Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Snyter folk med strømforsikring og pris-sikring

Omtale av  Marie E. W

Vi har betalt kr. 98 hver måneden for tjenester jeg ikke har bedt om eller ønsker, derfor bytter jeg nå strømselskap. Sjekk faktura nøye, for det begynner gratis og så begynner du å betale når du velger e-faktura. De såkalte tjenestene er Strømforsikring og Prissikrimg og koster kr. 49/styk.

Svar fra NorgesEnergi
01.09.2022 08:17

Hei Marie, Våre strømtjenester er valgfrie og uten binding. Ved tilbud om strømtjenester kan man få tilbud om første måned gratis, men man skal da alltid opplyses om ordinær pris for produktet videre. Strømtjenestene vil også alltid stå oppført under oversikt over strømavtalen, samt på faktura slik at man kan ta kontakt med kundesenteret dersom det ikke er ønskelig å fortsette med produktene. Vi beklager dersom du føler du har fått utilstrekkelig informasjon om produktene. Dersom du ønsker at vi tar en gjennomgang av saken må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

God service. Hjelpsomme

Omtale av  Elin D

Opplysende.hyggelig kundebehandler. Hjelpsomme. Ryddig.

Svar fra NorgesEnergi
01.09.2022 08:13

Hei Elin, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, det setter vi pris på! Kontakt gjerne vårt kundesenter dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med, Ha en fin dag! mvh Nina - NorgesEnergi

Mersalg

Omtale av  Bendik

Ble oppringt fra kundeservice som lurte på om jeg kunne svare ok på en melding om noen tilbud sånn at jeg skulle slippe å bli ringt opp ofte. jeg spurte om jeg takket ja til tilbudene ved å svare ok, det sa de at jeg ikke gjorde. nå har jeg strømforsikring, prissikring og 100% fornybar energi.

Svar fra NorgesEnergi
01.09.2022 08:12

Hei Bendik, Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse i samtale med en av våre salgsrepresentanter. Vi setter pris på at du gir oss tilbakemelding slik at vi kan ta saken videre, og håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Håper på å høre fra deg! mvh Nina - NorgesEnergi

Fornøyd med NorgesEnergi som strømselskap.

Omtale av  Inger E

Fornøyd med pris og levering av strøm. Bruker spotpris. Prøver å spare så mye som mulig av strøm. Fint uten faste avslag,men enda bedre med en lavere pris på strøm.

Svar fra NorgesEnergi
30.08.2022 11:32

Hei Inger, Takk for en hyggelig tilbakemelding :) Det er veldig fint å høre at du er fornøyd med avtalen din. Ha en fortsatt fin dag :) Mvh Arne - NorgesEnergi

Fantastiske mennesker på kundeservice

Omtale av  Inger L. G

Hadde et stort problem som kundeservice ryddet opp i under timen. Anbefales på det varmeste!

Svar fra NorgesEnergi
26.08.2022 15:43

Hei Inger, Tusen takk for en veldig hyggelig tilbakemelding -det setter vi stor pris på! Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. mvh Nina - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

En fornøyd kunde.

Omtale av  Joffi

Jeg har god erfaring med Norges Energi. Jeg har benyttet NorgesEnergi i mange år det er det riktige for meg.

Svar fra NorgesEnergi
26.08.2022 15:40

Hei Joffi, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du har vært lojal kunde hos NorgesEnergi, og håper du fortsetter å være fornøyd med oss som din strømleverandør. Mvh Nina - NorgesEnergi

Skuffende

Omtale av  Texzo

Dere er dyrt. Strøm regning ikke bra. Alt for dyrt med strøm. Men jeg skal forlate dere snart.

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2022 15:17

Hei Texzo, Strømprisene er dessverre svært høye i disse dager. Da dette er selve markedsprisen for strøm, kan vi dessverre ikke påvirke prisen men vi kan sørge for at du har den beste avtalen vi kan tilby. Håper derfor du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter, så tar vi gjerne en gjennomgang av din strømavtale hos oss. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16. mvh Nina - NorgesEnergi

De lever hva de lover, kunde siden 2008

Omtale av  Hans P. R

Ryddige på kundeservice (når du får kontakt) jeg hadde de fra 2008 -2022 på en stor generasjonsbolig Tok de med til to nye hus. Norgesenergi er seriøse

Svar fra NorgesEnergi
23.08.2022 15:46

Hei Hans, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi. mvh Nina - NorgesEnergi

Høyt påslag og oppdelt faktura

Omtale av  Tottoen

Etter bindingstiden har jeg blitt overført til en avtale som har tilsynelatende samme navn som deres beste avtale, men med et høyere påslag. I tillegg har de sluttet med å tilby samlet faktura. De reklamerer med prisgaranti, men utelater å informere om at denne må du melde inn på ny hver eneste måned, og alltid mot en ny aktør.

Svar fra NorgesEnergi
19.08.2022 11:30

Hei Tottoen, Dersom strømavtalen endres etter en kampanjeperiode skal man alltid få god informasjon om vilkår for avtalen ved avtaleinngåelse. Man varsles også via mail ved endt kampanjeperiode om overgangen til ny strømavtale slik at man til enhver tid kan kontakte kundesenteret dersom man ønsker å endre strømavtale. Dersom du har spørsmål vedrørende din nye strømavtale, eventuelt om du ønsker å endre strømavtalen din må du derfor gjerne kontakte vårt kundesenter. Baser på det du skriver, antar jeg at du sikter til vårt tilbud om Prismatch. Dersom man får tilbud om en rimeligere spotprisavtale, matcher vi prisen. Det stemmer at man ikke kan matche samme avtale flere ganger, og våre vilkår står alltid oppført på vår hjemmeside: https://norgesenergi.no/kampanje/prismatch/ Kontakt gjerne vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80 dersom du har spørsmål vedrørende din nye strømavtale, eventuelt om du har spørsmål vedrørende Prismatch. Mvh Nina - NorgesEnergi

Norges Energi

Omtale av  Atle

Fint med strømkonto. Priser og faktura og hvor mye som står igjen på konto kan være litt uoversiktlig. Ellers godt fornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 12:04

Hei Atle, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos oss! Dersom du har spørsmål vedrørende din Strømkonto, må du gjerne kontakte vårt kundesenter, så tar vi gjennomgang. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Billig strøm.

Omtale av  Liv S

I disse tider da mange i Norge har dyr strøm, har jeg så billig strøm som aldri før! Så da må jeg jo være veldig fornøyd!

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 12:02

Hei Liv S, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med strømavtalen din hos NorgesEnergi. Ønsker deg en fortsatt fin sommer! mvh Nina - NorgesEnergi

De fakturerer feil forbruk

Omtale av  Birgit

Sjekk at forbruket er riktig. Det blir sendt faktura med grove feil i forbruket. De hadde 3 doblet forbruket. De tok ikke skyld, men skyldte på Enett, men Elnett skyldte på NorgesEnergi. NorgesEnergi burde reagert på det høye forbruket,spesielt fordi det er ferietid .Forbruket var mye høyere enn i de kaldeste vintermånedene. NorgesEnergi må passes på. De er ikke til å stole på. Strømmen er dyr nok om de ikke skal klusse med forbruket som de tredoblet.

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 12:01

Hei Birgit, Vi bruker forbrukstallene vi mottar fra din netteier. Dersom det er feil med forbruket som er registrert, er vi derfor avhengige av å motta korrigeringer fra din netteier. Så snart vi mottar korrigeringer fra nett, vil korrigeringene fremkomme av fakturaen din fra oss. Kontakt derfor gjerne din netteier dersom du mener forbruket er feil. Skulle det være noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi

Ble lurt !

Omtale av  Heidi B

Jeg spurte flere ganger om dette skulle bli billigere for meg! Det ble utelatt at det kom moms oppå! Og jeg er ikke momspliktig ! Så gratulerer til meg! Som nå betaler 25 % mer enn før!! Og 12 mnd ab. Føler meg så lurt! Lurer på om det faktisk er lov med slik falsk markedsføring???

Svar fra NorgesEnergi
17.08.2022 11:57

Hei Heidi, Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi, det ønsker vi selvsagt ikke. Det er vanskelig å besvare din omtale nærmere ifht hva som kan ha skjedd uten å ta en nærmere kikk på ditt kundebildet hos oss. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vår kundesenter for nærmere informasjon. Dersom dette gjelder privatavtale kan du kontakte oss per tlf: 38 10 00 80, dersom det gjelder bedriftavtale kan du nå oss per tlf: 38 10 00 81. Mvh Nina - NorgesEnergi

Lureri

Omtale av  Elvis O

Blir lurt for å betale på noe som ikke man har bestilt. Ingen tar noen ansvar, og ingen som ringer opp igjen.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2022 11:53

Hei Elvis, Man skal alltid få god informasjon om strømavtalen ved avtaleinngåelse, jeg beklager derfor dersom du ikke opplever å ha mottatt tilstrekkelig informasjon -og ønsker selvsagt å undersøke dette nærmere. Kontakt gjerne vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. Dersom du velger å legge igjen telefonnummeret ditt skal du bli oppringt så snart en kundebehandler er ledig. Du kan også kontakte oss via vårt kontaktskjema om ønskelig: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Nina - NorgesEnergi

Bra priser til tross for advarsler

Omtale av  Liridon

Synes de har holdt seg godt på prisene. Har tegnet avtalen gjennom elkjøp som det ble sterkt advart mot, men likevel har dette vært noe av det bedre og mest stabile jeg har hatt. Bytt.no forvirres lett når jeg plotter inn data fra avtalen min og viser meg langt dyrere avtaler som de mener er mye bedre enn det jeg har. Har i dag påslag på 4,49øre/kwh og betaler 5kr/mnd i fast avgift. Alle de andre tilleggsproduktene ble avbestilt samme dag som avtalen ble inngått. Avtalen heter Gul Spot Lavpris. Positivt - Mine sider inneholder mye info - Konkurransedyktige priser - Meget lav fastpris over lang tid (brukt dem i snart 2 år) - Lavt påslag over lang tid (brukt dem i snart 2 år) - Vært i kontakt med kundeservice 2 ganger, vært kjempegreit å snakke med dem. Negativt - De valgte å avslutte gjennomfakturering for nettleien... FYYYY. Egentlig -1 stjerne bare for dette, men trekker ikke for den da dette er en ekstra kostnad for dem. Hjelper ikke å unnskylde seg med at det er lettere å forstå hva jeg betaler for, for energi delen har ikke endret seg. Det eneste som har skjedd nå er at nettleien har blitt fjernet fra fakturaen. Jeg kan godta at dette koster dere litt mer å kreve inn, men nettopp dette ville vært med på å styrket kundens tilfredshet. - De har ett merkelig skjult påslag på alt fra 1-5 øre på spotprisen som de ikke spesifiserer og som ikke henger på greip i forhold til noe som helst. -2 stjerne kun for dette. Fjerner de det skjulte påslaget så skal de få 5 stjerner lett.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2022 11:50

Hei Liridon, Tusen takk for din tilbakemelding! Det er hyggelig å høre at du synes strømavtalen din var stabil og at du var fornøyd. Som du nevner har vi ikke lenger gjennomfakturering med noen netteiere, og vi setter pris på din tilbakemelding angående dette. Det ble bestemt å fjerne gjennomfakturering, i hovedsak fordi mange kunder slet med å forstå forskjell på strøm og nettleie. VI er klar over at dette ikke gjaldt alle kunder, og at mange gjerne hadde ønsket gjennomfakturering fortsatt, men dessverre har vi ikke mulighet til å ha denne løsningen for kun noen få kunder. Det må enten være for alle våre kunder eller ingen av våre kunder. Når det gjelder påslaget du nevner, så skal vi ikke ha noen skjulte påslag i avtalen. Vår standardavtale, Spotpris, har en fast månedsavgift på 49 kroner i tillegg til strømprisen, men ingen ørespåslag. Det høres ut som du står på en litt eldre avtale, Gul Spot Lavpris, men kontakt oss gjerne dersom du vil vi skal sjekke om du har den beste avtalen vi kan tilby eller om vi kan gjøre det billigere for deg. Ha en fin dag, og en fortsatt god sommer! Mvh Arne - NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Service

Omtale av  Eva L

Kort ventetid Veldig god hjelp. Forståelig forklaring fra kundeservice

Svar fra NorgesEnergi
09.08.2022 10:26

Hei Eva, Takk for tilbakemeldingen din! Det er veldig kjekt å høre at du hadde en god opplevelse med vårt kundesenter, og at det var kort ventetid. Ønsker deg en fortsatt god sommer! Mvh Arne - NorgesEnergi

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR