Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 290 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 290 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 290 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
930
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no

Direkte umenneskelig behandling av kunder, skulle kunne gi 0 stjerner

Omtale av  Ruben A. H

DnB har fått en forkastelig holdning og behandling av sine kunder. De Holder tilbake relativt små beløp og krever dokumentasjon (det skal da vel gå an å selge et maleri til 20 - 30 tusen uten at DnB konfiskerer pengene og man må gå til advokat for å få de ut??) .. med samboeren min avsluttet de kontoen uten å informere pr tlf i forkant (jeg mener de burde kunne gitt 2-3 dagers varsel som et minimum), det var samme dagen som lønnen kom inn på konto og personen har ikke førerkort og passet var gått ut og vanskelig å få time til pass, samt at dnb sitt eget kort med bilde ikke gjelder så de pengene (over 20.000,- til husleie og mat) ble konfiskert i DnB sine systemer og for å få dem tilbake måtte personen enten opprette et nytt kundeforhold eller opprette i annen bank. Hvordan skal en person som ikke har fått time til pass og uten annen id kunne overleve når DnB holder på sånn? Hadde personen fått varsel kunne den i hvertfal fått arb.gi er til å utbetale lønna til en bekjent!! Skam dere DnB med deres spydige og hovmodige ansatte som svarer tlf og som er i skranken du blir sendt til i slike saker. Anbefaler ingen å bli kunde i DnB og er du kunde så kom deg fryktelig fort ut før de konfiskerer dine verdier også. Akkurat disse hendelsene har direkte gått ut over meg fordi personene er i nær familie og jeg har måttet hjelpe (og p.t hjelper) de ut av den økonomiske krisa DnB har satt dem i. Personlig har jeg konto der men har skaffet meg annen bank så kundeforholdet skal sies opp så fort det er mulig både for meg og familiemedlemmene dette gjelder.

Svar fra DNB Bank
16.03.2023 14:37

Hei! Først og fremst veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men hvis det gjelder avslutning av konto i forbindelse med lovpålagt legitimering kan jeg på generelt grunnlag informere om at det sendes ut diverse varsler før vi går så langt som å avslutte en konto. /Marthe

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Godt fornøyd

Omtale av  Marit K. W

De har den beste rente nå.-), og fått god oppfølging og anbefalinger ved henvendelse før plassering av økonomiske midler.

Svar fra DNB Bank
16.03.2023 14:31

Hei Marit! Tusen takk for god anmeldelse og hyggelig tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med anbefalingene og oppfølgingen du har fått. /Marthe

Dnb har holdt igjen opplysninger og slettet min uføreforsikring.

Omtale av  Hakem E. H

Jeg ble 100% arbeidsufør og hadde en uføre forsikring hos DnB. De bestemte seg en dag for å stoppe utbetalingene og si opp forsikringen min. De påsto at de hadde fått melding om at jeg var 100% arbeidsfør igjen og når jeg ba om mere info og hvem som har meldt inn dette ville de ikke opplyse meg om det. Jeg ba om å få en fortsettelsestilbud på den forsikringen men fikk den aldri. De påstår at de har sendt den til meg på brev men har pr dags dato ikke fått den og nå sier de at fristen for dette er overskredet og at det nå ikke er mulig for meg å få denne. Jeg har kompleks ptsd, lav stoffskifte og en del andre fysiske og psykiske helse problemer. I tillegg har jeg blitt en far midt oppi dette her. Skam dere DnB! Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det dere har gjort mot meg og dette kommer nok snart ut til media!

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 18:27

Hei Hakem! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva som har skjedd her og hvorfor din forsikring hos oss har blitt avsluttet. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken hos oss, om du tar kontakt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 mellom kl. 08-16 på hverdager så vil DNB Liv kunne få undersøkt dette nærmere hos seg. Dersom du ønsker så er det også mulig å sende inn en klage til oss, så vil vi behandle den. Man kan sende inn reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

Konto avviklet uten varsel

Omtale av  Are E

Så grunnet mangel på penger så har jeg måttet utsette 2 uker å skaffe ID kort. Politiet har vært flinke til å sende SMS med påminnelser om timer å klar og tydelig kommunikasjon. I går 10.03 på en Fredag så var jeg ute og nøt noen pils. Kl 20.40 gjorde jeg ett kjøp med kort uten problemer. Kl 21.30 var kortet mitt avvist!! Ingen beskjed om "obs" eller" pass på", ingen SMS, brevdue, røyksignal, eller ett eneste forsøk på å kommunisere det prekære i situasjonen til meg. Siste beskjed jeg hadde fått, var at de tok utgangspunkt i avtalen min for 3 uker siden og hadde 8 uker oppå grunnet behandlingstid. Så når jeg når kommer in kontakt med kundeservice, så blir jeg fortalt at kontoen min er avviklet og at jeg trenger å starte ett nytt kundeforhold for å få tilgang til MINE penger! Og at jeg trenger ID kortet til dette.... Dette blir jo en smule problematisk da de pengene jeg skulle bruke til å betale for nevnt kort nå er holdt som gissel av DNB. Jeg trodde virkelig ikke at noe såpass Kafkask som dette kunne skje i virkeligheten, men der greide DNB virkelig å overaske meg! Jeg sitrer av raseri nå, og etter jeg har fått tilbake pengene mine(om muligens 8 uker!) og har avsluttet alle mulige forhold til DNB, så vil jeg gjøre mitt ytterste for å få alle jeg kjenner om og til, til å aldri ha noe med denne makkverket av inkompetanse av en ******

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 18:24

Hei Are! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon så er dette noe vi er pålagt til å innhente av myndighetene og det er regler for hvor lang tid man har på å legitimere seg. Det pleier normalt å bli kommunisert ut i brev og sms flere ganger dersom vi mangler informasjon som vi trenger at man oppdaterer. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva saksforløpet har vært i dette tilfellet og hvorfor kundeforholdet ble sendt til avslutning fra avdelingen vår som jobber med relegitimering. Send gjerne inn en klage til oss via følgende link, så vil vi få undersøkt dette nærmere hos oss. Man kan sende oss en reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

Verdens verste bank!!

Omtale av  Adam

Ren rasisme! Hvis du ikke snakker engelsk eller norsk kan ingen hjelpe deg med å oversette. Du får ikke hjelp og du kan ikke bruke tjenestene du betaler for!

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 15:13

Hei, vi vil begynne med å påpeke at dette ikke er en rasisme-sak. Norsk og Engelsk er bankens konsernspråk og dette er er språkene vi da forplikter oss til når vi skal kommunisere med våre kunder. Hvis man ikke kan kommunisere på disse språkene må man forholde seg til en tolk. Det er leit å høre at du oppfatter dette som noe annet enn hva det er.  /Vinjar

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Alt ok men vurdere å bytte bank pga apple pay

Omtale av  Darek

DnB tilbyr Google pay men ikke apple pay, dette er helt på tryne. DnB som skal være en av de største bankene i Norge, tvinger folk for å bytte fra iphone til android, eller bytte bank. De skjønner ikke at folk ønsker å betale med tlf for å gjøre dagen enklere. I DnB hvis du har iphone, og mister ditt bank kort, så må du desverre låne kontanter eller sulte i en ukes tid, før det nye kortet kommer i posten. Å handle på rema med vipps funker ikke lengre for DnB har fjernet den muligheten også. Hvis ikke apple pay kommer i DnB før sommer, så er jeg dessverre en av de kundene, som bytter bank. Selv om alt i DnB er topp, men de bryr seg ikke om hva folket ønsker.

Svar fra DNB Bank
05.03.2023 22:02

Hei Darek! Vi tilbyr ikke støtte for Apple Pay som følge av Apple sin måte å drifte tjenesten på. Årsaken er at Apple ikke tillater andre tjenester tilgangen til deres NFC-teknologi på enhetene deres, det er kun Apple som har valgt å gjøre dette, som er hvorfor du ser at Android brukere kan bruke mange forskjellige typer eWallets, eller NFC-tjenester på sine telefoner. Dette syns ikke vi er brukervennlig, eller bra for konkurransemarkedet. Du kan lese mer om det her: ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_2764 😊 Vi kommer trolig ikke til å endre ståsted før EU-kommisjonen vurderer dette annerledes, eller Apple selv velger å endre driften av sine tjenester og bli mer som sine konkurrenter som tilbyr fri bruk av teknologien på telefonen. Angående avslutningen av betaling med Vipps i butikker, er dette ikke er valg vi har tatt, men et valg gjort av Vipps selv. Ønsker deg en fin kveld videre! /Lene

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Fredrik P

Utrolig dårlig kundeservice, høres ut som de ansatte ikke har fått opplæring. Opplever samtidig at de ikke tror på hva kundene sier. Har fjernet tjenester jeg satte pris på, uten og lage gode alternativ. Ikke noe å skryte av.

Svar fra DNB Bank
03.03.2023 14:58

Hei Fredrik. Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi har stort fokus på å lære opp alle som svarer våre kunder, slik at man skal få de beste kundeopplevelsene. Jeg håper derfor du vil skrive nærmere hva dette gjelder og hvilke tjenester du savner via en melding i nettbanken til oss, så skal vi se nærmere på saken. Ønsker deg en fin helg. /Betina

DNB Bank har 1 290 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR