Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Agva Kraft
2.1
2 114 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
2 114 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#86
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#86 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 114 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
654
308
121
135
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Agva Kraft
Agva Kraft har 2 114 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel

Omtale av  Claudia

Jeg inngikk en avtale som skulle vært markedets billigste, med etterskuddsvis betaling. Det jeg ble fakturert for var forskuddsvis og markedets dyreste, mer enn dobbelt så dyrt enn forrige leverandør. Ren svindel! Jeg har tatt kontakt med gammel leverandør for å komme ned bort fra ranet.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice fungerer ikke

Omtale av  Rune-68

Jeg byttet over til Agva fordi jeg fikk gratis strøm frem til 01.09.16. Fikk faktura datert 04.10.16 i posten den 10.10.16. Bare her skurrer det litt når forfallsdato er 18.10.16. Dersom fakturaen hadde vært i orden så hadde jo alt vært greit men når man har spørsmål vedr. faktura med kort forfallsdato og en kundeservice som ikke man kommer fram på så blir det vanskelig å akseptere det. Jeg ringte kundeservice første gang 13.10.16. Kom ikke fram men ble anmodet om å legge igjen nummeret mitt slik at jeg kunne bli ringt opp. Fikk ingen anrop denne dagen. Ringte på nytt igjen neste dag, la igjen nummeret men ingen tilbakering her nei... Fakturaen ser grei ut frem til 01.09.16. Da er den kr. 0, - som avtalt. Problemet begynner fra 01.09.16. Da endrer de strømavtalen min fra Agva Variabel online til Agva Flyt. Pris pr. KWh er nå plutselig 49 øre. Til sammenligning ligger Agva Spotpris nå til 25,56 mens konkurrerende selskapers billigste avtaler ligger på 25,56 - 26,81 øre. På grensen til svindel spør du meg.

Svar fra Agva Kraft
17.10.2016 11:15

Hei Rune, Det kan se ut til at du ikke har tegnet efaktura/avtalegiro som vi er avhengig av for å kunne tilby de laveste prisene. Til info var innkjøpsprisen til bransjen over 50 øre forrige uke, det har skjedd noen voldsomme hopp etter at kaldværet kom. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med det som skal til for å få den billigste avtalen. Beklager om det har vært kø da du forsøkte. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Endrer til veldig dyr avtale uten varsel

Omtale av  Sarah B

Jeg har opplevd det samme som andre, å få endret avtale uten varsel fra Agva Flyt Online (8 øre/kWt med etterskuddsbetaling) til Agva Flyt (49 øre/kWt med to måneders forskuddsbetaling). Jeg har hatt avtalegiro + efaktura helt fra begynnelsen og har betalt til avtalt dato, så dette er det null unnskyldning for. Ikke OK, Agva! Hva er det dere holder på med?

Svar fra Agva Kraft
17.10.2016 11:14

Hei Sarah, Dersom du har hatt avtalegiro/efaktura fra begynnelsen, høres det ut som om det har skjedd en feil. Ta kontakt med [email protected], så fikser vi det! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Faktura uten dialog

Omtale av  Narcis C

Ingen kontakt med strømleverandør. Vanskelig å følge opp fakturert forbruk.

Svar fra Agva Kraft
17.10.2016 11:14

Hei, Ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg gjerne! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Lureri

Omtale av  Lars M. S

Dette er bare lureri. Fant det ut etter andre faktura. Strømmen er også mye dyrere enn andre. Startet på 9,9 øre i august. Etter dette økte det til først 39 øre, så 49 øre og til slutt 59 øre pr kWh. Bra jeg har fått stoppet denne avtalen. Dem stipulerer også forbruket med den store gaffelen også istedet for å bruke reelt forbruk.

Svar fra Agva Kraft
17.10.2016 11:14

Hei Lars, Det er svært høye innkjøpspriser nå og det gjelder alle leverandører. Du kan følge med på hele markedets innkjøpspris på nordpoolspot.com Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Billig strøm

Omtale av  Bjørn

Har hatt Agva i litt over et år og må si meg fornøyd. Dette er et selskap for de som ønsker billig strøm. Mitt forbruk er ca 900 kWh/mnd og har i løpet av denne tiden jeg har vært kunde ikke hatt regning over 100 kr/mnd. Det er viktig at man leser hva som kreves med efaktura og avtalegiro. Som kunde må man følge med på websiden jevnlig så man vet pris og bytte avtale ved en evt prisøkning. Et eksempel er produktet Agva Fly Online som pr 13/10 koster 8,125 øre/kwh men øker til 58 øre/kwh 26/10. Denne blir da en av de dyreste i strøm markedet. Samtidig lanserer de en ny avtale som heter Variabel Valgfri til en pris av 8 øre/kwh så da har jeg byttet til denne. Savner evt. "min side" som mange andre selskaper har. Ser ikke problemet med å følge med prisene hos Agva og andre leverandører så jeg må si meg godt fornøyd. Les vilkårene fra Agva og følg med på prisene så har man en meget god pris fra dem.

Satt opp til å lure kunden

Omtale av  Victoria

Selskapet lover lave priser ved å tilby alle serviser på nett. Det innebærer at du ikke har noen som helst oversikt over din konto og avtaler enn fakturaer som kommer inn i banken. Det stemmer ikke at prisen følger markedsutviklingen. Prisen har hoppet opp flere ganger siden jeg har opprettet avtale og steg 400% i løpet av fire måneder! I tillegg har to av mine tre avtaler ble satt over til en annen enda dyrere avtale på grunn av manglende avtalegiro i banken. Jeg ble ikke informert om dette før to måneder har passert og har fått mye høyere faktura som omfatter to måneder med etterskuddsvis og en med forskuddsvis betaling, noe som resulterte i helt uhørte beløp. Jeg vil selvfølgelig beholde min opprinnelige avtale bare om jeg visste i tiden at noe var galt med avtalegiro. Første faktura inneholdt bare en avtalegiro referanse mens jeg betaler for 3 målere. Føler meg lurt og at lite er tilbudt for å hjelpe kunden, det er satt opp slik at de fleste skal feile og ende opp med å betale flere ganger høyere pris enn eksisterer ellers i markedet. Veldig skuffet.

Svar fra Agva Kraft
06.10.2016 14:41

Hei Victoria, Det er synd at du har hatt denne opplevelsen, for dette kan vi svært enkelt hjelpe deg med om vi får en henvendelse. Det er mest sannsynlig gjort 3 separate bestillinger for de ulike målerne, det kommer da 3 separate regninger med 3 ulike avtalegiroreferanser. Vi fikser dette enkelt, bare ta kontakt! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Agva Kraft har 2 114 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Agva Kraft mener

Agva Kraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR