NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk selger på døra, han la frem selskapet som topp 3 garanti og jeg tenkte at det er ok,liten forskjell på strøm, Så jeg skrev under. Det han ikke opplyste om,er at det var 12mnd binding. Dette er første gangen jeg ryker på en slik avtale uansett hva det gjelder. Ringte Nordlys energi, de svarte kun pr Mail. De påsto d stod m uthevet skrift og kjøpet ikke kan heves. I en hektisk hverdag og mørk gang, så var dette vrient for meg å se, selger har vel plikt til å informere uansett om det står på papiret? Vurderer nå bistand.
Svært uprofesjonelle dørselgere, på grensen til der man kan vurdere å ringe politiet. Sier vel sitt om resten av bedriften.
Lurer seg inn i borettslag for å banke på døra. Vil ikke kjøpe tjenester fra selskap som forstyrrer meg hjemme.
Det var en gutt (så ut som en student) som kom på døra mi og ringte på. Prøvde å skaffe seg kunder, masse gode ord om sitt selskap Nordlysenergi AS. Prøvde å hente vårt målenummer umiddelbart. Jeg svarte med jeg er ikke interessert. Gutten ba om underskrift for å bevise at han har prøvd å skaffe seg kunder i området mitt. For å være snill skrev jeg under på det. Jeg spurte flere ganger om det var kontrakten jeg skrev under på, gutten svarte nei. 14 dager etter på kom administrasjons gebyr på 900kr. Enda spør de om målenummeret mitt for at de kan utføre byttingen. Jeg har klagd til dem gjennom e-post og de svarer tilbake med forespørsel om målenummeret mitt. Og betalingen for administrasjons gebyr. Jeg har aldri opplevd måten å skaffe seg kunder på. Rett og slett feil og lureri!
Forsøkte å kontakte per telefon, men fikk ikke svar. Videre fikk jeg ikke lagret telefonr på mobil.
Svarer ikke på henvendelser, kommer til å ta saken opp med Elklagenemnda. Hvor useriøs går det and å bli.
Kom med et påslag i ettertid for november uten noe nærmere redgjørelse. Viser ikke pris i app. Gode priser, men ikke de beste.
Føler meg skikkelig lurt av de selgerne som var på døra hos meg. De var innpåslitne og nesten krevde at jeg måtte flytte strøm hos dem. Selvom jeg sa flere ganger at jeg ikke var interessert, så fortsatte dem...helt til jeg ikke orket mer og sa at jeg kunne prøve dem i noen måneder...ble lovet at jeg skulle slippe binding, men NEIDA, bindingen var der plutselig...styr unna!!!!!!
Stadig feil på faktura,inkassovarsel på betalte faktura,treg kundeservice. God pris men med inkassovarsel så er begeret fullt
Jeg ble kunde av Nordlys Energi høsten 2020. Avtaleperioden for denne avtalen var 12 måneder. Når jeg snakket med de på telefon ved avtaleinngåelse, så opplyste de ingen ting om oppsigelsestid eller bruddgebyr. Dette fikk jeg først vite dagen jeg ville si opp avtalen. Det ble da opplyst om at oppsigelsestiden var på 3 måneder. Ser at dette også står i oppdragsavtalen fra 2020, så dette valgte jeg å akseptere. Jeg bekreftet via e-post den 16 november 2021 av jeg ville si opp avtalen. De bekreftet samme dag at oppsigelsen var mottatt. Etter 3 måneder valgte jeg Fjordkraft som ny strømleverandør. Dette ble gjort 17.02.2022. Etter det var gått noen dager fikk jeg en faktura fra Nordlys Energi for bruddgebyr. Når jeg kontaktet de for å spørre hvorfor jeg fikk bruddgebyret, så mener de at det er en "norm" at avtaler vil blir sagt opp fra første i neste måned. Dette er ikke opplyst i oppdragsavtalen, eller via e-post ved oppsigelse av oppdrag. De mener at dette er en "norm" for avtaler, og sammenligner det med boligutleie. Dette er svindel hele veien! Hold dere unna!!!
En selger ringte på hos meg og forsøkte få meg inn som kunde, lokket meg med kampanjer og tilbud. Forsøkte å overtale meg til å tro at NordlysEnergi var på topp og best blant andre strømselskaper, viste til og med meg hans strømregning og at han betalte kr 0,- på strømbruk, problemet var at man ikke se andre punkter i hans faktura for personen hadde zoomet så godt inn og flyttet bildet konstant sånn at man ikke fikk se mer. Han snakket også veldig fort slik at alt ble uforstårlig. Jeg synes dette virket mistenkelig og takket pent nei, og ville undersøke dette selv, men han fortsatte å diskutere, og ble til slutt sur da han ikke klarte å overtale meg mer. Poenget her er at hvis det kommer folk og skal selge produkter eller hva det måtte nå være, til deg på døra, ALDRI stol på det de sier og vær kjempe kritisk! Ellers er det bare å styre unna NordlysEnergi med en gang! NordlysEnergi er IKKE til å stole på!
Herlig pris uten påslag og månedsbeløp har spart meg for tusen kroner sett mot naboen det siste året. Anbefales på det sterkeste!
Rimelig avtale. Har fått greie svar fra kundeservice. Etter 12 mnd binding må en være obs på at det er oppsigelsestid på 3 mnd før en kan bytte strømselskap. Tryggest å kontakte Nordlysenergi selv hvis en vil si opp avtalen, tenker jeg. Da unngår en misforståelse om overgangsdato.
Har vært kunde hos nordlys energi litt mer enn 1år og har ikke noe positivt å si om dem.
28 tusen på 2 mnd med avbrudsgebyr. Ingen har vert inærheta av vår summer. Her skule det ikke være påslag på noe
Vi tegnet avtale med NordlysEnergi med 12 måneders binding. Spurte om det var noen oppsigelsestid eller annet etter de 12 månedene og det skulle det ikke være. Vært kunde i 15 måneder. Faktura for desember (som er den største noen gang grunnet horrible strømpriser generelt) så velger dem altså å legge til over 500kr fordi de mente de hadde gjort en «feil» på faktura for november. De kunne ikke presisere hva feilen var, men vi måtte bare betale ellers gikk det til innkreving. Vi valgte å bytte strømselskap etter flere runder med en helt horribel kundeservice. Fikk da en sms om at vi måtte si opp med 3 måneders oppsigelsestid eller betale et «bruddgebyr» på 2100kr!!! Styr unna dette makkverket av et selskap. De er ute etter å gjøre ting så vanskelig for deg som overhode mulig slik at du ikke gidder å bytte.