Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bytt fra DNB

Omtale av  Terje

Mye høyere lånerente enn konkurrentene. Litt lavere rente på brukskonto. Bra med bonus til egne ansatte.

Svar fra DNB Bank
21.03.2024 12:36

Hei! Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du ønsker å sjekke opp i lånerenten, og ikke allerede har gjort det. Så kan vi se om det er noe vi kan gjøre der :-) /Frida

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En bank (kun) for storkapitalen

Omtale av  Fast A. 4. Å

DnB brukte 8 måneder, flere søknader i nettbank, 1 formell klage i nettbanken og 5 kundebehandlere på å til slutt komme med uklare (!) svar rundt finansieringsbevis og boliglån. Tross nesten ikke-eksisterende gjeld, fast 100 % jobb og et kundeforhold som har vart i snart 40 år. Trege på å svare, roter vekk e-poster. Ekstremt dårlig kundeservice. Førte til bankbytte for både meg og partner. Bare å holde seg unna om man er "kvinnen eller mannen i gata".

Svar fra DNB Bank
20.03.2024 14:27

Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å forbedre oss, og setter pris på tilbakemelding. /Tonje

Elendig kundeservice!

Omtale av  Stine M

Elendig kundeservice! Kundebehandlere som til stadighet gjør feil, men vil ikke ta eierskap. Som kunde synes jeg det er forkastelig på hvordan dere håndterer saker. Når dere gjør en feil kan man forvente som kunde at dere vil gjøre det dere kan for å rette opp feilen. Det er fult forståelig at en kundebehandler kan gjøre feil, men når 3 forskjellige kundebehandlere hos dere både har gjort feil og ikke prøver å løfte én finger for å hjelpe, nei da mister dere meg som kunde.

Svar fra DNB Bank
18.03.2024 14:00

Hei! Vi ønsker gjerne se nærmere på denne saken. Siden vi ikke har innsyn i hvilken sak det gjelder her på bytt.no er det fint om du kan ta kontakt med oss enten på telefon eller chat, slik vi får ordnet opp. Slik skal det ikke være :-) Håper du vil gi oss en sjanse til å få sett hva vi kan gjøre her. /Frida

Altfor treige!!

Omtale av  Ole D. N

Hei, hva er svartiden på den utv avdelingen deres, jeg har nå venta på at de skal føre over mine resterende midler i 2 uker!!! Har vært uten penger i to uker, mangler nå penger for livsviktig medisin til dama mi og mat til katta mi, få no ordentlig organisering på de tullingene oppover erru snill

Svar fra DNB Bank
18.03.2024 14:01

Hei! Så leit å høre at du har hatt problemer med å få overført. Vi vil gjerne se nærmere på saken og hjelpe deg med dette. Ta kontakt med oss på telefon eller chat, så får vi sjekket det opp videre. /Frida

Norges griskeste bank?

Omtale av  Jan L

Lei av høye gebyrer og uredelig selskap byttet jeg bank. Ved overføring av fond og aksjer viste det seg at DnB tar flere hundre kroner i gebyrer per post noe som gjorde at bankbyttet endte opp med å koste meg mange tusen kr. Vil aldri benytte meg av denne griske banken igjen

Svar fra DNB Bank
15.03.2024 13:57

Hei. Leit å høre at du har byttet bank. Når det kommer til gebyrer så er det forskjellig fra bank til bank på hva og hvor mye man tar gebyr for. Her kan DNB ta gebyr for noe andre banker ikke tar for, og omvendt. Vi opplever at vi totalt sett har konkurransedyktige priser. Du finner disse opplyst i vår prisliste her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris?tms_click=nav_key_p_prisliste. /Betina

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Ingen hjelp

Omtale av  Attal

Sendt Mail til kontroll.utv for 14 dager siden ettersom at de har sperret kortet mitt og kontoene mine, noe som gjør at jeg ikke får kjøpt mat eller betalt regninger.

Svar fra DNB Bank
14.03.2024 11:00

Hei, Attal. Det er leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode. Når man sender e-post pleier man normalt å få svar innen kort, så jeg er ikke helt sikker på hva som har skjedd her. Send oss gjerne en ny e-post i tilfelle den forrige aldri kom frem. Håper og tror at det da ordner seg fort! /Hilsen Even

Dårlig kundeservice

Omtale av  Eirik

Byttet bank på bakgrunn av bra tilbud på rente og SAGA-medlemskap, men fikk nå et lite hyggelig brev etter 6 måneder om at DNB setter opp renten i tillegg til det som kommer av økt styringsrente. Lite igjen av lånet så økonomisk er påvirkningen liten, men måten det ble formidlet på og DNB sin tilnærming til kundeservice er provoserende, styr unna!

Svar fra DNB Bank
12.03.2024 14:34

Hei Eirik. Kjedelig å høre du ikke er fornøyd, ta gjerne en prat med låneavdelingen for en gjennomgang hvis du ønsker. /Viktoria

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR