Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 286 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 286 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 289 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
929
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no

bra bank til dagligvare men ingen apple pay

Omtale av  Lion

Det er flaut å henge med vennene dine når du bruker DnB. Mens alle kjøpte en drikke for seg selv, 1 venn tokk ut iPhonen sin og betalte kontaktløs med den... den andre vennen tar ut sin apple watch og betalte med klokken sin. Mens bonde meg som har DnB sto der som en fattigg person. Jeg er generelt fornøyd med DNB, men de støtter ikke Apple Pay. Hadde gitt dem høy vurdering om de hadde apple pay.

Svar fra DNB Bank
17.12.2022 08:33

Hei Lion! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling, og derfor støtter vi ikke Apple Pay. Du kan lese mer om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps. Det er godt å høre at du er fornøyd ellers, og vi setter pris på å ha deg som kunde hos oss. /Tonje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt kunden betyr ikke noe.

Omtale av  Trygve N

Vi gjør akkurat som vi vil og gir blaffen i de kundene vi ikke ønsker. Hilsen DNB. Jeg hadde hatt et kundeforhold i flere tiår men ble dyttet ut på grunn av en fillesak. Ingen nåde fra DNB. Tidligere har jeg tapt store summer pga dårlig fondsforvaltning i denne banken men fikk ikke noen erstatning.

Svar fra DNB Bank
17.12.2022 08:34

Hei Trygve! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje

Arrogant

Omtale av  Tom E. O

Følger ikke renteutvikling for sparing når renta går opp , men lånerenten justerer de raskt. De er alt for store og oppfører seg arrogant i forhold til vanlige kunder.

Svar fra DNB Bank
15.12.2022 10:08

Hei! Hvor mye innskuddsrentene øker, varierer fra produkt til produkt. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og vi opplever at prisene våre står seg godt. Vi har økt innskuddsrenten for flere av våre spareprodukter, og du finner oversikt over disse her: https://www.dnb.no/sparing/prisliste-sparing /Ann-Kristin

DNBs uttalelser om hvorfor de ikke støtter Apple Pay er latterlige

Omtale av  Mathias

DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay i slutten av 2022 på tross at masse andre banker gjør dette, og skylder på "langtidsinnovasjon". Derfor satser de heller på Vipps, en tjeneste de har vært med å bygge og eier, som KUN fungerer i Norge, når Apple Pay fungerer i hele verden. I det store spektrum, er DNB en flue i forhold til Apple, og DNB mener at de vet best. Det er skammelig. Jeg har nå byttet fra DNB og plutselig kunne jeg bruke Apple Pay når jeg reiser til andre land i Europa jevnlig og slipper å ha med meg noe bankkort i lommen lengre. Det kan jeg ikke hos DNB. DNB er latterlig hovne og tror de vet best, mens i realiteten vil de bare ikke tape bittelitt ekstra inntekt som de ville gjort ved å adoptere Apple Pay. Latterlig dårlig av Norges største bank, som hevder de er så langt fremme teknologisk.

Svar fra DNB Bank
14.12.2022 21:44

Hei Mathias! Leit å høre at du ikke har vært fornøyd med tjenestene vi tilbyr. Vi håper selvsagt at du vil vurdere å komme tilbake til oss ved en senere anledning. /Tonje

Umulig å få kontakt.

Omtale av  Gøril V

Over to timer på vent uten å få snakke med noen. For dårlig. Får ikke engang tilbud om å bli ringt opp uten å miste plass i køen.

Svar fra DNB Bank
13.12.2022 22:29

Hei! Ta gjerne kontakt med oss på chat via innlogget nettbank, der er det som oftest mindre kø og lettere å nå oss. Vi er åpen hver dag 7- 23, så tidlig på dagen eller om ettermiddagen er det stort sett ingen kø! :-) /Viktoria

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice

Omtale av  Bjørn

Jeg ser at jeg ikke er ikke den første som skriver negativ omtale om DNB's kundeservice her på bytt.no. Det er ikke rart, for DNB's kundeservice er elendig. Har man en sak gående med DNB, så treffer man på forskjellige "kunderådgivere" hver gang man tilfører saken en ny melding. De fleste kjenner sikkert til ordtaket "jo flere kokker, jo mer søl". Dette stemmer godt med den erfaringen jeg har med DNB's sk kundeservice. Jeg har ofte erfart at nye rådgivere ikke engang gidder å lese hele meldingstråden før de svarer meg. Det betyr at jeg må forklare hele saken på nytt, og følgelig kaster bort mye tid. Dersom man har sendt inn en melding i en sak, så burde saken hatt samme saksbehandler i DNB til saken er avsluttet.

Svar fra DNB Bank
13.12.2022 22:28

Hei! Det er flere rådgivere ja, det må nesten til i en så stor bank med mange kunder :-) Kjedelig å hører at du har hatt negative opplevelser, det ønsker vi selvsagt ikke. Ta gjerne kontakt med oss igjen på tlf, chat eller skriv en melding fra nettbanken din. Vi vil hjelpe deg så godt vi kan, og har mulighet til å se på tidligere kontakt du har hatt med oss, så jeg håper du får en bedre opplevelse med oss neste gang. /Viktoria

har vært kunde i halve mitt liv

Omtale av  Kr

fin bank, hatt dere som tittelen sier i halve mitt liv, siden jeg som guttunge dro inn til byen og lagde min konto med far, fortsatt ikke hatt noen problemer med dem, finner alt i nettbanken... minuset er apple pay og at dere ikke har fulltilgang for mobil brukere,

Svar fra DNB Bank
08.12.2022 09:15

Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi utrolig pris på! Vi er glad for at du har vært fornøyd kunde hos oss i så lang tid, og vi håper du vil være minst like fornøyd med oss i fremtiden. Per dags dato har vi ikke noe avtale med Apple Pay, men vi støtter kontaktløs betaling med FitBit pay, Google Pay og Garmin Pay. Dersom du ikke bruker PC så ofte, men ønsker full tilgang til nettbanken så har du mulighet for å logge inn i fullversjon av nettbanken via mobile sider. Gå da til dnb.no i nettleser på din mobil, og i innlogging kan du da velge å logge inn i fullversjonen av nettbanken vår :) Håper dette var til hjelp :) /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 289 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR