Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Oppsigelse av konto, Dnb tok alle pengene selv

Omtale av  Lars G

Hadde en konto i Posten, som Dnb overtok for noen år siden. I og med at den ikke benyttes lenger ville jeg rydde opp og si den opp, det lot seg ikke gjøre på nettbanken - kun ved direkte kontant pr tlf. Jeg ringte, satt i tlf kø i ca 30min. Leverte nytt konto nr som pengene skulle overføres til og alt virket iorden. Ca en uke senere mottar jeg et brev/utskrift fra Dnb, hvor de på fantasifult vis beskriver at summen jeg hadde på kontoen, var akkurat det de skulle ha for å avslutte kontoen. Hokus Pokus Filiokus så ble det tom peng pung... Fikk ingen info at det var en kostnad ved å si opp en konto hos de, men det lønte seg jo for Dnb at jeg brukte tid og energi for å rydde opp. Banditter🤬

Svar fra DNB Bank
17.03.2022 10:49

Hei Lars, Beklager at vi ikke har informert om at det koster kr. 75 ved avslutning av konto mot konto i annen bank. /Maren

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Lise

Altfor lang ventetid på telefon og chat, umulig å forholde seg til!!! Øk kapasiteten, ikke la kundene lide, det finnes andre banker, snart blir det bytte av bank. Det er kundene dere lever av, elendig service!!!

Svar fra DNB Bank
15.03.2022 11:40

Hei, Lise. Jeg kan ikke si noe annet enn at vi er enig med deg. Ventetiden på telefon og chat er unormalt lang for tiden, mye på grunn av at mange kunder må relegitimere seg. Jeg kan forsikre deg om at vi jobber hardt med tiltak for å forbedre situasjonen, og forhåpentligvis ser vi effekter av det snart. /Even

Elendig kundeservice

Omtale av  Torgeir

Jeg tok kontakt med banken for å besille bank id. De var jo greit det, men nå har kontoene mine vært sperret i over en uke. Tok kontakt med kundeservice , der fikk jeg opplyst at de ikke kunne gjøre noe som helst med problemet mitt men fikk en e-post adresse som jeg kunne skrive til. Gjorde så men nå har det tatt over en uke og ingenting er blitt gjort, I mellomtiden så får jeg ikke overført penger mellom kontoer eller betalt regnigner. Har også kontaktet kunde service flere ganger men til ingen nytte . Får bare beskjed om å ta kontakt på den epost adressen. Takk for meg DNB

Svar fra DNB Bank
15.03.2022 11:42

Hei, Torgeir! Det er leit å høre om opplevelsen din. Normalt skal dette gå ganske smidig for seg. Uten at jeg har inngående kjennskap om saken så kan jeg generelt si at det ikke er alle saker kundeservice har innsyn i, og da må vi henvise videre til e-post-adressen som betjenes av kolleger med riktig kompetanse. Om du har ventet lenge på svar er det beklagelig. /Even

Vanskelig å komme inn på fullversjon nettb.

Omtale av  Britthege S. S

De få gangene jeg har kommet inn på fullv. har vært flaks. Vet ikke hvordan

Svar fra DNB Bank
12.03.2022 15:22

Hei. Dersom du går til www.dnb.no via mobilen kan du trykke "Logg inn" i høyre hjørne. Der skriver du inn fødsels- og personnummeret ditt og deretter kan du trykke på "Gå til fullversjon" før du velger videre innlogging. Et annet alternativ er å gå til www.dnb.no og bla deg nesten nederst på siden, der står det "Om oss". Om du trykker på den, vil du få opp innloggingssiden til fullversjonen. Håper dette var til hjelp. /Elisabeth

Dnb maken til dårlig service

Omtale av  Elisabeth M

Etter 4 tlf. Fikk jeg endelig tak i en . 2 ganger ble tlf min avsluttet av banken. Jeg måtte bestille tid til banken for å vise at jeg ermeg. Så endelig tok en kundebehandler tlf. For en service.....tommel ned. Mø***bank

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:17

Hei Elisabeth! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss per telefon. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Det er mulig å starte en chat med oss via innlogget nettbank i hele åpningstiden (07-23), da vil en rådgiver kunne sende deg en melding i postkassen i nettbanken som man kan svare på hvor man får lastet opp bilde av legitimasjon som vedlegg. Da slipper man å gjøre legitimeringen i filial :) /Lars

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DnB fortjener ikke en stjerne en gang

Omtale av  Olav

Det har blitt helt umulig å komme i noen personlig dialog med en kundebehandler i DnB. Nå er det bare chatte-robot eller "gjett hva jeg vil" i telefonen. Ventetiden er helt utrolig og noen ring tilbakefunksjon har jeg enda ikke opplevd. - Har både bedrift- og privatkonti og har vært kunde i over førti år, men nå ser det heller dårlig ut. Svada-svar som har kommet på tidligere klager oppfattes som om banken nedvurderer intelligensen til sine kunder.

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:21

Hei Olav! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon og chat enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Med mindre det er noe som haster så anbefaler jeg å ta kontakt med oss på chat etter klokken 17, da er det ofte langt mindre trafikk inn til oss og man kommer raskt til en rådgiver som vil kunne bistå deg med det du trenger hjelp til. Når man kommer til chat-roboten vår så kan man skrive "menneske", "rådgiver", "kunderådgiver" så vil man bli overført direkte til en person :) /Lars

Elendig

Omtale av  Geir

Har fått beskjed om å fylle ut informasjon som ligger i nettbankmelding. Nettbankmelding er ikke et valg i menyen via mobil. I så fall må de skrive steg for steg hvor du finner denne meldingen. Mine andre banker har en TYDELIG markert postkasse i menyen, hvor det er lett å se informasjon. DnB skal jeg aldri bruke igjen. Rett og slett verdens dårligste og griske bank.

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:15

Heisann Geir! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tilgang til nettbankmelding via telefonen. Per dags dato er ikke funksjonen for postkassen tilgjengelig via mobilbanken og via mobilutgaven av nettsiden. Dette er noe vi jobber med å få på plass. Om man i nettleseren går til www.dnb.no, blar ned på siden og trykker på "Om oss" så blir man satt over til fullversjonen av nettsiden. Om man deretter logger inn så kommer man til fullversjonen av nettbanken hvor man også får tilgang til postkassen for nettbankmeldinger /Lars

DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR