Meny

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
4
av 7 innen
tv-selskap
2%
anbefaler
NextGenTel TV
Filtrer omtaler
1
0
3
9
33
Sorter omtaler etter
Viser av 46 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Frode Å
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Teknologi fra 1930 eller"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt umulig å starte Amino boksen uten å koble fra strømforsyning og restarte på nytt Dette tar flere minutter og er overhodet ikke akseptabelt i 2021 Lyden fra denne boksen er også grusom Tror faktisk at jeg aldri har hørt noe verre Må koble ut alle effekter og kun kjøre i vanlig stereo for at jeg skal orke å høre på Forferdelig dårlig kvalitet Det må da gå an å levere noe som er bedre enn dette søppelet her

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste jeg har opplevd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gir ikke bilde ved hurtigspoling. Det har vi tatt som en selvfølge siden kassettspilleren. Stadige feil, "lugging" og forsinkelser. Stadige feilmeldinger: "Opptaket kunne ikke spilles av pga en feil." Serieopptak tar også opp repriser av samme program. Kan ikke ta opp fra bl.a. Discovery, DR1 og DR2 som jeg har betalt for. Verste kundeservice jeghar opplevd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

TV hakker og fryser, opptak episoder ligger i stigende rekkefølge , her er ingen app som nek super NRK osv som canal digital har. Data henger seg opp hele tida Har fiber, kjører på med ledninger ikke wifi men hjelper ikke

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs dekoder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekoder. Rotete oppsett, og om man har valgt serieopptak er det ikke mulig å fjerne denne igjen. Går heller ikke å slette serieopptak etter de er tatt opp.

Per M. Ø
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Feil i opptaksfunksjonene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Boksen fryser når jeg ønsker å se fra starten av programmet. Må ta ut kontakten for å velge nytt program. Går over til alternativ tv via nett. Fiber fungerer ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"I utgangspunktet fornøyd, men tv-dekoder må det gjøres noe med!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lever en tv-dekoder med tilsvarende kvalitet som den Telenor (CD) leverer, så er dere for meg i mål. Amino er treg, ''hakker'', ''fryser'' og opptak funker dårlig. Vurderer å gå tilbake til Telenor eller takke ja til tilbud fra Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ræva tilbud, ræva kundebehandling! Styr unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice! Fy så elendig! TV og Netflix, det opplyste ingen om at ikke fungerte lengre! Nei dette selskapet er så ille, en skam å være kunde!! Aldri aldri aldri mer!

Sverre L
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Problem med avspilling av opptak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opptaksfunksjonen er ikke til å stole på. Dersom en er så uheldig å sette på pause for å gjøre andre gjøremål så fryser dekoderen. Ikke nok med det, når dekoderen er startet på nytt, etter lang ventetid så er ikke opptaket avspillbart. Får tilbud om å fortsette avspilling eller starte på nytt, uansett valg så går dekoder i svart. Har byttet dekoder og chattet med kundeservise mange ganger, uten forbedring. Nå er det visst mitt anlegg det er feil på. Håper borettslaget går med på å bytte internettleverandør slik at vi ikke er låst til Nextgentels TV-løsning. Inn til videre så har vi stor glede av apple-TV.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"dårligste nettverk tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

vanskle Tv dekoder dårlig signal selv om den er fiber .jeg var Get kunde 12 år vart fornøye men hadde analog linje tenkt å bytte til Fiber enda bedre men angre på men jeg har 12 måned bindstid kan ikke før eller skulle gjerne tilbake til Get også analog linje

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra vondt til verre."
3 syns denne omtalen er nyttig

Nye amino tuner og fjernkontroll er totalt ubrukelig. En stor påkjenning og prøve å navigere seg fram. Nå virker den heller ikke lenger på direkte TV😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Drit dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ikke Internett på nesten 4 mnd. Dårlig kommunikasjon og kundeservice. Ikke interessert i å faktisk løse problemet. Brukte lang tid på å svare. Ubrukelig firma!

Sindre E
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoder er ubrukelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder er ubrukelig. Mellom kanal byttene lagger bilde med noen sekunder. Bilde blir fryst også går det ca 2 sekunder før bilde og kanalen skifter. Finner heller ikke serienummeret til dekoderen via Samsung sitt oppsett med remote kontroll for Samsung. Finner Amino som leverandør men ingen serienummer. Får ikke brukt min Samsung remote kontroll til å styre dekoder for kanal valg. Svært lite fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra noenlunde ok til totalt ubrukelig da de byttet tvboks i slutten av 2019. De kalte det oppgradering, men faktum er at det ble en enorm nedgradering. Bytter leverandør ved første mulighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra ok til elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Med den nye Amino-dekoderen gikk løsningen fra å være ok til å bli elendig. I tillegg har fiberen vært veldig ustabil i flere uker. Så mange brudd at drift ikke lenger bryr seg om å legge ut driftsmeldinger. Kan ikke tenke meg at ledelsen i Nextgentel bruker eget produkt. Hadde de gjort det ville de ha kommet med en bedre løsning. Å blant annet måtte vente sekunder på å skifte kanal hører ikke hjemme i 2020. Skjerp dere Nextgentel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"En kjempedårlig løsning og en drit dårlig programoversikt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange runder med dette firma i forhold til fakturaer er jeg møkk lei. En så dårlig programoversikt og respons på bytte av kanal at man får mark. Når min bindingstid er over bytter jeg nok selskap, om de ikke har klart å fått oppgradert både kundeservice og TV

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vi har gått fra god TV kvalitet til svært dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå fått NextGenTel som leverandør av TV kanaler i tillegg til internett. Internett og hastighet går som en drøm, men resten er ikke bra. • Bildekvaliteten har gått fra god til dårlig og ikke bare litt dårlig, men til svært dårlig. • Kanaler fryser. NRK1 har ikke virket på dager • Opptaksfunksjonen er dårlig og opptakene hakker og pikslene fryser. For oss er den funksjonen mer eller mindre ubrukelig. Flere i boligsameiet har den samme oppfatning, så dette er ikke en tilfeldig "sur" kunde. Det var ingen som forklarte oss at ved å bytte til NextGenTel ville vi få en betydelig dårligere TV kvalitet, dårlig opptak og kanaler som ikke brukes. Dette bør dere gjøre noe med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekoder, lite brukervennlig, ikke mulig å spole med bilde. Cromecast fungerer ikke selv om det var et av selgers argumenter for bruk av flere tv. Fjernkontroll ser ut og fungerer som om den var laget på 80 tallet, umulig å se tekst på knappene. Må peke direkte på dekoder ved bruk. Styr unna. Har byttet tilbake til Telenor hvor alt fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
""Ny" dekoder er ubrukelig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig bildkvalitet. Hakker og fryser hele tiden. Spoling ubrukelig. Har hatt den i et halvt år og den blir bare verre. Helt uforståelig at det går an å levere så dårlig dekoder i 2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Angrer angrer angrer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en selger på døren som lovet meg gull og grønne skoger ved å bytte over fra Canal Digital til Nextgentel. Han var en god og overbevisende selger. Hadde ett par utfordringer med Canal Digital, men ingenting i forhold til nå. Selger kunne garantere at alt skulle bli bedre hvis jeg byttet. Sånn ble det ikke. Sendingen låser seg, sending flimrer, veldig kjip kontroll, dårligere rekkevidde på nettet. (Ingenting feil på nettet i området) (Har restartet selv og via kundeservice) Har nå flere utfordringer og større irritasjon enn før. Hyggelige og behjelpelige folk på kundeservice som gjør så godt de kan. Skal tilbake til det jeg hadde før fortere enn svint. Beklager så mye, men her har dere en real jobb å gjøre Nextgentel. Styr unna folkens.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Ny TV dekoder. Nedtur."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg mottok før helgen 06.04 ny router og ny dekoder for TV. (Amino) Her er det noen spørsmål jeg lurer på og om jeg bruker denne riktig? (Om Nextgentel av og til leser her) Positivt er ny funksjon med nedlastet app, hvor man kan se Tv f eks på tlf. Men, det er funksjoner jeg helt åpenbart savner, som var veldig mye bedre med «gammel» dekoder. Derfor lurer jeg på følgende angående Aminodekoderen og om det er noe jeg misforstår: 1. Fjernkontrollen er alt for liten, med små knapper og umulig å se for oss som er avhengig av lesebriller. Det tar mye lengre tid å skifte kanal, i forhold til den gamle? Ellers er også grensesnittet mye mer «rotete». Vanskelig å finne frem og enkelte ting «hakker». 2. Er det ikke mulig å lage en liste over kanaler, for mitt abonnement. Altså sortere kanaler, slik jeg ønsker det? 3. (Den viktigste for meg) Funksjon med å spole med bilde er borte? Eksempelvis: Det skjer noe f eks på en sending, når jeg ikke akkurat da er ved skjermen. Tidligere gikk det da å spole tilbake (med bilde) noen sek, et minutt, eller mer....osv. Og så se sendingen med forsinkelse videre, eller spole tilbake (med bilde) til direktesending. Dette er helt åpenbart mye dårligere i det nye systemet. Det samme gjelder også ved visning av opptak. Jeg synes totalt dette er en så betydelig svakhet, at jeg må spørre om jeg misforstår noe her. Eller systemet ikke er ferdig utviklet og det kommer oppdateringer. Jeg hadde vel byttet hadde jeg ikke vært i et sameie med avtale. På tidligere adresse hvor jeg hadde Altibox/Viken fiber, fungerte også disse tingene slik jeg ønsker, gjennom flere år....

Bjørn T. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fiber tv"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hit kommer jeg aldri igjen... Her hadde jeg masse problemer som var utrolig vanskelig å få løst. Skulle ringe meg opp igjen noe som ikke ble gjort, flere ganger, bare om å gjøre å si andre avdelinger hadde ansvaret. Ingen tok ansvar.

Christian M. L. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna NextGenTel TV"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den nye dekoderen er helt grusom. Her har virkelig NextGenTel valgt den billigste driten de fant, og knapt testet den for brukeropplevelse. 1. Dekoderen er TREG. Når det tar 4-7 sekunder å bytte kanal, så lang tid at man trykker igjen og så hopper den 2 kanaler. Slutt på zapping hvertfall. 2. TV bildet hakker. 3. Det er fullt av bugs. Kan ikke spole uten å pause først, TV guiden bytter tidsperiode når man scroller så man mister oversikten. Osv... Det er MASSE bugs. 4. Kan bare spole de første kanalene. 5. TV kontrollen ser ut som billig plastikk fra 90 tallet (den gamle dekoderen så ganske moderne ut) Jeg er ikke vanskelig å overtale til å bytte leverandør ... Utrolig at NGT ikke har fanget opp dette selv, tviler på at de har testet brukeropplevelsen selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og ubrukelig dekoder?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hakkete bilder, ikke undertekst på NRK kanalene, verken ved direkte TV eller opptak. Hadde ingenting å klage på med den gamle dekoderen. Kan heller ikke begynne å se opptaket før programmet er ferdig, det kunne vi gjøre før. Radiokanalene er de helt borte?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig, aldri igjen."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av selger fra Nextgentell om å bytte, når vi får byttet begynner alt å gå i dass. TV fryser hele tiden og hakker konstant. Det er så gale at vi ikke lenger ser på TV. Ikke nok med det men jeg skulle få raskere internett noe som absolutt ikke skjedde. Nettet er elendig og setter ut flere ganger om dagen. Styr unna, IKKE opprett abonnement. Elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig tilfreds. NextGenTel har akkurat de kanalene vi ønsket, bl a TVE og TV5. Også veldig fornøyd med deres kundeservice. Svarer raskt og ordner opp.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR