Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Agva Kraft
2.1
2 115 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
2 115 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#86
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#86 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 115 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
655
308
121
135
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri

Omtale av  Morten

Da jeg signerte avtalen med Agva var jeg VELDIG nøye på å sjekke om det fantes noen form for tidsbegrensninger i påslaget jeg fikk. Ingenting var dokumentert noen steder, annet enn at strømpriser kan endres med 14 dagers varsel. Etter 14 dager på avtalen fikk jeg mail fra Agva om at 14 dagers sponsing av MIN strømavtale var over, og at prisene gikk opp. Dette hadde vært OK om det var avtalen, men det er klart og tydelig at Agva her har prøvd å skjule hva de egentlig selger, for så å skjule individuelle prisendringer bak feilaktige vilkår. Dette er ulovlig og villedende markedsføring, og jeg kan ikke anbefale noen å putte penger i lommen på selskaper som bedriver slikt. Betal heller litt mer, og kjøp fra noen som er etisk oppegående.

Styr unna

Omtale av  Gunnar

Etter at lokketilbudet er gått ut. For midt vedkommende 14 dager endres påslag til markedets dyreste påslag på 14 øre pr. kwh. Da jeg bestilte var ikke dette opplyst på deres websider.

Styr unna!

Omtale av  Lars E

Fikk plutselig endret avtale og prisen doblet seg... Spotpris liksom.. bytter til Tibber omgående og håper de er ærligere.. styr unna! Som flere andre også påpeker, så tok oppstart lang tid, uten at det plaget meg nevneverdig, men helheten begynner å tale for seg..

Lever ikke opp til våre forventninger

Omtale av  Erik

Sen og ofte uforståelig tilbakemelding fra kundeservice. Opplever denne uka å motta krav på forskuddsbetaling av strøm fram til 01.juni 19 til en enhetspris pr.kWh som ligger ca. 35 øre over det som vi har fått høre fra andre konkurrerende selskaper. Det blir litt uforståelig når Agva reklamerer med etterskuddsfakturering og konkurransedyktige priser.

Useriøst

Omtale av  Pål P

Jeg ble oppringt fra Agva, inngikk avtale i 5 minutter, de sier en dag, jeg ble oppringt samme dag fra annet selskap. Kundeservice ikke kundevennlig, jeg fikk en slutt regning på 1000 kr, helt utrolig etter min mening. Har sendt de mail ingen svar. Kundeservice helt håpløst.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Estimerer 3 mnd på forskudd

Omtale av  Sl

Dette ser ut til å være det dummeste jeg har gjort! Fikk faktura i dag 16.Apr med forfall 19.Apr. De estimerer forbruk 3 måneder fram med 87,5 øre på Spot. Sitter nå med forfall på 13.839 kroner og er vill i nikkersen!

Svar fra Agva Kraft
24.04.2019 08:17

Hei, Vi har flere avtaler med etterskuddsbetaling om det passer deg bedre. Det er bare å ta kontakt med kundeservice, så fikser vi det meste :)

Katastrofal kundeservice

Omtale av  Lars

Bestilte strøm den 12.03. Mottok da en Mail der det sto at oppstart tok 2-3 dager. Gikk en uke, og kontaktet kundeservice, som da sa at oppstart pleide å ta i overkant av en uke, så måtte bare vente. Gikk to uker uten at noe skjedde og kontaktet de på nytt. Fikk da beskjed om at overføringer tok lengre tid på grunn av omlegging av IT-system for strøm (helt greit det, men send da en Mail som informerer nye kunder om dette!). Fikk samtidig beskjed (27.03) om at jeg hadde oppgitt feil målenummer, og at de måtte få riktig. Dette fikk de den 28.03, og de svarte at oppstart skulle skje 02.04. Enda en uke gikk før jeg sendte de en melding (11.04) om hvorfor ingenting har skjedd, denne leser de men svarer meg ikke. I dag 16.04 sender de Mail og henviser til melding om feil målepunkt-ID (27.03), og at de trenger riktig - noe jeg har sendt de to ganger... En forferdelig start på kundeforholdet! Muligens vurdere å koordinere kundebehandleren deres?

Svar fra Agva Kraft
24.04.2019 08:16

Dette hørtes ikke bra ut, her har det tydeligvis vært mye som har gått galt. Hvis det fortsatt er noe som ikke er ryddet opp i er det fint om du tar kontakt med meg på [email protected] Beklager!

Hold dere langt unna!

Omtale av  Alexander

Jeg ringte inn å spurte om den avtalen var en avtale som var lokke tilbud, rett etter reportasjen fra TV2 hjelper deg! Fikk da beskjed om at det var det ikke, ringer inn å de legger på...

Selskapet er særdeles useriøst

Omtale av  Mads

Selskapet er særdeles useriøst. De har svindlet meg for flere tusen kroner, som jeg også har dokumentasjon på. De selger deg en billig avtale på billig strøm, og sender regning på 0,- og mener du ikke har forbruk i perioden. Etter endt periode på kampanjen fakturerer de for den neste mnd, hvor de medberegner forbruket du hadde også i de to første mnd - hvor du skulle få billig strøm - til markedets dyreste pris. Derfor går du fem på og tror du får gratis strøm i to mnd, mens du reelt sett får en regning tre mnd etterpå hvor du betaler for alle tre mnd til markedets dyreste pris. I samråd med netteier Hafslund er dette veldokumentert, og de har interesse av dette både i henhold til politianmeldelse og klage til forbrukerrådet. I tillegg til dette har de klart å sende epost om strømleveranse til en adresse som aldri har blitt nevnt opptil fire ganger som "unnskyldning" for rot. Jeg ser at selskapet forsvarer seg selv og sier selv at de har gjort nøytrale spørreundersøkelser hvor de får 4,4 score av 5. Det også er fullstendig feil. Å lage spørreundersøkelsen selv med ledende svar til de få av dere som er fornøyde er ikke en nøytral eller respektiv spørreundersøkelse.

Fikk oppringning fra et call senter som presenterte et meget godt tilbud...

Omtale av  Thorsteinar F. C

Fikk oppringning fra et call senter som presenterte et meget godt tilbud. AGVA SPOT SPESIAL. Det betydde en avtale gjeldene for ett år. Ville da bli fakturert et årsbeløp på Kr.950,- og ville da få Spotpris minus 18 øre /kw i hele avtaleåret. Det eneste jeg trengte gjøre var å bekrefte inngått avtyale på en SMS sendt fra dem. Jeg repliserte at jeg ville ha hele tilbudet skriftlig før jeg bekreftet. Selger sa at den kom umiddelbart som svar etter at jeg hadde bekreftet avtalen. Det var angrefrist og ingen binding så jeg godtok. Etter at jeg hadde bekreftet kom det ingen skriftlig avtale. Purret selger som sa at dette ble sendt ut fra hovedkontor. Tok kontakt med hovedkontor som sa at de var inne i en omstruktureringsperiode, men kontrakten ble sendt ut iløpet av få dager. Etter en uke purret jeg. Da sa vedkommende at det jeg refererte til ikke stemte. INGEN ga ett års avtale med -18 øre/kw. Derimot kunne de gi meg et tilbud på -4 øre i en begrenset periode. Dessuten så var skriftlig avtale sendt meg for lenge siden. Dette er bare tull og de kunne ikke bekrefte når den var utsendt. De skulle sjekke med callsenter og den navngitte personen og komme tilbake til meg. Har selvfølgelig ikke hørt et pip fra den kanten før vi nå får beskjed om at avtalen endres fra 1st mai til spot + 8,9 øre pr. kw. Rendyrket kjeltringselskap. Og ventetiden på telefon er selvfølgelig meeeeget laaaang. STYR UNNA DETT SELSKAPET.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Veldig dårlig kommunikasjon og service

Omtale av  Don

Veldig dårlig kommunikasjon og service. Sendte flere epost om feil faktura men har fremdeles ikke fått noe svar. Kanskje Agva Kraft kunne byttet ut bemanningen som jobber med kundeservice?

Luretilbud

Omtale av  Knut

Styr unna Agva kraft. Det er ikke verdt bryet å bytte til Agva kraft for det er bare ett lokke tilbud som varer 1 måned.

Nordens dårligste kundeservice?

Omtale av  Adrian A

Kundeservice fra en annen verden Jeg prøvde meg som kunde her i 5 måneder før jeg ga opp. Jeg mottok feil på faktura ved 4 anledninger, kundeservice som hverken ønsket å rette opp i dette eller på noen måte i møtekomme meg som kunde, og ikke minst en haug med gebyrer som resultat av feil fra deres side. Kundeservice svarer sjelden til aldri. Ved svar tar det gjerne 2 uker og da med kopierte standardsvar. I mitt siste tilfelle sendte jeg ukentlige eposter i 2 måneder før jeg til slutt fikk et klipp-og-lim-svar fra en behandler som ikke har lest forespørselen. Det er åpenbart at de hverken bryr seg om kunden eller sine egne tjenester. Styr unna.

Endring av avtale

Omtale av  Magne B

Agva endret inngått spotprisavtale til innkjøpsavtale. Som Agva skriver i sitt svar til meg - "da ble det dyrere" Jeg reagerer på fremgangsmåten som utelukkende er i Agvas favør i dette tilfellet. Bare for mars fikk jeg en strømregningen på ca 400 mer enn med spotpris. NB! Jeg ba ikke om endring av avtalen. Det gjorde Agva ved å endre betingelsene for avtalen jeg hadde. Slik ble spotpris til innkjøpspris -:( Agva har selvsagt nå tilbudt meg å endre tilbake. Jeg bytter heller leverandør. Jeg har ikke tid til å følge med på hva Agva gjør fra måned til måned; jeg oppdaget dette ved tilfeldighet.

Forandrer avtaler

Omtale av  Pål

Vi har opplevd ved flere anledninger at Agva har forandret avtalen vår. Vi får ett tilbud, og så går det en måned og plutselig har vi en dyrere avtale. Da vi vi stusset og spurte om hvilken avtale som er rimeligst ble vi automatisk satt opp på en ny avtale, men som viser seg ikke å være den rimeligste. Det er slitsomt å hele tiden skulle passe på at avtalen er slik den burde være. Til slutt endte vi opp med å bytte leverandør.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Opplyser ikke tydelig om gebyr for å velge e-faktura

Omtale av  Anon

Det kommer tydelig frem at Agva som de fleste andre bedrifter har et miljøgebyr på papirfaktura, og det er fint. Jeg fikk imidlertid ikke med meg at Agva i tillegg gir et gebyr på 99,- i måneden for "manglende AvtaleGiro", noe som i praksis betyr at man gebyrlegges med en hundrelapp i måneden for å velge e-faktura. Agva opplyser om at de har dette gebyret, men ikke på samme sted som miljøgebyret sitt og langt fra like tydelig. I praksis bør man ikke velge Agva hvis man ønsker e-faktura. Hvis Agva oppriktig mener at alle sine e-fakturakunder burde gå over til AvtaleGiro, så mener jeg de burde samle informasjonen sin om gebyrene de pålegger kundene sine.

Agva Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR