Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
99
av 104 innen
strømselskap
13%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
59
10
9
24
405
Sorter omtaler etter
Viser av 507 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig service og påtvungen abonnement"
2 syns denne omtalen er nyttig

Desidert dårligste kundeservicen! «Påtvungen» salg av abonnementet, lovet å ordne alt ved endring til nye abonnementet og det skjedde ikke. Måtte betale for strøm og nettleie uten å ha brukt det da jeg avsluttet abonnementet før det startet. Generelt ingenting positiv å si og anbefaler at ALLE holder seg unna dette uprofesjonelle og mindre hjelpsomme og dårlige selskapet.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.53
Hei Persian!

Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Da jeg dessverre har litt lite informasjon til å kunne undersøke hva som har skjedd i ditt tilfelle, håper jeg du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter slik at vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte. Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.Vi har åpent man-fre 08-16.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges Energi AS leverer dyr strøm og er en bedrift som fremstår som en sosialistisk organisasjon."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg støtter ikke et useriøst firma som Norges Energi! Som ikke liker ytringsfrihet og som boikotter å annonsere på Resett! På grunn av klager fra sosialister, sluttet de å annonsere hos Resett. Jeg sa opp min avtale med Norges Energi, på grunn av deres dårlige holdning, høye strømpriser og at de engasjerer i politikk! En bedrift skal ikke engasjere seg politisk og fremstå som sosialistisk organisasjon! Dessuten er de dyre på strøm. Jeg anbefaler dere å boikotte Norges Energi AS og velge et mere seriøst og billigere strømselskap.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.37
Hei Stig!
Vi er klar over at det er sterke meninger knyttet til vår beslutning om å fjerne annonser på Resett sin nettside.

Vi har ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og vår beslutning om å fjerne annonser som i utgangspunktet aldri skulle vært vist på denne nettsiden, er ingen boikott. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi har som nevnt ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og ønsker derfor ikke å være synlig på steder som oppfattes som radikale i den ene eller andre retningen.

Når det hevdes at vi lar oss styre av venstresiden i norsk politikk er dette helt feil. NorgesEnergi er en aktør som gjør sine beslutninger om å investere basert på kommersielle hensyn. Det har vi gjort siden 1999 da selskapet ble etablert i kjølevannet av strømmonopolets fall. Vår posisjon er et resultat av fri konkurranse og hardt arbeid.

Vi vil stå opp for ytringsfriheten og er for mediemangfold. Men vi synes det blir feil når de samme som kritiserer oss for å kneble den, ikke anerkjenner vår frihet til å velge eller å velge bort. De som kritiserer det de kaller for boikott oppfordrer selv til det samme.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fullstendig svindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Anbefalt av El kjøp å bytte til Norgesenergi, men de tok betalt 160kr unødvendig ekstra kostnader hver måneder. Det var grunn at El kjøp ga meg gavekort ved bytting av strømavtale.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.33
Hei A.C,
Med i avtalen hos Elkjøp får man fordelsproduktene Sparepakken, 100% fornybar energi og Vintertrygghet.

Vintertrygghet er en smart strømløsning som inneholder det beste fra to verdener: den flytende strømprisen når strømprisene er lave, og mulighet for beskyttelse mot de høye strømprisene i de kaldeste vintermånedene. Med Vintertrygghet vil du få tilsendt tilbud av våre strømeksperter før prisene i markedet begynner å stige. Du får da muligheten til å sikre prisen din ved å inngå en fastpris for korte perioder av gangen. På denne måten kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkriser. Tjenesten koster kun 49,-/mnd pr. anlegg.

Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.-

Gjennom enkle grep kan du redusere ditt forbruk med 10-20% årlig ved å ringe våre erfarne sivilingeniører for gode tips og råd. Sparepakken koster kun 49 kroner i måneden.

100 % fornybar energi er en tjeneste du har mulighet til å knytte til din strømavtale hos NorgesEnergi. I tillegg til at vi kjøper inn ditt strømforbruk i fornybar energi donerer NorgesEnergi 100 kroner til Regnskogsfondet én gang i året på vegne av kundene. Tjenesten koster kun 59,- pr/mnd.

Informasjon om produktene og pris for disse, oppgis i avtalevilkår som signeres i butikk. Fordelsproduktene er derimot uten binding, og dersom man ikke ønsker disse er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter.
Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no, så fjerner vi disse for deg dersom du ikke ønsker de i din avtale.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Oppringninger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg takket ja til NorgesEnergi i juli. Påpekte da at jeg ikke ønsket annet enn en go pris på strømmen og ikke oppringninger med nye tilbud hele tiden. Har fått 2 tilbud tidligere om at jeg kan betale en hvis sum i måneden for å forsikre meg mot beste strømpriser. Har ikke takket ja til dette, men blir belastet 49,- på regningen. Toppen på begeret kom i dag da de ringte og ville tilby mobilabonnement. Jeg gjentok at jeg hadde takket ja til NorgesEnergi mot at jeg ville slippe alle tilbud via oppringninger. Hun som ringte ble småsur. Så nå bytter jeg selskap. Takk for nesten 2 måneders kundemedlemskap

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.30
Hei Oddgeir!
Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være.
Det høres ut til at du har fått med produktet Strømkonto i din avtale hos oss. Strømkonto er en betalingsmetode som er valgfri og uten binding. Vi skal alltid motta bekreftelse ved avtaleinngåelse for Strømkonto.
Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss slik at vi kan få sett nærmere på hvordan Strømkonto ble lagt til i din avtale.
Det er også svært beklagelig å høre at du har opplevd å bli kontaktet av telefonselger, dersom du har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Selger skal selvfølgelig også alltid opptre på en høflig måte uavhengig av situasjonen. Jeg håper derfor du også har mulighet til å informere oss om denne samtalen slik at vi kan ta dette videre med salgskanal.
Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Håper på å høre fra deg!
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG Kundeseervice!!! Du blir behandlet som løgner!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

NORGES ENERGI - STYR UNNA!!!! Her anskaffer jeg Norges Energi, ber om trekk direkte fra konto slik at jeg ikke skal bli for sein med betaling. Samtidig ber jeg om kopi av regning som forfaller i perioden til fast trekk er ordnet av dem. Jeg mottar 2 ganger kopi av faktura pr mail, med hyggelig tekst; Sender kopi av faktura som avtalt. Imidlertid mottar jeg og vipps fra Norges Energi med forfall ca 3 uker senere....(i Aug) Jeg tenker ok, og betaler denne ved forfall og regner med at alt er i orden. Så kommer vi i September 7, og her dumper et inkassobrev ned i postkassa!!!! Fra Solvenica fra Norges Energi!!! Jeg ringer Norges Energi og ber dem forklare hvorfor jeg har mottatt inkasso fra dem UTEN og ha mottatt PURRING..... og INGEN VARSEL om Inkasso heller FØR faktura er sendt til Inkassoselskapet!!!!!! Svar: Vi har sendt deg 2 ganger faktura via email...... og purring og Inkassovarsel er sendt med post...... Noe jeg IKKE har mottatt!!!! Da jeg viser til at jeg ikke har mottatt noe i posten, fikk jeg mer og mindre beskjed om at de hadde jeg selv kvittet meg med!!! De var sendt ... og basta!! Og Norges Energi hadde gjort MER enn de trengte og vel så det!! Da jeg spurte hvorfor det ikke var sendt en mail med purrevarsel, siden de hadde mailadressa mi.... var svaret igjen, vi har gjort mer en nok!! MED ANDRE ORD, VIL DU HA EN INKASSO I POSTEN ved feil..... trenger du ikke vente p[ noe varsel fra Norges Energi før det skjer!!! Kjempe Kundeservice!!! Her er det ikke snakk om at Norges Energi kan ta feil, eller ha gjort en feil!!!!!!! Og ja..... KUNDESERVICE slenger på røret når du snakker med dem!!!!

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.27
Hei Nina!
Dersom man oppretter Avtalegiro skal faktura trekkes til forfallsdato, dersom dette ikke har blitt gjort anbefaler jeg deg å kontakte banken for å se på en mulig årsak til dette da dette skal gå automatisk.
Det er dessverre vanskelig å se på hva som kan ha skjedd her, da jeg ikke har nok informasjon til å søke opp ditt kundebilde. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte.
Du kan kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Håper på å høre fra deg!
Mvh Nina, NorgesEnergi
Thomas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Innpåsliten og vanskelig selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger som var besatt av å skulle få meg inn på en ny strømavtale. Jeg argumenterte vel og lenge på at jeg hadde en bedre avtale, men han sto på sitt. Jeg var rimelig sikker i min sak, og foreslo at han kunne sende meg avtalevilkårene, så kunne jeg vurdere det og heller ringe han tilbake. Svaret jeg fikk var att det ikke var mulig. Etter mer pressing av selgeren, og mer motstand fra min side, gikk han med på ett kompromiss: Han kunne sende meg avtalevilkårene på epost før jeg inngikk avtale (det var visst noe de normalt sett ikke gjorde, men han kunne gjøre ett unntak for meg). Men da måtte han bare registrere meg som kunde først. Alle varsel-lampene lyste hos meg, og jeg ga høflig beskjed om at dersom han ikke kunne sende meg avtalen uten å registrere meg som kunde først, så var ikke jeg intressert. Selgeren råtnet fullstendig, og jeg fikk en relativt uhyggelig avslutning på samtalen. Ser nå att jeg hadde helt rett i å være skeptisk; avtalen var den samme som har fått mange negative omtaler hos andre brukere her. Gå heller for en strømleverandør som ikke reklamerer eller bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å bruke penger på slikt =)

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.22
Hei Thomas!
Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan på hva som har skjedd og hvem du har vært i kontakt med. Du kan gjerne kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer og inkompetente ansatte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Absolutt ingenting er bra. De sender ut ugyldige fakturaer som allerede er betalt, og nekter å vedkjenne seg feilen selvom det står svart på hvitt. Oppdaget tilfeldigvis bl.a en faktura jeg hadde betalt to ganger, en pr post og en e-faktura, dette måtte jeg gjøre de oppmerksomme på, flere mnd senere. Kjeltringer og inkompetanse, helt enkelt.

Svar fra NorgesEnergi
16.09.2020 14.21
Hei Erik!
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke.
Dersom vi ikke mottar betaling til forfallsdato, vil det automatisk sendes ut en purring per post. Da det kan ta noen dager før en innbetaling registreres i systemet, kan dessverre faktura som sendes per post sendes ut før vi mottar innbetalingen. Derfor oppgis det på purring at "dersom faktura nylig er betalt, kan du se bort i fra denne fakturaen".
Dersom man har betalt en faktura to ganger, vil systemet automatisk oppdage dette etter noe tid og betalingen vil da automatisk tilbakeføres. Dersom du gir beskjed om at du har betalt dobbelt, vil vi selvfølgelig registrere utbetaling så fort som mulig.
Kontakt oss gjerne dersom du ønsker at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Du kan kontakte oss per e-post: kundeservice@norgesenergi.no eller kontakte oss per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpningstid man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Norgesenergi etter å ha byttet leverandør. Kom med flere tilbud som jeg allerede har fått hos ny leverandør. Når jeg derfor takket høflig nei, fikk jeg et «ciao» fra fyren i telefonen også la han på. Fremstår meget uprofesjonelt.

Svar fra NorgesEnergi
11.09.2020 08.41
Hei Ole,
Dette høres virkelig ikke greit ut.

Har du mulighet for å sende oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no slik at vi får rapportert klagen til vår salgsavdeling?

Ellers må jeg beklage så mye på vegne av selgeren du har vært i kontakt med!

Mvh Rebecca, Norgesenergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et firma du vil og bør holde deg langt unna. De lurer folk på elkjøp til å binde seg opp. Hvor de krever at kun personen som inngikk avtalen kan si opp avtalen. Dette er scam av verste slaget

Svar fra NorgesEnergi
11.09.2020 08.40
Hei Paul.
Det er leit å høre at du er misfornøyd med avtalen hos oss.
Hos Elkjøp må man selv signere for avtale og bindingstiden er så klart informert om. Kontakt oss gjerne på epost: kundeservice@norgesenergi.no eller telefon: 381 00 080 om du har flere tilbakemeldinger.

Mvh Rebecca, Norgesenergi!
Rasmus K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Unødvendige produkter og dårlig oversikt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er bedriftsleder, småbarnspappa og studerer på si, så har en usedvanlig hektisk hverdag. For å forenkle hverdagen, ligger mye faste utgifter på avtalegiro. Har derfor ikke tenkt mye over strømavtale. Men hadde nå en gjennomgang, der jeg oppdaget at avtalen min har fått unødige tilleggsprodukter: strømkonto med "innvilget" kreditt til 49,- pr mnd (+renter), og en avtale som "sikrer" prisen, som også koster 49,-. Jeg har aldri bestilt eller hatt ønske om de produktene, men har betalt på de siden 2016! Så over årene har beløpet blitt over 5000,- for produkter jeg hverken vil ha, eller har bestilt. Denne "strømkontoen" står i tillegg flere tusen i minus, men når jeg kontaktet de får å spørre hvordan jeg evt skulle justere opp månedlig beløp, fikk jeg som svar at det ikke var mulig, men jeg kunne betale inn ekstra via nettbank om ønskelig. Men det som irriterer meg mest, er hvor uoversiktlig og vanskelig siden er å få oversikt på. Endte opp med å besøke mørenett for å få oversikt på mitt strømforbruk, da dette ikke var lett tilgjengelig på siden til Norges Energi. Jeg velger nødvendigvis ikke den billigste, men den beste leverandøren. Som kan gjøre min hverdag enkel, og som jeg kan stole på. Jeg trodde Norges Energi var en stor og seriøs aktør, noe det viser seg at de ikke er. Så jeg kommer til å bytte leverandør i løpet av dagen!

Svar fra NorgesEnergi
04.09.2020 14.49
Hei Rasmus K. S!
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Jeg håper du kan ta kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang av avtalen din og undersøke om det er en avtale som vil være bedre for deg og ditt forbruk.

Det stemmer at vi har ekstra fordelsprodukter med ulike fordeler. Disse skal derimot alltid bli informert og godkjent av deg som kunde ved avtaleinngåelse.

Betalingsløsningen Strømkonto er en fleksibel og forutsigbar måte å betale strømregningen på. Med Strømkonto betaler du en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren.
Om ønskelig kan du velge å betale mer eller mindre enn det anbefalte beløpet på din faktura. Vi kan også øke beløpet for deg i en kort periode dersom det skulle være ønskelig.
Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no så kan vi se nærmere på dette. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågående selger"

Hadde selger på døra i dag. Litt leit når jeg spurte om å forhåndslese avtale på epost, og hun ikke kunne gi meg det. En annen ting var at hun nektet å gå før jeg skrev "OK" på tekstmelding hun sendte meg. Jeg sto på mitt, og ville ikke svare "ok" på sms'en før jeg hadde lest avtalen. Ikke noe press.....

Svar fra NorgesEnergi
31.08.2020 08.24
Hei Kenneth!
Dette er selvfølgelig ikke slik våre selgere skal opptre i møte med kunder. Jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen, og håper du vil kontakte vårt kundesenter slik at vi får tatt denne klagen videre. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.
Håper vi hører fra deg!
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi har svindlet meg og har innrømmet det. De har gitt meg spotprisavtale (den er jo i utgangspunktet lik for alle), men har lagt på andre produkter som jeg aldri har sagt ja til - som "vintertrygghet" Som alle godt smurte selgere, så er de hyggelige å prate med - men totalt useriøse og burde mistet muligheten for å drive å luse folk på denne måten. Jeg har fått nye faktura'er, der svindelpengene er fjernet - men er fremdeles misfornøyd med pris og vil helt uavhengig av pris velge å bytte til noen andre. Dette er en skitten bransje og det finnes INGEN i denne bransjen som driver etisk - så om du er opptatt at etikk og ønsker en leverandør du kan stole på - bli din egen strømprodusent (selv om det ikke lønner seg økonomisk i disse dager) Men viktigst - styr LANGT unna Norgeserergi.

Svar fra NorgesEnergi
28.08.2020 08.07
Hei Arild!
Her høres det ut som at du har hatt en dårlig erfaring med NorgesEnergi, noe vi selvfølgelig ikke ønsker. Vi ønsker at våre kunder skal føle seg ivaretatt, og ønsker at kunden opplever at de får mest mulig ut av sin strømavtale. Våre fordelsprodukter skal alltid informeres om og godkjennes før disse legges til i en strømavtale. De er også helt uten binding, slik at man når som helst kan kontakte oss for å fjerne produktet.
Basert på din informasjon, kan jeg dessverre ikke undersøke saken nærmere, men jeg håper du vil kontakte oss dersom du ønsker at vi ser på saken igjen.
Henvis gjerne til dette innlegget, og til meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sparepakke ikke fungerer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg spurte før 3 mnd siden om å få dekket sparepakken grunnet permittering. Jeg har ikke fått noe svar. Jeg spurte om den kosta. De kunde ikke dem svare på. Nesten 20% av fakturan går til det. Men får ikke åpnet fakturan. Bare et diagram. Skam dem får bruke Norge i sitt navn da dette føles som falsk trygghet/reklame. Lure energi burde navnet være.

Svar fra NorgesEnergi
28.08.2020 08.04
Hei Jania!

Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.-
Sparepakken koster kun 49 kroner i måneden og har ingen bindingstid. Dersom man har Sparepakken vises prisen på produktet på hver faktura slik at man alltid skal ha oversikt. Kundebehandlere skal også kunne svare på hva produktet koster, og jeg beklager derfor dersom du ikke har fått tilstrekkelig svar angående pris. Slik skal det selvfølgelig ikke være.
Jeg beklager dersom det har vært lang behandlingstid på din søknad. Jeg anbefaler deg derfor å kontakte avdeling for betalingsfritak direkte slik at de kan undersøke status på saken. Du kan kontakte dem på tlf 38 10 00 83. Åpningstider er man-fre 09-15.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært bort i verre selskap. Alt er lureri fra salg til avtale til fakturering. Jeg har brukt 0 strøm og blitt ranet for tusenvis av kroner, samt brukt masse tid på skriftlige henvendelser og telefonhenvendelser. De burde ikke fått lov til å holde på slik. Brukt masse tid tid og penger på dem. Noen tusenlapper er ille nok, men de timene og den frustrasjonen er mye verre. Et tips, hold deg unna NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14.24
Hei Johan!
Dette ønsker jeg å undersøke nærmere, da jeg forstår at du er svært frustrert. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte oss på ny, slik at vi kan finne en løsning på dette. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Henvis gjerne til dette innlegget og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg valgte å bytte over til en annen leverandør. Siden det har jeg blitt nedringt av NorgesEnergi for å få meg tilbake. Da jeg tok telefonen ble jeg møtt med en ivrig selger på andre siden. Jeg fortalte at jeg har hatt dårlig erfaring med norgesenergi med tanke på både faktura og kundeservice og har valgt å bytte. De tilbudte meg så to mnd gratis strøm på en krass måte, men da jeg takket pent nei og sa jeg blir hos den andre leverandøren enn så lenge fikk jeg en krass kommentar i retur med «du kan ikke ringe oss om 6 mnd og be om to mnd gratis strøm, sånn fungerer det ikke», men det var jo ikke det jeg ba om heller. Deretter sa jeg pent at jeg holder meg til det jeg har nå, så sa han sint «da gjør du det!» og la på. Jeg har som nevnt hatt dårlig erfaring med selskapet tidligere, men dette toppet kaka. Når man ringer for å få en kunde tilbake kan det i det minste være hyggelig slik at man kanskje ønsker å bytte tilbake ved senere anledning. Skjønte etter denne samtalen at det definitivt var lurt å bytte strømselskap. Kommer aldri til å bytte tilbake, det er hvertfall sikkert!

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14.24
Hei Andrea!
Først og fremst er det leit og svært beklagelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med NorgesEnergi!
Vi skal alltid opptre på en høflig måte uavhengig av hva samtalen dreier seg om.
Jeg håper du har anledning til å kontakte oss og gi oss litt nærmere informasjon om saken, da vi ønsker å ta din klage videre. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.
Henvis gjerne til dette innlegget og til meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Få det skriftlig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Norges Energi over en lengre periode. Etter å ha forsøkt å komme meg ut av bindingstiden over telefon fikk jeg god hjelp, men ingenting skriftlig. I ettertid viser det seg at oppsigelse og avtale gjort på telefon ikke har blitt notert hos Norges Energi og derfor ikke er gjeldende. Få derfor avtaler med denne gjengen skriftlig for å unngå misforståelser. Passe misfornøyd når jeg nå fant ut av dette.

Svar fra NorgesEnergi
20.08.2020 10.25
Hei Andreas!
Dersom man har en avtale med bindingstid hos oss, skal vi ha et avtaledokument som viser til avtaleinngåelsen.
Systemet vårt loggfører våre henvendelser med kundene våre, og jeg er derfor dessverre usikker på hva som kan ha skjedd her. Håper du tar kontakt med oss, dersom du ønsker at vi undersøker dette på ny.
Du kan kontakte oss på tlf: 38 10 00 80, eventuelt kontakte oss per e-post til kundeservice@norgesenergi.no, henvis gjerne til dette innlegget og til meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Alexander N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har ingen problemer med NorgesEnergi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjenner meg ikke igjen i alle klagene her. Jeg har aldri hatt billigere strøm. Enkel og oversiktlig faktura. Og det jeg har ønsket å endre på har blitt endret uten problemer.

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2020 08.24
Hei Alexander!
Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på :)
Ønsker deg en kjempe fin dag og god sommer! Hilsen alle oss i NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Norgesenergi har ringt meg tre ganger nå for å forsøke seg på mersalg (forsikring i forhold til arbeidsledighet, garantert makspris på strøm og lignende) etter at jeg valgte dem som leverandør av strøm. Jeg angrer på at jeg bytter leverandør. Jeg visste ikke at jeg skulle bli nedringt av telefonselgere.

Svar fra NorgesEnergi
10.08.2020 14.39
Hei Kjetil!
Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi etter bytte til oss. Vi setter stor pris på at kunder velger oss som sin strømleverandør, og ønsker selvfølgelig da også at man skal bli fornøyd!
Her forstår jeg at du har blitt kontaktet av oss for informasjon om ulike fordelsprodukter man har krav på som kunde hos oss. Det skal allikevel ikke være slik at vi ringer flere ganger, og det beklager jeg! Dersom du ønsker at vi fjerner telefonnummeret ditt fra vår liste, er det bare å gi beskjed til vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne på tlf 38 10 00 80, eller send oss en e-post til Kundeservice@norgesenergi.no
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt av selgere på døra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger på døra påsto at de var billigst i markedet. Etter at man hadde signert avtale og oppdaget at dette var feilinformasjon nektet Norges Energi å ta ansvaret for feilinformaskoen. Byttet tilbake, men endte med gebyr på 500kr fra NE

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 21.31
Hei Erik!
Selger skal selvfølgelig alltid gi tilstrekkelig informasjon om avtalen som blir signert. Man skal også motta skriftlig informasjon om avtalen og vilkår. Vi setter derfor pris på at du gir oss tilbakemelding på dette.
Kontakt oss gjerne, dersom du ønsker at vi skal se på dette på ny.
Du kan kontakte oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Feilinformerer gang på gang"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært i kontakt med NorgesEnergi 5 ganger angående dobbelfakturering. Hver gang sier de at jeg ikke skal betale, med mindre de ringer tilbake, så kan jeg bare overse faktura. Nå må jeg ringe inn for 6. Gang.... Useriøst I tillegg maser de om masse ekstraprodukter som skal gi billigere strøm, mot at jeg betaler et fast månedsbeløp. Smart om man betaler minst 1000kr i strøm uten nettleia.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 21.11
Hei Joakim!
Beklager, dette forstår jeg er svært frustrerende og det skal selvfølgelig ikke skje.
Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss på ny, slik at vi kan se nærmere på saken og finne en løsning på hvorfor dette skjer.
Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør"
13 syns denne omtalen er nyttig

Et nytt nivå av svindel, ekstremt utspekulert. NorgesEnergi ringte meg, en pågående og masete selger sa han var fra min nåværende leverandør. Ettersom jeg er reservert mot telefonsalg, trodde jeg på dette. Etter å ha sagt ja til en del spørsmål, fikk jeg epost om at jeg nå var kunde hos et for meg ukjent firma. Det viser seg at NorgesEnergi (i likhet med flere såkalte kataloghaier) tråler Brønnøysundregistrene etter folk med enkeltmannsforetak, og pusher en skreddersydd juridisk felle som det er vanskelig å komme seg ut av: Som foretak er man ikke reservert mot telefonsalg, man har verken klagerett eller angrerett, og salget styres av avtaleloven som gir selger mulighet til selv å definere alle punkter i avtalen. I tillegg kan de oppgi fiktivt lave priser, dvs. uten moms selv om ditt firma ikke har momsfritak eller får skattetrekk på strømforbruk. Ganske sleipt. Men jeg vil tipse alle om at man kan komme seg ut av slike avtaler: For å trikse det til, registrerer de en flyttemelding på deg som privatperson (uten å gi beskjed!) og melder firmaet som innflyttet. Dette kan reverseres om man kontakter sin egentlige strømleverandør. I kommentarfeltene her spiller de empatiske og beklager over en lav sko, men mitt møte med kundeservice besto kun av en kort, kategorisk avvisning av å ha gjort noe som helst galt, og deretter stillhet. Så kom en regning i posten på 3000 kr. til et oppdiktet «gebyr». Etter å ha googlet litt, ser jeg at NorgesEnergi tidligere har hatt en STOR mengde klagesaker i Forbrukerrådet for å lyve om både produktene og hvem de egentlig representerer. (Forbrukerrådet, sak nr. 16/2271.) De har også OPPSØKT FUNKSJONSHEMMEDE OG ELDRE I DERES HJEM og gitt inntrykk av å skulle lese av måleren, og så bedt dem skrive under på kundeavtaler de ikke forstår! (Stavanger Aftenblad, 3. november 2012). Jeg har fått en del telefoner fra kataloghaier og svindlere etter å ha registrert ENK, men dette må være det absolutt mest uetiske selskapet jeg noen gang har vært borti. Jeg har vanskelig for å forstå at de ansatte der kan sove godt om natten og bruke pengene sine med god samvittighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Værste sort, styr unna!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde plutselig 2 hus stående på meg da jeg flyttet fra leieobjekt til eieobjekt, og det hadde det gjort i 2 mnd enda jeg sa jeg skulle flytte strømmen, ikke opprette ny avtale! Det var ingenting de kunne gjøre med det, annet en at jeg bare måtte betale. Jeg måtte bare dra å ringe på å be de nye leietakerne etter penger! Helt sinnsykt utrolig norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 20.54
Hei Lasse!
Dersom du har gitt oss beskjed om at en strømavtale skal sies opp fra en viss dato, skal selvfølgelig vi registrere opphør av avtalen. Jeg vet dessverre ikke hva som har skjedd i denne saken, men jeg håper at du kontakter oss på ny slik at vi kan se på hva som kan ha skjedd her.
Kontakt oss gjerne på tlf: 38 1000 80, eller send oss en e-post til adressen kundeservice@norgesenergi.no, så skal vi se nærmere på dette.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice. Sur kundebehandler etter at jeg byttet selskap grunnet innblanding i vindkraft.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 20.53
Hei Robin!
Våre kundebehandlere skal alltid være høflige og hyggelige i kontakt med våre kunder, og jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen.
Det stemmer at vi er eid av Fortum som har fått tildelt noen få konsesjoner av norske myndigheter på å bygge vindmøller i Norge. Men NorgesEnergi er et strømselskap, ikke en strømprodusent, og vi har ingen egne interesser i norsk vindkraft.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindles av selgerene"
3 syns denne omtalen er nyttig

De lover deg billigere strøm enn det du har eller kan få av andre leverandører. Når du har sagt ja på en sms som ikke inneholder noe informasjon av avtalen og kontakter Norgesenergi for informasjon så er det ingenting av det som er lovet av selger med i avtalen. De har opptak, men tar ikke opptak av hva selgeren selger, kun den biten hvor du har sagt Ja, selv om du kanskje ikke sa Ja til avtalen. Men dette vil bli brukt i mot deg. Når du innser at du ikke vil ha denne avtalen for det var ikke den du hadde takket ja til så nekter Norgesenergi å slette avtalen, dette er noe hvilket som helst strømselskap kan gjøre, men Norgesenergi sier da at de har et veldig unikt system så DE kan ikke slette. Så man sender inn angrerettskjema da for å få dette strøket, men den mottar aldri Norgesenergi, selv om de sender mail med bekreftelse på mottatt mail. Aldri mer Norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2020 14.23
Hei Lill!
Når man har samtale med selger, skal selger gå igjennom avtalevilkår og få et muntlig samtykke til avtalen. Denne samtalen blir tatt opp på lydfil, og dette blir man opplyst om. Når man har gjort dette, vil man motta en sms man må besvare "ok" på, slik at vi også mottar skriftlig samtykke.
Deretter skal man motta en "velkomst" e-post med ytterligere informasjon om avtalen og oppstartsprosessen.
Jeg forstår det slik at du har sendt oss et angreskjema og ønske om å kansellere avtalen. Kontakt oss gjerne, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. Du kan kontakte oss på tlf 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no.
Henvis gjerne til innlegget og meg.
Mvh Nina, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forferdelig kundebehandling!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er eit selskap som kun, ene å alene, tenker profitt. Uten tanke for situasjonen til eldre, pårørande og sjuke folk. Lovnad om å ikkje ta kontakt meir bryt dei galant. Til tross for at personen har registrert seg mot tlf salg i Brønnøysund tek dei kontakt om å om igjen. Lokket med "gode tilbud " Skuffande rett og slett! Nei Norges Energi bør lære av t.d Eidsiva å Tussa...å andre. Høyr på kva fortvilende pårørande har å fortelle....istedenfor å lene seg til paragrafa å lover å regler...Ta dokke eit kurd i etikk å moral.

Svar fra NorgesEnergi
04.08.2020 20.49
Hei Laila S!
Dette inntrykket ønsker vi ikke at våre kunder skal ha, og det er leit å høre at det er dette inntrykket du har av oss som selskap. Vi bryr oss om våre kunder, og ønsker at de skal være fornøyde med NorgesEnergi som sin strømleverandør.
Vi skal selvfølgelig ikke ta kontakt dersom man er registrert mot tlf salg. Jeg håper derfor at du tar kontakt med oss, slik at vi kan ta saken videre.
Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til kundeservice@norgesenergi.no.
Mvh Nina, NorgesEnergi
NorgesEnergi strømpriser
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul Elkjøpspot
Andre prismodeller - NorgesEnergi
507 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
129 kr
7,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul garantispot
Timespot - NorgesEnergi
507 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
249 kr
14,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Timespot - NorgesEnergi
507 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
518 kr
31,06 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Timespot - NorgesEnergi
507 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
529 kr
31,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Timespot - NorgesEnergi
507 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
534 kr
32,04 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
507 omtaler
Etterskuddsvis betaling
9 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
588 kr
35,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
507 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
596 kr
35,74 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
507 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
617 kr
36,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10 garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
507 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
667 kr
39,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR