Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Hafslund Strøm
2.6
334 verifiserte omtaler
Hafslund Strøm er nå blitt til Fortum
Hafslund Strøm og Fortum er nå samme selskap. Klikk her for å gå til Fortum.

Hafslund Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
334 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Hafslund Strøm trenger minimum 10 omtaler.
22%
Dårlig
22% anbefaler Hafslund Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 334 omtaler om Hafslund Strøm

FILTRER OMTALER
51
18
22
28
215
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Hafslund Strøm
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg betalte 1400,- de to første månedene!

Omtale av  August S

Hafslund Strøm er helt forferdelig... Jeg har aldrig vært kunde for de tidligere, og dette var absolutt en negativ opplevelse. De hadde satt meg opp på diverse avtaler som kunne gi meg en lavere pris på sikt. Men det de ikke fortalte meg var at avtalene var basert på familier (vi er 2 personer i en leilighet). Jeg ringte de for å oppklare saken, de beklagde og sa at jeg skulle få en måned med gratis strøm. En mnd etter denne samtalen mottok jeg en faktura, selv om det ble avtalt at jeg ikke skulle betale for den måneden. Jeg ringte de igjen, og de beklagde. I ettertid har det ikke vært noen problemer, men dette gir meg ikke tillit til selskapet. Så jeg anbefaler ikke at du benytter deg Hafslund Strøm.

Nyttig (0)

Forferdelig overraskelse

Omtale av  Marie

Vi hadde avtale om fastpris på mnd strøm- fikk nå etter to år beskjed om at vi skylder over 20 000kr. Dette har vi ikke fått noe varsel på da hadde vi aldri gått med på dette. Lureri å kalle noe for fastpris og garantere ingen sure overraskelser så slenge denne bomben på oss. Også i disse tider hvor alle tilbyr billigere og kostnadsfritt pga korona- kjører Hafslund på med kanonfaktura. Heller ikke noe positiv opplevelse av kundeservice. Snakket med en gutt som ikke var behjelpelig i det hele tatt, og som sa vi kunne holde kontakt på Mail. Har nå sendt flere Mail uten å få noe respons. Vi blir ikke hos dere, og anbefaler ingen å gå til dere.

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14:56

Hei Marie! Dette forstår jeg at er frustrerende. Med betalingstjenesten Lik Betaling vil vi estimere det gjennomsnittlige årsforbruket, dele dette på antall måneder i året og gi et fast beløp å betale på faktura hver måned. Ved opphør av denne betalingstjenesten vil man, dersom man har hatt et lavere forbruk enn det estimerte, få et tilgodebeløp tilbakebetalt. Dersom forbruket har vært høyere enn estimatet vil man dessverre få et skyldig restbeløp da dette er det faktiske forbruket man har hatt, men ikke betalt for. Ettersom du nevner at dette har vært en avtale som du har hatt hos oss i flere år, vil jeg gjerne undersøke dette nærmere da det kan virke som at det faste beløpet ikke er blitt regulert etter forbruket på måleren din. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på denne situasjonen og kommet til en løsning. Ta gjerne kontakt på [email protected] eller på chatten på vår hjemmeside. Den er åpen fra 09 - 15 hver ukedag. Du kan også kontakte oss på vår Facebook-side under "Hafslund Strøm" eller ringe oss på telefon: 21 49 49 49. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper at jeg hører fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (3)

Helt elendig service

Omtale av  Mark

Det er sånn at de ikke klarer av og registrere riktig epost til folk. Nettopp så fikk jeg en inkassovarsel fra Hafslund om jeg har glemt dem? Hadde ikke det, men nå som jeg ser etter og ville logge meg inn på Hafslund som privat kunde gikk ikke det heller!!!! Verken kom regning på min adresse eller på eposten min som var angitt. Så gikk det en måned så fikk jeg inkassovarsel på 70,- Kr som jeg må betale. Helt utrolig at man ikke kan logge seg inn på Mine side på Hafslund der jeg var kunde i maks 1 måned. Ikke kan man heller sende de en epost, nei kun gjennom Mine side, der jeg ikke kommer inn. De er helt på trynet og syns at de kan godt betale meg tilbake de 70,- Kr som de krever at jeg skal betale. De har ikke en gang gitt noe hint at det er sendt på epost adressen heller. Har ikke noe godt og skrive om Hafslund forutom at det er klokest og styre unna dette selskap. Disse dørselgerne kommer aldri mer få komme innom her hos oss igjen. 😡

Svar fra Hafslund Strøm
25.05.2020 14:55

Hei Mark! Jeg forstår at dette oppleves som forvirrende og frustrerende. Når det gjelder Min Side er dette en tjeneste som kun tilbys kunder som har aktiv avtale hos oss. Det vil dermed ikke være mulig å benytte seg av Min Side dersom avtalen er sagt opp og man ikke lenger er kunde. Når det gjelder faktura du har mottatt, så er det vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, men det er veldig beklagelig dersom du ikke har mottatt faktura med den metoden du ønsket. Ta gjerne kontakt med oss på e-post [email protected] eller per tlf: 21494949. Du kan også ta kontakt med oss på chatten på hjemmesiden vår. Den er åpen fra 09.00 - 15.00 hver ukedag. Jeg håper på å høre fra deg der slik at jeg kan se nærmere på situasjonen som har oppstått og tatt dette videre med eksternt byrå som har vært på døren din. Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (1)

Useriøse og ubrukelige

Omtale av  Odd J. J

Tilbudt billigere strøm i en måned, takker ikke nei til det... your loss... Sender regninger for fiktive adresser og med feil målernummer. Sier opp avtalen med dem og går tilbake til pålitelige andre el leverandører. På spørsmål om å få rett faktura sender de meg info om at jeg har inngått ny strømavtale med dem. Hafslund, jeg ønsker dere alt vondt og ønsker aldri å høre fra dere eller de innpåslitne telefonselgerene deres igjen.

Nyttig (0)

Fusk og fanteri

Omtale av  Ståle

Nå siger og skriver vi mai 2020 og i dag presterte de å sende regning for november/desember 2019. De ringer deg å tilbyr det som tilsynelatende er billig strøm men når alt kommer til alt er det ikke billig. Bytter du selskap fra dem så ringer de å tilbyr gratis strøm 1 måned og når den er over så settes du på en avtale som så visst ikke er billig. Aldri mer for min del.

Svar fra Hafslund Strøm
18.05.2020 14:43

Hei Ståle! Vi i Hafslund Strøm etterskuddsfakturerer slik at man mottar faktura på etterskudd, men at faktura skal komme flere måneder etterpå høres rart ut og dette vil jeg gjerne ta en nærmere titt på slik at vi får en forklaring på hva som har skjedd. Send oss gjerne en e-post på [email protected] eller ring per tlf: 21494949, så ser vi nærmere på hva som har skjedd her slik at vi kan komme til en løsning :) Jeg beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss og jeg håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kristine U

Opplevde veldig dårlig kundeservice hos Hafslund, først vanskelig å komme gjennom på telefon, og så er det en gutt med svært nedlatende holdning som svarer. Utrivelig. Et selskap å holde seg langt unna.

Svar fra Hafslund Strøm
14.05.2020 14:01

Hei Kristine! Det er leit å høre om opplevelsen du har hatt med oss og jeg vil gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi skal være tilgjengelig på telefon 21494949 alle hverdager mellom 08-16, og jeg vil derfor gjerne høre mer om opplevelsen din angående dette. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: [email protected] eller på chatten vår mellom 09-15 på hverdager. Du kan også kontakte oss på Facebook :) Jeg beklager opplevelsen og håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)

For noe tull!

Omtale av  Anne L. E

Bestilte lik betaling og det var ikke noe problem å si opp nårsomhelst. Betalte nok like mye i mnd som hos mitt forrige selskap og tenkte jeg var safe. Får så en giga regning når jeg nå valgte å bytte strømselskap, hva i all verden er hensikten med lik betaling når det egentlig er utsatt betaling!?!

Svar fra Hafslund Strøm
15.05.2020 11:10

Hei Anne! Jeg forstår at dette kan oppleves frustrerende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Lik Betaling er en tjeneste som koster kr 49 i måneden og som er for våre kunder som ønsker forutsigbarhet på sine faktura. Med Lik Betaling estimerer vi det gjennomsnittlige forbruket i løpet av et år og deler dette på 12 for å få det månedlige beløpet. Tanken bak denne tjenesten er at den skal lønne seg over tid, og vi vil justere beløpet dersom det er store avvik mellom det faktiske forbruket og beløpet med Lik Betaling. Vi jobber alltid med å forbedre oss og setter pris på informasjon som dette. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i denne situasjonen, og det hadde derfor vært fint om du tok kontakt med oss på en av våre plattformer slik at jeg får sett nærmere på saken din. Vi kan nås på e-post: [email protected] eller tlf: 21494949 (08-16). Vi har også en chat der du kan snakke med kunderådgiver med en gang. Den er åpen alle hverdager mellom 09-15. Jeg beklager opplevelsen du har hatt med oss og håper på å høre fra deg :) Hilsen Emilie i Hafslund Strøm

Nyttig (0)
Hafslund Strøm har 334 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Hafslund Strøm mener

Hafslund Strøm

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR