Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.4
1 296 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 296 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 1 296 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
936
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skyhøy rente, arrogant kundeservice og mangler Apple pay

Omtale av  Gits

Vi er i 2022 og de mangler Apple Pay, renta er høy og når du forsøker å kontakte banken for å forhandle så blir du avvist på en arrogant måte med autosvar. En ting er å få et nei, som jeg tåler, men når man ikke en gang føler man blir hørt etter å ha vært kunde i banken siden tidenes morgen, så ble det nok for meg. Byttet bank nylig og har allerede spart mange tusen. I tillegg har banken satt ned renten mindre enn hva styringsrenta gikk ned under pandemien. Nå når renta går oppover igjen, så er DnB raske med å sette opp nøyaktig samme prosent som styringsrenta. Skulle likt å sett en sammenligning på differanse mellom boliglånsrente og styringsrente før, under og etter pandemien. Hvor vanskelig kan det være å opptre profesjonelt og redelig? Bytt bank!

Svar fra DNB Bank
27.09.2022 12:19

Hei, en av hovedgrunnene til hvorfor vi ikke tilbyr Apple Pay er måten Apple tar full kontroll over NFC-løsningen og ikke lar andre 3. parts tjenester benytte seg av løsningene på sine telefoner. En slik løsning syns vi ikke er brukervennelig for våre kunder, eller markedet. Du kan lese mer her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ om hvorfor vi og flere andre banker over Europa tar avstand fra løsningen. Vårt ståsted vil endre seg raskt om Apple endrer driftingen av sine tjenester. /Vinjar

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

DNB SAGA

Omtale av  Simen

Topp oppfølging og gode nettbaserte løsninger innen finans og forsikringer igjennom SAGA programmet. Egen kundeveileder og gode fordels-tjenester. PS: Ønsker meg på sikt en mye mer moderne nettbank med et oppdatert brukergrensesnitt. Mobilbank helt topp!

Svar fra DNB Bank
27.09.2022 14:24

Hei Simen! Tusen takk for flott tilbakemelding, det er veldig kjekt å høre at du føler dette om oss! :D Vi jobber med nye digitale løsninger som vi vil lansere med tid, men det er mye grunnarbeid rundt disse løsningene som må være på plass før vi kan lansere dem! Vi gleder oss kjempe masse til når de blir offentlig gjort, men vi kan si at om du er fornøyd med mobilbanken, så vil du elske den nye nettbanken når den kommer! <3 /Vinjar

Kortet min funket ikke , eller kodebrikken

Omtale av  Yenny M. N. R

Det er på grunn av Vipps mye penger . Jeg vet ikke man kan ikke då mye penger .

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 13:29

Heisann Yenny! Leit å høre at du opplever problemer med kort og kodebrikke. Om du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 så vil de kunne få sett nærmere på dette. Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkl. lørdag og søndag). /Lars

Meget dårlig.

Omtale av  Tor

"Alle kunder er like viktige" men ikke hos DNB. Ikke bruk denne banken som din private bank. Stor forskjellsbehandling.

Svar fra DNB Bank
26.09.2022 11:49

Hei Tor! Leit å høre at du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss og føler deg forskjellsbehandlet. Våre kunder er viktige for oss og vi ønsker å være tilgjengelig for alle våre kunder slik at det skal være enkelt å kunne komme i kontakt med oss og få hjelp til det man trenger. Derfor har vi blant annet åpent 16 timer hver dag mellom kl. 07-23 (også på lørdager og søndager) og er tilgjengelig på chat, telefon 915 04800 og nettbankmelding – slik at våre kunder har flere kanaler for å ta kontakt med oss. Det er vanskelig for oss å kunne svare på her hva som har skjedd i ditt tilfelle som gjør at du føler deg forskjellsbehandlet, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke dette nærmere. /Lars

Ikke apple pay!

Omtale av  Kristin

Å ikke ha apple pay er helt bak mål. Dealbreaker for min del.

Svar fra DNB Bank
24.09.2022 16:18

Hei! Det var leit å høre. Vi har ikke noe nytt å komme med angående Apple Pay foreløpig, men det er noe som vurderes jevnlig. Ønsker deg en fin dag! /Lene

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

På tide å bytte bank.

Omtale av  Andre

Vært kunde hele livet men nå er det slutt. Mange grunner til det. Fått haugevis med varsler om at nå sperrer vi konto. Men ikke noe varsel om at bank id ble kuttet ut. Fikk bare mail at bank id virker ikke lenger. Det har blitt masse problemer pga. det. Takk skal dere faen i meg ha..

Svar fra DNB Bank
21.09.2022 14:04

Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder varsel om sperring av konto høres det ut som vi mangler oppdatert legitimasjon og/eller kundeopplysninger på deg. Dette er vi lovpålagt å be om. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. /Tonje

Ikke noe apple pay

Omtale av  Philip L. A

Skjønner ikke hvorfor DNB ikke bare legger til apple pay, det er ingen grunn til å ikke gjøre det, det blir bare bedre for kunden hvis DNB åpner opp til flere muligheter til å betale på. Personlig så skulle jeg virkelig ønske det var apple pay, jeg tror det er mange som også hadde satt pris på om Dnb la til dette. Vipps og apple pay er to forskjellige konsepter, vipps funker bra til å overføre penger til andre, men detbli brukt svært lite til å betale i butiikker, derfor burde apple pay komme til DNB.

Svar fra DNB Bank
20.09.2022 22:33

Hei, per dags dato støtter vi ikke Apple Pay grunnet Apple sin måte å styre denne tjenesten på. Det er ikke bare vi som har tatt avstand fra denne løsningen, du kan lese mer om hvorfor vi og flere banker i hele Europa + EU har valgt å ikke støtte Apple i denne løsningen her: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eu-anklager-apple-for-a-misbruke-markedsmakt-med-sin-betalingstjeneste/14761499/ Skulle Apple endre sitt ståsted, vil vi raskt begynne å tilby tjenesten :) /Vinjar

DNB Bank har 1 296 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR