NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk ikke minuspåslaget som fulgte med strømavtalen jeg bestilte. Da jeg etter flere måneder spurte dem hva årsaken til det var, løy de og påstod at jeg hadde bestilt strøm til et annet målernummer. Da jeg poengterte at det i ordrebekreftelsen fra dem stod riktig målernummer svarte de med å si meg opp som kunde. Sjokkerende uprofesjonelt!
Var opprinnelig kunde i Yetz. Dette ble overtatt av Nordlysenergi. I deres avtale står følgende: "Forutsetter 12 måneder bindingstid, 3 måneder oppsigelsestid og inntil 2100kr i bruddgebyr". Selv om jeg har over 12 mnd i Yetz får jeg flere hundre kroner i bruddgebyr. Grunnen til at jeg sa opp avtalen er at de påstår hver mnd at de sender meg en avtalegiro som automatisk blir betalt. Men, denne avtalen finnes ikke i banken min og hver mnd mottar jeg purring med purregebyr. Så dette er faktisk svindel satt i system. Styr unna
Jeg fikk en dørselger på døra. Han var en bra selger og han solgte produktet som var en strømavtale med NordlysEnergi som den beste muligheten. Jeg beit på og signerte noen papirer. 2 uker etterpå ringte NorgesEnergi meg og fortalte meg at de ser at jeg holder på å byte, men at de kan gi meg et bedre tilbud. jeg sa takk for det og aksepterte å være kunde hos dem videre. Jeg får en melding på at jeg nå skylder NordlysEnergi 4874 kr. 2500 kr for å bryte kontrakten og resten fra 2 inkasso på 600kr gebyr for begge før de sendte det videre til politiet (Utleggsforretning) som da koster 1500kr. Jeg tror ikke jeg fikk strøm eller nett fra NordlysEnergi i det helle tatt fordi jeg fortsatte jo med NorgesEnergi som er en annen bedrift. 😂 Jeg er sint på meg selv og på inkasso bedriftene som kan veldig lett (for lett hvis du spør meg) bruke politiets styrke. Jeg betalte de 4800kr fordi jeg forsøkte å finne hjelp men politiet, inkassoselskapet Gothia og NordlysEnergi gjorde det ikke lett og jeg er i en livssituasjon hvor jeg stresser. Jeg føler meg dårlig 😂
Bindingstid som aldri ble opplyst om, 3 måneders oppsigelsestid. Selv når jeg flyttet ble jeg ikke kvitt dem, da kom bruddgebyr på 1200 kr i etterkant. Ingen andre strømselskaper holder på slik! Det skal være enkelt å bytte strømleverandør i Norge – disse her er det omtrent umulig å komme seg bort fra igjen! Cowboyvirksomhet!
I feel scammed in this electric company. A young man who is a seller of this company gave me a good offer. I was very clear and asked him times I don’t want the binding time because I just want to try if I am satisfied or not. If not, I can just stop. The seller said I can just stop anytime without the binding time. I was also clear I want to start next year on February and now I found out I started last month and I contacted them through email about I don’t want the binding time but the customer service is not helping at all and the company wants me to continue or else I have to pay for the bindingstid for more than 2000kr. I hope people will read my post and will not let this company scam other people.
De opplyste ikke om bindingstid når de solgte avtalen. Prismessig så er de riktignok gode. Bruddgebyr hvis man vil ut av avtalen. Ikke smartstyring av elbil i appen enda heller. De bør forbedre seg betydelig på dette.
Brukt i 3 månder meget fornøyd billig pris, og bra kundeservice.