NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi tegnet avtale med NordlysEnergi med 12 måneders binding. Spurte om det var noen oppsigelsestid eller annet etter de 12 månedene og det skulle det ikke være. Vært kunde i 15 måneder. Faktura for desember (som er den største noen gang grunnet horrible strømpriser generelt) så velger dem altså å legge til over 500kr fordi de mente de hadde gjort en «feil» på faktura for november. De kunne ikke presisere hva feilen var, men vi måtte bare betale ellers gikk det til innkreving. Vi valgte å bytte strømselskap etter flere runder med en helt horribel kundeservice. Fikk da en sms om at vi måtte si opp med 3 måneders oppsigelsestid eller betale et «bruddgebyr» på 2100kr!!! Styr unna dette makkverket av et selskap. De er ute etter å gjøre ting så vanskelig for deg som overhode mulig slik at du ikke gidder å bytte.
Jeg har sammenlignet mitt faktura med et annet på samme adressen. Det viste seg at vi lo ganske likt på kW men jeg hadde ganske høyre beløp. Jeg skulle bytte til et annet selskap med må vente nå, pågrunn av 3måneders oppsigelse som jeg ikke ble informert om. Jeg har nå topp 3 garanti, og det er ikke den top3 beste spotpris på markede som de nevnte. Prisen per kW som blir vist flere steder på nettet mangler mva. så spotprisen har mye påslag, og du prøver og gjemme det. Jeg undersøker det nå, men jeg har følelse av det
Etter et kundeforhold over flere år, blir jeg nektet å bytte strømselskap. De godtar ikke oppsigelsen via annet selskap, har lang og upraktisk behandlingstid/ oppsigelsestid, og høye gebyrer for å si opp. De baserer seg på å gjøre det så vanskelig å bytte, at man bare blir værende. Helt forferdelig frekke i kundeservicen. STYR UNNA
Når du spør selger om det er binding får du ikke info om bruddgebyr på 2100kr
Grei avtale uten tillegg i prisen og uten månedsavgift. Har vært i kontakt med kundeservice med spørsmål et par ganger, og blitt svært hyggelig mottatt.
Hadde avtale med Yetz Strøm AS uten bindingstid. 15 dager etter leverandørskifte, fikk jeg SMS og faktura for bruddgebyr. Deres begrunnelse: "Vi kan dessverre ikke se at du har sagt ifra til oss 14 dager i forveien om at du skal bytte leverandør.". Det sto ikke noe om oppsigelsestid eller bruddgebyr i avtalen jeg hadde med Yetz Strøm. Klaget til elklagenemnda.
Bruddegebyr etter binding tid er nesten bedrageri. Aldri kunde igjen. Har hatt en avtale i flere år. nylig stoppet prisene vært krystallklare med noen ekstra kostnader som kommer en måned eller to etter den opprinnelige regningen. Det er et mysterium hvorfor de trenger et par måneder for å beregne prisen på nytt i henhold til spotprisen
Prismessig helt ok, men når du sier det er 12 mnd binding, forventer du ikke at det er tre måneder oppsigelsestid, og etter det får «bruddgebyr» fordi de mener det er tre måneder til på oppsigelsestiden?!! Helt grusomt, vi ALDRI anbefalt dette drittselvskapet
Styr unna NordlysEnergi. De har uten å varsle, byttet til dyrere avtale, lagt til gebyrer og tilleggsfakturet, klager du, blir du ikke hensyntatt og useriøse svar fra kundebehandler.
Ble flyttet over fra Yetz til NordlysEnergi høsten-21 etter å ha vært kunde hos Yetz siden desember-20. Det var da 12 mnd. bindingstid hos Yetz. Forsøkte å bytte strømleverandør nå i januar(2022) og fikk plutselig melding om at jeg ville få bruddgebyr for brudd på avtale med NordlysEnergi. Jeg har aldri signert noen avtale med NordlysEnergi og bindingstiden hos Yetz har gått ut. Hadde også en pågående selger som sneik seg inn i blokka vår før jul, men som ga seg rimelig kjapt da jeg sa jeg allerede var kunde hos NordlysEnergi. Ser nå at det har vært flere ubehagelige selgere fra NordlysEnergi. STYR UNNA
Ikke funnet noen rimligere, og fikk rask repons ved mine spørsmål
har bare positive erfaringer så langt. Det er vanskelig å begrunne forbedringer når man er tilfreds.
Grei nok pris og OK respons på kundeservice. Flyttet avtalen og fikk varsel om gebyr som følge av "brudd på avtaleperiode". Vii hadde ingen avtaleperiode, men ny leverandør hadde sannsynligvis ikke varslet(?) om overtagelse. NordlysEnergi viste til standard avtalevilkår fra Forbrukerrådet, men disse var ikke gjengitt korrekt. De kunne heller ikke dokumentere at jeg var informert om og hadde akseptert et bruddgebyr. I mail hevder de at dette er "naturlig".
To selgere som ikke tok «nei» for et nei på døra. Sa først at de kom fordi nabolaget hadde problemer med så høye strømpriser. For noe fjas. Endte med å lukke døra foran dem, da de ikke ga seg!
Har hatt NordlysEnergi i 2 år. Hadde spotpris og bindingstid på 12 måneder. Jeg fikk et bruddgebyr på 900kr da vi ikke hadde sagt opp abonnement 3 måneder før vi flyttet… Helt ok pris, men ingen vei rundt dette bruddgebyr, så styr unna og velg noen som jobber mer for kundene sine! (Vil si de fremdeles var bedre enn Fjordkraft da)..
I desember kom en ung man på døra og sverget på at dette var den beste strømleverandøren og de tjener ingenting på privatstrøm og snakket om hvor bra NordlysEnergi var. Han snakket ikke et eneste ord om at ved å skrive under binder jeg meg i et år.