NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gikk på samme erfaringen som mange andre med dørselger som garanterte at de var blant de 3 billigste, etter en liten stund så viser det jo seg at det ikke er tilfelle. Kontakter min gamle strømleverandør og setter opp en ny avtale med de, jeg har 3 måneders bindings tid i NE. Det fremkommer helt tydelig på min side hos NE mens jeg er kunde. Strøm bytte forløper uten problem, noen dager etter bytte går jeg inn på min NE side, da er alt av historikk og avtaler borte, men det er kommet en ny settning under avtale der det bare står 18.12 til 19.12. Jeg byttet strøm leverandør den 19.12 da avtalen med NE gikk ut den 18.12. Noen dager går og jeg får en SMS med VIKTIG fra NE, de vil de nærmeste dagene fakturere meg for bruddgebyr. Dette er gjennomtenkt og utspekulert svindel, først sletter de historikk på min side, erstatter med nye opplysninger som tilsynelatende skal være en kontrakt fra 18.12.21 til 19.12.21. Basert på hva de har lagt inn i ettertid så påroper de seg retten til å sende ett varsel om brudd gebyr. Heldigvis har jeg tatt bilde av den opprinnelige kontrakten så nå vil jeg rett og slett vurdere en anmeldelse av forholdet.
En grei avtale, men den burde vært billigere. Kanskje med et tak.
Billig strøm men må oppdatere oss kundene med dagens pris
Jeg ble flyttet over fra Yetz, uten å bli informert, og sitter nå med en "avtale" med oppsigelsestid. Uten at avtalen er inngått fra min side. Tviler på om dette firmaet er klar over hva forbrukerkjøpsloven innebærer, men de skal nok snart lære at de må forholde seg til denne uansett hva de selv mener om den saken.
Selv om jeg har overholdt bindingstiden, må jeg betale 900 kroner for brudd på oppsigelsestiden (3 mnd) for å bytte til annet selskap! Hvordan kan man ha oppsigelsestid på tre måneder, i tillegg til bindingstid?! Føles som jeg er blitt lurt. Tenk deg om før du velger Nordlysenergi!
Ble overtalt av en pågående dørselger rett etter at vi hadde flyttet til nytt hus. Han sa ingenting om 12 mnd bindingtid. Den dagen jeg fant ut det bestilte jeg en annen leverandeør som skulle ta over abonementet etter 12mnd. MEN etter 12 mnd fikk jeg tilsendt bruddgebyr, ettersom jeg hadde 3 mnd oppsigelsestid, som de selvsagt ikke hadde nevnt den gangen jeg kontaktet dem ang bindingstid. Og nå etter å ha hatt 3 mnd oppsigelsestid, og gleder meg til å bli kvitt dem får jeg et nytt bruddgebyr. Uten noen som helst forklaring. Prøver å kontakte kunde"service" men får beskjed om at de har så ekstrem pågang at jeg må regne med å vente. Jeg syntes synd på de kundene som venter på å flytte til Nordlys. Det blir en trist affære.
Jeg har akkurat solgt huset mitt og sier da opp avtalen samtidig som jeg vet når nye eiere overtar. Må da betalte 900 i byttegebyr fordi det er 3 mnd oppsigelsestid og jeg flytter om 2 mnd. Utrolig misfornøyd med andre tilfeller av kundeservice og, og gleder meg til å bytte.