Meny

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
NorgesEnergi

"Blir lurt av strømkonto"

Omtale om NorgesEnergi skrevet av Helga S for 02.09.2019 14.16

NorgesEnergi har totalt 284 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Blir lurt av strømkonto"

Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned. Så når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Jeg har betalt 500 kr over anbefalte beløp hver måned i nesten ett år, og no skylder jeg fremdeles 3000 kr. og det er høst etter en varm sommer. Føler meg lurt siden Norges energi ikke ga beskjed om at jeg betalte for lite, og de tar høye renter på det du skylder de. Jeg har derfor byttet strømselskap.

Svar fra NorgesEnergi
06.09.2019 11.04
Hei Helga. Anbefalt beløp å betale til Strømkonto beregnes ut i fra ditt årsforbruk. Vi mottar jevnlig oppdateringer av forbruk fra din netteier for å sikre at beløpet som betales samsvarer med strømkostnadene. Da Strømkonto regner et gjennomsnitt av ditt forbruk hele året er det vanlig at man ligger litt i minus på vinteren, men at man vanligvis går i pluss utover sommeren/tidlig høst. Det skal ikke være slik at man havner såpass mye i minus dersom man har betalt inn anbefalt beløp eller til og med mer som du oppgir å ha gjort her. Vi vil veldig gjerne se på denne saken og sjekke opp i hva som har skjedd her. For å kunne gjøre dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale i vårt system. Du kan da ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Bytt.no
"Blir lurt av strømkonto" skrev Helga S om NorgesEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Helga S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges Energi har lurt meg fra dag 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Norges Energi har lurt meg fra dag 1. Var lovd gratis strøm de to første mnd, og har aldri hatt så høye strømregninger noen gang. Også deres politiske polariserende holdninger ved å svarteliste/boikotte konservative medier var dråpen til å ALDRI mer ha noe med Norges Energi å gjøre, anbefaler alle å gjøre det samme.

Svar fra NorgesEnergi
12.09.2019 09.41
Hei Kurt. Takk for din tilbakemelding. Vi boikotter ingen. Vi vil aldri kneble ytringsfriheten eller mediemangfoldet og vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Som kunde hos oss skal du kunne være trygg på at avtalen du får er den samme som du har blitt forespeilet i kontakt med oss og vi beklager dersom dette ikke har vært tilfelle. Som lavprisaktør er vi blant de rimeligste i markedet. Det er vanskelig å si hvorfor du har opplevd å få en større faktura fra oss. Dette kan komme av for eksempel forbruk eller innkjøpsprisen i perioden. Innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører slik at i perioder med høyere markedspris vil alle leverandører bli påvirket av dette. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov slik at hvilken avtale som lønner seg vil kunne variere fra person til person. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i disse tingene for deg og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rotete strømregning og gebyrer som ikke nevnes"

Byttet til Norgesenergi i fjor da man fikk 1000,- i rabatt hos elkjøp (raske penger). 9 mnd binding. Ikke noe problem. Så kommer problemene. Fikk en telefon fra en hos Norgesenergi om noe de kalte strømkonto. Betal inn ekstra hver mnd. og ha en buffer for «vinteren». Jeg slo til og tenkte det var lurt. INGEN sa at det var et gebyr pr. mnd. på 49,- Avsluttet derfor «avtalen» og lar regninger gå fra konto som vanlig (avtalegiro). Plutselig får jeg regning på 5600,- fra kredinor. Sjekker mine sider hos norgesenergi. Står ingenting der om ubetalte regninger. Sender epost til kundeservice med spørsmål om hva dette er. Får beskjed om å betale. De mener jeg har fått tilsendt regninger pr. sms og post (aldri sett noe til). Lite «ydmyke» eller hjelpsomme. Betalte regning og har nå byttet strømleverandør. ALDRI Norgesenergi igjen.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 11.52
Hei Åsmund. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Grunnet at det da er et annet kontonummer man betaler inn til sendes første faktura per post så kan man opprette ny betalingsavtale om man ønsker det. Faktura sendes da alltid til kontaktinformasjonen vi har fått oppgitt av kunden. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og at du ikke har opplevd å få den forståelsen og hjelpen du trenger. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært trofast kunde i mer enn 10 år. Har aldri sjekket fakturaer - i min naivitet har jeg trodd at de oppførte seg realt. Fikk et innspill om at selskapet har et litt tvilsomt renommé, og tok en grundig gjennomgang av hva jeg faktisk har betalt. Har blitt fakturert en rekke gebyrer og "tjenester" jeg overhodet ikke har bedt om, eller har behov for. Tusenvis av kroner over mange år. Er ikke synd på meg siden jeg har vært dum og naiv, men ønsker å gjøre andre oppmerksomme så de ikke gjør samme feil. Velg et annet selskap, det er mange å ta av. Husk at NE er eiet at Hafslund.

Svar fra NorgesEnergi
09.09.2019 12.55
Hei Erik. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Ekstra tjenester og fordelsavtaler skal ikke registreres på deg som kunde uten at du selv har takket ja til det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til kundeservice@norgesenergi.no. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Norges dårligste strømselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal aldri tilbake til NorgesEnergi igjen. Dårlige priser. Sammenlign med feks. LOS. Elendig kundeservice. Dårlig grensesnitt på "min side". Avtalevilkårene er ikke lett tilgjengelig for forbrukeren. -Skjult. De benytter seg av automatisk oppringing av kundene sine. Forvent mange anrop, de er desperat redde for at du skal bytte selskap.

Svar fra NorgesEnergi
03.09.2019 15.05
Hei Espen. Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste strømleverandører. Vi som alle andre strømleverandører kjøper inn strømmen på en felles europeisk kraftbørs, Nordpool. Innkjøpsprisen får vi dessverre ikke gjort noe med, men vi jobber til en hver tid med å holde strømkostnadene så lave som mulig for våre kunder. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Vi hjelper deg gjerne med å finne den avtalen som passer best for deg og ditt forbruk om det er ønskelig.
Din tilbakemelding på min side og tilgjengelighet for avtalevilkår tar vi til oss og vi sjekker om det er noe vi kan gjøre for å gjøre dette enda bedre. Det er viktig for oss at min side er brukervennlig og at kunder enkelt får oversikt over sin strømavtalte og sitt forbruk. Når det gjelder avtalevilkår mottar man alltid en e-post like etter bestilling hvor man får informasjon om strømavtalen, samt en link hvor man kan komme direkte til avtalevilkår og angrefristskjema. Dette tar vi en titt på og ser om det kan gjøres enda mer oversiktlig for våre kunder.
Vi beklager dersom våre telefonoppringninger oppleves som forstyrrende. Det er ikke vår intensjon. Dersom du ikke ønsker å bli ringt av oss kan du ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det slik at du ikke blir ringt av oss mer. Mvh Monica, NorgesEnergi
NorgesEnergi har totalt 284 omtaler på Bytt.no
NorgesEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Gå til NorgesEnergi
SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Gul webspot
Timespot - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
685 kr
41,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Strøm
Variabel pris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
746 kr
44,73 øre/kWt
Detaljer
Les mer
e-Spot
Timespot - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
768 kr
46,10 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til medlemspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
773 kr
46,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til fordelspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
779 kr
46,76 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul spot lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
781 kr
46,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm til lavpris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura
781 kr
46,88 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Gul innkjøpspris
Innkjøpspris - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
823 kr
49,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 5-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
883 kr
52,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Topp 10-garanti
Andre prismodeller - NorgesEnergi
285 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
917 kr
54,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR