Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Bulder
4.2
1 460 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.2
Bra
1 460 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#4
Utmerket
Bulder er rangert
#4 av 118 dagligbanker
80%
Utmerket
80% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 460 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
912
227
87
78
156
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 460 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mareritt å få bestilt og aktivert bankid - Sparebanken vest/ bulderbank

Omtale av  Simon

Godt tilbud på banklån. Men å få bestilt kodebrikke til bankid og hentet denne ut og få aktiviert bank id, er mareritt. For det første så må man legitimere seg med pass for å få ut brikken. I disse passkrise-tider så er det ikke enkelt. Tok kontakt med Sparebank vest som hadde sendt brikken og lurte på muligheten for å møte i en filial for å legitimere med førerkort og fødselsattest. Ble blank avvist og ingen hjelp å få. Bedt om å ta kontakt med Bulder bank da de ikke hadde noe med Bulder B å gjøre. Tok igjen kontakt etter å ha fått kodebrikke og skulle bestille bankid på nettsiden. Fikk ikke stilt spm før kundeservice avviste meg og alt måtte tas med Bulder bank. Alle brev og nettsiden på Bulder bank, ser ut til å være sendt fra Sparebank Vest. Men de har ingenting med Bulder bank å gjøre likevel...

Svar fra Bulder
11.10.2022 11:54

Hei Simon Vi skjønner godt at dette har vært frustrerende for deg. Prosessen rundt å få tak i og aktivere BankID er ikke så enkel som vi skulle ønske den var. Men sikkerhet er ekstremt viktig, og det trumfer alt når det kommer til BankID. Bulder Bank er en del av Sparebanken Vest. Men mens Sparebanken Vest sitt tjenestespekter er tilrettelagt for vestlandet, er Bulder Bank sitt tjenestespekter ment for hele Norge. Derfor kan ikke Bulders tjenester være knyttet til fysiske filialer. BankID på avveie vil utgjøre en stor fare for personvern og mulighet for svindel, derfor er utstedelse av BankID et område der vi setter de aller høyeste kravene til sikkerhet. Det betyr at den eneste måten å få ut en ny BankID på posten en legitimering med pass og avlesing av chipen som finnes i de nye passene. Som du sier er Bulder Bank er en del av Sparebanken Ves. Rådgiverne du har snakket med i Sparebanken Vest har henvist til gjengen som rådgir rundt Bulder sitt tjenestetilbud, fordi de kan mest om hvordan henting og aktivering av BankID skjer på posten. Så for at vi skal kunne hjelpe deg videre oppfordrer vi deg til å ta kontakt med rådgiverne som jobber med dette temaet oftest, og de finner du her https://www.bulderbank.no/kontakt Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

God innskuddsrente på sparekonto

Omtale av  Johs

Bedre innskuddsrente på sparekonto enn hos konkurrentene.

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:12

Hei Johs! Det stemmer. Vi har meget konkurransedyktig rente på vår sparekonto. Og i tillegg har vi ingen begrensninger på uttak, og heller ingen krav til beløp for å få den gode renten. Den får du fra første til siste krone. Hilsen alle oss i Bulder :)

Topp bank!

Omtale av  Henrik

Flyttet låne mitt enkelt fra DNB. Spennende å se pris utviklingen på boligen. Sendte selfølgelig oppdatert E-takst slik at alt ble riktig. Har i etter tid økt låne for annen invest. Dette gikk også veldig fint. Tusen takk til bulder bank som leverer et enkelt produkt som fungerer helt supert så lenge man gjør som tiltenkt og faktisk leser igjennom papirene. Ser det er mye rare negative kommentarer her, tror det er noe feil med dem og ikke banken :)

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:15

Hei Henrik! Så bra du er fornøyd med å bytte over til Bulder. Ja, sant det er spennende å følge boligverdiutviklingen rett i appen. Det er det mange som gir oss tilbakemelding om. Vi skal fortsette å jobbe på for å holde deg og andre kunder fornøyd. Når det gjelder det du beskriver som "rare negative kommentarer" så er det slik at de fleste som er misfornøyde har fått et avlsag på søknad eller annet som gjør at de naturligvis ikke er like fornøyd som de som blir kunder i Bulder. Det er forståelig, men det farger selvsagt tilbakemeldingen vi får fra dem. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder :)

Elendig bank med dårlig kundeservice...

Omtale av  Jørgen

Ubrukelig bank, masse problemer, påstår jeg har manuel tid på tlf så jeg ikke kan overføre Mellom egene kontoer.. har sendt flere skjermbilder av automatisk tid innstillinger og all dokumentasjon de krever... 6 mnd langt prosjekt å overføre penger til meg selv.. måtte bytte bank tilslutt.. anbefaler Sbanken.!

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:18

Hei Jørgen Det var leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Forstår at det må føles irriterende om du har hatt slike problemer. Det du beskriver er ikke et vanlig problem. Overføring av penger skal selvsagt fungere til enhver tid. Hilsen alle oss i Bulder

Ett godt bytte for oss.

Omtale av  Nina

Veldig fornøyd med bytte til Bulder . Appen er enkel , gode rentevilkår på lån og ikke minst på sparekonto. Ett ekstra pluss er utbytte mulighet. Meget fornøyd kunde 👍

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:19

Hei Nina! Så bra å høre at du er fornøyd! Du har skjønt hva vi er gode på: appen, boliglån og sparekonto! Og ikke minst, muligheten for kundeutbytte. Det er en fin bonus. Vi skal jobbe på videre for at du fortsatt skal kunne være en meget fornøyd kunde! Hilsen alle oss i Bulder :)

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Finner ikke boligen min...

Omtale av  Glenn

Nei det er ikke så rart dere ikke finner boligen min... den er solgt. Rart grunnlag for å ikke få søke om lån

Svar fra Bulder
04.10.2022 11:21

Hei Glenn Per dagst dato håndterer Bulder flytting av eksisterende lån, og ikke nytt lån i forbindelse med kjøp av ny bolig. Så om du ikke har en bolig i dag, kan du heller ikke søke lån i Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)

Uforutsigbart lånesvar uten mulighet for å legge inn relevante tilleggsopplysninger

Omtale av  Stian

Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.

Svar fra Bulder
20.09.2022 12:16

Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank

Bulder har 1 460 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR