Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

"Greit i begynnelsen, men elendig nå!!"

Omtale om DNB Bank skrevet av Charlotte for 08.01.2017 20.21

DNB Bank har totalt 120 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Greit i begynnelsen, men elendig nå!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tull med nettbank til stadigheter Skandalesaker om DNB ASA, som ingen grenser har.

Tull og tøys med nettside og fakturering. Får ikke til å opprette Avtalegiro og eFaktura.

Eksisterende AvtaleGiro'er står som "aktiv", selv om de ikke blir trukket.
Hva er dette for noe tull?

Dette har skjedd mye siste tiden, men før var dette intet problem.

Dårlig kundeservice - dyrt å ringe dit for å høre musikk i en halvtime, og gjerne lengre.

De er vokst seg altfor stor og har nå masse gebyrer, for at kunde skal betale for å spare penger. Helt sykt!

Jeg vurderer seriøst å bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundebehandler/selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

De er KUN etter å selge og bryr seg meget lite om kundene sine. Vet selv siden jeg jobbet der!!

Gerd T. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En av norges dårligste banker"
4 syns denne omtalen er nyttig

De flår deg på gebyrer... Og har en banksjef som ikke hadde hørt om Luxenburgavtalen!!! Den hørte jeg om for minst 15 år siden, så man må da være temmelig tett i pappen for ikke å få med seg det.
Mulig det er bra bank hvis man skal plassere store beløp og har barn som trenger jobb i bank osv...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Latterlig dårlig kundebandler"
4 syns denne omtalen er nyttig

Møtte på en saksbehandler fra bygda i nærheten av der jeg er født og kommer fra, Oppland.
Søkte om ett tilleggslån på 600000,- for å utvide eksisterende boligmasse til hybeldel. Dette ville innbringe oss ca 10.000, - ekstra pr. mnd, skattefritt.

Boligens verdi har på 2,5 år økt med 3 millioner kroner. (siden takst nov 15) Dette område vi eier bolig på er ett av de mest populære knutepunktene i bærum. Sentralt til t-bane, buss, tog etc. (i etterkant snakket jeg med en megler som ville antyde en prisstigning i dette område til 3,5-4 mill på de 3 årene jeg har bodd her.

For det første etter å ha innsendt alle lønnslipper, alltinn opplysninger, dokumentasjon fra firmaer vi eier og diverse så fikk vi avslag. Vi fikk beskjed om at vi egentlig ikke hadde økonomi til å ha det huset vi i dag har....?? Javel tenkte jeg. Pussig at vi da har klart oss bra i 3 år allerede. Vi har i dag ett mnd. huslån på ca. 22.000,- og leier ut en leilighet i underetasjen for 15.000,- pr. mnd skattefritt. Vi har ca.totalt 1.3 mill brutto totalt pluss ca. 200.000,- vi tar ut av ett firma i sommermånedene.

Det endte opp med at vi tok opp ett lån fra firmaet istedet for å slippe å høre på sånt "tulleprat" fra en "bygdebank" som ikke forstår seg på forskjellen mellom "grisgrendte strøk innafor" og oslosonen og som ikke tar hensyn til verdiøkning ei heller inntekter dette genererer.

Så jeg bare forundrer meg over saksbehandlere som kan sitte hvor som helst i landet og ikke vite grunnlaget for mulighetene det faktisk er i ett strøk som er "sprengt" dvs. Oslo-Akershus og hvor uteleieprisene er såpass høye at man nesten bare kan leve av å leie ut kjelleren.

Og ikke nok med det! Jeg fant jo en åpen facebookprofil på saksbehandleren der hvor han har skrevet personlige ting som om at "ja, nå må regjeringen stramme inn lånekravene" og diverse andre ting som han kanskje ikke burde lufte så veldig siden han er en bankens representant.

Så etter og faktisk å ha lest innleggene til saksbehandler så skjønte jeg jo at her var løpet egentlig kjørt før det i det hele tatt hadde begynt.

Oppfordrer alle til å sjekke opp hvem man snakker med før man kaster bort sin egen tid.

Vi kommer også til å skifte bank etter nyttår.

DNB har jeg brukt siden jeg var liten men nå er det over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Etisk forkastelig med lite omtanke om sine kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har dessverre kun dårlig erfaring med DNB. Det er en rekke ting jeg ser etter i en bank.
1. Banken skal vise omtanke og fremstå som en service til sine kunder, her bommer DNB helt. Banken har en elendig nettbank som støtt og stadig er nede. Selv etter en rekke kommentarer fra kundene i de siste årene har ingenting endret seg. Like så kan det sies om mobilbanken.
2. Banken forvalter pengene mine etisk riktig (i hvert fall unngår kjente etiske overtrampt). DNB har vært i søkelyset for en rekke etisk forkastelige handler og forvaltninger av pengene mine. Alt fra Panama Papers til Dakota Access Pipeline. Her må DNB rydde opp.
3. Banken har ingen spesielle tilbud som gjør opp for de forrige 2 punktene, og det er dermed like greit å bytte bank.
4. Og bare for å slenge med poenget til slutt... Jeg venter enda på en bank som overfører penger i helgene!

DNB Bank har totalt 120 omtaler på Bytt.no
Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap