Meny

NextGenTel TV omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Dekoder
Dårlig
3
av 7 innen
tv-selskap
0%
anbefaler
NextGenTel TV
Filtrer omtaler
0
0
2
2
6
Sorter omtaler etter
Viser av 10 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel TV?
Kristian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Den nye tv dekoderen deres er vannvittig dårlig. Den er treg, det er dårlig kvalitet på bildet og den er fryktelig tungvint å bruke. Jeg har heller ikke greid å finne ut av hvordan man kan spole tilbake i en opptak som ikke er ferdig tatt opp enda. Dere må seriøst vurdere å bytte ut den nye dekoderen deres. Dessverre har dere monopol i mitt område, men med en gang et annet alternativ dukker opp, er jeg verdens letteste kunde å overtale tll å bytte fra dere. Skjerp dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ny dekoder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi gledet oss til å få ny dekoder som skulle være SÅ bra. Skuffelsen var enorm da vi fikk noe som er så lite brukervennlig som det kan få blitt. Vi kan ikke finne én positiv ting bortsett fra størrelsen. Det hakker, tv-bildet får dårlig oppløsning, det går ikke an å spole med bilder, det går ikke an å spole på alle programmer, opptaksfunksjonen er helt merkelig å vanskelig å forstå, menyen starter alltid på den første kanalen, ikke på den kanalen man er på, og lista fortsetter. Vi tenkte vi kanskje kom til å bli vant til den, men den er bare tvers igjennom elendig! At noen har fått betalt for å utarbeide noe så elendig er meg en gåte. Kommer nok til å bytte til et annet selskap om ikke NextGentel gjør store oppdateringer. Jeg ønsker heller å få tilbake den gamle, som var hundre ganger bedre.

Kundetilfredshet
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny dekoder enda dårligere enn den gamle"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tittelen på brukerveiledningen burde vært "Velkommen til en enda dårligere TV-hverdag" Ulogisk og tungvinn meny, ubrukelig spoling som ikke viser programmet som spoles og umulig å gjøre serieopptak av en del programmer. Og hvorfor skal programmene slettes etter 30 dager så lenge det fortsatt er plass? Skulle ønske jeg kunne bytte leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ny decoder 2019 er helt ubrukelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke finne noe positivt med den nye decoderen. Opptak har helt forferdelig dårlig oppløsning, bildet fryser når en spoler, så det går ikke ann å se når reklame dritten er over, og når en trykker på play igjen går det år og dag før bilde og lyd er tilbake. Opptak mangler også undertekster på de fleste kanalene, dette gjelder også på ukesarkiv. T.V.guiden er tungvinn å bruke, selv om en har lagret favoritter, må en trykke på gul knapp hver gang en er innom T.V.guiden. Det går dessuten ikke ann å gå begge veier, må bla gjennom helle rekka for å komme til eurosport. Serie opptak er ubrukelig, tar opp alle reprisene, så samme programmet kan bli tatt opp 3-4 ganger. Nextgentel har monopol der jeg bor, har ikke andre muligheter enn parabol. Helt utrolig att det går ann å velge en så elendig decoder. Min erfaring med NextGentel var veldig dårlig fra før, nå er den så dårlig at jeg ikke har ord for å dekke det. For dere som har flere alternativer, STYR LANGT UNNA NextGentel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Elendig TV løsning"

Byttet fra Telenor (Canal Digital) i juli etter å ha hatt besøk fra selger som lovet en ny fantastisk dekoder og TV løsning. Det som fristet var opptak i skyen og mulighet for å se både live TV og opptakene " over alt ". Jeg har venner som har Altibox sin løsning og er fornøyd med den. Selgeren lovet at Nextgentel sin løsning var minst like god. Det er den IKKE! Bildekvaliteten er dårligere enn Telenor. Brukergrensesnittet på TV guiden er ganske bra, selv om den valgte ruta / program burde blitt større for å kunne se hvilken sesong og episode det er osv. Det som er skikkelig dårlig er alt som har med opptak å gjøre: Det er vanskelig å navigere i opptakene som er sortert på en veldig merkelig måte. Opptakene hakker og hopper i hytt og pine. Noen ganger tar det under 5 minutter å se ett opptak på en time da den hopper i gjennom. Andre ganger så står det bare en sirkel å spinner i evigheter. Det er ikke noe bedre å bruke mobilen og Caste til TV, det er enda mer ustabilt. Hvorfor kan man ikke spole med bilde? 100 timer og 30 dager opptak er for lite synes jeg. Ingen app til Apple TV! Har snakket med naboene som gikk i samme fella som meg, og de sliter med akkurat det samme som meg. Det er altså ikke kun jeg som ikke gjør ting riktig. Internett linja fungerer bra, så det er ikke den som er problemet tror jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tv kanal valg"

Ingen radio foreløpig? Ikke lokalnytt, vanskelig å navigere i TV menyen. Vil vente å se om det bedrer seg.

Svar fra NextGenTel TV
05.08.2019 08.36
Hei Jan

Radio kanalene blir lansert i løpet av høsten 2019. NRK sine lokal kanaler finner du mellom kanal 120 og 129.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Trygve A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Erfaring første dag med fiber og tvløsning (Dekoder 2019) ifra NGT. Byttet ifra Telenor (CD)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har stilt inn at tv-boksen skal levere 1080P60. Har en 75" Q9FN 2018 modell TV +Billigere en telenor, men de tar godt betalt for ekstra dekoder. -Ny dekoder har elendig rekkevidde på fjernkontroll i motsetning til dekoderboksen ifra telenor. -Dekoderboksen er teknologisk ifra steinalderen kontra den ifra telenor. Det eneste er vel at den støtter koding i x265, men det hjelder ikke når alle sendingene ser ut som de er bygget i duplo. -Det er meget dårlig oppløsning på tvsendingene, er dette HD i det heletatt? -Ukes arkiv på min 250/250 fiberlinje har så dårlig oppløsning at jeg sliter med å lese teksten. -Fjernkontrollen til TVen støtter ikke Nextgentel sin løsning. -Det å bytte kanaler går tregere en på telenor sin løsning. Må erfare litt mer før jeg skriver mer. Blir nok å bytte tilbake til telenor/altibox når bindingstiden er ute om ikke nextgentel kommer med bedre kvalitet på tv sendingene. Internett fungerer perfekt, men har bare hatt det i en dag.

Svar fra NextGenTel TV
12.07.2019 23.30
Hei Trygve.

Takk for tilbakemeldingen. Vi setter pris på all tilbakemelding vi kan få om den nye TV-løsningen vår. Det er dumt å høre at du synes kvaliteten er dårlig. De fleste kanalene sendes i HD, men det er noen kanaler som kun sender i SD.

Kanalbytte tar lengre tid enn vi ønsker og TV-leverandøren vår jobber med bedre dette, men det vil ta noen måneder før dette er på et nivå vi er fornøyd med.

Send oss gjerne en e-post til Kundelojalitet@nextgentel.com om hvilke kanaler du opplever lav kvalitet på så skal vi se nærmere på dette.

Det er forøvrig godt å høre at du er fornøyd med internettet. Ønsker en god helg og en flott sommer.

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Internett TV - dårlig kvalitet"

Fikk akkurat inn ny TV "dekoder" da jeg ble lovet av selger at en *helt ny* dekoder skulle lanseres medio 2019, og denne har jeg da ventet på. Til min meget store skuffelse er bildet på nivå med HBO. Jeg hadde forventet meg Netflix kvalitet med fiber bredbånd. Fra før hadde jeg Telenor / Canal Digital fiber TV, som leverer 1080 med dolby surround. (Kan anbefales.) Jeg kontaktet kundeservice som forøvrig forteller meg at de lever kun i 720 (linjer) En 4K TV har 3000 vertikale linjer til sammenlikning. Har du en god TV med bra lyd, så styr unna!

Svar fra NextGenTel TV
19.06.2019 09.38
Hei.

Jeg beklager at du fikk feil informasjon vedrørende den nye løsningen vår. Vi har nylig begynt med lanseringen av denne og det er få kunder som har tatt den i bruk. Den nye TV-løsningen leverer i 1080p og 1080i - den er også skalerbar til 4K, men per dags dato har vi ingen sendinger som går over denne kvaliteten.

Jeg er helt enig i at Dolby surround er å anbefale. Dekoderen benytter Dolby Digital Plus som tilbyr surround 7.1.

For å være sikker på at dekoderen sender over best mulig kvalitet anbefaler jeg at du sjekker følgende:

Trykk på "menu"→ "menu"(fjernkontroll)→Tv-innstillinger→ Bildekvalitet. Velg "1080p60".

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
5 syns denne omtalen er nyttig

De leverer ikke det som avtalt, driver med juks og fanteri, stadig presser for pengene. Elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Som å signere avtale med Satan selv!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Dersom du vil betale for produkter som IKKE blir levert, tv og internett som faller mer ut enn det faktisk funker, null kundeservice gitt av hjernedøde høns, minimum 1-3 timer KØ på "kundeservice", overfakturering, sjokkregninger, tullete forklaringer som overhode ikke er i tråd med verken norsk lov eller logikk så er det bare å selge sjæla til dette useriøse drittfirma i Bergen! Har aldri i hele mitt liv noen sinne hørt eller opplevd verre firma enn dette. Useriøst og på grensen til svindel. Om noen hadde gått i dybden på dette selskapet ville de måtte betale ut millionbeløp til sine svindlede kunder! Kan ikke anbefale dette til noen, og ønsker ikke noen så vont!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Frustrerende TV leverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

TV faller ut i ny og ne.
Tar en evighet å melde om feil og ennå lenger tid å få rettet opp feilen.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR