Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 105 innen
bank
23%
anbefaler
DNB Bank

"Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det"

Omtale om DNB Bank skrevet av Misfornøyd for 05.09.2019 18.11

DNB Bank har totalt 313 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det. Kundeforhold i 46 år uten noe galt fra vår side. Men NÅ får jeg/vi ikke investere i hva vi ønsker, eller bruke penger på det vi vil. Det er det DNB som ser seg rett til å undersøke. De stopper vår utenlandsbetaling uten å si fra, og nå brukt en uke på å svare på mine/våre spørsmål. Det er kunde-trakassering, og vi blir syke av denne dårlige behandlingen. Det de gjør og har gjort, har en risiko og konsekvens for oss, som de driter i (unnskyld uttrykket). Vi kommer ingen vei. De bare spyr ut ekle og truende mail, uten å ta kontakt pr. telefon. Den finnes ikke lenger. VI ringer kundeservice, men de kan aldri svare på noe som helst i forhold til denne saken. Dette MÅ frem, og håper flere misfornøyde kunder kan stå sammen om å stoppe denne form for kundebehandling.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13.59
Hei!

Takk for din tilbakemelding! Det stemmer som du sier at betalinger til utlandet kan bli stoppet dersom det mangler tilstrekkelig informasjon om betalingen. Dette er ikke noe bankene gjør for å være vanskelige, men er et ansvar bankene har til Finanstilsynet som går på å hindre blant annet hvitvasking. Bankene har de senere årene blitt pålagt en strengere kontroll av internasjonale betalinger. Dette skjer ved at alle involverte banker screener alle betalinger mot diverse lister. Deretter gjøres det en individuell vurdering om de trenger å innhente mer informasjon eller om betalingen skal utføres, stoppes eller fryses. Jeg kjenner ikke den aktuelle betalingen, men har du mottatt spørsmål rundt betalingen fra vår avdeling for internasjonale betalinger så kan du svare på denne så vil betalingen i de fleste tilfeller bli utført. Merk at betalinger kan bli stoppet dersom det er grunn til det. Det kan eksempelvis være dersom det er til land hvor det foreligger sanksjoner.

/Jørgen
Bytt.no
"Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det" skrev Misfornøyd om DNB Bank

Har du en tilsvarende erfaring med DNB Bank?
Gjør som Misfornøyd og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om DNB Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Steinar N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid god service har hatt banken, avdelingen i Larvik i 50 år."

Bestandig god service. Da vi skulle bygge hus i 1980 var det lån på dagen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling. Men han spurte slike sikkerhetsspørmål. Han trodde ikke at det var meg. Veldig dårlig gjort, vi kan like godt facetime neste gang. Idiotisk.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14.00
Hei!

Det stemmer at vi stiller kontrollspørsmål når kunder tar kontakt med oss. Dette gjør vi alltid og er en del av sikkerhetsrutinen vår. Når vi snakker med kunder vil vi alltid gjøre dette for å forsikre oss om at det ikke er noen andre som tar kontakt med oss og utgir seg for å være deg.

/Jørgen
Kai S. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri følt meg så liten og ubetydelig som kunde før! Har vært kunde der siden 1993, aldri mer!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi har prøvd å endre admin i banken siden Desember og vil du ikke tro, at til dags dato er dette fremdeles ett problem å få til! Vi har sittet utrolig mange timer i telefon med kundeservice og fått beskjed gang på gang at ting skal være i orden nå, men det er det aldri. Vil absolutt anbefale folk å ta laaaang avstand fra DnB og finne seg en annen bank.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13.34
Hei!

Sånn jeg forstår det gjelder det bytte av tilganger på bedriftsnettbank? Det skal selvfølgelig ikke ta lang tid så her må det være en feil som ligger til grunne og det er selvfølgelig beklagelig. Vi får dessverre ikke undersøkt dette her, men send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så lover jeg at vi skal få rettet opp i det!

/Jørgen
DNB Bank har totalt 313 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR