Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi bestilte 2 tv bokser + nett til rom, først fikk vi bare tv til det ene rommet, og de sa vi ikke hadde bestilt mer, så måtte vi betale 2000 til 3000 kr ekstra for å få det vi skulle få til samme pris 1 til 2 måneder senere... Og nå som vi har fått tv på begge rommene og nett til stasjonær pc, så har dem ikke lagt inn nett til t-we boksen. (Da funker ikke mange av funksjonene til boksen som f.eks å se på netflix, viaplay, flerromsbruk osv.) Vil ikke anbefale canal digital til andre etter dette. (Er vel "svindel" når vi bestilte dette ifjor sommer og fikk beskjed om at den ekstra tv boksen og montering ikke ville koste ekstra, så blir det 3000 kr mer og 1+ måned senere enn vi hadde bestilt det)
Darlig kundeservice, dyrt, og de "gjor seg vanskelige" dersom man onsker a si opp kundeforholdet. Anbefaler pa det sterkeste alle a sende oppsigelse rekommandert, slik at man har en skikkelig kvittering pa at oppsigelse er sendt. Ellers vil nok bare de manedlige regningene fra denne frekke leverandoren bare fortsette a komme!. De er heller ikke noe serlig villige til a fortelle deg hvor mye data du bruker pr. mnd, og det er ikke mulig a sjekke selv via min side.
Deres T-We dekodere, et bra produkt leveres i utgangspunktet med TV signal kabel for fremføring av TV signal. Når dekoderen er for TV og multimediesignaler bl.a. T-We tjenestene, og bruksanvisningen viser grafisk slik kabel medfølger, burde den følge med! To mottatte feilforsendelser en med samme TV kabel allerede mottatt, og en med en splitter, altså abonnerte tjenester kan ikke benyttes... Kundeservice kontaktet skriftlig og via telefon 9 ganger i løpet av 3 uker uten løsning.
Ble lovet oppkobling i november, har fremdeles ikke sett noe til det. Spurte gang på gang kundeservice om hvor jeg skulle legge trekkrøret men fikk ikke noe svar før det ble tele i jorden og umulig å grave. Etter å ha vært i kontakt med kundeservice flere ganger fikk jeg beskjed av entreprenør om at de skulle grave det ned for meg. Nå er det midten av januar, og det siste brevet jeg fikk sier at de HÅPER jeg skal bli koblet opp før slutten av februar. Altibox, som bygger ut sammen med CD har koblet opp sine kunder her.
3 ganger har de lovet pr tlf at tekniker skal ankomme for å utbedre feil på nettlinje. I tillegg er flere purringer pr epost sendt. Enda har ingen tekniker ankommet. Har foreløpig tatt 21 dager "and still counting"... Lurer på hvordan det hadde stilt seg om man gikk på butikken for å kjøpe et brød, betalte for brødet i kassen, men fikk deretter beskjed om at man må vente 3-4 uker før man får med brødet hjem.... Canal digital er totalt ubrukelig på service!!!
Grei kundeservice når en først kommer i gjennom, men jeg har måttet gå flere runder for hver sak jeg må ha løst. Roter med faktura for gratisperiode nå sist. Når jeg bestilte så brukte jeg to mnd på å få bekreftet bestillingen, for så å få enda 6 uker leveringstid på toppen av det. Da hadde Canal Digital i mellomtiden endret oppstartstilbudet sitt og jeg måtte diskutere med dem for å få det jeg hadde opprinnelig bestilt. Når man i tillegg er tvunget til å ta både tv og internett fra dem så blir dette alt for dårlig for et selskap som har monopol. I tillegg forventer jeg å ha hastigheten jeg betaler for på det trådløse nettet, ikke bare inn til ruteren. Da får de skru opp med 10-15 Mbit inn til ruteren. Hvem er det som bruker kablet nett i dag på mobilene liksom?
Tar man kontakt med kundeservice er de hyggelige nok, med problemene blir sjelden løst. Tv kanalene blir borte midt i en film, nettet detter ut hele tiden. Det virker som om de ikke har kapasitet til å levere.
Overtok ny leilighet og kontakt Canal Digital for å gi beskjed om flytting og overføring fra tidligere eiers navn til mitt. Lang historie kort, så har vi vært i kontakt med dem på telefon og mail i 7 dager nå, og dem har ikke klart å gi et likt svar to ganger. De er veldig hyggelige, men totalt inkompetente. Det har vært bingo utfra hvem man kommer i kontakt med, og totalt mangel på ydmykhet på at dem ikke har klart å gjøre jobben sin på en hel uke.
Umulig å kontakte. Ingen hjelp å få når du trenger det.
Lang historie, men skal forsøke å gjøre den så kort som mulig. I april i år kommer det montører for å installere fiber hos meg, jeg har på dette tidspunkt ikke bestilt dette, de kan ikke svare på hvem som er oppdragsgiver, men at det er Canal Digital er hevet over tvil, da ingen andre kan levere i området... De avbryter arbeidet og lar kabelen henge tilkoblet og klar i stolpen 15m fra huset. I juni bestiller jeg fiber, og får beskjed om ca. 4 uker leveringstid, etter en uke etterlyser jeg ordrebekreftelse, men får beskjed om at alt er i orden, og at saken er til behandling. Tar etter 4 uker kontakt igjen for å sjekke hvordan det ligger an med bestillingen, får da beskjed om at ordren er slettet... Noe ingen har funnet det nødvendig å informere meg om. Ny bestilling gjøres, med beskjed om nye 4 uker leveringstid, denne gangen mottar jeg i det minste ordrebekreftelse. Klok av skade tar jeg kontakt etter 4 uker, får beskjed om at det dessverre blir nye 4-6 uker å vente... Tar igjen kontakt etter 6 uker, men de kan stadig ikke si noe om leveringstid, men ber meg kontakte Eltel direkte. Jeg gjør dette, (skal ikke komme inn på kundebehandlingen til Eltel her, men den forsterker ikke tilliten til hverken Eltel eller CD...) Får etter en uke i alle fall beskjed om at montør vil komme 12/10 for å installere. Den store dagen kommer, og det første som skjer er at montøren (som for ordens skyld er meget hyggelig og serviceinnstilt, er ikke hans skyld at hans oppdragsgiver ikke er i stand til de enkleste ting..) Ser på huset og konstaterer at kabelen ikke er ført frem til vegg (noe jeg mange ganger har gitt Eltel beskjed om), og at de ikke har kurs for luftspenn. De gjør i alle fall det de kan inne i huset, jeg drar tilbake til jobb og ringer rundt for å finne ut hva som skjer, får omsider kontakt med Eltel, som skal se på saken. Etter 10 minutter ringer montøren igjen, og har fått beskjed om at kabel nå er på veggen, så de snur og drar tilbake for å avslutte jobben. På dette tidspunktet øyner jeg et lite håp, men CD har nok engang mistet ballen, det er ikke registrert noen bestilling på tv og bredbånd, så montøren får ikke koblet opp allikevel. Nå er begeret mere enn fullt, og fristelsen til å rive fa... Skapet ned av veggen og sende det i retur er MEGET stor.. Snakker med kundeservice, og får beskjed om at det har skjedd noe galt ( du tuller...) Og at det er opprettet en hastesak hos "backoffice", og at jeg vil bli kontaktet av disse... Venter i skrivende stund på dette, men alle illusjoner er nå borte, trodde ikke det var mulig, men er ikke en eneste ting som har gått som det skulle, er så skuffet som det er mulig å bli.
Jeg ville i utgangspunktet kun ha internett, men måtte binde meg i et år for både TV (noe jeg ikke benytter i gammel forstand) og en vaklende internettlinje (til den nette sum av 1000kr måneden. Jeg tok kontakt flere ganger etter at bindingstiden var gått ut å hørte om jeg nå kunne si opp TV og bare ha internett. Dette var ikke mulig fordi de ennå ikke hadde greid å splitte disse to produktene i to ulike prisplaner.(!) De svarte også at de nok skulle gjøre dette i løpet av 2016, på bakgrunn av et pålegg fra forbrukerombudet. Nå skriver vi oktober 2016 og ennå er ikke dette en mulighet. De gangene jeg ringte var det den samme regla og samme forsøk på å selge meg mer bindingstid, på mot tre måneders gratis internett. Noe jeg selvsagt takket nei til. Heldigvis for meg så har jeg fått fiberbredbånd installert fra en annen leverandør (dobbel hastighet og halve prisen) og kunne forleden si opp alt som har med Canal Digital/Telenor å gjøre. Dvs de kunne informere om at de også operer med en oppsigelsestid på en måned som medfører at jeg da i nesten to måneder nå må betale for enda mer luft. Har du mulighet til å velge noe annet så for all del gjør det!
Trådløs bredbånd fungerer dårlig. Har bredbånd 500. Har nedlasting på 54. CD sier det ikke er dens utstyr. Alt er kjøpt og montert av CD. De innrømmer ikke feil. Skylder bare på forstyrrelser i huset mitt. Etter mye om og men sender de en ny router.
Mistet plutselig spol tilbake-funksjon, mistet Tidal tilkobling, to fjernkontroller med nye batteri sluttet samtidig å virke normalt, underlige sammenfall. Canal Digital svarer ikke på skriftlige henvendelser, svarer ikke på kundenummeret, skal ringe tilbake, men gjør det ikke. Jeg får ikke det produktet jeg betaler for, og får ikke kontakt med CD :(
De nappet ut alt fra tidligere bredbåndsleverandør, selv om vi sa at vi MÅ ha internett. Men det var ikke noe problem. Alt ville virke. Etter 5 dager - så virker det fortsatt ikke, men dessverre er det ingenting de kan gjøre annet enn å sende melding til 2.linje. Absolutt ingen annen ting de kan gjøre. Merkelig. Møkkaselskap.
Har slitt med internett som detter ut hver eneste dag flere ganger daglig i ca. 2 minutter. Kontaktet kundeservice gjentatte ganger gjennom flere måneder uten at de har kommet i nærheten av en løsning. Verste internett leverandør jeg har vært borti noensinne. Kundeservicen er også elendig, både med tanke på kompetanse og hvor lang tid det tar å komme igjennom. Styr unna dette selskapet om du ikke liker frustrasjon, irritasjon og ustabilt internett.
At det tar i gjennomsnitt 1 time å komme igjennom på kundeservice, det være chat eller tlf, er helt uakseptabelt. Enda mer provoserende at de forteller deg 5 ganger mens du venter "at fornøyde kunder er viktig for oss", for det er det ikke. Å forkorte ventetiden er enkelt, ansett flere folk. Stakkars de som jobber på kundeservice der, må jo bare prate med sure folk hele dagen.