Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
771 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
771 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#19
Utmerket
Fortum er rangert
#19 av 88 strømselskaper
39%
Middels
39% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 771 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
206
95
51
50
369
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig dyrt og ikke alltid funker ladestasjoner

Omtale av  Emre

I 2019 kostet 2.75 kr å lade bilen, nå koster det 3.10 kr. Syns det er dyrt😔

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

"Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg

Omtale av  Nils

"Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg. Når vi hadde kommet oss vekk fra Fortum, ringte de igjen. Plutselig hadde de en "bedre" avtale. Aldri Fortum igjen.

Svar fra Fortum
03.06.2020 13:55

Hei Nils og takk for din henvendelse! Vi ønsker ikke å lure kunder på noen måte, så det er veldig leit at du føler det sånn! Vi setter veldig pris på din tilbakemelding slik at vi kan melde dette videre! Vi tar som regel alltid kontakt med kunder som bytter leverandør for å kvalitetsjekke hva som er årsaken til at man ikke ønsker å være kunde lenger, det er dyrebar informasjon som gjør at vi kan forbedre oss! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Er det lureri dere holder på med?

Omtale av  Willy

Hvis ikke et bruddgebyr på Kr 3000,- er presentert før/ved avtalens start er det ikke noen bruddgebyr. Det skal komme klart frem før man signerer en avtale, og ikke fremlegges fra strømleverandøren i etterkant ved et leverandørbytte.

Svar fra Fortum
02.06.2020 14:32

Hei Willy og takk for din tilbakemelding! Det skal stå oppført i vilkår du får til sendt og du skal få informasjon om eventuell bindingstid i inngåelse av avtale. Bruddgebyret vil variere ut ifra hvilken bindingstid du har og hvor lenge det er igjen av bindingen. Jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi kan få oppklart dette på en gode måte!

Bruddgebyr på 3000

Omtale av  Andre

Startet med NorgesEnergi AS i 2014 som ble tatt over av Forum i Mai/Juni 2018, uten at jeg ble informert. Har aldri fått beskjed om vilkårene hos Fortum, ble ikke engang kontaktet ved overgangen. Tenkte det var greit nok, sikkert ikke mye forskjell på priser. I Desember 2019 bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Ingen hos Fortum ringte for å informere om noe som helst. Fikk nå levert et bruddgebyr på 3000 kr til forfall februar 2020. Dette er uakseptabelt. Kommer til å føre sak hos Elklagenemda mot Fortum, hvis de ikke kommer med en fornuftig løsning!

Svar fra Fortum
02.06.2020 14:32

Hei Andre og takk for din henvendelse! Her forstår jeg ikke helt hva som har skjedd, Norges Energi AS er vår konkurrent og er ikke blitt tatt over av Fortum. De er fortsatt en egen bedrift som har egne kunder med sine avtaler. Hvis du tar kontakt med vår kundeservice, så kan vi finne ut når og hvordan du ble kunde, slik at du kan finne ut av hva som har skjedd her. Ved inngåelse av avtale med oss så blir det alltid sendt ut vilkår og tariff for avtalen du har fått, slik at kunder har en oversikt :) Jeg håper uansett at du har tatt kontakt med vår kundeservice for å finne en oppklaring og løsning til dette, en av våre kundebehandlere vil hjelpe deg så godt det lar seg gjøre! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Telefon terror

Omtale av  Anders

Får tlf i fra fortum markets nesten daglig og vær gang jeg blokkerer nr ringer dere på et annet nr. Dette er kunn iriterende. Fortsetter dette bytter jeg strømleverandør. Og siden dere ringer nesten daglig får dere dårlig omtale på alt.

Svar fra Fortum
04.02.2020 16:38

Hei Anders og takk for din anmeldelse! Dette er ikke noe godt å høre, det skal ikke være sånn at vi skal ringe opp daglig etter at du har snakket med oss. Kan du sende oss ditt mobilnummer per chat eller på epost, slik at vi får fjernet deg fra ringelistene våre? Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Totally shitty company

Omtale av  Maximilian S

They promise you good prices and good Hotline services. But in the end you might get crazy Billings and no service anymore. We end up paying about 50% more than we did with ishavskraft before.

Svar fra Fortum
02.06.2020 14:32

Hello Maximilian and thank you for your feedback! We only bill for your consumption and we offer the price that you get informed about when accepting an agreement with us. Our prices are not 50% more than for example Ishavskraft, so we would be very glad if you could reach out to our customerservice so we can look at this. Customerservice is very important to us, so we would be happy if you could tell us more about your experience with our customerservice and why you didnt get the help you needed! Wish you a nice day! Best regards Åsmund / Fortum customerservice

Fortum er bra

Omtale av  Grethe

Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.

Fortum har 771 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR