Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Torgeir

Jeg tok kontakt med banken for å besille bank id. De var jo greit det, men nå har kontoene mine vært sperret i over en uke. Tok kontakt med kundeservice , der fikk jeg opplyst at de ikke kunne gjøre noe som helst med problemet mitt men fikk en e-post adresse som jeg kunne skrive til. Gjorde så men nå har det tatt over en uke og ingenting er blitt gjort, I mellomtiden så får jeg ikke overført penger mellom kontoer eller betalt regnigner. Har også kontaktet kunde service flere ganger men til ingen nytte . Får bare beskjed om å ta kontakt på den epost adressen. Takk for meg DNB

Svar fra DNB Bank
15.03.2022 11:42

Hei, Torgeir! Det er leit å høre om opplevelsen din. Normalt skal dette gå ganske smidig for seg. Uten at jeg har inngående kjennskap om saken så kan jeg generelt si at det ikke er alle saker kundeservice har innsyn i, og da må vi henvise videre til e-post-adressen som betjenes av kolleger med riktig kompetanse. Om du har ventet lenge på svar er det beklagelig. /Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelig å komme inn på fullversjon nettb.

Omtale av  Britthege S. S

De få gangene jeg har kommet inn på fullv. har vært flaks. Vet ikke hvordan

Svar fra DNB Bank
12.03.2022 15:22

Hei. Dersom du går til www.dnb.no via mobilen kan du trykke "Logg inn" i høyre hjørne. Der skriver du inn fødsels- og personnummeret ditt og deretter kan du trykke på "Gå til fullversjon" før du velger videre innlogging. Et annet alternativ er å gå til www.dnb.no og bla deg nesten nederst på siden, der står det "Om oss". Om du trykker på den, vil du få opp innloggingssiden til fullversjonen. Håper dette var til hjelp. /Elisabeth

Dnb maken til dårlig service

Omtale av  Elisabeth M

Etter 4 tlf. Fikk jeg endelig tak i en . 2 ganger ble tlf min avsluttet av banken. Jeg måtte bestille tid til banken for å vise at jeg ermeg. Så endelig tok en kundebehandler tlf. For en service.....tommel ned. Mø***bank

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:17

Hei Elisabeth! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss per telefon. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Det er mulig å starte en chat med oss via innlogget nettbank i hele åpningstiden (07-23), da vil en rådgiver kunne sende deg en melding i postkassen i nettbanken som man kan svare på hvor man får lastet opp bilde av legitimasjon som vedlegg. Da slipper man å gjøre legitimeringen i filial :) /Lars

DnB fortjener ikke en stjerne en gang

Omtale av  Olav

Det har blitt helt umulig å komme i noen personlig dialog med en kundebehandler i DnB. Nå er det bare chatte-robot eller "gjett hva jeg vil" i telefonen. Ventetiden er helt utrolig og noen ring tilbakefunksjon har jeg enda ikke opplevd. - Har både bedrift- og privatkonti og har vært kunde i over førti år, men nå ser det heller dårlig ut. Svada-svar som har kommet på tidligere klager oppfattes som om banken nedvurderer intelligensen til sine kunder.

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:21

Hei Olav! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon og chat enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Med mindre det er noe som haster så anbefaler jeg å ta kontakt med oss på chat etter klokken 17, da er det ofte langt mindre trafikk inn til oss og man kommer raskt til en rådgiver som vil kunne bistå deg med det du trenger hjelp til. Når man kommer til chat-roboten vår så kan man skrive "menneske", "rådgiver", "kunderådgiver" så vil man bli overført direkte til en person :) /Lars

Elendig

Omtale av  Geir

Har fått beskjed om å fylle ut informasjon som ligger i nettbankmelding. Nettbankmelding er ikke et valg i menyen via mobil. I så fall må de skrive steg for steg hvor du finner denne meldingen. Mine andre banker har en TYDELIG markert postkasse i menyen, hvor det er lett å se informasjon. DnB skal jeg aldri bruke igjen. Rett og slett verdens dårligste og griske bank.

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:15

Heisann Geir! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du forsøker å få tilgang til nettbankmelding via telefonen. Per dags dato er ikke funksjonen for postkassen tilgjengelig via mobilbanken og via mobilutgaven av nettsiden. Dette er noe vi jobber med å få på plass. Om man i nettleseren går til www.dnb.no, blar ned på siden og trykker på "Om oss" så blir man satt over til fullversjonen av nettsiden. Om man deretter logger inn så kommer man til fullversjonen av nettbanken hvor man også får tilgang til postkassen for nettbankmeldinger /Lars

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Helt forferdelig

Omtale av  Ingeting Å. S

Virkelig jeg skriver i frustrasjon. Dette er bunnen av menneskeheten, og de kommer i form av et selskap. Jeg prøver å forklare dem noe, de går rett over og bare fortsetter å kreve informasjon. Noe jeg ikke har!!!! Er som å snakke med en robot eller en maskin. Har vært utestengt fra banken i en uke nå og ser ikke ut som jeg kommer tilbake snart. Hel motbydelig svare tid, jeg kan sende en email midt på dagen få svar dagen etter. Dette funker dårlig under sånne situasjoner og dette burde dere vite. For å være et så stort selskap, er jeg veldig skuffet over kundeservice og forhold.

Svar fra DNB Bank
11.03.2022 12:24

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har forsøkt å kontakte oss. I forbindelse med relegitimeringsprosessen som foregår nå så har vi en del flere henvendelser på telefon og chat enn normalt som gjør at køene og ventetiden er lengre enn ellers. Med mindre det er noe som haster så anbefaler jeg å ta kontakt med oss på chat etter klokken 17, da er det ofte langt mindre trafikk inn til oss og man kommer raskt til en rådgiver som vil kunne bistå deg med det du trenger hjelp til :) Kundesenteret vårt holder også åpent hele helgen mellom kl. 07-23 og er tilgjengelig på chat og telefon /Lars

Elendig nettbank bedrift

Omtale av  Bjørn A

Forstår ikke hvorfor en må ha to forskjellige versjoner for bedrift og privat. I den grad det ligger begrensninger i hva en kan utføre av transaksjoner på den ene eller andre typen - bedrift/privat - så burde det ligge i hvilke handlinger som responderes i det aktuelle skjermbilde avhengig av kontoen. Det er mye bedre søkemuligheter, spørremuligheter, informasjonsmuligheter og handlingsmuligheter i den «private» nettbanken. Helt utrolig at en så stor bank kaster bort ressurser på to forskjellige løsninger.

Svar fra DNB Bank
09.03.2022 14:01

Hei. Takk for tilbakemelding. Vi tar med oss dine innspill og vi ønsker å få til gode tekniske løsninger både via privat nettbank og via bedriftsnettbank. /Elisabeth

DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR