Meny

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
3%
anbefaler
NextGenTel TV
Filtrer omtaler
1
0
2
8
26
Sorter omtaler etter
Viser av 37 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"dårligste nettverk tv"
1 syns denne omtalen er nyttig

vanskle Tv dekoder dårlig signal selv om den er fiber .jeg var Get kunde 12 år vart fornøye men hadde analog linje tenkt å bytte til Fiber enda bedre men angre på men jeg har 12 måned bindstid kan ikke før eller skulle gjerne tilbake til Get også analog linje

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra vondt til verre."
2 syns denne omtalen er nyttig

Nye amino tuner og fjernkontroll er totalt ubrukelig. En stor påkjenning og prøve å navigere seg fram. Nå virker den heller ikke lenger på direkte TV😡

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Drit dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde ikke Internett på nesten 4 mnd. Dårlig kommunikasjon og kundeservice. Ikke interessert i å faktisk løse problemet. Brukte lang tid på å svare. Ubrukelig firma!

Sindre E
Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dekoder er ubrukelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dekoder er ubrukelig. Mellom kanal byttene lagger bilde med noen sekunder. Bilde blir fryst også går det ca 2 sekunder før bilde og kanalen skifter. Finner heller ikke serienummeret til dekoderen via Samsung sitt oppsett med remote kontroll for Samsung. Finner Amino som leverandør men ingen serienummer. Får ikke brukt min Samsung remote kontroll til å styre dekoder for kanal valg. Svært lite fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra noenlunde ok til totalt ubrukelig da de byttet tvboks i slutten av 2019. De kalte det oppgradering, men faktum er at det ble en enorm nedgradering. Bytter leverandør ved første mulighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Fra ok til elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Med den nye Amino-dekoderen gikk løsningen fra å være ok til å bli elendig. I tillegg har fiberen vært veldig ustabil i flere uker. Så mange brudd at drift ikke lenger bryr seg om å legge ut driftsmeldinger. Kan ikke tenke meg at ledelsen i Nextgentel bruker eget produkt. Hadde de gjort det ville de ha kommet med en bedre løsning. Å blant annet måtte vente sekunder på å skifte kanal hører ikke hjemme i 2020. Skjerp dere Nextgentel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"En kjempedårlig løsning og en drit dårlig programoversikt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange runder med dette firma i forhold til fakturaer er jeg møkk lei. En så dårlig programoversikt og respons på bytte av kanal at man får mark. Når min bindingstid er over bytter jeg nok selskap, om de ikke har klart å fått oppgradert både kundeservice og TV

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Vi har gått fra god TV kvalitet til svært dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi har nå fått NextGenTel som leverandør av TV kanaler i tillegg til internett. Internett og hastighet går som en drøm, men resten er ikke bra. • Bildekvaliteten har gått fra god til dårlig og ikke bare litt dårlig, men til svært dårlig. • Kanaler fryser. NRK1 har ikke virket på dager • Opptaksfunksjonen er dårlig og opptakene hakker og pikslene fryser. For oss er den funksjonen mer eller mindre ubrukelig. Flere i boligsameiet har den samme oppfatning, så dette er ikke en tilfeldig "sur" kunde. Det var ingen som forklarte oss at ved å bytte til NextGenTel ville vi få en betydelig dårligere TV kvalitet, dårlig opptak og kanaler som ikke brukes. Dette bør dere gjøre noe med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ubrukelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dekoder, lite brukervennlig, ikke mulig å spole med bilde. Cromecast fungerer ikke selv om det var et av selgers argumenter for bruk av flere tv. Fjernkontroll ser ut og fungerer som om den var laget på 80 tallet, umulig å se tekst på knappene. Må peke direkte på dekoder ved bruk. Styr unna. Har byttet tilbake til Telenor hvor alt fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
""Ny" dekoder er ubrukelig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig bildkvalitet. Hakker og fryser hele tiden. Spoling ubrukelig. Har hatt den i et halvt år og den blir bare verre. Helt uforståelig at det går an å levere så dårlig dekoder i 2020.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Angrer angrer angrer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en selger på døren som lovet meg gull og grønne skoger ved å bytte over fra Canal Digital til Nextgentel. Han var en god og overbevisende selger. Hadde ett par utfordringer med Canal Digital, men ingenting i forhold til nå. Selger kunne garantere at alt skulle bli bedre hvis jeg byttet. Sånn ble det ikke. Sendingen låser seg, sending flimrer, veldig kjip kontroll, dårligere rekkevidde på nettet. (Ingenting feil på nettet i området) (Har restartet selv og via kundeservice) Har nå flere utfordringer og større irritasjon enn før. Hyggelige og behjelpelige folk på kundeservice som gjør så godt de kan. Skal tilbake til det jeg hadde før fortere enn svint. Beklager så mye, men her har dere en real jobb å gjøre Nextgentel. Styr unna folkens.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Ny TV dekoder. Nedtur."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg mottok før helgen 06.04 ny router og ny dekoder for TV. (Amino) Her er det noen spørsmål jeg lurer på og om jeg bruker denne riktig? (Om Nextgentel av og til leser her) Positivt er ny funksjon med nedlastet app, hvor man kan se Tv f eks på tlf. Men, det er funksjoner jeg helt åpenbart savner, som var veldig mye bedre med «gammel» dekoder. Derfor lurer jeg på følgende angående Aminodekoderen og om det er noe jeg misforstår: 1. Fjernkontrollen er alt for liten, med små knapper og umulig å se for oss som er avhengig av lesebriller. Det tar mye lengre tid å skifte kanal, i forhold til den gamle? Ellers er også grensesnittet mye mer «rotete». Vanskelig å finne frem og enkelte ting «hakker». 2. Er det ikke mulig å lage en liste over kanaler, for mitt abonnement. Altså sortere kanaler, slik jeg ønsker det? 3. (Den viktigste for meg) Funksjon med å spole med bilde er borte? Eksempelvis: Det skjer noe f eks på en sending, når jeg ikke akkurat da er ved skjermen. Tidligere gikk det da å spole tilbake (med bilde) noen sek, et minutt, eller mer....osv. Og så se sendingen med forsinkelse videre, eller spole tilbake (med bilde) til direktesending. Dette er helt åpenbart mye dårligere i det nye systemet. Det samme gjelder også ved visning av opptak. Jeg synes totalt dette er en så betydelig svakhet, at jeg må spørre om jeg misforstår noe her. Eller systemet ikke er ferdig utviklet og det kommer oppdateringer. Jeg hadde vel byttet hadde jeg ikke vært i et sameie med avtale. På tidligere adresse hvor jeg hadde Altibox/Viken fiber, fungerte også disse tingene slik jeg ønsker, gjennom flere år....

Bjørn T. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Fiber tv"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hit kommer jeg aldri igjen... Her hadde jeg masse problemer som var utrolig vanskelig å få løst. Skulle ringe meg opp igjen noe som ikke ble gjort, flere ganger, bare om å gjøre å si andre avdelinger hadde ansvaret. Ingen tok ansvar.

Christian M. L. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna NextGenTel TV"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den nye dekoderen er helt grusom. Her har virkelig NextGenTel valgt den billigste driten de fant, og knapt testet den for brukeropplevelse. 1. Dekoderen er TREG. Når det tar 4-7 sekunder å bytte kanal, så lang tid at man trykker igjen og så hopper den 2 kanaler. Slutt på zapping hvertfall. 2. TV bildet hakker. 3. Det er fullt av bugs. Kan ikke spole uten å pause først, TV guiden bytter tidsperiode når man scroller så man mister oversikten. Osv... Det er MASSE bugs. 4. Kan bare spole de første kanalene. 5. TV kontrollen ser ut som billig plastikk fra 90 tallet (den gamle dekoderen så ganske moderne ut) Jeg er ikke vanskelig å overtale til å bytte leverandør ... Utrolig at NGT ikke har fanget opp dette selv, tviler på at de har testet brukeropplevelsen selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og ubrukelig dekoder?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hakkete bilder, ikke undertekst på NRK kanalene, verken ved direkte TV eller opptak. Hadde ingenting å klage på med den gamle dekoderen. Kan heller ikke begynne å se opptaket før programmet er ferdig, det kunne vi gjøre før. Radiokanalene er de helt borte?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig, aldri igjen."
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av selger fra Nextgentell om å bytte, når vi får byttet begynner alt å gå i dass. TV fryser hele tiden og hakker konstant. Det er så gale at vi ikke lenger ser på TV. Ikke nok med det men jeg skulle få raskere internett noe som absolutt ikke skjedde. Nettet er elendig og setter ut flere ganger om dagen. Styr unna, IKKE opprett abonnement. Elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig tilfreds. NextGenTel har akkurat de kanalene vi ønsket, bl a TVE og TV5. Også veldig fornøyd med deres kundeservice. Svarer raskt og ordner opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"opptak stopper -går til offline"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ser på opptak. Det fryser og stopper flere ganger under samme film. Bildet faller tilbake til tv program og jeg får beskjed om at tjenesten er offline selv om det liniære tv tilbudet går på skjermen. Favorittkanaler går det heller ikke an å legge inn slik at man kan zappe i en loop. Man må igjennom mange kanaler som man ikke har før man kommer opp til svt og eurosport.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder er elendig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den nye dekoderen er helt elendig. Det som fungerte før, fungerer stort sett ikke lenger, veldig frustrerende. Listen er lang, men her er bare noe: - Man kan ikke ta opp alle kanalene, bla.a. er det umulig å ta opp Viasat Sport, som jo sender ting midt på natten - Man kan ikke starte forfra på Viasat Sport, det eneste valget man har er å se direkte. Det samme gjelder jo filmer fra Viasat - Ikonene på TV-guiden har så store bilder at man ikke ser teksten - f.eks. man ser at det Champions League, men ikke hvilken kamp det er. - Det er ikke mulig å endre kanalvalgene slik at man får de mest brukte øverst - Å spole var mye enklere før, nå ser man ikke lenger hva man spoler over, så man vet ikke når f.eks. reklamepausen er slutt - Det er ikke mulig å la favorittlisten bli default den dekoderen går til, man må trykke 5-6 ganger for komme til favoritter. Det er utrolig at de kaller dette en oppgradering!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder, dårligere løsning."
2 syns denne omtalen er nyttig

Med den nye dekoderen strømmes opptakene fra nettet. Dessverre gjelder dette kun kanal 1-24. Kanalene over disse er kun direkte TV uten teksting. Ingen spoling eller pausefunksjon er mulig. Har også opplevd elendig kvalitet på opptak. Ved spoling vises ikke stillbilder som viser progresjonen. Har vært i kontakt med Nextgentel, og får ikke noe godt svar på når de får fikset slike selvfølgeligheter. Bytter nå TV-leverandør.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"GRUSOMT"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nextgentel hadde en ok tvboks før de "oppgraderte" i 2019. Opptak har dårlig oppløsning, bildet fryser når man spoler, og når man trykker på play igjen tar det lang tid før bilde og lyd kommer tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. TV-guiden er vanskelig å bruke. Serieopptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 2-3 ganger. I tillegg er fjernkontrollen grusomt enkel og man kan ikke koble TV-en til kontrolleren, noe som gjør at man må ha mange forskjellige. Det er heller ingen "hurtigknapper" for å feks komme inn på opptakene. Hovedproblemet er vel at alt dette fungere bra før de valgte å "oppgradere" dekoderen sin.

Kristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ny dekoder"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder enda dårligere enn den gamle"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny decoder 2019 er helt ubrukelig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke finne noe positivt med den nye decoderen. Opptak har helt forferdelig dårlig oppløsning, bildet fryser når en spoler, så det går ikke ann å se når reklame dritten er over, og når en trykker på play igjen går det år og dag før bilde og lyd er tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. T.V.guiden er tungvinn å bruke, selv om en har lagret favoritter, må en trykke på gul knapp hver gang en er innom T.V.guiden. Det går dessuten ikke ann å gå begge veier, må bla gjennom helle rekka for å komme til eurosport. Serie opptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 3-4 ganger. Nextgentel har monopol der jeg bor, har ikke andre muligheter enn parabol. Helt utrolig att det går ann å velge en så elendig decoder. Min erfaring med NextGentel var veldig dårlig fra før, nå er den så dårlig at jeg ikke har ord for å dekke det. For dere som har flere alternativer, STYR LANGT UNNA NextGentel

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR