Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert fredag 23. mai
Fortum
3.6
1 529 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
1 529 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
Fortum er rangert
#16 av 84 strømselskaper
51%
Middels
51% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 529 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
546
243
125
96
519
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 529 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig dårlig - styr unna

Omtale av  Wenche

Å inngå avtale med Fortum det kan fort bli veldig dyrt. Vi hadde oppsigelsestid som jeg ikke kan motbevise. Jeg fikk opplyst i en telefonsamtale at oppsigelsestid ikke gjaldt hvis fimaet ble nedlagt. De sa at de skulle sjekke opptaket, men det hadde de slettet. Er det da ikke rimelig at min versjon blir trodd. Styr unna Fortum med mindre dere liker å bli mistrodd og krangle.

Svar fra Fortum
12.05.2025 15:43

Hei Wenche, det er leit å høre du ikke føler deg trodd. Om du ønsker en ny gjennomgang av saken kan du kontakte [email protected] direkte. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Opplysningomtale

Omtale av  Øivind

Bra oversiktig og få meld når det er noe nytt og foandringer

Svar fra Fortum
12.05.2025 15:45

Hei Øivind, tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med oversikten og at du setter pris på varsling om endringer:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Dårlig kundeservice

Omtale av  Johan

Useriøse selgere og dårlig kundeservice. Møtte opp n kompetent person til slutt som ryddet opp. Ble tilbudt rabatt av en selger via en bedrift. Det ble dyrere og jeg mistet tilgang til egen konto. Måtte kontakte fortum bedrift som aldri tok telefon eller ringte opp. Så fortum privat som var uvillig til å hjelpe å rydde opp. Fikk til slutt en kompetent rådgiver i Fortum bedrift som hjalp meg å få privatavtalen tilbake.

Svar fra Fortum
12.05.2025 15:48

Hei Johan, Vi beklager at du ikke fikk den hjelpen du trengte ved første kontakt. Dette er noe vi tar svært alvorlig, og vi jobber kontinuerlig for å forhindre at slike situasjoner oppstår igjen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

God kundeservice

Omtale av  Sverre

God service og relativt kort ventetid på telefon. Flink kundeservice

Svar fra Fortum
12.05.2025 08:20

Hei Sverre, tusen takk for omtalen:) Det er flott å høre du kom raskt igjennom på telefon og fikk hjelpen du trengte:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum

Jeg tror mer "FOLKELIG INFO" - ville gjort seg.

Omtale av  Paul E. E

Jeg har vært kunde i mange år hos Norges Energi, og savner mye av den info. og oppfølging jeg fikk der.

Svar fra Fortum
12.05.2025 08:18

Hei Paul, tusen takk for tilbakemeldingen. Gjerne send en epost til [email protected] med informasjonen du savner å motta:) Vi ønsker alltid å forbedre våre tjenester og setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 min Selskapene konkurrerer

Trygg og forutsigbar leverandør.

Omtale av  Odd J. U

Er langsiktig og leverer god oversikt i app, som er oppdatert inntil dagen før (uten å bruke HAN-porten på måleren). Påslag sånn "midt på treet".

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:30

Hei Odd, tusen takk for omtalen. Det er kjekt å høre du er fornøyd med oversikten over eget forbruk i appen. Gjerne kontakt oss direkte om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Veldig dyrt hos Fortum

Omtale av  Ronald H

Prismessig ligger dere pr i dag på dårlige 132 plass i bolig og ufattelige 152 plass på hytta.

Svar fra Fortum
08.05.2025 09:32

Hei Ronald, tusen takk for tilbakemeldingen. Det er ulikt fra person til person hva som verdsettes i et kundeforhold. Vi leverer flere tjenester som er verdsatt av våre kunder. Noen eksempler er tilgjengelig kundesenter i flere kanaler, gjennomfakturering som gjør at du slipper å legge ut for strømstøtten, strøm-app inkludert i avtalen, fleksible betalingsløsninger ved behov og tjenesteutvikling av løsninger for smart strømstyring. Om du har forbedringsforslag- gjerne kontakt oss direkte:) Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum har 1 529 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR