet og prøvde den både i heimen og på kontoret, men dekninga var dårleg, men eg trudde det ikkje hasta med å returnere den. I påska hadde eg god tid og las over meldinga eg hadde fått frå Ice der det stod at eg hadde bunde meg til eit abonnement for 18 mnd. Det var likevel 30 dagers returrett. Eg kontakta Ice kundesenter 3. april og forklarte situasjonen til ei grei dame som lovte å ordne opp. Ho ville stoppe abonnementet straks, og sa at det var berre å returnere modemet så ville alt vere i orden. Ho ville også sjekke korleis seljarane oppførte seg sa ho. Eg returnerte modemet rett over helga (det kosta meg 100 kr i returfrakt) og trudde at alt var ok. Eg har også mobilabonnement hos Ice. Der var det på 1. rekninga pålagt ca. 100 kr. i frakt. Eg vart litt irritert ettersom seljaren hadde sagt at alt skulle vere kostnadsfritt for meg, men eg tenkte ikkje å bry meg meir med det. Så får eg ei ny rekning idag med bruddgebyr på 3354,16! Håper dei trekker den og kjem med ei unnskyldning. Den blir uansett ikkje betalt.

Svar fra ice
10.05.2021 13:25

Hei, Hallgeir Dette var leit å høre. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato samt kundenummer, så skal vi se nærmere på dette. Mvh Anne ice.no

Hadde vært veldig bra hvis de slår av Telia roaming! Data frihet fungerer nesten aldri pga. Telia!

Omtale av  Harald

Har nøyaktig like god dekning på ice pluss nettet og Ice Telia nettet men mobilen kobler seg støtt og stadig på Telia sitt nett og bruker opp mine 8 GB Telia data selv om jeg har kjøpt 1000 GB datafrihet og har full dekning på ice pluss nettet. Kundeservice sier koble til ice pluss nettverket manuelt. Jeg har gjort det tusenvis av ganger men det forhindrer allikevel ikke at mobilen kobler seg til Telia sitt nett etter en stund. Jeg har tatt opp dette med kundeservice et utall ganger men får til svar at ingen andre har samme problemet. Jeg leser her og andre steder om andre som er like frustrerte over dette som jeg her. Jeg fikk også høre av en som jobber i NRK at dette var hovedgrunnen til at NRK aldri vurderte ICE som mobilleverandør så ICE taper nok hundre tusener av kunder på grunn av dette roaming tullet på Telia sitt nett. Jeg er så lei at jeg holder på å spy og bytter over til Telia sitt nett med Telia X og jeg blir da sikret stabilt nett og slipper et tonn med frustrasjon. ICE kan få meg og en haug med andre kunder tilbake hvis de slutter samarbeidet med Telia fordi da forsvinner hovedgrunnen til at mange ikke kan ha ICE fordi Telia ødelegger mye mer for ICE enn ICE vinner på den tullete ødeleggende oppkoblingen på Telia sitt nett. Kundeservice ikke si jeg skal kontakte dere, jeg har gjort det snart hundre ganger og får ALDRI løst dette problemet fordi dere ikke har verktøy siden de på teknisk avdeling ikke gir kundeservice verktøy til å la kundene som ønsker å reservere seg mot den påtvungne Telia roamingen som vi ikke verken trenger eller ønsker!

Svar fra ice
07.05.2021 09:03

Hei! Så leit å høre at du føler det sånn. Dersom du vil at vi skal ta en nærmere titt på dette, er det fint om du kan sende en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Mvh Christine, Ice

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dyrt, kranglete kundeservice

Omtale av  Adrian

Svært tungvint å komme ut av edderkoppnettet deres. Det er opp til 2 måneders bindingstid uansett hva de påstår i reklamene deres. Les godt gjennom Ice sitt abonnement vilkår før å foreta noe valg.

Svar fra ice
30.04.2021 12:58

Hei, Adrian Vi opererer ikke med 2 måneders binding på noen av våre abonnement, så det jeg lurer på er om du mente 12 måneders binding? Det er isåfall rett dersom du kombinerer telefonkjøp med abonnement hos oss. Ettersom man får en god rabatt på telefonen så blir man bundet opp med ett år. Aldri lenger enn det. Om det er oppsigelsetiden du mener i dette tilfellet, er den ut inneværende måned. Hvis det er noe uklart med bindingstid og vilkår må du gjerne sende meg en e-post til [email protected] så skal jeg forklare deg så godt jeg kan :) Ha en fin fredag! Mvh. Tina ice

Dobbelfakturering ved bytte av navn mobilabonnement

Omtale av  Linda

Jeg skulle bytte navn på mobilabonnementet med samme mobilnummer. Ringte ice net i midten av oktober og ba de overføre abonnementet til nytt navn fra november. Får til svar ingen problem. Så mottar jeg faktura på dobbel betaling i november. Både på det gamle navnet og på det nye, selv om jeg har avsluttet forholdet i oktober og betalt ut oktober.

Svar fra ice
30.04.2021 12:58

Hei, Linda Her må det ha skjedd en feil! Har du vært i kontakt med oss tidligere angående dette eller har du oppdaget det først nå? Kan du sende meg en e-post til [email protected] med hele navnet ditt og nummeret det gjelder. Om du i tillegg har fakturanumrene også så hadde det vært glimrende. Vi skal se om ikke vi kan få løst dette sammen :) Ha en fin helg! Mvh. Tina ice

ice har 3 872 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til ice mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR