Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fortum
3.3
764 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fortum opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
764 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#20
Bra
Fortum er rangert
#20 av 88 strømselskaper
38%
Middels
38% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 764 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
204
93
50
49
368
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna dette selskapet Fortum!

Omtale av  Bent

Min mor som er dement, fikk «Takk for bestillingen» brev. Som jeg skjønner det er hun nå i ferd med å bli Fortum strøm kunde. Hun husker mye og mener at det ikke er bestilt ny strøm. Hennes telefon er reservert mot selgere (for info:reservasjon er fornyet). Nå er jeg forbanna. Hennes adresse er feil, derav forsinket leveranse av brev med angrerett. Står i brevet når bestillingen er mottatt 25.01.2019, 15:22:08, men står ikke hvordan hun har bestilt og vedkommende som har tatt mot bestilling. Antar at dette har skjedd over telefonsalg. Eller tar disse idiotene og sender ut te folk at de er blitt kunde. Hvor i hel#%te finner de databasene som de lager disse svindlerne fra. Kjerringa har bodd samme sted hele livet og har kun hatt en adresse.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:58

Hei Bent. Dette hørtes absolutt ikke bra ut og vi håper du har vært i kontakt med oss angående dette? Hvis ikke ønsker vi gjerne at du gjør det og vedlegger eventuelt vergebrev om det er oppnevnt, som vi ofte opplever demente har. Dette kan du da sende til [email protected] og merk "Sak fra Bent - Bytt.no". Vi ser frem til å høre fra dere! Mvh Trond Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forfalsket signatur

Omtale av  Christina

Fortum er så desperate etter å få kunder at de forfalsket underskriften til kjæresten min. Han fortalt de at det er jeg som styrer strømmen da det er midt hus og at han ikke har noe med det å gjøre, men han kunne få et tilbud på Mail. Dette var ikke en bestilling BARE et tilbud. Dette ente med forfalsket kontrakt underskrift og det bare med en R..! Å tid ble en bokstav godkjent signatur!!! De er så frekke!! Vil aldri anbefale fortum på noen som helst måte! Har også vært i kontakt med politiet da dette er svært ulovlig!!

Svar fra Fortum
08.01.2019 07:51

Hei Christina. Dette høres absolutt ikke bra ut og her må vi bare beklage denne hendelsen. Dessverre hender det at noen få av våre selgere av og til blir litt for ivrige, og vi må her si til dere at vi settes pris på at dere sier ifra til oss, slik at vi får ordnet opp i dette internt, og vi skal her også ha ordnet opp i dette for dere antar vi? Siden du bare skriver ditt navn her, får undertegnede ikke sett hva som er gjort i din sak, men på generelt grunnlag vil samtlige av våre kunderådgivere forsøke å rydde opp i dette på best mulig måte, og dersom det ikke er gjort så send meg gjerne en e-post på [email protected] og merk den med 'Til Trond- Ref Bytt.no' Mvh Trond Fortum Kundeservice

Bare rot

Omtale av  Linn

Sa opp abonnementet innen angrefristen på 14 dager, men dette ble tydeligvis aldri registeret og plutselig var jeg kunde uten at jeg ville. Så da måtte jeg ha Fortum en stund før jeg byttet tilbake til min tidligere strømleverandør. Fikk tilsendt regninger i digipost og ikke noe på mail eller i posten første gang, synes dette bare var mye rot og unødvendig hodebry for å rydde opp. Frarådes

Svar fra Fortum
21.12.2018 14:41

Hei Linn. Leit å høre dette og vi forsøker alltid å være proaktiv på dette feltet for å gi en best mulig service, og minst mulig bry for kunder. Dette fordi vi ønsker å gi våre kunder, selv om noen av dere angrer på avtalen, et godt inntrykk av både Fortum og vår kundeservice i tilfelle du skulle komme over oss ved en senere anledning. Skulle det være noe feil på din faktura for den lille perioden du var hos oss, så ønsker vi selvfølgelig at du tar kontakt med oss. Ønsker deg og dine en riktig fin jul. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Bruddgebyr

Omtale av  Sigrid J

Jeg har vært kunde hos Fortum i over 2 år, men byttet strømavtale i august. Tenkte da ikke noe over at det kunne være bindingstid, og ble heller ikke informert om dette ved endring. Da jeg valgte å gå over til en annen strømleverandør i november la de til et bruddgebyr på 900,- kroner på sluttfakturaen. Da var jo halve bindingstiden på 6 måneder gått, men det var ikke mulig å komme i dialog med Fortum om å justere bruddgebyret ned på grunn av. Eneste muligheten til å unngå bruddgebyret var å bli kunde igjen, og da med nye 6 måneders bindingstid. Enden på visa er at jeg aldri blir kunde hos Fortum igjen, og jeg vil også advare andre mot bindingstiden de har og evt. "brudd" på denne.

Svar fra Fortum
07.12.2018 17:38

Hei Sigrid J. Her høres det ut som at du har fått tilbud om vår aller beste avtale, Strømdeal i tilsammen 9 måneder helt uten noe som helst påslag, og det er jo igrunn en ganske god deal for deg som kunde. Når våre kunder bytter strømavtale skal det alltid sendes en ordrebekreftelse med mer informasjon om avtalen, men om det ikke er gjort det så beklager vi det. Det skal også sendes deg en SMS med påminnelse om avtaletid før du formelt sett har byttet strømleverandør, slik at du kunne utsette bytte av leverandør til din avtaletid var ute hos oss. Vi ønsker iallefall å takke deg for ditt to år lange kundeforhold hos oss og ønsker deg og dine en fin juletid. Mvh Fortum Kundeservice

Svært fornøyd

Omtale av  Theodor

God pris, appen kunne vært bedre, god kundeservice, alt på en faktura.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Amatørmessig

Omtale av  Anne S

Utrolig dårlig hjemmesider og app. Ingen hjelp å få da jeg kontaktet kundesenter. Brikken min fungerer ikke, og det finnes ingen hjelp å få. Jeg har gitt opp, og bruker nå kun Grønt Punkt

Svar fra Fortum
02.11.2018 11:31

Hei Anne S. Kjedelig at din ladebrikke for elbil ikke fungerer. På denne siden svarer vi stort sett det som gjelder hjemmestrøm, da det som gjelder ladebrikke, ladestasjoner m.m har en egen avdeling i Fortum og kalles Fortum Charge & Drive. Om du har noen forslag til forbedring av vår hjemmeside eller annet tar vi uansett imot forbedringsforslag og melder det videre, men vi fra vår side får dessverre ikke hjulpet deg med ladebrikken, utenom å henvise deg til https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/ladebrikke-elbil-rfid hvis du ønsker å undersøke dette ytterligere selv. Ønsker deg en fin helg.

Ble lurt og løyet til for å bli kunde

Omtale av  Elin Y

Jeg ble tatt til side av en effektiv selger på den lokale matvarebutikken. Hun lurte på om jeg var kunde hos Haugaland kraft. Noe jeg bekreftet. Da kunne hun videre fortelle meg at firmaet hun jobbet i (Fortum) hadde et tett samarbeid med nettopp Haugaland kraft og at hun hadde et godt tilbud til meg. Den eneste forandringen jeg kom til å merke var billigere strøm. Jeg understreket at jeg kun ønsket en faktura noe selger bekreftet at kom til å skje. I ettertid viser det seg at de verken har samarbeid eller at det er mulig med en faktura. Ja jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift, og var dum nok til å stole på en freidig selger i noe jeg trodde var et seriøst firma. Har ingen positivt å si om Fortum. Kommer til å melde ovegang så snart bindingstiden er ute og kommer ALDRI til å handle med Fortum igjen. Jeg vil heller ikke anbefale dere videre til andre.

Svar fra Fortum
02.11.2018 09:49

Hei Elin Y. Dette er ikke noe hyggelig å høre og vi kan forsikre deg om at vi hver dag jobber for å forbedre oss i alle kanaler. Det er slik at vi har en avtale om gjennomfakturering av nettleie med de aller fleste kraftleverandører, men det finnes unntak og de skal vi vite om, spesielt når våre selgere er i et område hvor vi faktisk ikke har det med den lokale kraftleverandøren. Et tips for å få det beste ut av avtalen du uansett skrev under på, er å opprette eFaktura\AvtaleGiro med både oss og Haugaland Kraft - da vil det ikke være noen prisforskjell kontra det å ha gjennomfakturering for nett via oss. Vi håper at dersom du er i kontakt med oss igjen vedrørende andre spørsmål, at du vil få en bedre opplevelse med oss. Ønsker deg en fin helg. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Fortum har 764 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR