Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Gudbrandsdal Energi
3.9
692 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Positiv trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.9
Bra
692 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#4
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#4 av 88 strømselskaper
74%
Utmerket
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 692 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
399
108
43
33
109
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi har 692 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp

Omtale av  Morten

Billig og komme inn. Men ser nå etter å ha vært kunde i mange år at de justerer prisen opp. Skuffet. Over 51 øre til ny avtale som gir 60 dager 35 øre. Og etter dette flytende felles strøm som i dag er litt under 43 øre. Lirer folk til at man til en hver tid har beste pris. Bytt hvert kvartal er min oppfatning. Lureri!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min...

Omtale av  B

To måneder etter at jeg kansellerte avtalen min, gjeninnsatte de den og belastet meg for strøm noen andre brukte. De kan ikke forklare hvorfor de gjorde det og klarer ikke å fikse feilen sin. De tvinger meg til å ringe en ny leietaker, netteier, snart sannsynligvis også gud, men likevel kan ingen forklare hvorfor er jeg fortsatt registrert som betaler for denne strømmåleren.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
09.08.2019 14:00

Kunden er anonym, men vi mener kundens misfornøydhet gjelder denne saken her: Det var flyttet inn ny kunde i boligen som hadde bestilt strømavtale med oppstart tilbake i tid. Ny kunde kansellerte avtalen og din avtale ble reetablert. Vi kontaktet ELHUB nasjonal målerdatabase om saken og de rettet dette manuelt. Dette skulle egentlig ikke kunne skje. ELHUB (Statnett) skriver at dette skjedde fordi den nye kunden ble flyttet inn på en dato tidligere enn utflyttingsdatoen for BRS-201. Gammel kunde blir automatisk flyttet inn igjen ved reversering av innflytting, men det er uheldig at dette skjer når kraftleverandør allerede har fått godkjent BRS-201. Jeg har sendt dette videre til vår utviklingsavdeling som et forbedringsforslag. Vi kan sette sluttdato på kunden 01.05 manuelt og dere vil da motta BRS-305. Det er således ikke Gudbrandsdal Energi som er årsak til at dette har skjedd, men vi vil ordne opp for kunden. Refusjon blir gjort med en gang Hafslund krediterer Nettleiefakturaen.

Bra pris. God service.

Omtale av  Alexander O

Gode priser, lite påslag på spot. God kundeservice. Brukervennlig nettside, enkelt og bytte mellom abonnement. Anbefales.

Ganske Bra

Omtale av  Ragnar

Veldig godt fornøyd med GE. God service, brukbare priser god service og oppfølging.

Sikkert ok, om en følger med kontinuerlig.

Omtale av  Hans

Har hatt en avtale med Gudbrandsdal energi siden 2014 eller 15 og det var ganske rimelig det første året eller to. Så har prisen steget kraftig. Min egen sløvhet at jeg ikke har fulgt med, men ser nå at jeg nok har hatt noe av det dyreste som eksisterer og har nok hatt det en stund. De kunne ha gitt varsel om slike endringer, i stedet for å snike det inn over tid.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:06

Svaret under om produkter med minuspåslag er ikke helt relevant i forhold til dette innlegget men jeg sender det inn allikevel for å beskrive litt hvordan strømmarkedet har utviklet seg. Det med minuspåslag er en ting, men vi har også fått økende kostnader med myndighetspålagte elsertifikater som har økt på år for år. Dette har bidratt til økte påslag på strømregningene. Utover det må strømleverandørene ta høyde for alminnelig prisstigning i markedet. Det som er positivt med ordningen er at ordningen har gitt mye ny fornybar kraft inn i markedet. Ref. NVE om elsertifikater: https://www.nve.no/energiforsyning/elsertifikater/ Produkter med minuspåslag Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lokketilbud

Omtale av  Egil

Har vært kunde hos Gudbrandsdal energi for siste gang. Grunnen er ganske enkel. Du ser at de ligger blant de billigste, og velger dem. Kort tid etter er den avtalen som ble gjort med dem blitt dyrere. Og så er det blitt opprettet ny avtale for å lokke til seg nye kunder. Jeg har intet ønske om å være kunde i et selskap som holder på slik. Er man ikke årvåken ovenfor dette, kan det falle seg veldig dyrt for kunden i det lange løp.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:06

Strømmarkedet har dessverre utviklet seg i en retning hvor påslagene har vært negative. Til dels store minuspåslag, nede i minus 28 øre/kWh på det meste. Dette er produkter strømleverandørene taper penger på så det vil være begrenset hvor lenge strømleverandørene kan holde prisen. Vi har konkurrert i dette markedet for å være billigst på pris, og har forsøkt å være langsiktige før vi foretar prisendringer, men i vinter var pågangen så stor at vi måtte regulere opp prisene etter kun få måneder. Dessverre. På alle produkter som blir regulert i pris sendes det ut prisvarsel i henhold til gjeldende regelverk. Det er hard konkurranse i strømmarkedet om dagen, men vi tar imot kritikk og skal forsøke å bli bedre. Men kunder som går inn på avtaler med minuspåslag må før eller senere forvente at prisene blir justerte. Hos Gudbrandsdal Energi kan kunder skifte produkt når de måtte ønske. https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/

Griskheten har tydeligvis ingen grenser

Omtale av  Tor

Praksisen med fakturagebyr på e-faktura sier alt. Jeg forventer at Forbrukerrådet tar tak i dette ettersom praksisen medfører at strømprisen som blir gjenngitt i bytt.no ikke bli reell.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.06.2019 09:05

Hei, det medfører ikke riktighet at Gudbrandsdal Energi tar fakturagebyr på e-faktura, men det er en del avtaler hvor det er krav om E-faktura og Avtalegiro (automatisk trekk). Dette er en vanlig betalingsmåte i Norge. Men som sagt hvis noen skulle overse dette er det bare å ta kontakt så fikser vi det meste. Med vennlig hilsen Jan Jansrud

Gudbrandsdal Energi har 692 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gudbrandsdal Energi mener

Gudbrandsdal Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR