Meny
NextGenTel formidler nå RiksTV
Dersom du ønsker å lese omtaler eller dele egne erfaringer om RiksTV, gå til RiksTV på Bytt.no..

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
2%
anbefaler
NextGenTel TV
Filtrer omtaler
1
0
3
10
34
Sorter omtaler etter
Viser av 48 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Dårlig kvalitet og brukervennlighet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Borettslaget har hatt avtale med Nextgentel i noen år, og dette må være den dårligste leverandøren jeg har hatt erfaring med. De hadde tidligere en TV boks fra Cisco, og den fungerte greit. Men så byttet de til Amino, noe som fungerer veldig dårlig. Signalene faller stadig ut, brukervennligheten på boksen og kontrollen er dårlig, og boksen henger seg ofte opp og må restartes med å ta strømmen. Jeg har gitt tilbakemelding til kundeservice om erfaring og anbefalinger. Det som er bra er at de svarte raskt og vennlig. Det som er dårlig er at lite har endret seg til det bedre. Borettslaget har heldigvis nå inngått avtale om TV og internett med Telia fra nyttår, noe som kommer til å bli fantastisk i forhold.

Ingunn A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig router"
1 syns denne omtalen er nyttig

Router er helt elendig, må restarte nesten hver eneste dag

Frode Å
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Teknologi fra 1930 eller"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt umulig å starte Amino boksen uten å koble fra strømforsyning og restarte på nytt Dette tar flere minutter og er overhodet ikke akseptabelt i 2021 Lyden fra denne boksen er også grusom Tror faktisk at jeg aldri har hørt noe verre Må koble ut alle effekter og kun kjøre i vanlig stereo for at jeg skal orke å høre på Forferdelig dårlig kvalitet Det må da gå an å levere noe som er bedre enn dette søppelet her

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste jeg har opplevd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Gir ikke bilde ved hurtigspoling. Det har vi tatt som en selvfølge siden kassettspilleren. Stadige feil, "lugging" og forsinkelser. Stadige feilmeldinger: "Opptaket kunne ikke spilles av pga en feil." Serieopptak tar også opp repriser av samme program. Kan ikke ta opp fra bl.a. Discovery, DR1 og DR2 som jeg har betalt for. Verste kundeservice jeghar opplevd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

TV hakker og fryser, opptak episoder ligger i stigende rekkefølge , her er ingen app som nek super NRK osv som canal digital har. Data henger seg opp hele tida Har fiber, kjører på med ledninger ikke wifi men hjelper ikke

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Dårling tv!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskap her svintel! Ikke bytt til dette møkkselskap! Jeg skal amelde dette tv selskap her!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs dekoder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekoder. Rotete oppsett, og om man har valgt serieopptak er det ikke mulig å fjerne denne igjen. Går heller ikke å slette serieopptak etter de er tatt opp.

Per M. Ø
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Feil i opptaksfunksjonene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Boksen fryser når jeg ønsker å se fra starten av programmet. Må ta ut kontakten for å velge nytt program. Går over til alternativ tv via nett. Fiber fungerer ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"I utgangspunktet fornøyd, men tv-dekoder må det gjøres noe med!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lever en tv-dekoder med tilsvarende kvalitet som den Telenor (CD) leverer, så er dere for meg i mål. Amino er treg, ''hakker'', ''fryser'' og opptak funker dårlig. Vurderer å gå tilbake til Telenor eller takke ja til tilbud fra Altibox.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ræva tilbud, ræva kundebehandling! Styr unna!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice! Fy så elendig! TV og Netflix, det opplyste ingen om at ikke fungerte lengre! Nei dette selskapet er så ille, en skam å være kunde!! Aldri aldri aldri mer!

Sverre L
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Problem med avspilling av opptak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opptaksfunksjonen er ikke til å stole på. Dersom en er så uheldig å sette på pause for å gjøre andre gjøremål så fryser dekoderen. Ikke nok med det, når dekoderen er startet på nytt, etter lang ventetid så er ikke opptaket avspillbart. Får tilbud om å fortsette avspilling eller starte på nytt, uansett valg så går dekoder i svart. Har byttet dekoder og chattet med kundeservise mange ganger, uten forbedring. Nå er det visst mitt anlegg det er feil på. Håper borettslaget går med på å bytte internettleverandør slik at vi ikke er låst til Nextgentels TV-løsning. Inn til videre så har vi stor glede av apple-TV.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"dårligste nettverk tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

vanskle Tv dekoder dårlig signal selv om den er fiber .jeg var Get kunde 12 år vart fornøye men hadde analog linje tenkt å bytte til Fiber enda bedre men angre på men jeg har 12 måned bindstid kan ikke før eller skulle gjerne tilbake til Get også analog linje

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

ekstremt dårlig kundeservice + lang ventetid. det var også mye rot med faktura.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra vondt til verre."
4 syns denne omtalen er nyttig

Nye amino tuner og fjernkontroll er totalt ubrukelig. En stor påkjenning og prøve å navigere seg fram. Nå virker den heller ikke lenger på direkte TV😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Drit dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ikke Internett på nesten 4 mnd. Dårlig kommunikasjon og kundeservice. Ikke interessert i å faktisk løse problemet. Brukte lang tid på å svare. Ubrukelig firma!

Thorleif I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"NextGentel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Støtter alle negative omtaler. Dekoder er elendig. Nettet kommer og går.

Sindre E
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoder er ubrukelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder er ubrukelig. Mellom kanal byttene lagger bilde med noen sekunder. Bilde blir fryst også går det ca 2 sekunder før bilde og kanalen skifter. Finner heller ikke serienummeret til dekoderen via Samsung sitt oppsett med remote kontroll for Samsung. Finner Amino som leverandør men ingen serienummer. Får ikke brukt min Samsung remote kontroll til å styre dekoder for kanal valg. Svært lite fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Gjennomført dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Heilt utrolig att nextgentel leverer en så gjennomført dårlig dekoder i 2020, billig dritt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra noenlunde ok til totalt ubrukelig da de byttet tvboks i slutten av 2019. De kalte det oppgradering, men faktum er at det ble en enorm nedgradering. Bytter leverandør ved første mulighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra ok til elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Med den nye Amino-dekoderen gikk løsningen fra å være ok til å bli elendig. I tillegg har fiberen vært veldig ustabil i flere uker. Så mange brudd at drift ikke lenger bryr seg om å legge ut driftsmeldinger. Kan ikke tenke meg at ledelsen i Nextgentel bruker eget produkt. Hadde de gjort det ville de ha kommet med en bedre løsning. Å blant annet måtte vente sekunder på å skifte kanal hører ikke hjemme i 2020. Skjerp dere Nextgentel!

Ragnvald N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekoder"

Dekoder og Internett er helt ubrukelig. Masse avbrudd og bilde hakker og fryser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"En kjempedårlig løsning og en drit dårlig programoversikt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange runder med dette firma i forhold til fakturaer er jeg møkk lei. En så dårlig programoversikt og respons på bytte av kanal at man får mark. Når min bindingstid er over bytter jeg nok selskap, om de ikke har klart å fått oppgradert både kundeservice og TV

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vi har gått fra god TV kvalitet til svært dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå fått NextGenTel som leverandør av TV kanaler i tillegg til internett. Internett og hastighet går som en drøm, men resten er ikke bra. • Bildekvaliteten har gått fra god til dårlig og ikke bare litt dårlig, men til svært dårlig. • Kanaler fryser. NRK1 har ikke virket på dager • Opptaksfunksjonen er dårlig og opptakene hakker og pikslene fryser. For oss er den funksjonen mer eller mindre ubrukelig. Flere i boligsameiet har den samme oppfatning, så dette er ikke en tilfeldig "sur" kunde. Det var ingen som forklarte oss at ved å bytte til NextGenTel ville vi få en betydelig dårligere TV kvalitet, dårlig opptak og kanaler som ikke brukes. Dette bør dere gjøre noe med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekoder, lite brukervennlig, ikke mulig å spole med bilde. Cromecast fungerer ikke selv om det var et av selgers argumenter for bruk av flere tv. Fjernkontroll ser ut og fungerer som om den var laget på 80 tallet, umulig å se tekst på knappene. Må peke direkte på dekoder ved bruk. Styr unna. Har byttet tilbake til Telenor hvor alt fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
""Ny" dekoder er ubrukelig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig bildkvalitet. Hakker og fryser hele tiden. Spoling ubrukelig. Har hatt den i et halvt år og den blir bare verre. Helt uforståelig at det går an å levere så dårlig dekoder i 2020.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR