Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
DNB Bank
1.5
1 286 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 286 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
16%
Dårlig
16% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 279 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
919
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ubeskrivelig forferdelig

Omtale av  Susann

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:21

Hei Susann! Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Det er litt vanskelig å si hva som har skjedd her, men vi setter veldig pris på det om du vil sende oss en melding fra nettbanken din, ta kontakt på chat eller på telefon. Vi får da muligheten til å undersøke nærmere hva som har skjedd og dra lærdom av din opplevelse. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyrt og dårlig

Omtale av  Christian

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Svar fra DNB Bank
09.09.2019 09:20

Hei Christian! Vi gjør stadige vurderinger av markedet og justerer våre priser deretter for å kunne gi en god pris til våre kunder. Leit å høre at vi ikke kunne matche renten denne gang. Dersom du ønsker å gi oss en ny sjanse ved en senere anledning så ikke nøl med å ta kontakt slik at vi får gitt deg et godt tilbud. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda

Omtale av  Stine

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:46

Hei Stine! Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å lese om din opplevelse med ungdomskortet. Beløpsgrensene i dette kortet kan dessverre ikke justeres da de ligger i selve kortet. For høyere beløpsgrense må man altså over på nye kort som er ment for de over 18 år. Så snart du har fylt 18 år vil du få informasjon i nettbank om nye kort og hvordan du bestiller disse. Så snart nye kort er bestilt vil du ha disse i løpet av 4-5 virkedager. Forstår selvfølgelig at det hjelper lite når du befinner deg i utlandet og dette er noe vi tar med oss videre. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter

Omtale av  Berit

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Berit! Takk for meldingen din! Det har vært en del endringer på renten den siste tiden og vi har økt innskuddsrenten enda en gang etter dette. Dersom du enda vurderer bytte av bank grunnet sparingen så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en av våre sparerådgivere for en uforpliktende prat om sparing før du tar det endelige valget. Våre sparerådgivere er tilgjengelige på telefon 915 04800 mellom 08:00 og 16:00 på hverdager. Send oss eventuelt en melding i nettbanken eller start en chat der så får vi noen til å kontakte deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :) /Jørgen

Enkel app, grei oppetid, god kundeservice

Omtale av  Tommy

Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:26

Hei Tommy! Takk for hyggelig tilbakemelding! Skulle du noen gang oppleve problemer så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig nettbank, verste kunderservice!!!

Omtale av  Walid

For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!

Kunder er helt uinteressante

Omtale av  Anne

Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.

Svar fra DNB Bank
02.09.2019 10:25

Hei Anne! Så ergerlig å høre at kort du har mottatt ikke virker som de skal. Jeg kjenner ikke til at det skal ha vært problemer med alle kort som blir produsert i fjor høst, men du skal selvfølgelig få nytt kort med en gang dersom du opplever problem med tilsendt kort. Våre kort produseres etter standard og vil ikke være noe annerledes enn kort i andre banker. Når det er sagt kan det selvfølgelig skje produksjonsfeil som gjør at et kort ikke virker. Opplever du at kortet ikke blir lest i terminal kan du når som helst erstatte kortet i mobil eller nettbank (dette er selvfølgelig helt gratis). Jeg er usikker på hva du mener med å ha sendt brev, men dersom du ikke har fått hjelp så logg inn i nettbanken og start en chat der, eventuelt send en melding fra postkassen der eller slå på tråden til kundeservice på 915 04800 så undersøker vi hva som har skjedd med en gang. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge. /Jørgen

DNB Bank har 1 279 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR