Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
95
av 106 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fjordkraft

"Enkel strømleverandør"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Bjørnar for 06.10.2020 21:40

Fjordkraft har totalt 529 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel strømleverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er mange meninger om det ene og det andre, men generelt så vet vel folk for lite og føler seg fritatt for å undersøke hva de går inn i av avtaler. Jeg er over en over middels ivrig kunde, som er opptatt av husholdningsøkonomi. Jeg har vært opptatt av å ha en strømavtale som er tilpasset min private økonomi. Primært så er jeg en spotpris kunde som bruker primært prismatch, men til visse årstider så er forutsigbarhet viktig, så det kan være at jeg benytter meg av flere avtaler ila et år. Hittil i år, har jeg betalt snaue 100 kr i strøm, og på toppen av det hele så har jeg elbil. Nettleien er jo der uansett hvilket selskap man benytter. I Fjordkraft har man i hvertfall en faktura å forholde seg til. Hører flere historier om den ene og den andre som får fakturaer på strøm og nettleie fra ulike aktører med gebyrer i hytt og vær. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft i mange år og har ingen problemer med fakturaer eller kundeservice.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:28
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Det høres ut som du er en bevisst kunde som tar i bruk de tilbudene som vi har tilgjengelig – veldig lurt. Om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Enkel strømleverandør" skrev Bjørnar om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Bjørnar og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uvitenhet koster penger og skaper misnøye"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget godt fornøyd med fjordkraft som "leverandør" av kraft til meg. Jeg har spart mange mange tusen på og benytte meg av fjordkraft sine avtaler de siste 2 årene. Det skal sies at jeg er utdannet i energifaget og skjønner hvordan kapitalisme, politikk og kraft-trading fungerer. Jeg vil anbefale folk og sette seg inn i hvordan dette fungerer, så er det mye penger og spare og mye mindre frustrasjon og måtte erfare. Det meste står i svarene fra fjordkraft på denne siden. Alternativet er og akseptere strømprisene slik de er, eller investere i egen kraftproduksjon. Feks qeg, eller vannturbin. Sol&vind er dårlig investering.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:27
Hei Anders, og takk for tilbakemeldingen. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss! Vi har full forståelse for at kraftmarkedet kan virke vanskelig for mange, men vi prøver å være så transparente og imøtekommende som vi kan, samt å svare grundig når folk har spørsmål. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti""
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:26
Hei Ola, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon om Trippelgaranti i samtalen med oss. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta en skikkelig kikk på dette sammen med deg. Det er svært viktig for oss at våre selgere oppgir korrekt informasjon i sine samtaler. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde 2-3år ca .reagerte idag da nabo sier hun bet 500 i md hos lyse og jeg bet 1099. Har gjort d hele sommeren uten å bruke like mye strøm.og i vinter 1400i mnd 😫komme til å gå videre m dette . Har forbruk denne mnd f eks på 100 jr og nettleie ca 450. Blir 550 rundt regnet mens jeg bet 1099 . Her er noe galt.og jeg får til innkjøpspris .tøys og svindel..de skylder meg mye penger nå vet jeg .tatt kontakt m to andre lev idag for seriøst tilbud

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08:25
Hei Grete, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Ettersom jeg ikke vet hvem du eller hvilken type strømavtale du har blir det svært vankelig å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Det kan høres ut som du har tilleggstjenesten "Full Kontroll" (https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/full-kontroll/), men dette vet jeg jo ikke sikkert. Jeg håper du har tatt (eller vil ta) kontakt med vår kundeservice slik at vi har kunnet ta en kikk på dette for deg, for det kan høres ut som dette kanskje bunner ut i en misforståelse. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk strømavtale med Fjordkraft gjennom Power-tilbud. Selgerne forsikret meg om at Fjordkraft hadde prismatch (noe som også står på hjemmesiden), det vil si at de skal kunne matche prisen dersom en annen strømleverandør hadde lavere pris. Dette stemte overhodet ikke. Fjordkraft har gjennom Power-avtale dobbel påslag på øre/kwh og dobbelt fastbeløp ift. andre strømleverandører. De kunne ikke matche prisen når jeg tok kontakt, i tillegg var det lagt på alle tilleggsprodukter som hverken var informert om eller avtalt. Ba om å få fjernet tilleggsproduktene, dette ble kun gjort delvis. Ønsket selvfølgelig å bytte strømselskap, og ble selvfølgelig bedt om å tilbakebetale tilbudet, selv om hele avtalen ble inngått på feil premisser. Porterte også mobilabonnementet fra Fjordkraft den 1. i måneden, og måtte betale for hele måneden viste det seg, uten noe mer forklaring av kundesenteret. Alt i alt et forferdelig selskap med rot og ingen integritet, som kun er opptatt av inntjening, ikke kundetilfredshet.

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13:34
Hei Maria, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss – slik skal det ikke være. Hvis man bestiller strømavtale via Power vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll og Trippelgaranti. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Når man velger å takke ja til et av disse tilbudene får man en SMS som man må svare på for å godkjenne avtalen. I denne SMSen er det også tydelig linket til avtalevilkårene. Ingenting er skjult, ettersom alt står forklart i disse vilkårene. Alle avtaler som er inngått hos Power har bindingstid grunnet rabatten, men den eneste konsekvensen ved å bryte bindingstiden er at man må tilbakebetale rabatten som man fikk. Grunnet bindingstiden vil man heller ikke kunne bruke Prismatch før bindingstiden er over. Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 529 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
PowerSpot
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
119 kr /mnd
8,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
771 kr /mnd
57,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
776 kr /mnd
58,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
776 kr /mnd
58,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til Spotpris
Timespot - Fjordkraft
529 omtaler
Garantert pris i minst 18 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
896 kr /mnd
67,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Innlandskraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
529 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
918 kr /mnd
68,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
933 kr /mnd
69,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 000 kr /mnd
74,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
529 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 049 kr /mnd
78,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR