Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Fornøyd

Omtale av  Isabell

Hadde en positiv erfaring som kunde hos Tinde. Alt fungerte som det skulle!

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hei. Det er godt å høre at du var fornøyd som kunde hos oss. Du er alltids hjertelig velkommen tilbake som kunde om du skulle ønske det en dag i fremtiden =) Hilsen Emil

Nyttig (2)

God oppfølging

Omtale av  Toralv M

Veldig bra at en levrandør av denne type tjeneste tar kontakt med kunde slik at kunden kan få stille spørsmål ang. sitt kundeforhold

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hallo. Selvfølgelig skal vi kontakte de kundene som ønsker å bli kontaktet for å svare på spørsmål. Fornøyde kunder er alltid viktig for oss her hos Tinde og vi strekker oss det lille ekstra for å få til dette =) Hilsen Emil

Nyttig (2)

Fastledd på kr. 79,- pr. mnd. og markedsført som Tinde Lavpris

Omtale av  Rune

Jeg var deltagende i en samtale med en av deres selgere tidligere i dag, og dette var en mindre hyggelig opplevelse. Taktikken som her ble benyttet var svært pågående og lite informativ. Innledningsvis fikk personen dere ringte opplyst at han var videre i en konkurranse sammen med fem andre. Hva som videre ble avtalt vet jeg ikke, men kort etter han legger på mottar han en sms med oppfordring om å svare «Ja». Det opplyses at han da vil binde seg for 12 mnd. med overnevnte mnd. pris, og helt riktig at de to første mnd. ville være halvpris. Siden jeg fraråder han å inngå avtalen sletter han sms, og vi fortsetter møtet. Kort etter ringer selger igjen, og jeg tar over samtalen. Selger er ubehagelig og torpederende, og svarer unnvikende. Han unngår å svare på om kunden slipper å betale annet enn nevnte sum, og påstår hardnakket at dette er et enestående tilbud. Jeg møter han tilbake med at dette ikke er tilfelle, og viser til den høye månedsavgiften og at det ganske sikkert påløper pris pr. kWh i tillegg. Han bekrefter dette, men at prisen er uten påslag slik som andre opererer med. Jeg svarer tilbake at påslaget i en liten leilighet neppe vil utgjøre mer enn kr. 20,- og ergo er avtalen hans dyr. Da jeg senere på dagen er inne og studerer avtalen ser jeg også at de krever forskuddsbetaling.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hei. Det er kjedelig å høre at kvaliteten på samtale med selger ikke har vært en positiv opplevelse. Vi ønsker jo selvfølgelig at selger skal være hyggelig, informativ og imøtekommende, og tar slike henvendelser veldig seriøst ettersom at dette ikke er gunstig for hverken oss eller potensielle nye kunder. Avtalen vår er en god avtale som vi tilbyr alle vi ringer ut til uavhengig av hvilke konkurranser de har deltatt i, og er på ingen måte en premie. Det er som oftest kWh prisen som utgjør den største delen av fakturaen, og varierer selvfølgelig mye avhengig av strømforbruket til den individuelle brukeren Enkelte av våre avtaler faktureres med forskudd, noe som selvsagt ikke er dyrere for deg som kunde. Ønsker man etterskudd eller en annen avregning kan en av våre flinke kunderådgivere ta en titt på saken. Hilsen Emil

Nyttig (1)

Veldig fornøyd

Omtale av  Lise N

Kundeservicen er veldig bra og det er billig strøm

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hei. Det er flott å høre! Målet vårt er å ha den beste kunde servicen og de billigste avtalene her i Norge =) Hilsen Emil

Nyttig (2)

Faktura

Omtale av  Liv R

Ønsker faktura på e-post, det blir mer oversiktlig..., og lettere å finne regningen...

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Heisan. Det er klart vi kan ordne dette for deg Liv R! Det er bare å kontakte oss på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected] så får vi registrert det til neste faktura. Hilsen Emil

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelige salgstriks og lureri hele veien.

Omtale av  Irina T

Selgere som unnlater å informere riktig , grusomt å ha med de å gjøre. Ikke anbefales

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hei. Det er kjedelig å høre at selger har vært unnvikende under samtalen. Ta gjerne kontakt med oss på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected] om det er noe vi kan svare på angående avtaler hos Tinde eller om du har lyst til å gi en mer utfyllende tilbake melding om selger slik at vi kan ta det videre. Hilsen Emil

Nyttig (2)

Leverte etter avtale! Veldig bra!

Omtale av  Robert F

Helt greit og rimelig alternativ! Grunnen til at jeg skiftet er hensynet til lokale aktører, i dette tilfellet Haugaland kraft.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:30

Hei. Det er godt å høre at du har hatt en god opplevelse her hos oss, og var fornøyd med den avtalen du hadde. Flott å høre at du har funnet en leverandør du er fornøyd med! Om det skulle forandre seg i fremtiden så er du alltid hjertelig velkommen tilbake til gode avtaler her hos oss i Tinde ;) Hilsen Emil

Nyttig (2)

Useriøse og toppen på frekkhet

Omtale av  Stein J. A

Ble oppringt av selger fra Tinde. Også her at jeg hadde vunnet i en konkurranse og at jeg kan få 2 måneder med halv pris på strøm og billigere en de jeg hadde videre. Dum så jeg var takket jeg ja da jeg tenkte på å prøve en ny leverandør og at min tidligere strømleverandør Kanskje ville komme med tilsvarene. Min gamle leverandør ringte seinere og ønsket meg tilbake og kom selvfølgelig med ett godt tilbud. Tenkte at jeg ville takke ja da jeg har vært fornøyd tidligere. De skulle ordne alt sammen med bytte tilbake. Og nå fikk jeg faktura fra Tinde på 3300kr for brudd på avtale. Dette skal taes videre med Forbrukerrådet. Aldri mere Tinde og anbefaler de ikke til noen. Rent lureri.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Heisan. Våre eksterne selgere ringer ut med avtaler til alle som har vært med på noen av konkurransene som er sponset av Tinde eller hatt Tinde som samarbeidspartnere. Avtalen som tilbys er ikke en premie, men et tilbud vi tilbyr alle nye potensielle kunder, men det er kjedelig å høre at selger har fremhevet dette som en premie. Det er flott å høre at du fikk et godt tilbud fra en annen leverandør du ble fornøyd med. Det høres ut som at du har fått tilsendt en bruddgebyr-faktura i henhold til avtalen du inngikk, det kan skje når vi ikke mottar angrerett og det foreligger en avtaletid. Informasjon om angrerett og bruddgebyr skal ha blitt informert om i SMS bekreftelsen og under samtale med selger, for vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Hilsen Emil

Nyttig (4)

Seriøs

Omtale av  Vidar R. S

Jeg oppfatter Tinde Energi som svært seriøs og imøtekommende når jeg har hatt kontakt med de. Meget hyggelig personell på kundekontakt, hjelpsom og lydhøre.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

God dag. Så hyggelig å høre, for målet vårt er at alt hos oss skal bli tatt på en seriøs og profesjonell måte uansett hvilken type henvendelse det skulle gjelde. Hilsen Emil

Nyttig (2)

Billigere strøm eller flere halv pris mnd i løpet av ett år.

Omtale av  Solbjørg

For å ha meg som kunde mer enn ett år, som er bindingstid, må dere ha flere mnd enn de 2 første til halv pris. Det er for å holde på deres kunder. Ellers vil jeg se etter en annen leverandør når bindingstiden er over. For strøm er strøm uansett hvor fra. Jeg er ute etter det billigste 😀

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Hei. Vi får stadig nye avtaler som blir tilgjengelig etter tiden som går, og så fort avtaletiden på din nåværende avtale er utgått kommer vi selvfølgelig med et nytt tilbud om du skulle ønske å fortsette som kunde hos oss. Vi har jo selvfølgelig andre avtaler som ikke inkluderer binding, men da har de nok heller ikke 2 måneder med halv pris i starten heller dessverre. Kontakt oss gjerne på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected] for en hyggelig og uforpliktende samtale om våre strømavtaler eller om det skulle være noe annet du lurer på. Hilsen Emil

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lureri og svindel

Omtale av  Sjur U

Ble oppringt fra en selger med en mobil dom er eid av tinde energi. Som andre har skrevet så fikk jeg vite st var en av finalistene i en trekning jeg var med i og ville bare sjekke at han hadde rett info. Dårlig norsk var det og til slutt avslørte han seg. Om jeg ville ha faktura på denne adresse. Da gikk det et lys opp for meg og han måtte innrømme at han nå ville bytte fra dagens strømleverandør til Tinge energi. Sånn er bare ikke lov. Og han blandet ikke noe. Dette var en godt planlagt samtale for å lure meg. Heldigvis ødela karen for seg selv med dårlig norsk. Skam dere Tinde Energi. Sånn får dere ikke kunder

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Hei. Det er kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre eksterne selgere. Vi ønsker jo selvfølgelig ikke at noen som har snakket med våre selger skal føle seg lurt på noen som helst måte. Tusen takk for din tilbakemelding angående situasjonen. Send oss gjerne en E-post til [email protected] med ditt telefon nummer, selger sitt telefon nummer, når og hvem du har snakket med slik at vi kan kvalitetssikre utgående samtaler på best mulig måte. Hilsen Emil

Nyttig (2)

Vinner av konkurranse.. som ingen kunne si hva var.

Omtale av  Steinar P

Jeg deltar nesten aldri i konkuranser i sosiale medier, men Tinde Energi hadde 4. juni gleden av å ringe å fortelle meg at jeg hadde vunnet en av premiene i en konkurranse på facebook. Jeg ba om en forklaring på når og hvor jeg hadde deltatt, men det kunne ikke personen i telefonen svare på, bare at jeg "hadde vunnet en av premiene". For å vinne premien måtte jeg oppgi min nåværende strømleverandør, forbruk og noe annen informasjon slik at jeg skulle få "to måneders gratis strøm av Tinde". Jeg spør litt til, for å få oppklart hvilken konkurranse jeg deltok i, men da legger personen til slutt på. En uke senere starter oppringing med telefonsalg, til tross for ÅPENBART manglende samtykke... Måten Tinde Energi opererer på her kvalifiserer til stryk fra meg :) Tinde kan få noen gram tvil av meg, i og med at dette kan ha vært forsøk på svindel, men det ble ringt fra et telefonnummer som er registrert hos Tinde Energi AS alle gangene.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Hallo. Vi bruker eksterne Telemarketing byråer som utfører salg på vegne av oss og her blir det litt overdrevet om det tilbudet som faktisk gjelder. Vi ønsker selvfølgelig ikke at selger skal komme med misledende informasjon om hvorfor de ringer eller vise frem avtalen vår som en premie, ettersom at den tilbyr vi alle våre nye potensielle kunder uavhengig av konkurransen de var med på. Slike misforståelser tar vi svært alvorlig, da det kommer hverken oss eller våre kunder til gode. Tusen takk for din tilbakemelding angående situasjonen. Send oss gjerne en E-post til [email protected] med når, hvem og hvordan samtalen gikk slik at vi kan ta tak i det fortest mulig å unngå lignende situasjoner i fremtiden. Hilsen Emil

Nyttig (3)

Fornøyd

Omtale av  Sandra K

Kundeservice, ikke mye reklame , ingen unødvendig mas.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

God dag. Vi ønsker at alt skal være så enkelt og bra for kunden som mulig, så det er godt å høre at du er fornøyd =) Hilsen Emil

Nyttig (2)

Veldig fornøyd.

Omtale av  Kjell E. H

Min erfaring er at jeg har blitt møtt med en profesjonell måte i samtale med kundesentets personell

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Heisan. Vi sikter oss inn på å ha den beste kundeservicen blant strøm leverandørene her i Norge så dette er jo fantastisk å høre. Håper du er like fornøyd med avtalene våre som du er med vår kundeservice =) Hilsen Emil

Nyttig (2)

Heilt topp

Omtale av  Christian

Heilt topp. Beste som fins.greie og kjekke folk å snakke med.

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

Hei. Fantastisk å høre at du er fornøyd med både avtale og alt av dialog du har hatt med oss =) Om du skulle lure på noe fremover i tid ta gjerne kontakt på +47 321 78 090 / Hverdager 09:00-15:00 eller på E-post: [email protected] Hilsen Emil

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tipp topp

Omtale av  Alex

Bra priser, inge skjulte kostnader med evighetsgaranti

Svar fra Tinde Energi
24.06.2021 08:29

God dag. Supert å høre at du er fornøyd med avtalen du har her hos oss. Evighetsgarantien er jo selvfølgelig super å ha med seg for den innebærer at så lenge du har avtalen beholder du samme påslag. Det er ingen ekstra kostnader, og det eneste som påvirker prisen din så lenge du har avtalen er innkjøpspris på strøm og ditt forbruk =) Hilsen Emil

Nyttig (3)

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR