Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi
Filtrer omtaler
25
2
3
18
226
Sorter omtaler etter
Viser av 274 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
"Kynisk selskap"
6 syns denne omtalen er nyttig

Går det an å gi null, så blir det mer riktig enn 1 stjerne. Ble lurt inn i dette da jeg handlet på Elkjøp. Dama forteller at nå er jeg kunde i NorgesEnergi, får da 500.- minus på en kaffetrakter. Forteller at jeg ikke ønsker dett, betaler full pris på trakteren, fordi jeg ønsker å fortsette kundeforholdet der jeg er. Allikevel klarer Norgesenergi å kapre meg som kunde i 13 dager. Dette er galskap!! Ringer, men får to valg: er kunde eller skal bli kunde, tast 1 eller 2. Lang kø og får ikke kontakt. Aldri velg dette kyniske selskapet, betaler heller mer til andre!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sparepakken - en forsikringsavtale vi aldri har gått med på!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Pågående selgere ringte og lovet oss at vårt abonnement hos Talkmore skulle bli billigere. Dette skjedde aldri, det som derimot skjedde var at vi fikk skyhøy strømpris og at vi plutselig måtte betale for "sparepakken", en forsikringspakke vi aldri har hørt noe om eller sagt ja til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og dårlig kundeservice! Styr unna!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bytt selskap, plutselig betaler du for tilleggsprodukter du ikke har bestilt. Bare lureri og beklager ikke at de gjør det heller. Ikke er de billige heller. Bare å bytte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer kundene :-("
8 syns denne omtalen er nyttig

Det dukker opp tilleggstjenester som dem pusher via telefonselgere. Både Sparepakken og Vintertrygghet. Jeg sa at jeg ikke ønsket dette til selger. Begge selgerne sa at jeg kun fikk et tilbud om tjenesten og at jeg fritt kunne takke nei. Dette sjedde aldri. Det er via sjekk av faktura i etterkant at vi har funnet dette ut. Meget skuffet og føler oss lurt. Skam dere Norgesenergi!!!

Katarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aggressiv markedsføring, skyhøye uforklarlige regninger og ELENDIG kundeservice."
6 syns denne omtalen er nyttig

I vårt kollektiv har vi vært veldig greit fornøyd med gudbrandsdal energi. Om det finnes billigere? Kanskje. Men alt i alt, null tull. Etter en masete telefonsamtale gikk kollektivet med på å gå over til NorgesEnergi. Vi la selvfølgelig fort merke til at vi betalte hos begge leverandørene, til tross for at NorgesEnergi hevdet at dette ikke var mulig og nektet å hjelpe videre med dette. NorgesEnergi sin regning over samme periode som Gudbrandsdal var mer enn dobbelt så høy. Etter litt om og men måtte vi jo bare gå med på å betale. Vi mottok nå nettopp en ny regning, på over 5000 til sammen, for en periode vi allerede har betalt for til annen leverandør. Selvfølgelig har vi vært usikker på hvordan noe sånt kan ha skjedd, men når vi spør NorgesEnergi er det null å hente. Bare «håper dette oppklarte saken». (Hvis du lurte: det gjorde aldri det) Vi er alle studenter, og dette er uansett ikke noe noen ønsker å bruke tusenvis av kroner og massevis av energi på. Mye frustrasjon resulterer i mye tekst. Hvis du ikke orket å lese alt, så les dette: HOLD DEG UNNA.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Her kan jeg meddele om elleville skyhøye priser"
8 syns denne omtalen er nyttig

Her kan jeg meddele om elleville skyhøye priser, dårlig hjelp å få fra kundeservice og ELENDIG opplegg. Overfører man til ny strømleverandør skal de automatisk si opp det gamle. I dette tilfelle har dette ikke skjedd, og jeg har da betalt dobbelt opp med strøm til to strømleverandører samt nettleie. Kan melde om at bare nettleien hos NorgesEnergi er dyrere enn hva hele strømregningen + nettleien hos Gudbrandsdal Energi kommer på i løpet av en måned. Sendte også inn angreskjema som de «ikke har fått». IKKE BYTT TIL NORGESENERGI

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"NorgesEnergi"
9 syns denne omtalen er nyttig

Kan Finanstilsynet ta tak i NorgesEnergi?? Styr unna! griskere selskap har jeg ikke møtt. Norgesenergi er Svindlere! De bestilte produkter for meg uten mitt samtykke og nektet å betale tilbake når jeg fant ut av det siende ''Det er ditt ansvar å skjekke hva du betaler for'', selv om det kun står ''ANNET'' i fakturaen! NorgesEnergi trenger vi ikke her til lands

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"NorgesEnergi lurer kundene."
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger for NorgesEnergi som maste og nærmest ba på sine knær om å få meg til å tegne bedriftsabonnement hos dem. Han sa ingenting om bindingstid eller oppsigelsestid. Jeg må nå avslutte abonnementet fordi huset er solgt. Ved henvendelse til NorgesEnergi fikk jeg opplyst at det var 6 mnd.oppsigelsestid. Abonnementet måtte sies opp hos nettleverandør og ikke til NorgesEnergi. De forlanger kr. 3000 for å avslutte mitt abonnement. Mitt råd. Skygg unna NorgesEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frekke kundebehandlere"
7 syns denne omtalen er nyttig

Svindel fra start til slutt. Folk har sparepakke uten at de vet om det. Anbefaler ingen dette firmaet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna NorgesEnergi!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Aggressiv markedsføring, lang bindingstid og langt fra lav pris, men mange skjulte kostnader som de aldri snakket høyt om!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt NorgesEnergi som strømleverandør noen år nå og har ikke hatt hverken god eller dårlig erfaring med de før nå. Etter en sms i november om trøbbel med avtalegiro betalte jeg regningen manuelt på oppfordring fra NorgesEnergi. Noen uker etter kommer det ny regning til forfall i nettbank pålydende det dobbelte av hva som er normalt på denne tiden av året. Regnet derfor med at de hadde gjort feil og i fakturaen står det i tillegg at de har lagt sammen 2 mnd og derfor trekker jeg fra forrige mnds beløp før den går til betaling. Så kommer det nå, like før jul et inkassovarsel på beløpet jeg allerede har betalt for over en mnd siden. Etter å ha snakket med kundeservice får jeg beskjed om å se bort fra inkassovarselet fordi de hadde gjort feil. Glad og fornøyd kaster jeg det i søpla for så og få mail om at beløpet er knyttet til faktura, så det er "bare" å betale inn resterende beløp på flere tusen kroner. Som jeg allerede har betalt. I tillegg kom det ei ekstra regning på over 600 kr som jeg ikke skjønner noe av. Bytter selskap I DAG!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurte meg til å kjøpe bedriftsavtale som de lovet var billigere"
9 syns denne omtalen er nyttig

Disse lurte meg til å kjøpe bedriftsavtale som de lovet var billigere, og bedre enn den jeg hadde. Jeg spurte om flere aspekter ved avtalen og de sa det var 12mnd binding men ikke noe annet, de har 6 MND OPPSIGELSE! Og nevner ikke MVA når de snakker om bedriftsavtalen som gjør at det blir dyrere enn med vanlig abonnement. Jeg sa klart ifra om at jeg betalte strømmen hjemme privat, selv om jeg hadde ett organisasjonsnummer men det var vist ingen problem sa de, til hel#¤tte med disse svindlerene!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Legg på når de ringer!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren som ringte fremstiller det som at han gir deg noe som er helt spesielt, og påstår at at dette er en del av en konkurranse du har kommet langt i, samt at denne avtalen kun er for enkelte utvalgte. Avtalen skal da være helt uten alt av gebyrer slik at Norgesenergi ikke tjener noe på dette, men at jeg skulle få den siden jeg hadde kommet meg så langt i denne konkurransen. Jeg trodde selvfølgelig ikke på at noen vil selge et produkt uten fortjeneste, og ville derfor ha vilkår og priser oversendt pr. mail. Dette fikk jeg aldri. Når avtalen endelig kom opp på "min side" hos Norgesenergi, så ble det tydelig at her var det ikke noe spesielt overhodet. Han sa også at jeg skulle få med en "sparepakke", da uten å si at dette kostet meg noe. Den var selvfølgelig lagt ved som ekstra kostnad. Det viser seg nå at dette er en Norgesenergi-avtale som heter "Topp 10-garanti". Selgeren har m.a.o. solgt inn en helt ordinær avtale som ikke engang viser seg å være mest passende til mitt forbruk. Kundeservice beklaget ikke en gang at deres selgere holder på slik, men kunne velvillig endre avtale til en som passet meg bedre. Seriøse aktører avklarer slikt før man tegner en strømavtale hos dem. Angreskjema er selvfølgelig sendt inn og jeg er tilbake hos min gamle leverandør som jeg ikke fatter at jeg forlot til å begynne med. Takk for mitt 48 timer lange kundeforhold, Norgesenergi, og for at dere kastet bort tiden min. Vi sees aldri igjen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og skjulte gebyr"
7 syns denne omtalen er nyttig

Den børste kundebehandling jeg har vært utsatt for fra et norsk selskap, og da har jeg handlet med en god del. Ingen kommer i nærheten av NorgesEnergi. Selger tok kontakt per tlf selv om jeg er registrert mot telefonsalg. Kom med fagre lovnader, jeg spurte om det var noen kostnader om jeg ønsket å avslutte avtalen. Det var det ikke fikk jeg høre. Noen måneder senere byttet jeg strømleverandør. Like etterpå dumpet det et krav på kr 500 i bruddgebyr ned i postkassen. Jeg klagde å bestride kravet. Hørte ikke noe fra NorgesEnergi, som likevel valgte å sende inkassovarsel. Jeg har nå sagt i fra at jeg er klar til å møte de i forliksrådet. Dette er første gang jeg har vært borti noe lignende.

Harald R
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt av strømselger fra Norges Energi, på Rykkinn-Bærum. Byttet strøm fra Fjordkraft 15.11.2018"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kom hjem leste jeg på data omtalen Norges Energi. Det var ikke mye bra det som ble skrevet om strøm Norges Energi. Sendte e-post til Norges Energi 20.11.2018. Der annullerte jeg strøm avtalen. men har ikke hørt noe. Avtalen med Fjordkraft er sakt opp og er nå Norges Energi. Kan opplyse for to år siden var jeg strømkunde Norges Energi. Da jeg flyttet strøm over til Fjordkraft, ble jeg fakturert med inkasso på kr.700,- vedr. kjøp av mobiltelefon på Elkjøp. Det er vel kanskje lov i disse dager å svindle strømkunder. Regjeringen bryr seg ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger kom med feilinformasjon og kundeservice nektet å rette opp i saken"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger på kjøpesenter sa vi fikk en spotpris avtale uten noen form for pålegg. Dette var også det vi kommuniserte at vi ville ha. Når første faktura kommer ser vi at vi er satt opp med en sparepakke til ca 50 kr i mnd. Kontakter kundeservice som fraskriver seg alt ansvar og sier det beste de kan gjøre er å avslutte sparepakke fra den inneværende dato.

Oddemann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"80% skjulte kostnader"
6 syns denne omtalen er nyttig

Forbruk strøm kr.24,50- fastbeløp som ingen vet hva er kr 47- Sparepakken som ingen vet hva er kr.49- Fakturagebyr med autogiro kr.49. Dette betyr kr.3,57 pr kW time. Er det noen som snakker om skjulte kostnader?? Dette selskapet har alt for mange passive kunder inklusive meg selv. Gjør noe med det!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette er en leverandør som tjener penger på renter og gebyrer."
7 syns denne omtalen er nyttig

Mulig de klarer å levere på en helt standard avtale, men med en gang man har et behov som ikke er helt A4, så blir det bare krøll. Elendig kundeservice, inkompetente svar, ingen vilje til å ordne opp og helt vill på å sende krav og renter, enda det er de som har gjort feil. Hvor mye energi skal man måtte bruke for å komme seg unna dette selskapet?

Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sprer falsk info om andre selskaper"
7 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bytte selskap fra Norgesenergi og fikk telefon fra Norgesenergi noen dager etter byttet. Greit nok. Men selgeren løy om vilkårene til det nye selskapet og mente at Norgesenergi sine negative tilbakemeldinger på nett bare var ubegrunnet. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har ingenting og klage over enda"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt dem i så kort tid enda men følger godt med i pris også i andre selskap. Vist prisen bli billigere i forresten Trønderkraft da bli det skiftet med en gang eller også i andre selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
12 syns denne omtalen er nyttig

Når jeg inngikk avtale med elkjøp om 500 kroner i avslag fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse fra selgeren. Jeg vet jeg burde sjekket vilkårene, men jeg stolte naturligvis (dum som jeg var) på opplysninger fra selgeren i butikken. Når jeg da endelig sa opp denne forferdelige strømavtalen, som har vært alt for dyr, etter 6 mnd, fikk jeg et bruddgebyr på 500 kroner. For det første fikk jeg beskjed om at det var 6 mnd oppsigelse, noe som tydeligvis var 9 mnd, og bruddgebyret var på 500 kroner uavhenigig av hvor lenge man faktisk hadde vært kunde. Den var altså overhodet ikke justert for det faktum at jeg allerede hadde vært kunde i 2/3 av tiden. Når jeg prøvde å forklare situasjonen til kundeservice kunne de ikke bry seg mindre om hva slag informasjon jeg hadde fått fra Elkjøp, som jo er deres kunderepresentant. Jeg fikk heller ikke heved gebyret eller noen annen form for løsning. Kommer aldri til å bruke Norges Energi noen sinne igjen, og fraråder alle fra å benytte seg av det. Elendig på alle måter; pris, kundeservice osv. osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader - styr unna."
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt en innkjøpsprisavtale som jeg takket ja til. Viste seg at de hadde lagt på masse ekstra tilleggstjenester - uten at jeg var informert om/takket ja til dette. Selgerene er svært pågående, og det ser ut som at de kun opplyser om det som er gunstig med avtalen, men unngår det som står i liten skrift.

Oddbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sagt opp avtalen min med annen leverandør to ganger!"
6 syns denne omtalen er nyttig

En selger på Elkjøp løy og sa jeg skulle få rabatt, mens han i virkeligheten byttet min strømleverandør. Det ble masse styr for å bytte tilbake med kreditnotaer etc. Siden har ikke NorgesEnergi gitt seg. De spør om bestillingen min og når den skal settes i kraft selv om jeg har sagt fra at jeg bestilte aldri. Senest nå et halvt år etterpå ringe de om det samme og nå har de jaggu sagt opp strømavtalen min med både Hafslund og min strømleverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Påstår at jeg ikke har avlest måler i de siste fem år. Ny måler kom inn og fikk en strømregning som viste et forbruk som lå på 246% over tidligere forbruk....

Frustrert O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna! Spekulerer i underfakturering"
9 syns denne omtalen er nyttig

Spekulerer i underfakturering (og å ikke sende fakturaer i det hele tatt) for at du skal bygge opp en høy gjeld, før de avslutter abonnementet og krever inn. Pass på!

NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
678 kr
40,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
761 kr
45,67 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
766 kr
45,97 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
772 kr
46,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
774 kr
46,43 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
774 kr
46,45 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
816 kr
48,97 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
883 kr
52,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
274 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
917 kr
54,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR