Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 293 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 293 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 293 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
933
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg fikk ikke lån

Omtale av  Leo

Etter en måned med mail og telefonsamtaler, etter at bankrådgiver lovet at jeg skulle få boliglån (1.5 mil.), til slutt sa me: "nei du kan ikke få lån ved oss". Det skjedde mens kjøpte jeg allerede leiligheten. Så forferdelig opplevelsen med denne banken.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 09:36

Hei Leo! Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Våre rådgivere skal aldri love et lån før en søknad er behandlet. Er du usikker på hva som er grunnen til at vi ikke kunne tilby deg lånet så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi en kikk på det sammen. /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Ellen

Elendig kundeservice og frekke er de også.. lite villige til å hjelpe eller foreslå noe som helst. Må spørre flere ganger før å få noe ordentlig svar. Ikke anbefalt!

Elendig!

Omtale av  Randi

Elendig kundeservice, ingen hjelp eller forslag på løsninger ved problemer. Ingen forståelse for individuelle situasjoner. Vanskelig å få kontakt, med mindre de skal tjene på deg. Problemer med nettbank og app i tide og utide. Vært kunde i alle de år, å angrer hver gang jeg må snakke med de.

Frekt

Omtale av  Yasin

Forferdelig erfaring med kundeservice lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger. Etter en nedlatende behandling fra kundeservice velger å avslutte mitt og samboers forhold hos DnB. Jeg flytter alt fra bolig lån, brukskonto og aksjekonto til danskebank.

Kompetansen og kundebehandlingen hos DNB blir bare verre og verre. Og det i et raskt tempo.

Omtale av  Fredrik

Jeg har vært kunde i DNB i flere år pågrunn av en feil de gjorde for noen år siden som resulterte i veldig billige forsikringer for min del. Men nå har jeg fått nok av dårlig kundebehandling og lav kompetanse. Jeg har i det siste ringt til min samboers bank for rådgivning i forhold til vår bedrift selv om jeg også har bedriftskonto hos DNB. DNB fungerer bra om du kun skal ha boliglån og hvis du ikke trenger rådgivning, eller om du ikke trenger noen som helst form for hjelp egentlig. (eller forresten glem det. Det er jo skyhøy låne renter der også).

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forferdelig!

Omtale av  I. K. T

Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.

Dårlig

Omtale av  Stig

Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket

DNB Bank har 1 293 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR