Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alt for dyrt

Omtale av  Re M

Er billig på starten for deg som ny kunde, etterhvert betaler du nesten 2 ganger dyrere enn marked prisen. prisen er på 160,94 øre/kW hos ander strømleverandører, jeg betalte 279,99 øre/kWh, hos Fjordkraft. nådd til å bytta til.....

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at informasjon om avtalen og tjenester skal informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Luringer

Omtale av  Martin

Forferdelige lure selgere prisen blir aldri så billig som den skal få deg til og tru. Skal ha betalt for alt og tar aeg mange 1000kr i betalt for og videresende bestillinger fra markedet deres

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Martin og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at informasjon om avtale og tjenester informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Umulig å få kontakt

Omtale av  Bjørn

Ikkje kjem ein gjennom på tlf. Og ikkje virkar chatten, dette er elendig service

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Bjørn og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Kundeservice

Omtale av  Emko

Har gjentatte ganger i oktober, november og nå januar ringt kundeservice. Ventet i opptil 63 minutter, da orker jeg ikke mer å legger på. Hjemmesiden gir ikke svar på mitt spørsmål. Hva med å tilby tilbakering? Hvis jeg fikk kontakt, så kanskje servicen ikke er så værst?

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Emko, Tusen takk for tilbakemeldingen, det setter vi stor pris på. Vi har dessverre vært i en situasjon i vinter hvor pågangen til vårt kundesenter har vært svært høy. Vi har gjort mange tiltak og har også dessverre i perioder blitt nødt til å fjerne tilbudet om tilbakering. Nå er situasjonen normalisert igjen og våre dyktige kunderådgivere er tilgjengelig for å hjelpe våre kunder på den aller beste måten. Igjen, takk for tilbakemelding og ønsker deg en fortsatt god uke. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Føler meg lurt

Omtale av  Sigrid

PowerSpot et ikke spotavtale. Den såkalte spotprisen ligger ca 20% over den egentlige spotprisen + påslag og månedskostnad. Må seff bytte raskt. Kan ikke betale kr 10 000,- for å spare 1000kr på en TV…

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Sigrid og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Kan forsikre deg om at Powerspot er en spotpris avtale. Hos oss er du alltid velkommen til å ta en prat med oss så finner vi sammen en god avtale som passer for deg. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurt inn i strømprisavtale av telefonselger

Omtale av  Anton

Ble lurt inn i en ny strømprisavtale av en innpåsliten telefonselger. Ba om å få tilbudet på e-post for å kunne ta en skikkelig vurdering og ha muligheten for et informert valg. Fikk beskjed om at tilbudet var tidsbegrenset og kunne kun komme via SMS, og at jeg deretter måtte svare JA på sms. Når jeg derimot går inn for å benytte meg av angreretten, finner jeg ut at fjordkraft sin chat ikke fungerer, og etter 45 minutter på telefon til kundeservice måtte jeg gi opp.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Anton og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at angrerett, bindingstid og tilhørende bruddgebyr informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Stort sett fornøyd

Omtale av  Trond

Har vært forutsigbar og fungert bra for meg som bruker

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:59

Hei Trond, Takk for din tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd. Husk å laste ned appen og benytte deg av fordelsprogrammet vårt om du ikke gjør det allerede! Med vennlig hilsen, Oss i Fjordkraft

Blitt lurt av "strømm til inkjøpspris" å betalt mye mer en andre

Omtale av  Per C. N

Ble lurt engang ser det ut som siden fant nylig ut at min strømm avtale er veldig dyr.. vet ikke om det er pga en kunde service fyr ble sur at jeg prøvde å benytte angre rett engang som en forje omtale her eller hva.. men forsatte å ha fjordkraft å min avtale er mye dyrere en andre her.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Per og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Siden strømmarkedet og priser varierer veldig i løpet av året vil det kunne finnes samme type avtaler, men med ulike vilkår som er anpasset prisbilde når man bestiller avtalen. Hos oss er du alltid velkommen til å ta en prat med oss så finner vi sammen en god avtale som passer for deg. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dårlig

Omtale av  Kim

Satt meg på en dyrere grunnavtale uten å gi beskjed. Fikk beskjed at det hadde skjedd en feil. Men kunne ikke rette det opp heller. Da de sluttet med prismatch sendte de ut papir faktura til veldig mange med gebyr på 69 kr. Har nok tjent godt på Uopperksomme kunder,da de mest sannsynlig visste de kom til å miste mange kunder da de sluttet med prismatch. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:56

Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Det var trist å høre. Vi har automatisk mailvarsling (og sms om man setter på varsling for dette) når prisene endrer seg. Det stemmer at vi har gebyr på papirfaktura. Dette er fordi vi foretrekker av våre kunder velger en digital faktura (e-faktura eller mail) fremfor papir. Jeg kan herfra ikke se hva som har skjedd med produktet, men jeg håper du tar kontakt på nytt slik at vi kan ordne opp for deg. Husk at du som kunde kan velge å bli satt over til et annet produkt om du ønsker det. Med vennlig hilsen, Oss i Fjordkraft

dyrt høy slag og månedsavgift

Omtale av  Tom B

dyrt høy påslag og høy månedsavgift kundeservice ikke bra må vente lenge selger deg den dyreste avtale

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:51

Hei Tom, Takk for din tilbakemelding. Det var kjedelig å høre at du hadde en så dårlig erfaring med vår kundesenter. Om du ønsker en god spotavtale, kan jeg tipse deg om at vi for tiden har et godt kampanjetilbud på vår forside. Den kan du også bestille gjennom vårt kundesenter om du foretrekker å gi de en ny sjanse. Det er en spotavtale (spotpris spesial) som gjør at du betaler time for time og dermed kan bruke strøm når den er billigst. Appen vår viser deg når det er billigst å feks lade el-bil eller sette på en vask. Om du ønsker mer forutsigbarhet, så har vi akkurat lansert spot med forvaltning. Siste tips: Husk å bruke Trumf-fordelen om du er medlem da får du 2% bonus over forbruket ditt! Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ryddig opplegg- tillit

Omtale av  Kjell O

Deres opplegg erryddig med info i app, jeg opplever at jeg betaler mer enn jeg burde, en at det er i nærheten av hva det burde vært. Har tillit til fjordkraft

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:44

Hei Kjell, Takk for tilbakemeldingen. Det er godt å høre at du er fornøyd og har tillitt til oss. Vi ser at de som bruker vår gode app som oftest er mest fornøyd så vi setter pris på at du deler din gode erfaring her! Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft

Hvorfor så mange ulike avtaler?

Omtale av  Rolf

Lurer på hvorfor samme selskap har så mange avtalemuligheter, f eks flere ulike spotavtaler. Vanskelig å navigere i for eldre uten data. Hadde Innlandspot men trodde det var vanlig spot

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:42

Hei Rolf, Takk for tilbakemelding. Kort sagt har vi flere avtaler for å dekke behovene til de ulike kundegruppene. Noen ønsker å ha en vis forutsigbarhet i strømregningen, mens andre tåler at strømregningen er høyere om vinteren enn sommeren. Vi har også ulike avtaler med for eksempel fagforeninger som har fremforhandlet rabatt til sine medlemmer. Til slutt finnes det de som liker å bruke smarte duppedingser for å få kontroll over forbruket sitt og bruker vår pulsmåler i kombinasjon med appen. Da bruker man strømmen når den koster minst gjerne i kombinasjon med en litt dyrere spotavtale siden man får pulsmåleren og abonnement på den med på kjøpet. Jeg har stor forståelse for at mye valg også kan gjøre det vanskeligere velge. Hvis du ringer vår kundesenter bistår de gjerne med å finne produktet som passer dine behov best. Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft

Dyr strøm

Omtale av  Oddeman

De øker og øker prisen selv om prisen på norpool er lavere enn hos fjordkraft! Og når prisen på norpool går ned så går ikke prisen på fjordkraft ned

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Ekstremt lite kundevennlige avtaler!

Omtale av  Kjetil

Mistet tilliten til Fjordkraft men legger til at det er også et bransjeproblem! Komplekse dårlige kundeavtaler og høye priser skaper mye frustrasjon og man føler seg lurt!!

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:29

Hei Kjetil, Det var trist å høre. Strømprisene er har blitt en del høyere denne vinteren slik at mange engasjerer seg og ønsker en avtale som passer akkurat dem. Vi har for tiden et tilbud for spotpris spesial ute på forsiden som passer bra til de som er opptatt av å bruke strøm når det er billigst. Vår app gir deg innsiktet du trenger for å få kontroll over forbruket. Hvis du er Trumfmedlem kan du få 2% bonus over strømforbruket. Husk også vårt fordelsprogram som gir deg mer for pengene.

Vanskelige å komme i kontakt med på telf.

Omtale av  Halvor J. R

Noe er uforskammet i telefonen, kommer nesten til orde med egne spørsmål, snakker forferdelig fort. Forteller ikke hele sannheten når dem forteller om sine produkter. Sier dem informere om forandringer med 14 d varsel på e-post, har aldri fått det jeg, noe dem ikke tror på.

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:19

Hei Halvor, Beklager dette, sånn skal det ikke være. Vi har mange henvendelser for tiden, men du skal fortsatt oppleve å få riktig svar på din henvendelse. Det er dessverre ikke mulig å hjelpe deg herfra, men om du tar kontakt med oss igjen, kan vi forsøke å hjelpe deg. Om det er lang ventetid på telefon, så har vi også chat der vi kan bistå deg. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen, oss i Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dem bytter avtalen uten å gi bese.

Omtale av  Mette

Dem bytter avtalen din til noe dyrere uten samtykke fra meg, gir bindingstid uten å si fra. Mye rot.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Mette og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke innsyn i hva som har skjedd i ditt tilfelle. Jeg tolker deg dithen at du har en variabelavtale og dermed mottatt prisvarsel grunnet endring i strømprisene. Som sertifisert selskap i Trygg Strømhandel er vi forpliktet til å varsle deg 14 dager før en slik endring trer i kraft. Varslingen kommer på e-post eller SMS dersom du har valgt det som varslingsmetode. Alle kunder som har avtaler med bindingstid skal ha fått skriftlig informasjon om dette (enten på SMS eller ved bestilling på nett) Håper dette var oppklarende og oppfordrer til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom dette ikke har skjedd i ditt tilfelle. Ønsker deg en fin uke, med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR