Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert september 2023
NorgesEnergi
3.0
1 951 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

3.0
Middels
1 951 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#41
Bra
NorgesEnergi er rangert
#41 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 951 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
630
250
113
119
839
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt

Vet når strømmen er billigst

Omtale av  Kari H

Veldig god erfaring og jeg kan følge med forbruk og priser og bruke strøm når den er billigst på døgnet

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 12:07

Hei Kari H Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du har god erfaring hos oss og at du er fornøyd med oversikten over forbruk og priser. Vit også at du er velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du skulle ønske ytterligere informasjon eller hjelp til noe. Mvh Monica – NorgesEnergi

Etter forventningene

Omtale av  Rune E

Lite problemer med dette kundeforholdet. Holder det som ble lovet da jeg valgte å bli kunde.

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 12:08

Hei Rune E Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss og at vi har svart til forventningene du hadde til oss da du ble kunde. Vi setter pris på din tilbakemelding. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Jeg syntes denne testen var bra

Omtale av  Frank

Lojalitets programmet deres er bra. Hva som kunne blitt bedre er vel være mer spesifikt på dette med når strømmen er bilig og dyr. Noen snakker om d går på gjennomsnittsteømm og sånt, andre snakker om fastpris pr time opplegg. Litt vanskelig og forstå alt. Men er veldig fornøyd til nå

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 10:50

Hei Frank Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd. Vi oppdaterer prisene både time for time og dag for dag i appen og på min side så følg gjerne med her for en grei oversikt over prisene. Når det gjelder utregning av strømprisen så vil det regnes en gjennomsnittlig månedlig strømpris for deg. Gjennomsnittprisen vil avvike noe fra kunde til kunde avhengig av når kunden bruker strømmen. Prisen de timene det brukes mest strøm vil vektlegges mer ved utregning av gjennomsnittprisen og motsatt vil prisen de timene det brukes minst strøm vektlegges mindre. Prisen på din faktura er altså din gjennomsnittspris basert på ditt forbruk. Du vil derfor kunne påvirke gjennomsnittprisen ved å legge forbruket til de rimeligste tidspunktene så godt det lar seg gjøre. Her er oversikten over prisene på min side og i appen et godt verktøy for å få til det. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du har flere spørsmål eller ønsker veiledning i forhold til min side og app. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Topp 10 avtalen er ren svindel. Om du er kunde, undersøk om du står på den.

Omtale av  Skuffet O

Topp 10 avtalen deres gjemmer seg bak mye forvirrende ordbruk for å gjemme at det er svindel. De sier at det er konkuransedyktig men belaster deg for 2x den høyeste kW timesprisen for hele måneden. (eksempel fra vår forrige faktura) De tilbyr så klart en vanlig spotprisavtale som ser grei ut, men jeg aner ikke hvor lenge vi var på den andre avtalen deres. Når jeg ringte for å finne ut av dette, så trodde han på telefonen at det var feil i fakturaen! Han var veldig hyggelig, og var sjokkert når han så forskjellen i spotprisen og det som sto på fakturaen. Men nei, de ville bare ha så mye penger for strømmen vi brukte. Om dere er kunde, sørg at dere ikke står på topp 10 avtalen! Det er billigere, men den avtalen er ikke ran. Hold dere langt unna!

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 11:09

Hei Skuffet O Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen hos oss og at du opplever den som dårlig. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Topp 10 garanti er en variabel avtale. Variable avtaler har som oftest en mer stabil og forutsigbar pris, og endrer seg ikke like ofte som Spotprisen. Det sendes også prisvarsel 30 dager i forkant før prisen endres. For dem som ønsker en mer forutsigbar strømpris kan variable avtaler være et alternativ. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Det har også vært perioder den siste tiden hvor variabel pris har ligget under Spotprisen. Den siste tiden har det vært uvanlige store og hyppige endringer i strømprisen og generelt høyere priser enn normalt. Dette har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Det er utfordrende å prissette variable avtaler i dagens marked og det er derfor kun Spotprisavtale som er mulig å inngå for øyeblikket. Med Spotprisavtale følger man innkjøpsprisen direkte og vet at man har en god avtale i forhold til dagens marked til en hver tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg og endre over til Spotpris om dette ikke allerede er gjort. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

God service

Omtale av  Arne

Min erfaring er at Norges energi oppfyller mine krav til strøm levandør

Svar fra NorgesEnergi
24.08.2023 12:19

Hei Arne Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd kunde hos oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lurt av Norges energi

Omtale av  Reidar

NE garanterer fornybar energi. Tull. De tar betalt for det.

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2023 10:52

Hei Reidar Da tenker du nok på vår valgfrie tilleggstjeneste 100 % fornybar energi. Med tilleggstjenesten 100 % fornybar energi knyttet til din strømavtale garanteres du at det produseres strøm fra fornybare energikilder tilsvarende ditt strømforbruk. Dette gjør vi ved å kjøpe opprinnelsesgarantier fra kraftprodusentene. Opprinnelsesgarantier er en merkeordning for elektrisitet som ble innført med EUs første fornybardirektiv i 2001. Strømmen inn til din bolig vil være den samme, men igjennom opprinnelsesgarantiene sikrer du at det blir produsert like mye kraft fra fornybare kilder som du forbruker. I tillegg gir vi 100 kroner i året til regnskogfondet for hver kunde som bestiller 100% fornybar energi. Tjenesten er som nevnt helt valgfri og kan fjernes når som helst om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du skulle ha noen flere spørsmål eller ønsker å fjerne tjenesten. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Noe jævla mas og spam ringing

Omtale av  Jonny O

Noe jævla mas på tlf og spam ringing til alle døgnets tider. De gir seg bare iķke

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2023 10:54

Hei Jonny O Vi synes det er leit å høre at våre telefonoppringninger oppleves som plagsomme. Det er ikke vår intensjon. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få fjernet ditt nummer fra våre ringelister. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Lirwri

Omtale av  Anne H

Selger hos NorgesEnergi bedrift forteller ikke at du får glipp av strømstøtte. Så er det bindingstid på 12 mnd fra når du sier opp avtalen - ikke når den begynner. Brudd på avtalen koster 3000 per måler…

Svar fra NorgesEnergi
18.08.2023 10:41

Hei Anne H Vi synes det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er viktig for oss at det gis riktig og tilstrekkelig med informasjon rundt avtaleinngåelse, og at kunden sitter igjen med en best mulig avtale for seg og sitt forbruk. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Kundesenteret for bedrift kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

Its good

Omtale av  Sujan

it has been very smooth experience so far. There has not been any problem. I like that they notify me with tomorrow's price.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2023 11:32

Hi Sujan We are happy to hear that you have had a good experience with us. Feel free to contact us if there is anything we can help you with. Best regards Monica - NorgesEnergi

Savner solbank

Omtale av  Inger

Har installert solcellepanel, og Norgesenergi kan ikke tilby solbank til sine kunder. Jeg bytter nå til Fjordkraft som kan levere solbank.

Svar fra NorgesEnergi
14.08.2023 12:14

Hei Inger Du har helt rett i at vi ikke tilbyr solbank for øyeblikket. Det er godt mulig vi vil kunne tilby Solbank i fremtiden, men vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for øyeblikket. Vi setter pris på din tilbakemelding og tar dette til etterretning. Vi synes det er leit å miste deg som kunde, men ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning. Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Enkelt!

Omtale av  Kirsti H

Veldig oversiktlig nettside. Suveren app, samt prisen, ikke minst på spotpris! Anbefaler!!!

Svar fra NorgesEnergi
09.08.2023 11:01

Hei Kirsti H Takk for fin tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd hos oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Mvh Monica - NorgesEnergi

Bedre enn de fleste

Omtale av  Han R

God. Unødvendige mange påminnelser om innbetaling til strøm konto når man har positiv konto.

Svar fra NorgesEnergi
08.08.2023 11:14

Hei Han R Takk for fin tilbakemelding. Når det gjelder Strømkonto vil det sendes faktura hver måned uavhengig av om saldo er i pluss eller minus. Da man betaler et gjennomsnitt av sin årlige strømkostnad hver måned vil saldoen variere gjennom året. Det er vanlig at man går litt i pluss utover sommeren og tidlig høst. Dette vil jo da fungere som en buffer til vinteren da de fleste har høyere strømkostnader på vinterhalvåret. Man betaler da vanligvis litt mer enn det man bruker på sommerhalvåret og litt mindre enn det man bruker på vinterhalvåret for en jevn kostnad hele året. Vi får jevnlig oppdateringer på ditt forbruk fra din netteier og vil justere opp eller ned beløpet dersom det er nødvendig for å sikre at du ikke kommer for mye i minus eller pluss på din konto. Hver faktura sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Betal gjerne minstebeløpet på fakturaen dersom du ligger godt an med innbetalinger. Du kan også ta kontakt med oss for registrering av betalingsfri måned om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Ikke konkurransedyktig lenger

Omtale av  Vinh

Ok med spotpris avtale en stund. Men fra 1.7.2023 blir det lagt til påslag som gjør strømspris er blitt dyrere. Ikke bra.

Svar fra NorgesEnergi
07.08.2023 12:12

Hei Vinh Den generelle prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til deg og vi har derfor sett oss nødt til å innføre et påslag på strømavtalen Spotpris. Selve Spotprisen har vi dessverre ingen innvirkning på og det er vanligvis denne som utgjør den største delen av fakturaen. Når man har Spotprisavtale får man strømmen til innkjøpsprisen på strømbørsen til en hver tid. Alle leverandører kjøper inn strømmen fra samme strømbørs og spotprisen er derfor lik hos alle strømleverandører. Vi tjener ikke mer penger når strømprisen er høy. Vårt dekningsbidrag kommer fra det faste månedsbeløpet, eventuelt påslag på strømforbruket og andre tjenester. Dette brukes for å dekke våre faste kostnader, produktutvikling og utvikling av andre digitale løsninger. Etter nøye vurdering, mener vi at et påslag på forbruket er riktig vei å gå. På denne måten unngår vi å skjære alle kunder over én kam, slik en eventuell økning av månedsprisen ville gjort. Det skal lønne seg å bruke mindre strøm og være en bevisst forbruker. For de aller fleste utgjør innføringen av påslaget en liten del av den totale strømkostnaden. Med et gjennomsnittlig strømforbruk for en enebolig på 1000 kWh/mnd vil påslaget bli som følger:  1000 kWh x 0,039 kr/KWh = 39 kr/md inkl. mva. Vår Spotprisavtale er fremdeles konkurransedyktig selv med innføring av påslag. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Norgesenergi

Omtale av  Stokkeland

Greitt selskap, men dumt når de setter opp prisene. App kunne vært bedre, kunne hatt gjennomfakturering, og kutta påslaget. Strøm er dyrt nok i vårt område.

Svar fra NorgesEnergi
07.08.2023 11:16

Hei Stokkeland Den generelle prisveksten i samfunnet gjør at det nå koster mer enn før for oss å kjøpe inn, administrere og levere strøm hjem til deg og vi har derfor sett oss nødt til å innføre et påslag på strømavtalen Spotpris. Selve Spotprisen er lik hos alle leverandører da alle strømleverandører kjøper inn strømmen på samme strømbørs, så denne har vi dessverre ingen innvirking på. Når det gjelder gjennomfakturering har vi nå dette med de aller fleste større netteiere, og vi jobber stadig med å få i gang en avtale med enda flere. Dersom du mottar strøm og nettleie separat betyr det at vi dessverre ikke har avtale med din netteier per dags dato. Det er mulig dette vil komme i fremtiden. Send oss gjerne en tilbakemelding på hva du ønsker av forbedringer og innhold i appen så tar vi dette til etterretning. Tilbakemeldingene fra våre kunder er verdifulle for oss da de hjelper oss å lage en best mulig brukeropplevelse for våre kunder. Skulle det fremdeles være noe vi kan gjøre for deg håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Koster for meget

Omtale av  Arne K. B

Lite informasjon om selskapet og hvordan avtalen kan endres

Svar fra NorgesEnergi
07.08.2023 11:01

Hei Arne K. B Vi synes det er leit å høre at du ikke har funnet informasjonen du har lett etter. Vi forsøker å gjøre den så lett tilgjengelig og oversiktlig som mulig. Vi anbefaler deg å logge inn på min side på www.norgesenergi.no dersom det ikke allerede er gjort. Her skal du kunne få opp all informasjon om din strømavtale og ditt forbruk, og mulighet for å endre avtalen om ønskelig. Skulle du fremdeles ikke finne det du leter etter her håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg med dette. Vi setter pris på tilbakemeldinger fra kunder på eventuelle forbedringer og innhold som er ønsket på våre hjemmesider og på min side. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna

Omtale av  L

Nekter å refundere gebyrer som følge av egne feil. Henviser så til inkassoselskap når man nekter å betale, i stedet for å gå i dialog med kunden sin. Uproft.

Svar fra NorgesEnergi
24.07.2023 08:34

Hei! NorgesEnergi fakturerer i henhold til norsk lov og fakturerer ikke noe som kan bryte med dette. Betalingsforløpet fungerer som følger: Ved manglende innbetaling ved forfallsdato på faktura går vi til dialog via SMS og opplyser om at fakturaen ikke er blitt betalt etter forfall. Inkassovarsel sendes 14 dager etter forfallsdato på faktura. 14 dager etter dette igjen vil det opprettes inkassosak. Du blir altså opplyst fra både oss og så deretter inkassoselskap. Meldingen vi sender ut etter forfallsdato er en trygghet for våre kunder dersom faktura uheldigvis skulle gå i glemmeboka, noe som er fort gjort. Å si at vi ikke går til dialog med våre kunder, er helt feil. Vi bruker Lovell inkasso som inkassoselskap. Ønsker deg en god dag og fortsatt god sommer! Mvh NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR