Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Agva Kraft
2.1
2 114 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
2 114 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#86
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#86 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 114 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
654
308
121
135
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skulle ha byttet strømleverandør før!

Omtale av  Trine S. T

Jeg har vært en trofast kunde hos min lokale strømleverandør i alle år, inntil jeg begynte å irritere meg over høye strømpriser i vinter. Jeg sammenlignet derfor prisene og fant at min leverandør befant seg i nedre del av selskapene. Jeg byttet derfor til Agva og har både erfart god service, tilgjengelighet og ikke minst en god strømavtale.

God avtale

Omtale av  Inger H

Opplever at jeg både i vinter og kanskje nå har gjort et godt valg med Agva Kraft. De har for meg vært konkurransedyktige på pris og jeg har fulgt en del med på de ulike prisene.

Best på pris

Omtale av  Enrico V

Pris for strøm er det eneste som betyr noe. Strømmen vi kjøper fra leverandør A eller Å er den samme, hvorfor betale mer.

Utmerket

Omtale av  Glenn H

Meget bra avtale. Min side kan forbedres med å vise strømavtalen.

Super

Omtale av  Janita V

Agva er behjelpelig med alt og er kjempefornøyd med å være deres kunde

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Meldte meg inn for å få den billigste spot-prisen, men selskapet "misforsto"...

Omtale av  Marthe

Meldte meg inn for å få den billigste spot-prisen, men selskapet "misforsto" og la meg til på en svært dyr avtale der de fakturerte meg på forskudd. Fikk faktura på nesten 3000kr (normalt lå prisen på 300kr), og det tok ca. en mnd og gjentatte henvendelser til kundeservice på mail og tlf før dette ble rettet opp. Frekk kundebehandler når jeg til slutt lykkes å få tak i de på tlf. Det var ikke mulig å velge avtalefaktura når man meldte seg inn, og fikk gebyr på 60kr fordi jeg hadde e-faktura. Dette gebyret kom først etter at jeg hadde vært kunde i noen mnd med e-faktura, ikke på de første betalingene-slik at det var vanskelig å oppdage at dette gebyret.

Svar fra Agva Kraft
21.06.2019 11:01

Alle våre avtaler på strømpriskalkulatorene linker direkte til den aktuelle avtalen for å unngå feil. Vi sender ut efaktura/avtalegiroreferanse til alle våre kunder ved oppstart for at det skal være mulig å betale første faktura også automatisk. Det er bare å ta kontakt, så stryker vi gebyret og hjelper deg over på rett avtale. Du kan evt sende meg en mail på [email protected]

Svindel med liten skrift

Omtale av  Kjartan T

Fikk tilbud på avtale, men trakk meg etter 14 dager pga mye omtale om svindelpriser. Fikk da faktura på årsgebyr på 1000 kroner, til tross for at jeg hadde gitt beskjed innen angrefrist. Sendte skriftelig klage på faktura, fikk da et svar bare med uthevet tekst fra den "lille skriften" at det var årsgebyr, ingen annen begrunnelse. Snakket med forbrukerombudet om saken og de var klar på at jeg hadde full rett til p angre på et slikt tilbud. Sendte ny skriftelig tilbakemelding til agva, fikk ingen svar, men et inkassovarsel i posten. Hold dere langt unna Agva, dette er et selskap som livnærer seg på å lure kunder med lokketilbud og elendig kundeservice. Mvh, Kjartan T

Lokkepriser

Omtale av  Torstein O. H

Etter en måned eller to gikk den fantastiske prisen jeg fikk på elskling.no opp til det dobbelte. Tviler på at jeg blir lenge som kunde her.

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 11:58

Hei Torstein, du har tydeligvis fått et velkomsttilbud der vi sponser strømmen første måneden. Dette gjør vi helt uten bindingstid for at du skal bli kjent med oss. Etter den sponsede perioden går prisen opp, men det er fortsatt gode konkurransedyktige betingelser. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice om du vil se om vi har et produkt som passer bedre for ditt forbruksmønster.

Elendig kundeservice

Omtale av  Tinh

Som utleier gjorde jeg ny leieboer en tjeneste ved å tegne ny avtale med agva i en mellomfase siden leieboers inn/ut-flyttingsdato ikke var synkron fra forrige bolig. Bestiller på elskling.no, blir oppringt av en kundebehandler, og forklarer alt i klar tekst, at LEIEBOER skal ta over abonnement når hun flytter inn. Det var ikke noe problem sa vedkommende. Da stoler man på det. Men neida. et halvt år etterpå dukker det fortsatt opp fakturakrav/innkasso til huseier. To ganger har jeg ringt inn og forklart saken, det samme gjorde leieboer, men INGEN hos Agva har klart å endre på eierforholdet. Hva skal man kalle dette??? Hvis det finnes karakter 0, så kvalifiserer Agva til dette.

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 13:18

hei Tinh, Dette høres ikke bra ut. Ta gjerne kontakt med meg hvis saken fortsatt er uløst så skal jeg ordne det umiddelbart: [email protected]

Dårlig kundeservice

Omtale av  Yngvar M. H

Etter å ha ungått lure-avtalene på toppen testet jeg ut en ren avtale uten «feller» men der dukker så klart papirfaktura gebyret opp. De ville såklart ikke kreditere meg for det, noe selv DnB gjorde den gang de sendte uten samtykke. Bye bye Agva. Aldri mer. Virker foresten litt suspekt at «ekte» brukere gir en stjerne mens brukere som ikke virker «ekte» gir topp karakter. Prøver å finne noe positivt men klarer ikke. Selv årene før jeg ble kunde ble jeg oppringt sent på kvelden i ny og ne og jeg måtte strengt be dem om å fjerne meg fra ringelista. Håper jeg nå er under lista «no point trying...» eller «irriterende og plagsom kunde» Peace n love

Svar fra Agva Kraft
17.06.2019 11:57

Hei Yngvar, vi har et papirgebyr siden det er både enklere, mer kostnadseffektivt og miljøvennlig med automatiserte løsninger. Dersom du skifter over til efaktura skal vi ikke være vanskelige med å stryke gebyret på forrige faktura! Hvis du likevel ønsker å skifte selskap er det fint om du sender meg nummeret ditt på [email protected] så vi kan stryke deg av lista om det er det du ønsker.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Holder ikke avtaler og du får ingen bekreftelse på inngått avtale på telefon

Omtale av  Rune

Bestilte Agva kraft spot med negativt påslag som ikke skulle ha noen utløpsdato på når det negative påslaget skulle gå ut så lenge en opprettet avtalegiro/efaktura hos de når en mottok første regningen noe som viste seg å ikke vare 1 mnd engang, men jeg fikk iallefall en epost som sa at om 14 dager så økte prisene noe som da er innefor lovmessig, men dette er vist noe de spekulerer i da dette skjedde tidligere for en annen kunde jeg har snakket med. De spurte om jeg ikke ville prøve Telinet energi og jeg satt da å så på en avtale fra Telinet som ga negativt påslag på en spotavtale hos Telinet. Denne skulle jeg få, men selv om jeg bestilte avtalen så skjedde det ikke noe, men da jeg ikke ville betale de høye prisene de innførte etter 14 dager så bestilte jeg et annet selskap til å levere strømmen min og da ringte de meg etter nesten 10 dager og sa det var skjedd en feil og at de nå skulle fikse avtalen min, men da var jeg allerede på vei over til annen leverandør og de ga meg feil avtale... Så styr unna både Agva kraft og Telinet energi og ikke gjør muntlige avtaler med de selv om de påstår at det ikke er noe problem

Triksing med kunder

Omtale av  Ivar E. W

Fikk tilbud om superspot avtale. Første rekning var lav og helt flott. Det jeg hadde oversett, var at det innen 1 mnd krevdes oppretting av avtalegiro. Dette ville vært til fordel både for meg som kunde og strømleverandør. Resultatet ble at neste rekning ble nesten dobbelt så stor. Jeg ble uten noen form for varsel flyttet til noe som het Agva Kraft spot. Det var i vilkårene sagt at prisendring ville varsles med 2 ukers varsel. Jeg fikk intet varsel. Ved klage fikk jeg opplyst at jeg hadde brutt kontrakten ved å ikke inngå avtalegiro, og at det ikke forelå prisendring!! Jeg hadde fått nok av Agva Kraft og byttet leverandør! P. S. Ser nå på Internett at firmaet legger på et gebyr på kr. 79,- pr mnd for ikke inngått avtalegiro! Så kanskje det nytter å klage. Lurer på hvor mange som har latt seg lure. Jeg er for alltid ferdig med Agva Kraft!

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 14:03

Enkelte avtaler stiller krav til efaktura/avtalegiro, men om du ikke skulle rekke å opprette det innen fristen så fikser vi det om du tar kontakt. Det er ingen binding på disse avtalene og det er som du sier en fordel for begge parter om disse tjenestene automatiseres. Vi kan også stryke gebyret om du bare har blitt litt forsinket.

Null kontroll

Omtale av  Øyvind

Har opprettet avtalegiro med dem, men har ikke betalt på 4 måneder. Har tatt kontakt flere ganger, mest på mail fordi de er så utilgjengelige. Ringte dem også og sa de skulle ordne opp i det. Er ikke ordnet opp til dags dato. Kjekt å ha gratis strøm da.

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 14:03

Hei Øyvind, vi har ikke kø nå, så bare å ringe. Du kan også sende meg en mail direkte, så skal jeg se på saken: [email protected]

Utrolig dårlig kundebehandling

Omtale av  Erlend

Har ikke kontroll på noe. Brukte 19 dager på å svare på epost. Spør om info flere ganger når de har fått den før og har sakt at alt er fikset allerede.

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 14:03

Beklager at vi hadde lang behandlingstid i vinter, det skyldtes omlegging av systemet for samtlige strømleverandører. Jeg synes dog at 19 dager hørtes veldig mye ut. Våre dyktige kundeservicemedarbeidere har stått ekstra godt på og vi er nede på normal svartid nå.

Har allerede byttet strømleverandør, da jeg synes Agva driver med lureri

Omtale av  Irma

Har allerede byttet strømleverandør, da jeg synes Agva driver med lureri. Jeg bestilte i februar 2019 et strømbytte, der jeg skiftet fra Fjordkraft til Agva grunnet høye strømpriser hos Fjordkraft. Var strålende fornøyd frem til siste faktura for mai 2019, som var dobbelt så dyr som de to månedene før. Hele 68 øre/kwt tok de seg betalt denne gangen. Når jeg inngikk avtalen så var det ikke opplyst om at prisen skulle dobles etter to mnd. Da jeg klaget på prisen, fikk jeg i svar at de hadde sendt meg en e-post om prisvarsel. Jeg letet så gjennom for å finne denne e-posten, der de da hadde skrevet et lite avsnitt om at «sponsing» av avtalen min snart utløp, helt nederst i et nyhetsbrev. Å sende ut en e-post som ser ut som en reklamepost, og som lett havner i søppelposten, der de varsler prisendring er vel ikke helt innafor. Helt uakseptabelt å bare slenge et prisvarsel inn i et nyhetsbrev. I tillegg så burde det stått i vilkårene at de kun «sponser» de to første månedene! Slik jeg oppfattet avtalen da jeg inngikk den, så var det ikke noe sponsing inni bildet i det hele tatt, men en pris som var gunstig hele veien. Lureri er hva vi kan kalle dette!! Styr unna!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dobbel pris etter første måned

Omtale av  Yvonne

Styr unna! Starter med en fin lokkepris, for så å doble strømprisen på neste faktura. Svarer heller ikke på Mail, sendte de mail for 2 uker siden.

Svar fra Agva Kraft
11.06.2019 18:39

Hei Yvonne, det er vanskelig å svare konkret på dette når jeg ikke vet hvilken avtale du har. Mest sannsynlig har du hatt en kampanjeavtale der vi sponser avtalen din første måned.

Agva Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR