Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

ikke mulig å få kontakt

Omtale av  Rune

for ikke kontakt på tlf. svarer ikke på mail svarer ikke på meldinger. oppgir feil pris på faktura

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Rune og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Mangelfull informasjon

Omtale av  Eivind F

Noen andre leverandører setter opp eksempler på forbruksanslag med forskjellige prisnivåer. Hos Fjordkraft skrives det at pristak er avsluttet. De gir ikke forslag til regning i faktura hva kalkuleringen vil gi.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Tusen takk for din tilbakemelding, det settes stor pris på. Vi jobber kontinuerlig med forbedring, og ser hele tiden etter bedre måter å informere på. Her kunne vi kommet med bedre informasjon. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så vil vi se på hva dette betyr for deg. Og vi kan også komme med forslag til hvilken avtale som passer best for deg i den markedssituasjonen vi er i. Med vennlig hilsen, Fjordkraft.

Umulig å få kontakt med

Omtale av  Jan

Kundeservice svarer ikke … etter å forsøkt over flere dager. 😡😡😡

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Vi beklager at du ikke har kommet i kontakt med oss. Det har vært en ekstrem situasjon den siste tiden. Der veldig mange har hatt et ønske om å snakke med oss. Vi har gjort en rekke tiltak, slik at vi skal få snakket med flest mulig av dem som kontakter oss. Så vi håper at du vil gi oss en sjanse, vi ønsker å hjelpe deg. Håper du vil forsøke å ta kontakt med oss på nytt. Vennlig Hilsen, Fjordkraft.

Fjordkraft

Omtale av  Tobben

Appen er for dårlig. Finner ikke engang informasjon om min gjeldende avtale

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Vi jobber knallhardt for å utvikle vår app. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Du får opp kostander basert på din avtale i appen dag for dag og estimert for hele måneden, og du får opp markedsprisene time for time. For detaljer om din strømavtale så må du fortsatt inn på min side. Du finner imidlertid link til dette i appen. Vennlig Hilsen, Fjordkraft

Dobbel prisøkning

Omtale av  M

Har variabel strømpris. På kort tid har har fått 2 mail at min pris vil stige men nesten det dobbelte på 14 dager. Pris fra 159 øre til 279 øre. Hårreisende prisøkning på kort tid😡😡😡

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei Tusen takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Fordelen med variabelavtalene er at de gir en kjent, forhåndsdefinert pris gjennom døgnet, slik at man ikke behøver å ta hensyn til timespristopper. Prisendringer varsles 14 dager i forveien, på e-post og/eller SMS, i tillegg til Min side, slik at kundene har tilstrekkelig tid til å bytte produkt, avtaletype eller strømleverandør. Variabelprisene følger spotprisen/markedsprisen trinnvis. Det vil si at den ikke øker like raskt som markedsprisen når vi får brå prisoppganger, men den settes heller ikke ned like fort når vi spotprisen synker. Det gir økt forutsigbarhet sammenlignet med en spotprisavtale der strømprisen endres hver time, og er en slags mellomting mellom spot og fastpris. Til forskjell fra fastpris er det ingen bindingstid på variabelavtaler. Du kan alltid endre din strømavtale på min side på Fjjordkraft.no. Ta også gjerne kontakt med vårt kundesenter for gjennomgang av din strømavtale, så finner vi den avtalen som passer deg best i den markedssituasjonen vi er i . Vennlig Hilsen, Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Rævva bedrift

Omtale av  Torill

Håpløs kundehåntering, apper som ikke fungerer, umulig å få kontakt med dem😡

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan. Vi setter veldig pris på slike tilbakemeldinger så vi kan fortsette å jobbe med å forbedre oss. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Kun prisen jeg ikke er fornøyd med, men nå er det markede som avgjør detteOK mef

Omtale av  Eldfrid F

OK med App som viser det jeg ønsker. Har mobil abb i samme selskap . Bruker Appen daglig for sjekk av strømpris . Ønskelig med ca pris noen dager fremover , for å se når det lønner seg å være forsiktig med strømbruk 😄

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fungerer ikke

Omtale av  Daniel

Har nå vært kunde i snart en uke. Men tilgang til Mine Sider og mobilappen kan jeg bare glemme! Systemet sier jeg ikke finnes, og kundesenteret viser ingen interesse i å løse problemet. Jeg kan ikke si at dette har vært en god kundeopplevelse!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å hjelpe kundene våre som er i kontakt med oss så godt vi kan. Jeg vet at vi hadde noen tekniske utfordringer med Min side og app innlogging en periode, men dette er rettet nå. Forsøk gjerne å logge inn igjen nå. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Prøver seg på lureri hele tiden

Omtale av  Terje L

Inngikk avtale om 3 måneders garanti på 99 øre. Etter to uker forsøkte de å heve prisen til 149 øre. Det ble stoppet. Etter 3 måneder går max-prisen ut og de setter oss automatisk til 229 øre samtidig som de reklamerer for 159 øre garantipris.. ikke stol på dette selskapet 😂

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dyrt selskap

Omtale av  Heidi

Lite oversiktlig og vanskelig å finne ut hva du direkte betaler til enhver tid. Selskapet er dyrt!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Vingler mye med pris.

Omtale av  Wiggo

De er vanskelig å forholde seg til. De varierer mnd pris på strøm noe enormt. Juli-des 2021 fra 549,til 1499 i mnd pris. Bor i nord å forstår ikke denne økningen. Føles som man betaler etter priser sør i landet. Helt uakseptabelt,å vurderer å kutte De ut.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:28

Hei Vi følger markedsprisene og hvor du bor bestemmer prisen. Siden jeg ikke kjenner til din sak spesifikk, så blir det vanskelig å si noe om hvorfor du har fått en økning fra 549,- til 1499,- Men jeg tolker deg dithen at du har tjenesten Full Kontroll. Full Kontroll er en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter så kan vi se på din avtale med oss Vennlig Hilsen, Fjordkraft

Sammenlignet min spotavtale

Omtale av  Arild

Sammenlignet min spotavtale fra fjordkraft med en kollega som også hadde spotavtale med fjordkraft. Jeg hadde høyere fastpris og et høyere påslag per kwh i tillegg til dette betalt jeg ekstra for noe som het trippelgaranti (det var i hvert fall ikke noe som gagner meg)

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Garantistrømavtale tidenes bløff

Omtale av  Terje Å. O

Hvorfor ha en prisgarantiavtale når energiselskapet bare skyver det foran seg og hever prisen. Har ikke tall på hvor mange ganger garantiprisen har gått opp.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei Terje og takk for tilbakemeldingen din. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Garantistrøm avtalene er en vanlig variabel strømavtale, som i tillegg ga kundene en garanti med pristak som var satt for en bestemt periode. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjorkraft slutter med prismatch.

Omtale av  Rune B

Bytter selskap til nyttår. Men vet ikke hva jeg skal gå for enda. Strømmarkedet i Norge er Kynisk og resultat av uvitende politikere!!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei Rune og takk for tilbakemeldingen din. Det var trist å høre at du har byttet oss vekk. Fjordkraft har etter en grundig vurdering kommet frem til at prismatch slik den benyttes i dag bidrar til at kortvarige negative påslag i stadig større grad oppfattes som en ny standard i strømbransjen, og skaper en urealistisk forventning om hva strøm faktisk må koste. Henvendelser om prismatch er også den største enkeltårsaken til at kunder tar kontakt med vårt kundesenter. Det fører til lengre ventetid for å komme i kontakt med oss for kunder med andre henvendelser, noe som opplevdes ekstra utfordrende ved inngangen til en krevende strøm-vinter. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dyr strøm

Omtale av  Frode

Dyr strøm. Dårlig informasjon for sparing. Ønsker mere informasjon om når strømmen er billigst.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei Frode og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forutsigbar avtale for den som ikke vil styres av klokka

Omtale av  Richard

Ikke den billigste men heller ikke dyrest. Forutsigbar avtale for familier som ikke vil la klokka styre når man kan dusje, spise el vaske klær….

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei Richard og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR