Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lokal leverandør, ren kraft, overskudd til kommunen eg bor i

Omtale av  Oddvar

Fjordkraft og BKK/Eveny generer overskudd som blant annet går til Bergen kommune. Den ene prosenten eg kunne spart ved å velge en annen kraftleverandør betyr ingenting i forhold til alle de millioner kronene som går inn til felleskapet og bidrar til tjenester som kommer meg og mine naboer til gode.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei Oddvar og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Gode priser

Omtale av  Sveintore

Har tegnet garantistrøm avtale. Har betalt under 1 kr per kw. Er det ikke bra

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Dårlig info om at jeg har flytende strømavtale som er svært dyr og som frarådes av forbrukerrådet.

Omtale av  Bente T

Synes det er elendig behandling av trofaste kunder gjennom mange år at vi betaler mer enn nyere kunder uten at vi blir informert.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:27

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Slettes ikke fornøyd.

Omtale av  Evaanita S

Har pristak, ut desember.. Fikk nytt tak fra 01/01... Nå nytt brev, med nytt pristak fra 04/01.. Syns det står skrevet at prisen gjelder for 14.dager minst, da skal vel ikke det siste pristaket tre i kraft før 15/1.. Høy pris for at vindmøllene står, og betaler 1,-kr dagen for vannkraft..??? Bare lureri alt sammen.. Å gavekort på *gratis* strøm.. Trodde det gjaldt ant forbruk kwh, ikke alle avgifter og påslag.. Føler meg lurt trill rundt..

Virvar av avtaler!

Omtale av  Per S

Garantikraft fungerte godt i 4. kvartal 2021. Men, hva nå?

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Hei Per. VI har flere ulike avtaler som kan passe for ulike behov. Om du ønsker en mer forutsigbar pris kan vi anbefale variabel strømpris. Om du ønsker å følge strømprisen time for time, vil vi anbefale en spotpris-avtale. Ønsker den en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ugjennomtrengelig og lite forutsigbar

Omtale av  Arne

Vært kunde hos Fjordkraft i "alle" år. Er strømkunde der fortsatt utelukkende pga rimelig mobilabonnement. Skal gjøre alt for å finne en bedre strømleverandør. I hele høst (2021) har jeg slitt med å nå fram på telefon. Går mellom en halv og en time for å nå fram. Avtale ingått i går (20.12.) ble opphevet av selskapet i dag (21.12.)! Jeg spurte i går om det ville komme endringer i avtalen med det første. Kundeservice "visste ikke noe om det". Bransjen som sådann er i øyeblikket utspekulert ved ikke å vise nødvendig avtaleinformasjon på "lokkematsidene". Først når man har klikket seg fram i evighet, finner man ut viktige forhold ved avtalene. Håpløst!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:26

Hei Arne. Takk for din tilbakemelding. Vi er lei oss for at du ikke har vært fornøyd. Det er veldig mange som ønsker å kontakte oss om dagen grunnet høye strømpriser og strømstøtte fra staten. Vi jobber på spreng for å redusere ventetiden. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Løgnaktige mailer fra Fjordkraft.

Omtale av  Ron

Disse løgnaktige mailene fra dette selskapet om hvorfor strømmen blir dyrere er jo en tragedie ...tror selskapet virkelig på dette selv ? At strømmen blir dyrere pga at det 1. er for lite vind 2. Blir kaldere 3. For lite vann.....Strømprisene går opp pga av at bla dette selskapet har brukt 100 talls millioner av kroner på storstillt utbygging av høyspentnettet til fjells (ved hjelp av billigere utenlandsk arbeidskraft) , så man kunne være klar til eksport av kraft til utlandet gjennom ACER kablene ...Nå tappes anleggene ned uansett mengde av vann som kommer ned i bla Stølsheimen, så Fjordkraft kan håve inn penger på eksport..Vindmøller har ingenting har heller ingenting på gjøre med priser på strøm i Norge . Vi har mere enn nok vannkraft til å forsyne Norge med . grådighetskulturen er problemet...SLUTT med løgnene. Si det som det er ,dette blir for dumt.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Ron. Takk for din tilbakemelding. Vi i Fjordkraft har ikke utført noe utbygging av nett og vi eksporterer ikke strøm. Som strømleverandør, handler vi strøm på børsen Nordpool og selger til forbrukere. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft

God info

Omtale av  Terje H. E

Regelmessig info om endringer - gir godt grunnlag for å vurdere eventuelt bytte av leverandør / avtale

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Terje. Tusen takk for din tilbakemelding. Så flott å høre at du er fornøyd med vår info vedrørende prisvarsling. Husk at du også kan logge deg inn på Min Side og huke av på hvor du ønsker å motta disse varslingene. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft

mo0biol abonement

Omtale av  Hallgeir W

Fjordkraft overtok Sky mobil,det vises verken i forbruk,eller mnd pris noen plass!,men alikevel betaler jeg fast månedspris

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Hallgeir. Takk for din tilbakemelding. Ved at du laster ned Fjordkraft-appen, så vil du se det du beskriver. Om dette fortsatt er et problem, ville jeg anbefalt å ta kontakt med vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Dyrt men greit.

Omtale av  Stig

Helt greit. Er ikke billigst eller dyrest. Synes de bør ha tilgjengelige og oppdaterte strømpriser pr time for time til sine kunder. Nå oppdateres strømprisene ikke i helgene, dette er for dårlig.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Stig. Takk for din tilbakemelding. Som Fjordkraft-kunde kan du laste ned vår app og se spotprisen time for time. Vi har nå også en funksjon som gjør at du kan se estimert kostnad for måneden. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Blir godt ivaretatt.

Omtale av  Ragnar S

Føler meg godt ivaretatt, og finner ingen grunn til å bytte strømleverandør for øyeblikket.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Ragnar, Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Vi jobber knallhardt hver eneste dag for å gi våre kunder de aller beste opplevelsene. Ønsker deg en fortsatt strålende uke! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Billigere strøm

Omtale av  Hilde

Jeg har undersøkt og funnet ut at 35 av 52 kraftselskap har billigere strøm en Fjordkraft. Det irriterer meg og jeg vurderer og bytte leverandør. Jeg er heller ikke interessert i fordelene jeg har ved å handle i andre butikker. Det som teller er billigs mulig strøm og leveranse.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Hilde. Takk for din tilbakemelding. Vi i Fjordkraft ønsker å være konkurransedyktig på pris. Vi har flere avtaletyper som kan dekke ulike behov. Enten om du ønsker å ha spotpris, variabel-pris eller spotpris med forvaltning. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Bengt S

Avtaler max. pris på strøm, og fakturer max pris, men spot er 70% billigere!

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Bengt. Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker å tilby våre kunder forskjellige avtaletyper som kan dekke forskjellige behov. Vi kan tilby avtaler for kunder som ønsker mer forutsigbarhet og vi tilbyr avtaler som endres time for time. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft-omtale

Omtale av  Gunnar

Ok, så langt. Har prismatch til Juni 22. De tilbyr ikke nye prismatch-avtaler fra 01.01.22.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Gunnar. Takk for din omtale. Vi avviklet prismatch da vi ikke ønsker å bidra til å normalisere lokkepriser med kort varighet og samtidig måtte vi kutte ventetidene på kundesenteret. Håper du fortsatt er en fornøyd kunde hos oss. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Thomas

Umulig å få tak i, utilgjengelig på tlf, chat nede, ingen tilbakerin service. Finner ikke øvrig kontaktinfo. Svært frustrerende!

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:57

Hei Thomas. Takk for din tilbakemelding. Vi beklager at du har hatt problemer med å få tak i oss. Høye strømpriser og strømstøtte fra regjeringen har gjort at veldig mange ønsker å ta kontakt med oss. Vi jobber på spreng for å få ned ventetiden. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lunken

Omtale av  Karsten

Liker ikke at de siger opp avtalen pr. første januar.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:56

Hei Karsten, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi håper du har fått god hjelp til å finne en avtale som er tilpasset ditt behov. Våre hyggelige kunderådgivere er her for deg dersom det skulle være noe vi kan hjelpe med. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR