Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 289 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 289 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no

Tilbyr ikke Apple Pay

Omtale av  Lars

Forstår ikke hvorfor jeg som ung kunde skal beholde mitt kundeforhold i en bank som lyver når det kommer til teknologi. De lenker hit og dit hvorfor Apple Pay ikke er gunstig, og at Vipps er fremtiden, mens de tilbyr Google og Fitbit Pay. Useriøs aktør, Nordea virker som en freshere bank.

Svar fra DNB Bank
17.11.2021 17:55

Hei Lars! Vi følger med på det som skjer i markedet for mobilbetaling, også på Apple sin løsning. Vi har vært i dialog med Apple og tatt en nøye vurdering av om vi skal investere i dette, eller om vi skal satse på videreutvikling av Vipps. Valget falt på Vipps, men det utelukker ikke Apple Pay i fremtiden. Håper du får en god dag! /Lene

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig bank

Omtale av  Hermund

Ser ikke ut til at lang og tro kundeforhold teller når man ønsker å utvide bruken av bankens tilbud

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:52

Hei, Hermund! Jeg kan love deg at vi er glade i alle våre kunder, og vi ønsker å legge til rette for en så enkel bankhverdag som mulig. Hvis det er noe du ikke er fornøyd med håper jeg at du kan ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi få sett på saken din :-) /Even

Mangler Apple Pay. Bakstreversk....

Omtale av  Pål A. H

Mangler ApplePay. Dermed henger de ikke med i tiden på trådløs betaling. Vipps blir for tungvint når du står i butikken..

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:50

Hei, Pål! Vi følger godt med på det som skjer i markedet innen mobilbetaling, også Apple sin løsning. Vi har vært i dialog med Apple og tatt en nøye vurdering av om vi skal investere i dette nå, eller om vi skal satse på videreutvikling av Vipps. Valget falt på sistnevnte, men det utelukker ikke Apple Pay i fremtiden. /Even

Etter 35 år som trofast kunde , hvem kunder ønsker DNB å ha😡.

Omtale av  Janne

Nettbank funksjonen er veldig bra. Det skal de ha. Ellers må hele kundeservice systemet ta seg grundig i nakken på hvordan de behandler vi som er kunder. De har fullstendig glemt at det er oss de lever av. Trofast kunde i 35 år. Aldri missligholdt en eneste krone. Ervervet 3 eiendommer i livets gang. Direkte uforskammet saksbehandler når jeg som helt gjeldfri nå søkte om et lite boliglån i påvente av en forsikrings sak. Fikk Blankt avslag , med god sikkerhet i bolig og en normal lønn. Ventetiden på kundeservice i DNB har blitt elendig, du er hele tiden nr 20-30 i køen. Fryktelig synd at det er slik det har blitt. Forandret seg veldig de siste 2 årene. De som svarer deg på utlån, gir deg flotte lovnader, men det stemmer dårlig med saksbehandleren som tar kontakt. Er ikke alle kunder noe verdt. Fikk innvilget bolig lånet i Nordea på dagen , og kjempe hyggelig hjelp til alt jeg trenger av bank tjenester. Kundeservice tar kontakt umiddelbart hvis det er noe. Nytt problemfritt liv uten DNB som bank. Anbefales.

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:48

Hei, Janne! Dette var ikke hyggelig lesning, og det er trist å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse. Håper at du er villig til å gi oss en sjanse til å rette opp inntrykket. /Even

Svare oftere og raskere

Omtale av  Selma

Når dere ser deres kunder har problemer med banken så må dere svare og gi dem hjelp mye lettere og raskere ikke la de vente flere uker på å få svar

Svar fra DNB Bank
11.11.2021 12:23

Hei! Takk for tilbakemeldingen! Ta gjerne kontakt med oss på 91504800 så vi kan finne ut hva som har gått galt her. Vi har vanligvis en svartid på under 24 timer, men enkelte avdelinger har lengre behandlingstid, så om det er en sak som er sendt til andre enn kundesenteret, kan det gå litt lengre tid. Håper du får en fin dag! /Lene

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ikke interessert i å gi tilbud på nytt lån ved kjøp av bolig.

Omtale av  Atif

Var i kontakt med DnB da jeg nå vurderer å kjøpe større bolig. Fikk beskjed fra kunderådgiver at for at hun i det heletatt skulle vurdere søknaden min, så måtte jeg begynne med å flytte mitt eksisterende lån først til DnB. Hun var ikke interessert i å få noe dokumentasjon eller gi noe ca tilbud ført jeg hadde flyttet over hele kundeforholdet mitt. Hvis de ikke ønsker nye kunder så bør de bare si det rett ut. Meget skuffet over behandling fra denne rådgiveren.

Svar fra DNB Bank
12.11.2021 15:53

Hei, Atif. Jeg kjenner ikke detaljene i den aktuelle saken, men det er uansett leit at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Det ønsker vi ikke! Jeg håper du vil ta kontakt med oss på nytt slik at vi får avklart om vi har gjort en feil. /Hilsen Even

Kundeservice?hva er det for noe?

Omtale av  Trond J

DnB torgalm.bergen er VÆRST på det!!! Samboeren kom grinende ut av banken! Skulle bare få ny brikke.Det hadde kundeservie sagt på tlf .To forskellige faktisk.At det var bare og stikke innom på dagen og få en ny.Der ble hun møtt av to som behandlet henne som dritt. Man skal ikke komme her og komme her.Det er jeg som eier denne banken... . .

Svar fra DNB Bank
09.11.2021 15:49

Hei! Dette var veldig leit å høre! Det er ikke slik vi ønsker å være. Vi har dessverre ikke kodebrikker på bankfilialene, men de skal kunne bestille det for deg. Det hadde vært veldig fint om din samboer kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken sin, så vi får tatt det opp med de kunderådgiverne som har opplyst om dette, og med filialen på Torgallmenningen, slik at vi unngår at flere må ta en bomtur dit. Håper dere får en fin dag, på tross av den uhyggelige opplevelsen. /Lene

DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR