Hafslund Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tar betalt for fastprisgaranti men bruker flytendend pris...?
Jeg og min samboer bor på en 55kvm leilighet og bruker nesten ikke strøm, vi er studenter og svært sparsommelige med strøm og energi. Vi har hatt avtalen «lik betaling» med Hafslund siden desember, og syntes det var helt greit å få en pris på 1051 fast i måneden i vinterhalvåret hvor strømforbruket vårt egentlig var dyrere. Men etter juni måned ble dette beløpet økt til hele 1800 kr i måneden, noe som er helt ubegripelig for to studenter i en liten leilighet som sjeldent er hjemme og har er lavt forbruk i en av de varmeste månedene i året. Jeg ringte først inn for å høre hvorfor denne summen ble satt opp midt på sommeren, men fikk veldig dårlig hjelp til å forstå hva som var årsak. Forklaringen på hvorfor de satt opp prisen var for at når vi skulle ut av avtalen skulle vi slippe å få en «smell» og betale oss ut av avtalen med dyre summer. Hva denne summen ville vært på det tidspunktet kunne hun ikke opplyse om - det måtte jeg finne ut selv. Jeg ringte derfor inn en andre gang, og fikk opplyst at forbruket hadde økt, og at prisen da mest sannsynlig ikke ville settes med utover høsten (da den måneden med lavest forbruk økte beløpet så mye, hvem vet hvor mye denne ville økt til når det er 10 minusgrader ute??). Jeg ser at det ikke er noen bindingstid på denne avtalen, og spurte om det var mulig å komme meg ut av denne avtalen nå. Da fikk jeg til svar at prisen det ville koste meg å komme meg ut av avtalen var på hele 7400 kr (!!!). Det er helt ubegripelig. Og hvis jeg ønsket å bytte leverandør måtte jeg også betale den regningen med samme sum. Tingen er at jeg og min samboer skal flytte i høst, og vi må på et eller annet tidspunkt kvitte oss med avtalen, og vi vil ikke ta den med videre eller la de nye leietakerne overta en avtale som dette!! Alternativet nå er å betale 1800kr, kanskje mer utover høsten, eller å kjøpe oss ut for 7400kr. Vi vil veldig gjerne finne ut av dette så fort som mulig, men det er ingen annen utvei enn å betale denne summen. Det er helt utrolig at de klarer å få regnestykket til å bli sånn. Denne avtalen skal skape forutsigbarhet i økonomi med lik betaling hver måned, og med maksprisgaranti skal man ikke betale for mer enn det man trenger. La meg legge til at på fakturaen var faktisk strømforbruk i juni var på 500kr i henhold til forbruket mitt i appen, og lavere enn alle andre måneder i år. Så til konklusjonen: ALDRI bruk lik betaling med mindre du vil havne i en situasjon som dette. Helt utrolig at de kan holde på sånn her.
Hafslund var strømleverandøren jeg hadde i kortest tid, bare to uker. Så snart jeg var kunde, begynte de å ringe for å selge dyrere strømavtaler, ringte flere dager den første uka. Byttet til ny og dyrere leverandør for å få fred.
Hei Krister. Veldig beklagelig å høre at du har blitt så hyppig oppringt av våre selgere, jeg har full forståelse for frustrasjonen her. Dette kan imidlertid enkelt løses ved å registrere en reservasjon mot telefoner fra oss ved å oppgi ditt navn og telefonnummer. Da vil nummeret fjernes fra våre systemer, slik at telefonene opphører. Ta gjerne kontakt med oss for en hyggelig prat og løsning, hvis ikke kan du også registrere reservasjon selv på denne siden: https://www.hafslundstrom.no/strom/privat/kundeservice/12884 Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Skikkelig god strøm som kommer jevnt og fint ut av kontakten. Ikke noe kladder eller tull. Jeg har ennå ikke merket noe forskjell på strømmen om den kommer fra vannkraft eller vindkraft, men det har de sikkert styr på selv. Det er i alle fall godt å vite at at jeg ikke har sånn billigstrøm som ikke er like pålitelig som det jeg har fra Hafslund. Alle disse billigselskapene som er der ute kan jo ikke levere like god strøm alle sammen. Det er alltid en sammenheng mellom pris og kvalitet.
Hei Øyvind. Tusen takk for kjempe hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Godt å høre at du er fornøyd med oss! Ha en riktig fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Prøvde å ringe dem opp øyeblikkelig men allerede 11:41 var det «stor pågang». Jeg vil såklart vite hvordan i alle dager det har seg at jeg har blitt kunde hos dem. Jeg er fornøyd kunde hos Tibber og har ingen intensjon med å bytte. Ler av at det står at de har «100% fornøydgaranti» k velkomstemailen». Personlig så er det absolutt ingenting jeg er fornøyd med men regner ikke med at de justerer statistikken sin ;P
Hei Cody O. Veldig beklagelig å høre om din erfaring med oss som strømleverandør. Dersom du har blitt overført til oss ved en feil eller uten din godkjennelse er det selvsagt noe vi må rydde opp i øyeblikkelig. Du kan enkelt bytte tilbake til ønsket strømleverandør igjen ved å ta kontakt med dem, men det er viktig at du tar kontakt med oss slik at vi får sett på saken og ryddet opp slik at du ikke blir fakturert noe. Ta gjerne kontakt med oss på Messenger via vår Facebook-side Hafslund Strøm, der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
Vært kunde i flere år og er meget fornøyd. Lavt påslag med webspot, og lurer jeg på noe finner jeg det meste i appen. Fakturaene kommer på vips og all historikken er lagret der. Jeg skulle dog ønske at appen kunde bli oppgradert, tidligere kunne jeg blant annet få fakturaoversikten her.
Hei Martin. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Også veldig godt å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Når det kommer til MinSide så jobber vi kontinuerlig med å gjøre de digitale løsningene våre enda bedre. Du skal imidlertid kunne ha fakturaoversikten tilgjengelig på "faktura"-fanen på MinSide/App. Dersom du ikke har det, ta gjerne kontakt med oss slik at vi får sett på saken. Vi kan nås på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm
To ekstra poster på min faktura som Hafslund har valgt å legge til. Prisgaranti og Trygg Hverdag. De har også et "fast beløp" på kr 59,90 pr med som er gebyr. Dette koster meg tilsammen 144 kr pr. mnd i tillegg til nettleie og forbruk.
Hei Jan. Veldig beklagelig å høre at du har fått tjenester i din avtale som du ikke ønsker. Maksprisgaranti og Trygg Hverdag er tilleggstjenester som er helt valgfrie og kan avsluttes når som helst. Fastbeløpet i avtalen din hører imidlertid til hovedstrømavtalen, og er noe som alle strømavtaler uansett leverandør har. Dette inneholder blant annet lovpålagte elsertifikater. Beløpet er imidlertid forskjellig ut i fra hvilken strømavtale du har. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få sett på saken din og finne en hyggelig løsning, både i forhold til tilleggstjenestene og avtalen din. Vi kan kontaktes på tlf 21494949, [email protected] eller via Messenger på vår Facebook-side Hafslund Strøm. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Hafslund Strøm