Meny

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
101
av 104 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm

"Jeg betalte 1400,- de to første månedene!"

Omtale om Hafslund Strøm skrevet av August S for 11.06.2020 13.45

Hafslund Strøm har totalt 192 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Hafslund Strøm?
August S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg betalte 1400,- de to første månedene!"

Hafslund Strøm er helt forferdelig... Jeg har aldrig vært kunde for de tidligere, og dette var absolutt en negativ opplevelse. De hadde satt meg opp på diverse avtaler som kunne gi meg en lavere pris på sikt. Men det de ikke fortalte meg var at avtalene var basert på familier (vi er 2 personer i en leilighet). Jeg ringte de for å oppklare saken, de beklagde og sa at jeg skulle få en måned med gratis strøm. En mnd etter denne samtalen mottok jeg en faktura, selv om det ble avtalt at jeg ikke skulle betale for den måneden. Jeg ringte de igjen, og de beklagde. I ettertid har det ikke vært noen problemer, men dette gir meg ikke tillit til selskapet. Så jeg anbefaler ikke at du benytter deg Hafslund Strøm.

Bytt.no
"Jeg betalte 1400,- de to første månedene!" skrev August S om Hafslund Strøm

Har du en tilsvarende erfaring med Hafslund Strøm?
Gjør som August S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Hafslund Strøm du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig overraskelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 20 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen sure overraskelser så slenge denne bomben på oss. Også i disse tider hvor alle tilbyr billigere og kostnadsfritt pga korona- kjører Hafslund på med kanonfaktura. Heller ikke noe positiv opplevelse av kundeservice. Snakket med en gutt som ikke var behjelpelig i det hele tatt, og som sa vi kunne holde kontakt på Mail. Har nå sendt flere Mail uten å få noe respons. Vi blir ikke hos dere, og anbefaler ingen å gå til dere.

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14.56
Hei Marie!

Dette forstår jeg at er frustrerende. Med betalingstjenesten Lik Betaling vil vi estimere det gjennomsnittlige årsforbruket, dele dette på antall måneder i året og gi et fast beløp å betale på faktura hver måned. Ved opphør av denne betalingstjenesten vil man, dersom man har hatt et lavere forbruk enn det estimerte, få et tilgodebeløp tilbakebetalt. Dersom forbruket har vært høyere enn estimatet vil man dessverre få et skyldig restbeløp da dette er det faktiske forbruket man har hatt, men ikke betalt for. Ettersom du nevner at dette har vært en avtale som du har hatt hos oss i flere år, vil jeg gjerne undersøke dette nærmere da det kan virke som at det faste beløpet ikke er blitt regulert etter forbruket på måleren din. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på denne situasjonen og kommet til en løsning. Ta gjerne kontakt på kundeservice@hafslundstrom.no eller på chatten på vår hjemmeside. Den er åpen fra 09 - 15 hver ukedag. Du kan også kontakte oss på vår Facebook-side under "Hafslund Strøm" eller ringe oss på telefon: 21 49 49 49.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper at jeg hører fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er sånn at de ikke klarer av og registrere riktig epost til folk. Nettopp så fikk jeg en inkassovarsel fra Hafslund om jeg har glemt dem? Hadde ikke det, men nå som jeg ser etter og ville logge meg inn på Hafslund som privat kunde gikk ikke det heller!!!! Verken kom regning på min adresse eller på eposten min som var angitt. Så gikk det en måned så fikk jeg inkassovarsel på 70,- Kr som jeg må betale. Helt utrolig at man ikke kan logge seg inn på Mine side på Hafslund der jeg var kunde i maks 1 måned. Ikke kan man heller sende de en epost, nei kun gjennom Mine side, der jeg ikke kommer inn. De er helt på trynet og syns at de kan godt betale meg tilbake de 70,- Kr som de krever at jeg skal betale. De har ikke en gang gitt noe hint at det er sendt på epost adressen heller. Har ikke noe godt og skrive om Hafslund forutom at det er klokest og styre unna dette selskap. Disse dørselgerne kommer aldri mer få komme innom her hos oss igjen. 😡

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14.55
Hei Mark!

Jeg forstår at dette oppleves som forvirrende og frustrerende. Når det gjelder Min Side er dette en tjeneste som kun tilbys kunder som har aktiv avtale hos oss. Det vil dermed ikke være mulig å benytte seg av Min Side dersom avtalen er sagt opp og man ikke lenger er kunde.
Når det gjelder faktura du har mottatt, så er det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men det er veldig beklagelig dersom du ikke har mottatt faktura med den metoden du ønsket. Ta gjerne kontakt med oss på e-post kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Du kan også ta kontakt med oss på chatten på hjemmesiden vår. Den er åpen fra 09.00 - 15.00 hver ukedag. Jeg håper på å høre fra deg der slik at jeg kan se nærmere på situasjonen som har oppstått og tatt dette videre med eksternt byrå som har vært på døren din.

Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Odd J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse og ubrukelige"

Tilbudt billigere strøm i en måned, takker ikke nei til det... your loss... Sender regninger for fiktive adresser og med feil målernummer. Sier opp avtalen med dem og går tilbake til pålitelige andre el leverandører. På spørsmål om å få rett faktura sender de meg info om at jeg har inngått ny strømavtale med dem. Hafslund, jeg ønsker dere alt vondt og ønsker aldri å høre fra dere eller de innpåslitne telefonselgerene deres igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fusk og fanteri"

Nå siger og skriver vi mai 2020 og i dag presterte de å sende regning for november/desember 2019. De ringer deg å tilbyr det som tilsynelatende er billig strøm men når alt kommer til alt er det ikke billig. Bytter du selskap fra dem så ringer de å tilbyr gratis strøm 1 måned og når den er over så settes du på en avtale som så visst ikke er billig. Aldri mer for min del.

Svar fra Hafslund Strøm
18.05.2020 14.43
Hei Ståle!

Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at man mottar faktura på etterskudd, men at faktura skal komme flere måneder etterpå høres rart ut og dette vil jeg gjerne ta en nærmere titt på slik at vi får en forklaring på hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post på kundeservice@hafslundstrom.no eller ring per tlf: 21494949, så ser vi nærmere på hva som har skjedd her slik at vi kan komme til en løsning :) Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har totalt 192 omtaler på Bytt.no
Hafslund Strøm strømpriser
SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
192 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
386 kr
23,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
192 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
531 kr
31,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
192 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
765 kr
45,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
192 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
782 kr
46,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR