Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Holder ikke hva de lover og blander seg i ting de ikke har noe med

Omtale av  Bjørn

En bedrift som blander seg inn i det frie ord fortjener ikke kunder (boikotter Resett). De svarer ikke på epost, telefon svarer de på etter lang lang tid. Prisen er ikke den de lovde. Jeg flytter til et mer seriøst selskap.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14:01

Hei Bjørn. Vi i NorgesEnergi har ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og vår beslutning om å fjerne annonser som i utgangspunktet aldri skulle vært vist på resett.no, er ingen boikott. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Det er store variasjoner i antall henvendelser til vårt kundesenter og det er flere forskjellige faktorer som spiller inn. Vi kan derfor i enkelte perioder ha lite henvendelser til vårt kundesenter, mens vi i andre perioder har forholdsvis lang ventetid. Vi har full forståelse for at dette kan være frustrerende for våre kunder og vi vurderer løpende tiltak i perioder med mye henvendelser. Vi har hatt en travel vinter, men ventetiden har heldigvis gått ned etter det. Dersom vi har kø på telefon kan du også legge igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp igjen. Vi synes det er leit om du har opplevd at avtalen ikke var som den ble forespeilet ved inngåelse. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Frekke selgere

Omtale av  Nina S. W

Vil med dette advare alle som ferdes i Torvbyen mot frekke selgere av strøm fra NorgesEnergi. Det er to unge selgere som jobber sammen, de spør om navn, telefon nr og mail adresse. De er pågående ovenfor eldre mennesker, selv om man sier at man ikke er interessert. I dette tilfelle så ble telefon nr utgitt slik at de eventuelt kunne ta kontakt ved senere anledning. De leverer ut reklameprosjekt «Slik blir du litt grønnere i hverdagen». Uten da å ha oppgitt navn eller mailadresse, så bruker NorgesEnergi telefonnummeret og melder inn ny kunde (da uten at de har signatur fra sine «nye» kunder). En slik innsalgsmetode fra NorgesEnergi er både uetisk og umoralsk. Er det lov å skaffe nye kunder med slike metoder?.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14:09

Hei Nina. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det skal ikke være mulig for selger å melde inn kunder uten samtykke da registrering forutsetter en signatur eller i enkelte tilfeller at man besvarer sms via sin telefon. Videre er det viktig at selgere opptrer respektfullt og høflig. Viser til pågående dialog hos oss hvor vi har fått mer informasjon fra deg og undersøker saken. Vit at dette er en sak som blir prioritert hos oss. Mvh Monica, NorgesEnergi

Boikottet annonsering hos nettavisen Resett, dyr strøm, useriøse og dårlig kundeservice!

Omtale av  Stig

Telefonselgere fra Norges Energi AS, respekterer ikke at man har reservert seg mot telefonsalg! Dessuten er jeg ikke kunde lengere hos Norges Energi AS! Jeg sa opp kundeforholdet for at de boikottet nettavisa Resett, ved å slutte å annonsere der! Et firma skal være politisk nøytrale! Jeg vil anbefale dere å boikotte dette useriøse firmaet! Jeg anbefaler å blokkere nummer som Norges Energi AS bruker! Dessuten er de dyre på strøm og har en elendig kundeservice. Huseiernes Landsforbund har en avtale med Norges Energi AS, som medlem av Huseiernes Landsforbund har jeg oppfordret dem til avslutte sin avtale med Norges Energi AS. Som er et useriøst firma! De fortjener ikke 1 stjerne engang!

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12:43

Hei Stig. Vi følger de samme reglene som andre i forhold til telefonsalg og skal ikke ringe til de som er reservert mot telefonsalg. Dersom du var/nylig hadde vært kunde hos oss på det tidspunktet er det nok i den forbindelse vi har ringt. Når det gjelder resett var det aldri meningen at vi skulle annonsere der og vi valgte å fjerne våre annonser når vi ble gjort oppmerksom på det. Det er viktig å presisere at dette ikke gjelder et boikott av resett.no og vi synes det er leit at det oppfattes som det. Vi har ingen politisk dreining verken mot høyre eller venstre. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og opplever oss som useriøse. Vi vil gjerne ha tilbakemelding dersom det er noe spesielt du har opplevd hos oss som gjør at du oppfatter oss som useriøse. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Rot med avtaleinngåelse og angrerett

Omtale av  Griffern

Norgesenergi ringer og inngår avtaler pr. telefon. Etter det opplevde jeg at det tok 3 uker før jeg fikk angreskjema og avtalene skriftlig. Etter loven har jeg da rett til å angre, men Norgesenergi hevdet at fristen for dette var passert. De skyldte på posten og treg levering for å frata med retten til å angre. Jeg måtte lese fra lovteksten, og vise til min evt. oppfølging av dette dersom de skulle tvinge meg inn som deres kunde. Forbrukerklage og juridisk oppfølging ble opplyst. Til slutt fikk jeg løfte om at de skulle stryke avtalene om levering av strøm, etter en halv times telefonmøte med Norgesenergi. Nå er jeg spent på om de holder seg til Norsk lov mht. dette.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12:42

Hei Griffern. Her har det oppstått en veldig uheldig situasjon og vi synes det er leit at du opplever at du har blitt fratatt din angrerett. Det er riktig at man har rett på to uker angrefrist etter inngått avtale via telefon og det gjelder hos oss også. Man kan benytte seg av angrefristen ved å sende inn skjema eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon eller epost. Dette gjelder også dersom man ikke har mottatt angreskjema enda. Dersom vi skal kunne sjekke oppi saken din er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har fått en tilfredsstillende løsning på saken etter siste kontakt og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom dette ikke er tilfelle. Mvh Monica, NorgesEnergi

Veldig dårlig på fakturering og opplysninger.

Omtale av  Jenny

Har hatt avtale om å betale lik pris hele året. Har hatt det i mange år. Skulle skifte strømleverandør og fikk da strømoppgjør fra NorgesEnergi på kr. 13000. Uten noe spesifikasjoner. Etter mange mail fikk jeg spesifikasjoner på beløpet som da var helt fra 4 år tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
08.05.2019 12:42

Hei Jenny. Ut ifra det du beskriver ser det ut som at du har hatt vår valgfrie betalingssløsning, Strømkonto. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker din faktura fra. Du får da faktura med samme beløp hver måned for en mer forutsigbar strømutgift. Fakturaene sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Det anbefalte beløpet er satt ut i fra ditt strømforbruk og er det som jevnt over anbefales av oss at betales. Man har likevel mulighet til å betale inn mer eller mindre enn ønskelig i perioder dersom man har behov for det. Vi anbefaler at man følger med på saldo som oppdateres på hver faktura slik at man vet hvordan man ligger an med innbetalinger. Det er vanskelig å si hvorfor din Strømkonto har havnet så mye i minus, og vi synes det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Vi forsøker å gjøre Strømkonto så forståelig og oversiktlig som mulig for våre kunder, og oppdaterer til en hver tid anbefalt månedsbeløp i forhold til reelt forbruk for at fakturabeløpene skal være så riktige så mulig i forhold til strømforbruket. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi kan også dele opp din faktura dersom det er ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Papirgebyr

Omtale av  Audun

Opprettet eFaktura med en gang jeg fikk melding fra NorgesEnergi. Fikk likevel papirfaktura med ekstragebyr på neste regning. Jeg sender referansenummer og screenshot fra nettbanken som beviser at avtalen er opprettet, men NorgesEnergi hevder likevel at avtalen ikke er opprettet, og at dette må gjøres. Det kan jeg ikke, for hver gang jeg forsøker får jeg melding om at avtalen allerede eksisterer. Jeg forklarer saken, og får svar fra kundeservice ca en gang i uken om at jeg må opprette avtale. Til slutt virker det som om de forstår, og sier de skal ordne dette manuelt. Men da har jeg fått enda en regning med papigebyr. Dette mener de det er riktig at jeg betaler. Anbefaler alle å styre unna denne kjeltringbedriften og heller velge en seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre med en gang bindingstida går ut.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14:51

Hei Audun. Dette synes vi er veldig leit å høre og vi beklager at saken din ikke ble løst ved første henvendelse. Når det gjelder opprettelse av e-fakturaavtale er det veldig begrenset hva vi kan gjøre hos oss, så her har nok kundebehandlere handlet i god tro. E-fakturaavtale er en betalingsavtale mellom deg og banken og er derfor ikke noe vi kan opprette hos oss. Når e-fakturaavtalen så er opprettet sendes det en beskjed til oss via Nets slik at vi får lagt det inn i vårt system. Det er ytterst sjeldent at feil forekommer her. Det er vanskelig å si akkurat hva som har skjedd her, men ut i fra det du beskriver her kan det høres ut som en systemfeil hos oss eller i annet ledd. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen. Dersom det er en feil hos oss er det ikke rettmessig at du skal måtte betale for fakturagebyr og da ønsker vi i så fall og fjerne/kompensere for dette. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dårlig service, driver med lokkepriser får så sette opp prisene skyhøyt etter kort tid🤬

Omtale av  Kjell B

Avtalen som du skriver med dette selskapet er ikke verdt papiret den er skrevet på, når du har fått en god strømavtale med lav pris, så setter de opp prisene etter en stund uten noe varsel. Når du konfronterer de med det på tlf så får du bare et skuldertrekk tilbake. De er vanskelig å nå, lang telefontid og når du endelig får tak i en kunderettleder får du som regel ingen hjelp. Ikke kjøp strøm hos dem.

Svar fra NorgesEnergi
09.05.2019 14:50

Hei Kjell. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt og at du mener vi driver med lokkepriser. Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen du gir da vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige priser over tid. Det vil, som hos alle strømleverandører, kunne bli gjort endringer på din avtale, men dersom det skulle bli gjort noen endringer varsles dette alltid i forkant. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og se på saken din på nytt. Vi har hatt en travel vinter med lengre ventetid enn vi skulle ønske, men etter å ha satt i gang tiltak har heldigvis ventetiden gått ned siden da. Mvh Monica, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR